Jump to content
IGNORERAD

Efterspanade kriminella - åsikter synpunkter

Oregistrerad

Recommended Posts

Har väl inget med det att göra utan handlar UTESLUTANDE om DIN SLARVIGHET när det gäller FAKTA i Inlägg #5

//Singha711

Skulle du kunna förklara vad du menar med detta påhopp?

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Dela på andra sajter

• Svar 141
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Singha711

27

• Mankan

19

• peerhan

12

• BaBoo

8

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Skulle du kunna förklara vad du menar med detta påhopp?

Förlåt, Mankan, det är inte menat som ett påhopp på dig personligen.:bag:

Se det mera som ett uttryck på min ackumulerade indignation över alla de hjärnsläpp på senare tid med klart rasistiska budskap.:diablo:

Vill du diskutera utlänningar överrepresentation i kriminalstatistiken (ja, den finns) så kan du gärna diskutera den i en egen tråd. Det är ett spännande och angeläget ämne som tål att diskuteras under sakliga former.:great:

Men här är frågan malplacerat eftersom denna vinkling har bara till resultat att tråden tramsas sönder. Det är även trådskaparens budskap, om jag förstår det rätt.

Jag själv har tittat på "Efterlyst" och jag tycker att ämnet förtjänar ett annat öde än att diskuteras sönder med rasistiska budskap. I synnerhet nu när var och varannan tråd verka vilja "krängas" i den riktningen. Har du inte märkt det? Om du tycker att detta är utmärkt så noterar vi din uppfattning och försöker gå tillbaks till trådens ämne. Om inte, gläds vi gemensamt och gå tillbaks till trådens ämne. I vilket fall som helst tycker jag att vi nu kan gå tillbaks till trådens ämne, eller hur?

//Singha711

Ändrades av Singha711
Dela på andra sajter

Mankan är en jude.. mankan är en jude...

Äntligen, ett genomtänkt inlägg.

Tyvärr slut på pluskarma.

A.

Ändrades av Axell
Dela på andra sajter

Mankan är en jude.. mankan är en jude...

;)

Känner mig nödgat att kommentera:

Detta är klippt ur Nyamko Sabunis tal: "Man kan vara både svensk och jude, svensk och muslim..." (googla, så ser ni hela texten):crazy:

//Singha711

Ändrades av Singha711
Dela på andra sajter

Så fort man konstaterar fakta om i detta fall utlänsktklingande namn så måste det alltid komma in något påpekande av en PKI.

Offe

Dela på andra sajter

Så fort man konstaterar fakta om i detta fall utlänsktklingande namn så måste det alltid komma in något påpekande av en PKI.

Offe

Det är väl inte den typen av rasistisk trams om s.k. fakta som diskuteras i seriösa sammanhang med eller utan PK-folket.

Du kan ju titta på den här minst sagt neutrala artikeln så länge för att få en grov orientering i ämnet: Invandrare och brottslighet innan du drar alltför höga växlar här.

//Singha711

Dela på andra sajter

Förlåt, Mankan, det är inte menat som ett påhopp på dig personligen.:bag:

Se det mera som ett uttryck på min ackumulerade indignation över alla de hjärnsläpp på senare tid med klart rasistiska budskap.:diablo:

Vill du diskutera utlänningar överrepresentation i kriminalstatistiken (ja, den finns) så kan du gärna diskutera den i en egen tråd. Det är ett spännande och angeläget ämne som tål att diskuteras under sakliga former.:great:

Men här är frågan malplacerat eftersom denna vinkling har bara till resultat att tråden tramsas sönder. Det är även trådskaparens budskap, om jag förstår det rätt.

Jag själv har tittat på "Efterlyst" och jag tycker att ämnet förtjänar ett annat öde än att diskuteras sönder med rasistiska budskap. I synnerhet nu när var och varannan tråd verka vilja "krängas" i den riktningen. Har du inte märkt det? Om du tycker att detta är utmärkt så noterar vi din uppfattning och försöker gå tillbaks till trådens ämne. Om inte, gläds vi gemensamt och gå tillbaks till trådens ämne. I vilket fall som helst tycker jag att vi nu kan gå tillbaks till trådens ämne, eller hur?

//Singha711

Nu får du väl ändå ta och ge dig JAG HAR INTE KOMMIT MED NÅGRA RASISTISKA KOMMENTARER I DENNA TRÅD.

Så dit påhopp om slarvig fakta var inte riktad mot mig.Har svårt att se det på något annat sätt.Har dock inte kommit med några fakta i denna tråd vad jag vet.

Den som tramsar och ältar min kommentar i 5:e inlägget är du. Jag måste ju ändå få försvara mig mot dina ständiga påhopp. Jag har inte bett att få diskutera någonting i den här tråden med dig. Om du vill diskurera speciella ämnen så är det väl upp till dig att öppna dessa trådar. Förstår inte varför du skall ha mig att öppna någon tråd till dig.

Efterspanade kriminella - åsikter synpunkter

Detta var tråden rubrik och jag kommenterade listan. Att du sedan inte gillade min kommentar ger dig tydligen rätt att komma med ständiga påhopp.

Hela tiden försöker du få det till att jag tramsar sönder denna tråd och dess verkliga budskap när det ju är du som för den här diskussionen själv genom att tillskiva mig åsikter du tror dig veta att jag har.

Varför går inte DU tillbaka till trådens ämne och lägger ner detta?

Ändrades av Mankan

Dela på andra sajter

Lägg av, Mankan.

Jag har nu FLERA GÅNGER klart och tydligt deklarerat att jag har för avsikt att helst vilja komma tillbaka till trådens ämne. Jag känner igen din envishet från andra trådar (exempel "Passet") och jag måste säga att jag är inte speciellt imponerad av din flexibilitet. Den har visat sig vara obefintlig och jag lämnar gärna walkover om det känns bättre för dig.

Jag förbehåller mig dock rätten till min egen uppfattning men har ingen som helst avsikt att kämpa mot "väderkvarnar".

Mal du vidare och bli lyckligt på ditt sätt! Jag tackar för mig men vill gärna behålla min egen uppfattning om saker och ting, om jag får lov.

//Singha711

Dela på andra sajter

Många säger sig vilja återvända till trådens ursprungs-topic men samtidigt verkar ingen faktiskt villig att gora det.

Problemet med rasism-diskussioner är att de tenderar till att berora så till den grad att de Shanghaiar allt annat. Antingen är det lama insinueringar om att invandrare är roten till allt ont i världen eller så blir ibland oskyldigt menade kommentarer stämplade som rasism utan klar motivering -- och sen är tråden forlorad.

Vi har redan en maraton-tråd som beror frågor gällande invandring, rasism, etc och det vore onskvärt att enbart diskutera dessa frågor i denna. Tycker man det är relevant till ett inlägg som gjorts i en annan tråd eller liknande går det alldeles utmärkt att länka till det man reagerat på i maraton-tråden.

Ämnet då, jo for några år sedan var det en i vissa kretsar välkänd grabb som faktiskt gjorde lite business av folks vilja att komma undan problem genom att försvinna i Thailand. Nya papper, resa vidare till Kambodja eller liknande, långtidsvisa, osv kunde fås mot betalning enligt den inofficiella reklamen som gjordes bland valda grupper.

Dela på andra sajter

Lägg av, Mankan.

Jag har nu FLERA GÅNGER klart och tydligt deklarerat att jag har för avsikt att helst vilja komma tillbaka till trådens ämne. Jag känner igen din envishet från andra trådar (exempel "Passet") och jag måste säga att jag är inte speciellt imponerad av din flexibilitet. Den har visat sig vara obefintlig och jag lämnar gärna walkover om det känns bättre för dig.

Jag förbehåller mig dock rätten till min egen uppfattning men har ingen som helst avsikt att kämpa mot "väderkvarnar".

Mal du vidare och bli lyckligt på ditt sätt! Jag tackar för mig men vill gärna behålla min egen uppfattning om saker och ting, om jag får lov.

//Singha711

Ja men då får jag väl hoppas på att du lyckas med att hålla dig till ämnet nu då. Du kan ju börja med att inte dra in andra trådar i den här. Så vill du kommentera vad jag skrivit i exempelvis "passtråden" föreslår jag att du skriver det där eller via PM.

Lycka till

Dela på andra sajter

Jaha, ser man på!

Det lönar sig alltid att kolla i "källan" mera noggrant än ett ytligt påseende.

Förstorar man bilden så hittar man 3 svenskar bland de 16 utpekade.:whoco5:

Den "gömde" svensken visar sig vara ingen mindre än Viktor Rousomberg, 35 som har slagit ihjäl en flykting i köket på flyktingsförläggningen i Flen med ett basebollträ.

Hans utseende och möjliga politiska motiv samt partisympatier behöver vi inte spekulera här då vi samtliga naturligtvis alltid står upphöjda över varje form av fördom.:crazy:

Men kan det ha funnits en tanke med att genast och tvärsäkert tala om 14 kriminella pizzabagare och "bara" 2 svenska stackare som har blivit "offer" för olyckliga omständigheter (nödvärn kanske?)?

//Singha711

P.S. Försök inte göra Viktor Rousomberg till en flykting från en avlägsen kultur i fjärran land. Jag har redan googlat om hans bakgrund i diverse forum där man kan få detaljer och om man lyssnar och läser andra referenser till listan talas det även där om 3 svenskar och inte om 2.

Jadu singha, verkar inte som om du själv har kollat källan så noggrant, för om du gör det så står det "Bråket i köket på flyktingförläggningen i Flen år 2000 urartade. Viktor Rousomberg slog ner en annan boende med ett basebollträ.

Tyder inte det på att viktor bodde på flyktingförläggningen?

Tycker det låter konstigt att det skulle bo en svensk på flyktingförläggningen, men han kanske tillhörde personalen?

Du har ju tydligen googlat på diverse forum (hur man nu gör det), och tyvärr så "glömde" du att posta länken till dina påståenden, så gör gärna det, annars framstår du likt BaBoon som en lögnare.

Det finns många svenskar som har "piffat upp" sina namn med någon "förnäm stavning" som du säkert har stött på då och då.

Men i detta fall handlar det säker bara om en ändring från det judiskt klingande namnet "Rosenberg" (googla få du se) till något annat för att bättre "passa in" i det nazistinfluerade högre tjänstemannaklick i Sverige. Vid den tiden (30- och 40-talet) var namnbyten i Sverige väldigt vanliga och i första hand omfattade judiskt klingande namn, vilket man ju kan förstå mot bakgrund av denna tid.

//Singha711

Så Viktor hette rosenberg innan?

Rousomberg låter tyskt, om han nu var rasist/nasist som du insinuerar så borde han väl varit nöjd med det namnet, för vi vet väl alla vad tyskarna har för bakgrund, den är för övrigt inte vacker eller något att skryta med.

Sen att diskussionen går över till att ifrågasätta om det är 2 eller 3 svenskar med bland dom 16 och att deras brott antagligen är värre än dom andra 13-14 på listan är ju lite lustigt, eller till och med rasistiskt.

Nej förresten, det är ju det singha är mästare på, att vrida/vända och förvrida en diskussion till sitt eget tycke, som tur är så är det inte alla som går på skitsnacket.

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Dela på andra sajter

Undrar om Singha har en släkting med ett försvenskat namn på listan eftersom det tydligen var känslosamt värre att nämna att det var 2-3 svenskklingande namn av 16 :ironi: Mvh Måne som tycker det verkar vara 2 namn :crazy:

Måne

Dela på andra sajter

Undrar om Singha har en släkting med ett försvenskat namn på listan eftersom det tydligen var känslosamt värre att nämna att det var 2-3 svenskklingande namn av 16 :ironi: Mvh Måne som tycker det verkar vara 2 namn :crazy:

Jag tycker det är 2,5.

Men spelar roll eller?

Vore jag säker skulle jag hjälpa berörd myndighet att sy in brottsingar, men att leka Kalle Blomqvist ligger nog inte för den vanlige medborgaren.

Efterspanade våldsverkare, rånare e.t.c. berikar knappast, i varje fall tror jag väldigt sällan, den form av social samvaro där människor har tillit till varandra och varandras göranden.

Har man förverkat sin frihet som brottsling och dömts därför skall det också innebära att straffet skall avtjänas i ofrihet.

Inte på nån bar eller beach vare sig i Thailand eller någon annanstans, sen skiter jag totalt i om dom heter Svensson eller Slobovitch.

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Dela på andra sajter

Ok, vi gör ett nytt försök. Hitta tillbaka till ämnet, skippa kommentarer enbart med syfte att kasta skit på andra skribenter och diskutera rasism i relevant tråd. Inlägg som enbart är ute efter att trigga igång en rasism-debatt i denna tråd kommer tas bort helt eller eventuellt flyttas till lämplig tråd.

Ändrades av wille
Dela på andra sajter

Ok, vi gör ett nytt försök. Hitta tillbaka till ämnet, skippa kommentarer enbart med syfte att kasta skit på andra skribenter och diskutera rasism i relevant tråd. Inlägg som enbart är ute efter att trigga igång en rasism-debatt i denna tråd kommer tas bort helt eller eventuellt flyttas till lämplig tråd.

Nån mer patetisk moderator har jag nog aldrig sett.

Du borde skämmas och avgå omedelbart!

En massa trams har skrivits och NU tycker du det

är dags att skrida till verket, ynkedom!!!

Möjligt att jag bryter mot nån regel nu, men då må det vara hänt.

Dela på andra sajter

Detta ämne diskuteras på olika ställen men då utifrån vilka expats som är eller är misstänkta golare. Jag skulle nog passa mig att hålla det för mig själv om man nu skulle vara expat-sherlock.

Bidragsbedragare och pedos ligger väl närmast till hand att ange.

Dela på andra sajter

Nån mer patetisk moderator har jag nog aldrig sett.

Du borde skämmas och avgå omedelbart!

En massa trams har skrivits och NU tycker du det

är dags att skrida till verket, ynkedom!!!

Möjligt att jag bryter mot nån regel nu, men då må det vara hänt.

Noterat, sitter och skäms som en galning. Säg gärna till när jag är klar...

Dela på andra sajter

.Efterspanade våldsverkare, rånare e.t.c. berikar knappast, i varje fall tror jag väldigt sällan, den form av social samvaro där människor har tillit till varandra och varandras göranden.

Har man förverkat sin frihet som brottsling och dömts därför skall det också innebära att straffet skall avtjänas i ofrihet.

Inte på nån bar eller beach vare sig i Thailand eller någon annanstans, sen skiter jag totalt i om dom heter Svensson eller Slobovitch.

Är beredd att hålla med till fullo.

.Hitta tillbaka till ämnet, skippa kommentarer enbart med syfte att kasta skit på andra skribenter och diskutera rasism i relevant tråd.

Så sant, så sant.

Dela på andra sajter

Efterspanade våldsverkare, rånare e.t.c. berikar knappast, i varje fall tror jag väldigt sällan, den form av social samvaro där människor har tillit till varandra och varandras göranden.

Klockren analys :great: som jag tror de flesta kan vara överens om.

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Känner mig nödgat att kommentera:

Detta är klippt ur Nyamko Sabunis tal: "Man kan vara både svensk och jude, svensk och muslim..." (googla, så ser ni hela texten):crazy:

//Singha711

Naturligtvis!

Man föds ju varken till jude, muslim eller kristen, utan det är ett val man gör i vuxen ålder!

Dela på andra sajter

Naturligtvis!

Man föds ju varken till jude, muslim eller kristen, utan det är ett val man gör i vuxen ålder!

Nu är det väl så att många muslimbarn (mest flickor) föds till muslimer, för det har redan deras fäder bestämt. Det finns ju dom som tvingas att hålla sig gömda för att ej riskera att bli utsatta för brott och än värre blivit mördade av sina föräldrar genom hedersmord för att dom ville leva som "svenska" barn, så visst finns de dom som aldrig fick chansen att göra sitt religiösa val i vuxen ålder.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Dela på andra sajter

Nu är det väl så att många muslimbarn (mest flickor) föds till muslimer, för det har redan deras fäder bestämt. Det finns ju dom som tvingas att hålla sig gömda för att ej riskera att bli utsatta för brott och än värre blivit mördade av sina föräldrar genom hedersmord för att dom ville leva som "svenska" barn, så visst finns de dom som aldrig fick chansen att göra sitt religiösa val i vuxen ålder.

Dessvärre helt sant men många helsvenska barn föds också in i kristendomen. Jag hade en granntjej, missionare, när jag var liten som aldrig fick vara med på några skoldanser då det var syndigt och en fotbollspolare, kanske den mest lovande orten någonsin haft, som fick sin potentiella karriär förstörd då hans föräldrar var pingstvänner och han inte fick spela matcher på söndagar. Givetvis långt ifrån lika allvarligt som hedersmord men betydligt vanligare. All form av olagligt tvång är vidrig då den begränsar människors möjligheter.

Dela på andra sajter

Dessvärre helt sant men många helsvenska barn föds också in i kristendomen. Jag hade en granntjej, missionare, när jag var liten som aldrig fick vara med på några skoldanser då det var syndigt och en fotbollspolare, kanske den mest lovande orten någonsin haft, som fick sin potentiella karriär förstörd då hans föräldrar var pingstvänner och han inte fick spela matcher på söndagar. Givetvis långt ifrån lika allvarligt som hedersmord men betydligt vanligare. All form av olagligt tvång är vidrig då den begränsar människors möjligheter.

Att som barn inte få gå på en skoldans eller att som vuxen bli nergrävd

och stenad för att man bytt några ord med en man utanför sin familj.

Tycker att valet är tämligen enkelt.

Inte att förglömma är indoktrineringen att leva som munk, rena sekt beteendet.

Det finns grader av helvete och jag väljer nog att avstå skoldansen i detta fall.

Dela på andra sajter

Att som barn inte få gå på en skoldans eller att som vuxen bli nergrävd

och stenad för att man bytt några ord med en man utanför sin familj.

Tycker att valet är tämligen enkelt.

Inte att förglömma är indoktrineringen att leva som munk, rena sekt beteendet.

Det finns grader av helvete och jag väljer nog att avstå skoldansen i detta fall.

Att jag också tycker att valet mellan missad skoldans och att bli stenad är enkelt trodde jag framgick av att jag skrev att missad skoldans

"Givetvis är långt ifrån lika allvarligt" som hedersmord.

Dela på andra sajter

Oregistrerad
Denna tråd är låst.
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...