Guest jlh66 Inlagd December 9, 2010 Dela Inlagd December 9, 2010 Jo men eftersom man får ett nytt personnummer i Norge när man arbetar där så förstår jag inte riktigt hur du skulle kunna hitta det? Mitt svenska och norska personnummer har inte så stora likheter heller! Tex så kan inte svenska företag göra kreditupplysningar via Norge vilket gör att de flesta inte kan ta krediter, telefonabonnemang osv.. eftersom de inte kan hitta inkomstuppgifterna. så om man vill ha ett lån tex i en Svensk bank så måste den norska arbetsgivaren skicka ett intyg på vad man har i årsinkomst! Vet vad du menar.Jag jobbar ibland i Norge och ibland här i Sverige,vissa år blir det bara i ett av länderna och då har det hänt att jag drabbats av problem när inkomst kollas,tex internet abonnemang som det gällde senast.När dom gör kreditkoll kan det se ut som att jag har 0 inkomst. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd December 9, 2010 Dela Inlagd December 9, 2010 Bara för att fräscha upp ditt minne: Med inlägg #5 sparkade du igång en klar rasistisk vinkling på denna tråd som till sitt budskap och angelägenhet behöver allt annat än detta kontraproduktiva trams. Ja där började dina klavertramp i denna tråd. Tydligen har du inte lärt dig ett dugg trotts att väldigt många i denna tråd försökt få dig att fatta. Du har i inlägg efter inlägg hårdnackat hållit fast på denna inriktning trots att trådskaparen i försynta ordalag bedyrade sitt ursprungliga uppsåt och andra har påpekat detta för dig. Jag har i inlägg efter inlägg försökt försvarat mig från dina påhopp. Det har inget med trådskaparen att göra så varför blanda in honom? Du släpar "gamla oförrätter" där du blev kritiserat för din halsstarrighet gällande betydelselösa utsagor från tråd till tråd som om det gällde en personlig vendetta. Nu svamlar du och hittar på en massa skit igen. Vad är ditt problem? Du får ge dig till tals tills jag har pusslat ihop ett inlägg som demonstrerar min högst ofrivilliga inställning till din ojusta debattstil med tillhörande fakta. Patetiskt var ordet! //singha711 Nu börjar du bli riktigt otrevlig i din personliga jakt på mig. Jag tycker allvarligt talat att du skall ta det väldigt lugnt med dina fortsatta inlägg rörande mig och min person. Ta och lämna denna tråd nu. Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Singha711 Inlagd December 9, 2010 Dela Inlagd December 9, 2010 ... Ta och lämna denna tråd nu. Bra sammanfattning på din inställning till alla som inte håller med dig! Jag hade ALDRIG kunnat komma på en bättre formulering på det som jag naturligtvis vet att du innerst inne tycker! //Singha711 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BaBoo Inlagd December 9, 2010 Dela Inlagd December 9, 2010 Vet vad du menar.Jag jobbar ibland i Norge och ibland här i Sverige,vissa år blir det bara i ett av länderna och då har det hänt att jag drabbats av problem när inkomst kollas,tex internet abonnemang som det gällde senast.När dom gör kreditkoll kan det se ut som att jag har 0 inkomst. Exakt vad jag (bland annat) menar http://frisomfan.bloggsida.se/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd December 9, 2010 Dela Inlagd December 9, 2010 Bra sammanfattning på din inställning till alla som inte håller med dig! Jag hade ALDRIG kunnat komma på en bättre formulering på det som jag naturligtvis vet att du innerst inne tycker! //Singha711 Handlar inte om den som inte håller med mig bara de som hittar på massa saker om vad jag tycker och tänker utan grund. Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
PUTTE Inlagd December 9, 2010 Dela Inlagd December 9, 2010 Och om tillsmusslingen skett genom att en pistol körts upp i din frus eller systers nylle? Fortfarande oskyldigt? Häng ut dräggen!!! /mvh SKULLE TA HAND OM "PROBLEMET" SJÄLV. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Singha711 Inlagd December 9, 2010 Dela Inlagd December 9, 2010 Ett helt riktigt konstaterande.men knappast rasistiskt. Svar Klicka här Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Singha711 Inlagd December 9, 2010 Dela Inlagd December 9, 2010 . Nu börjar du bli riktigt otrevlig i din personliga jakt på mig. Jag tycker allvarligt talat att du skall ta det väldigt lugnt med dina fortsatta inlägg rörande mig och min person. Ta och lämna denna tråd nu. Svar här . //Singha711 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nalle Inlagd December 9, 2010 Dela Inlagd December 9, 2010 Som expert på rappakalja av sällan skådat slag så ska jag ge dig en "golf-applåd". Du kan tro/gissa/fantisera om precis vad du vill. Mig rör det inte i ryggen, och din ekonomiska situation för dom senaste fem åren tog 2 minuter att ta fram kan jag tillägga för dom intresserade. Måste vara bättre du hjälpte försäkringskassan hitta inkomst uppgifter. Dom hitta inte mina i alla fall vill ge mig 0kr Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GammalDansken Inlagd December 10, 2010 Dela Inlagd December 10, 2010 Så du skryter och hotar med att uppsåtligen vilja bryta mot forumsreglerna som du själv har godkänt när du ansökte om ditt x:de medlemskap? Så du skryter och hotar med att vilja sprida ofullständig och irrelevant information som du och dina ynkryggar till vänner har "stalkat" sig till i syfte att smutskasta mig? Vet du överhuvudtaget i vilken värld du befinner dig? Det finns en inställning som heter ignorera utvalde personer. Genom att välja rätt enligt ditt tycke, kan du därmed avsevärd förkorta trådar som irriterar dig. Som en följd av att du inte ser dessa personers inlägg kommer du antagligen inte heller att bemöta dom och den minskade irritationen kan vara ett sätt att förbättra och förlänga ditt liv. Möjligen även andras Those who can write have a lot to learn from those bright enough not to Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Singha711 Inlagd December 10, 2010 Dela Inlagd December 10, 2010 Det finns en inställning som heter ignorera utvalde personer. Genom att välja rätt enligt ditt tycke, kan du därmed avsevärd förkorta trådar som irriterar dig. Som en följd av att du inte ser dessa personers inlägg kommer du antagligen inte heller att bemöta dom och den minskade irritationen kan vara ett sätt att förbättra och förlänga ditt liv. Möjligen även andras Ingen fara ,GD. Andras påhopp hade jag nog gärna kunnat vara utan men Peehans vänliga ompysslande tycker jag lättar upp sinnena och frisätter endorfinerna på ett magnifikt sätt. Förstår bara inte varifrån karln tar sina helande krafter. Jag sa det tidigare och säger det ingen. Peehan är ett underhållningstalent och alltid bra för en överraskning. Eller hur säger man på danska: Ett gott skratt förlänger livet. M.v.h. //Singha711 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Siam-Nilsson Inlagd December 10, 2010 Dela Inlagd December 10, 2010 (ändrad) Publicerad: 2010-12-10 :Svenskt bedragarpar jagas internationellt Har försvunnit efter miljondom Ett bedragarpar från Skellefteå, som dömts för att ha lurat svenskar i Thailand, är nu internationellt efterlyst. Mannen och kvinnan dömdes 2009 av Stockholms tingsrätt till två och ett halvt års fängelse och drygt en miljon kronor i skadestånd, skriver Norra Västerbotten. Flera personer blev lurade av det tidigare Skellefteåparet som är i 55-årsåldern. Utredningen och domen omfattade tre olika hus- , friskvårds- och skolprojekt i Thailand från sommaren 2005 till vårvintern 2007, har Norran tidigare rapporterat. Men projekten genomfördes inte, parets löften om bidrag visade sig vara tomma och kunderna som satsat pengar och tid på sina drömprojekt, kände sig lurade. Fastställde Tingsrättens dom: Fängelse i två och ett halvt år och drygt en miljon kronor i skadestånd. Enligt tingsrätten hade bedrägeriparet ”ekonomiskt skadat flera personer och för de flesta av dessa har det varit fråga om kännbara skador”. Domen överklagades till Svea hovrätt som i våras fastställde domen i alla fyra avseenden: straffvärdet för brotten, straffmätningen, valet av fängelse som påföljd samt skadestånden. Ett brottsoffer fick 357 000 kronor i skadestånd, ett drabbat par fick 123 500 kronor och tre andra personer fick dela på 430 000 kronor. Gick upp i rök I år slog Svea hovrätt fast domen och därefter sade Högsta domstolen nej till prövning. Men när det väl var dags att börja avtjäna straffet så hade paret gått upp i rök. Paret är nu internationellt efterlyst. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8256469.ab *********************************************************************** Sådana här "gynnare" gillar jag inte, och de skulle inte få en fristad i mitt hus så att säga. Mvh SN Ändrades December 10, 2010 av Siam-Nilsson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GammalDansken Inlagd December 10, 2010 Dela Inlagd December 10, 2010 Ingen fara ,GD. Andras påhopp hade jag nog gärna kunnat vara utan men Peehans vänliga ompysslande tycker jag lättar upp sinnena och frisätter endorfinerna på ett magnifikt sätt. Förstår bara inte varifrån karln tar sina helande krafter. Jag sa det tidigare och säger det ingen. Peehan är ett underhållningstalent och alltid bra för en överraskning. Eller hur säger man på danska: Ett gott skratt förlänger livet. M.v.h. //Singha711 Fast skratt är kanske inte den känsla som i första hand förmedlas av vissa av dina inlägg till vissa. Möjligen lite hånfulla sådana, vilket iofs inte är fy skam Det är bara så få som bryr sig utom kombattanterna. De flesta verkar leta efter fel som kan påtalas och skapa nya moment 22-loopar Those who can write have a lot to learn from those bright enough not to Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd December 10, 2010 Dela Inlagd December 10, 2010 Publicerad: 2010-12-10 :Svenskt bedragarpar jagas internationellt Har försvunnit efter miljondom Ett bedragarpar från Skellefteå, som dömts för att ha lurat svenskar i Thailand, är nu internationellt efterlyst. Sådana här "gynnare" gillar jag inte, och de skulle inte få en fristad i mitt hus så att säga. Mvh SN Siam-Nilsson så här ser de ut i fall du får span på dem. Nu jagas paret över hela världen Skellefteå Göran Lundgren och Birgitta Eklund Mickelsson, båda 57 år, skulle avtjäna långa fängelsestraff för de omfattande bedrägeribrotten i Thailand. http://norran.se/nyheter/norrochvasterbotten/article1115383.ece "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd December 10, 2010 Dela Inlagd December 10, 2010 Nog är det väl alldeles åt tjottahejti !! Varför ska media skriva att bedragarna kommer från Skellefteå ? Det borde förbjudas för det ger ju naturligtvis mig och en och annan MPR-medlem som kommer från trakterna ett dåligt rykte. Fritz.. PS Men hade dom kommit från Göteborg eller nån annanstans i södra Sverige så tycker jag det vore OK att namnge orten DS Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
elikswe Inlagd December 10, 2010 Dela Inlagd December 10, 2010 SM postade det som jag tänkte posta tidigare idag. Jag såg det dock meningslöst iom att denna tråd förvandlats till skit, varför är inte denna tråd stängd? SM kanske borde postat i vaxets mycket bättre tråd ist Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Joints Inlagd December 10, 2010 Dela Inlagd December 10, 2010 Tråd låst då ämnets viktighet bytts mot påhopp och otrevligheter Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts