Jump to content
IGNORERAD

Misshandlad på Rock city Patong


Chiefen

Recommended Posts

Svampen!!

Detta är det sämsta inlägg jag läst i denna tråd!! :kort::kort::kort:

Borde ger en varning men, jag är igen moderater så jag kan inte ge dig en! :ironi:

Du ska inte be andra hålla tyst på detta sätt!! :crazy:

Vissa inlägg skummar man över.

Vissa läser man, och kanske svarar på!

Hälsar

Pigge01

Tjena Pigge men tycker Du att det är rätt att folk sitter & gissar utan någon vetskap om

vad som skett eller hänt i denna händelse!

Eller överhuvudtaget ej träffat dessa personer yttrycka en åsikt från VILKEN GRUND?

Detta tycker jag är både märkligt & lite Sjukt!

Men Va fan Döm Folk På Nätet Kanske Vi Kan Införa Dödsstraffet igen?

Tack för En obefogad Minus Karma!

Sen vill man ju höra & få svar på Dina aspekter i detta PIGGE!

Mvh Svampen

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 182
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • svampen

    16

  • Singha711

    12

  • Scandinaviancorner

    9

  • Chiefen

    8

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Tjena Pigge men tycker Du att det är rätt att folk sitter & gissar utan någon vetskap om

vad som skett eller hänt i denna händelse!

Eller överhuvudtaget ej träffat dessa personer yttrycka en åsikt från VILKEN GRUND?

Detta tycker jag är både märkligt & lite Sjukt!

Men Va fan Döm Folk På Nätet Kanske Vi Kan Införa Dödsstraffet igen?

Tack för En obefogad Minus Karma!

Sen vill man ju höra & få svar på Dina aspekter i detta PIGGE!

Mvh Svampen

Ditt minus är för att du svor och skrek i ditt inlägg.

du har ett PM.

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ditt minus är för att du svor och skrek i ditt inlägg.

du har ett PM.

pigge01

Sorry jag lägger ut det!Mitt PM till Pigge

För det första har jag inte skrikit men tycker att det är Djävligt konstigt

att folk har en åsikt som inte ens känner dessa målshavande eller varit på

plats när detta hände?

Skulle detta vara i en normal rättsal skulle dessa personer dömas för mened!

Det jag ville yttrycka med detta inlägg var att Du vet ingenting men tar ställning!

Jag är neutral totalt känner ingen av dessa personer men halva MPR tycks göra det

utan grund att stå på!

Som sagt tycker detta har tagit för stora proportioner .

Jag är ingen domare men va fan det finns väl gränser?

Du kan ju svara på samma tråd.

Ha det Pigge MVH SVAMPEN

Ändrades av svampen

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

I Sverige anställer danshak, barer och andra nöjesställen oftas vakter för att hålla ute kunder eller om så behövs, kasta ut kunder. En bra krog måste hålla sig med en lång kö utanför, har man inte det är man inte en bra krog. :bag:

Först skall man köa i en evighet, sedan skall man innan man får komma in , granskas av en IQ i dörren, och har man rätt utseende och faller vakten i smaken får man komma in, dock efter att man betalat inträde.

Att vara för glad, för ful. för fet, för inte svensk, för inte modern, för inte inne, för gammal, för ung, felkädd, och så vidare gör att man inte får komma in, och vem betsämmer detta?

Jo ett muskelberg med troliga tal och lässvårigheter som älskar att sätta sig på andra och njuter av de timmar av makt han får. Ofta är hans argumentation att använda sin muskelstyrka för att packa ihop oönskade gäster, eller folk han inte gillar.

I Thailand anställer danshak normalt skitsnygga tjejer som gör allt för att du skall komma in, inget inträde, hur gammal du är, hur du ser ut eller om du är extra glad har ingen betydelse, du är välkommen in, du är en kund och därmed välkommen.

Bra med en sådan här tråd då, en svensk ägare av en bar i Thailand använder svensk vaktmentalitet. Bara på ett ställe som Phuket, med enormt tillflöde av 2-veckorsturister funkar detta i Thailand, men jag hoppas det slutar funka snart.

Vet inte vad som är sant eller inte i tråden, men bara faranger som driver verksamhet i Thailand använder sig av utkastare, Thailändare som själva bedriver verkamhet i Thailand använder sig oftast istället av inkastare. :)

Vaxet

Jag brukar alltid gilla dina underfundiga inlägg

men den här gången tycker jag att du har generaliserat

alldeles för mycket, men innan jag går in i diskussion

i detalj, så skulle jag vilja att du svarar på denna fråga

som jag vet att du kan på dina rinnande fingrar.. :wai:

Varför kostar en Rekonditionering i Sverige mellan

800-2500 kr, när samma sak kostar mellan 200-500 bath

i Thailand, jag har gjort en 4-5 st där så jag vet ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Sorry jag lägger ut det!Mitt PM till Pigge

För det första har jag inte skrikit men tycker att det är Djävligt konstigt

att folk har en åsikt som inte ens känner dessa målshavande eller varit på

plats när detta hände?

Skulle detta vara i en normal rättsal skulle dessa personer dömas för mened!

Det jag ville yttrycka med detta inlägg var att Du vet ingenting men tar ställning!

Jag är neutral totalt känner ingen av dessa personer men halva MPR tycks göra det

utan grund att stå på!

Som sagt tycker detta har tagit för stora proportioner .

Jag är ingen domare men va fan det finns väl gränser?

Du kan ju svara på samma tråd.

Ha det Pigge MVH SVAMPEN

Klart att jag blir trött på vissa inlägg med det är bara att skaka av sig!

Att skrika att folk ska hålla tyst är ingen väg till framgång!

Att skrika är att skriva med versaler på ett forum!

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Klart att jag blir trött på vissa inlägg med det är bara att skaka av sig!

Att skrika att folk ska hålla tyst är ingen väg till framgång!

Att skrika är att skriva med versaler på ett forum!

pigge01

Nä men en åsikt utan insikt "ber om ursäkt" men trött på inlägg H20!

Mvh Aldrig mer versaler"kryper som en HUND FÖRLÅT!

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vaxet

Jag brukar alltid gilla dina underfundiga inlägg

men den här gången tycker jag att du har generaliserat

alldeles för mycket, men innan jag går in i diskussion

i detalj, så skulle jag vilja att du svarar på denna fråga

som jag vet att du kan på dina rinnande fingrar.. :wai:

Varför kostar en Rekonditionering i Sverige mellan

800-2500 kr, när samma sak kostar mellan 200-500 bath

i Thailand, jag har gjort en 4-5 st där så jag vet ;)

Håller med dig helt, jag generaliserade mycket!

De flesta faranger som bedriver verksamhet i Thailand har aldrig ens tänkt tanken att anställa några vakter. De skiter i hur fula eller fulla kunderna är, pengar in är pengar in och problemen tar man hand om själv.

Men Thailand och Phuket är enligt min erfarenhet inte riktigt samma sak, inte nu längre.

Angående rekondpriser så kan jag ge dig ett bergsäkert svar, lönekostnader, och eftersom jag kan lite om detta, både i Thailand och Sverige så vidareutvecklar jag.

Bilvårdsprodukter kostar nämligen betydligt mer i Thailand än i Sverige, och då menar jag inte i förhållande till lönebilden, utan i samma pengar.

1 liter bra vax i Svedala ca 200 svenska pengar, alltså 900 baht. En stycke 500 ml flaska Turtle orginal vax på Lotus, ca 1000 baht, ja så är det, typ halva priset i Sverige.

Men som sagt, lönerna är något högre i Sverige än i Thailand, En svensk bilvårdare tjänar ungefär på en dag vad en Thailändsk bilvårdare tjänar på en månad.

Ändrades av Vaxet

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Mja, det där är väl rent trams.

En bil skall KÖRAS inte VÅRDAS.

Bildåren Arne

PS: ALLA SOM INTE TYCKER SOM JAG KAN HÅLLA TYST!

Link to comment
Dela på andra sajter

PS: ALLA SOM INTE TYCKER SOM JAG KAN HÅLLA TYST!

Jaha, då tystnade detta forum totalt.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Mja, det där är väl rent trams.

En bil skall KÖRAS inte VÅRDAS.

En vacker vårdag gick jag förbi en

kille som ställt upp ett PA framför

bilen, där stod han och sjöng låtar

framför bilen utan att en endaste

människa kunde ses.

Jag fråpgade då vad han gjorde?

-Har du inte du läst instruktionsboken

Underhåll din bil så håller den längre :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Va ! hur tänker du då, skulle du göra samma sak hemma i Sverige ? nä kunde tänka mej det.

Maten kan jag tänka mej att köra på din linje men ska man tåla att bli bestulen ? Never..

BamBam..

Varför blanda in hur man beter sig i Sverige ? här pratar vi om Thailand.

Och sen så vet vi ju inte exakt hur det gick till när han blev "bestulen" på sina 2paraplyer han köpt för dyra pengar på patongbeach ;)

Hur många gånger har du själv sett en helt oskyldig farang åka på spö i Thailand ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite med glimten i ögat så skulle jag som turist bli mer rädd för en skit arg bartjej än något muskelfyllo. Har ni någonsin sett hur jävla arga dom är när det gäller? :lol:

Inte för att det drabbat mig personligen men det räcker att man ser på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför blanda in hur man beter sig i Sverige ? här pratar vi om Thailand.

Och sen så vet vi ju inte exakt hur det gick till när han blev "bestulen" på sina 2paraplyer han köpt för dyra pengar på patongbeach ;)

Hur många gånger har du själv sett en helt oskyldig farang åka på spö i Thailand ?

Tar för givet att han säger sanningen men har läst en annan version i ett tidigare inlägg

Har inte sett några slagsmål med faranginblandning över huvudtaget.

Men man kan inte lämna ryggraden hemma bara för att man åker till Thailand.

ha det.. Bambam

Link to comment
Dela på andra sajter

Angående rekondpriser så kan jag ge dig ett bergsäkert svar, lönekostnader, och eftersom jag kan lite om detta, både i Thailand och Sverige så vidareutvecklar jag.

Satt och reflekterade över detta för bara en timme sedan när jag berättade för fru hur jag brukade spendera mina sommarlov när jag var i tonåren.

Brukade nämligen spela en hel del biljard och finansierade detta genom att sommarjobba på Ekerö och plocka sallad.

Minns att jag hade 25 kr i timmen. Och tjänade alltså då, för snart 30 år sedan, på två timmar vad en lågavlönad thai tjänar på en heldag i dag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Varför blanda in hur man beter sig i Sverige ? här pratar vi om Thailand.

Och sen så vet vi ju inte exakt hur det gick till när han blev "bestulen" på sina 2paraplyer han köpt för dyra pengar på patongbeach ;)

Hur många gånger har du själv sett en helt oskyldig farang åka på spö i Thailand ?

Massor av gånger både skyldiga och oskyldiga , och dom flesta har varit storkäftiga Engelsmen

Link to comment
Dela på andra sajter

Mja, lite stryk skadar aldrig och kan med gott resultat även ges i förebyggande syfte för att undvika bråk.

Huliganen Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Är lite nyfiken på om ägaren tagit kontakt med Chifen för att reda ut det och betala sjukhusräkningen ännu?

Såg i alla fall att banan plockaren med tuppkam stod kvar i dörren igår.

Jag kommer i alla fall att sprida denna story till mina vänner och dom forum jag är med på om det inte vidtas några åtgärder efter en sådan här händelse.

Vet sen tidigare att han borde vara deporterad till djungeln för länge sedan.

Riktigt svagt av ägaren om han låter detta ske ännu en gång!

Men som vanligt händer det nog ingenting och han får fortsätta misshandla gästerna...

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Är lite nyfiken på om ägaren tagit kontakt med Chifen för att reda ut det och betala sjukhusräkningen ännu?

Såg i alla fall att banan plockaren med tuppkam stod kvar i dörren igår.

Jag kommer i alla fall att sprida denna story till mina vänner och dom forum jag är med på om det inte vidtas några åtgärder efter en sådan här händelse.

Vet sen tidigare att han borde vara deporterad till djungeln för länge sedan.

Riktigt svagt av ägaren om han låter detta ske ännu en gång!

Men som vanligt händer det nog ingenting och han får fortsätta misshandla gästerna...

Ännu är sagan inte slut

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta är väl problemet säger bara vad jag hört "en fjäder blir en tupp"! fråga Lamai han var ju där igår!

Denna diskution av gissningar/Hörsägen har dragit iväg till Disneyland!

Har man inget konkret att komma med för ena eller andra parten HÅLL SKÄFT!

Mvh Svampen"trött på svammel"!

Ok så det är svammel när jag hört det direkt från ägarn? Han var väl en av dom inblandade om jag inte minns fel. IQ BADBOLL

Link to comment
Dela på andra sajter

Isaan Butterfly

Hellere en polarare i poolen än en polare i röven

Hellre en rövare i Polen än en polare i röven.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hellre en rövare i Polen än en polare i röven.

Hellre en bollkalle i kanalen än en kall balle i analen...

Hellre bortkommen och omkörd än omkommen och bortkörd...

Ursäkta off topic!

Vad gäller barslagsmål mellan personal och kund har jag bara sett det en gång. En farang diskuterade högljutt med thailändske ägaren, möjligen en dispyt om notan. Så långt var det väl inga större problem, men så gjorde farangen misstaget att med handen knuffa ägaren på axeln. Vips dyker det från ingenstans upp ytterligare fem eller sex thailändare som ger farangen ett kok stryk medan ägaren ser på. Det var dock över ganska snabbt, och inte värre än att farangen kunde stappla hemåt.

Denna händelse ger dock stöd till teorin att det är många som observerar i skymundan vid en potentiell konflikt och verkar se det som självklart att ju fler desto bättre när en ensam bråkig farang ska åtgärdas...

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Funderar lite hur det är på Phuket, håller den lokala maffian med dörrsluskar eller? För det bör väl finnas ett vissta thaiägande på RockCity och dörrsluskarna kan ju vara ditsatta av thaiägana för att bland annat se till att rätt andel pengar kickas upp och inte den naskige svensk delägaren behåller för mycket?

I så fall kan det ju vara så att han inte alls har något inflytande över dörrsluskarna?

Tacka vet jag Holger Danske i Helsingör, de hade en långbent blond kalaspingla i dörren när det begav sig, och inget bråk inne på stället alls...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan ju bara säga, att jag känner rock city ägaren jävligt bra och han hade en helt annan uppfattning om det hela, NÄR JAG PRATE MED HONOM IGÅR. Vad jag har hört så vägrade du att lämna dina löjliga paraply i paraplystället vid dörren, så du hade lämnat in dom i baren istället. Sen när du skulle gå så hade du suttit o knäppt med fingrarna till personalen som om det var en hund som skulle springa och hämta dina paraply, vartpå dom menade att du kunde gå upp till baren o hämta dom själlv. (Baren ligger precis vid utgången). Det tyckte du var förjävligt, efter vad jag hört. så du tog upp det med fredde. (ägaren). Som hade bett om ursäkt fastän han inte ens behövt göra det. Sen hade du visst nickat till hotfullt mot personal precis innan du skulle gå ut. Vartpå du åkte på fetespö!!

Ja det var inte ett rätt där kan jag säga.

För det första fick vi inte lägga paraplyna någon annanstans än i ett paraplyställ på utsidan av baren.

När vi gick satt jag inte och knäppte med några fingrar eftersom vi satt nära scenen och inte vid baren.

När vi var på väg ut frågade jag tjejen i dörren varför de var borta. Då fick hon snedspel och började skrika. Det här med att man ska hålla god ton och vara artig ska tydligen bara fungera åt ett håll. Jag är medveten om att nu med facit i handen kunde de där paraplyna kvitta. Jag skulle inte klivit på skrik tåget och börjat argumentera med idi*ten i dörren.

Jag tog upp det med fredde medans en samling vakter började "nicka hotfullt" som du utrycker det. Det var inte jag som "nickade hotfullt". Det är snarare en efterkonstruktion från ägaren.

Jag varken knuffade någon eller var hotfull mot vakterna eller ägaren. Jag höll en irriterad ton men det räcker inte i min värld för att få smäll av nån som kallar sig vakt. Och som jag nämde så blev jag tillsopad från sidan av nån feg krake. Hade jag stått mot vakterna och "nickat hotfullt" då hade jag väl ändå fått en smäll rakt framifrån?

Om ägaren har något att säga mig och vill fortsätta den här diskussionen personligen så kan han kontakta mig via pm.

Link to comment
Dela på andra sajter

foreverbubbles8

Nej men för att hälsa på tuppkammen och kanske bryta lite arm

Haha ..bryta arm är verkligen back to 70 talet...hoppas du vinner mot tuppen.

Det är inte måndagarna det är fel på. Det är ditt jobb.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha ..bryta arm är verkligen back to 70 talet...hoppas du vinner mot tuppen.

Hmmmm,armbrytning,är det flanellskjorta och hängrövsbyxor som gäller så är jag på :whistle: Är det någon anmälningsavgift?Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...