Jump to content
IGNORERAD

Isgata!

svampen

Isgata?  

82 röster

1. 1. Snöröjning i Din stad?

• Skit!
      32
    • Sissådär!
      25
    • Bra!
      18
    • Skitbra!
      4
    • Ingen åsikt?
      3

Recommended Posts

Kör du budjetvarianten på fylla i dag igen :drinks::friends: visst är den bättre dag 2.Mvh Måne

Absolut är det bättre dag 2 när man kan börja redan när man vaknar, det blir så att säga mer lugnt och harmoniskt då.

Tackar för ett trevligt språkande igår.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Dela på andra sajter

• Svar 79
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Sam sip sam

23

• stefan5300

10

• måne

7

• svampen

6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Kan bara hålla med dig Svampen, snöröjningen lyser med sin frånvaro på vissa vägar och för oss yrkeschaufförer så räcker det ju inte med en bedrövlig väghållning. När man sen kommer fram till mottagningsstället så har de i många fall förträngt att de ska få en leverans och "glömt" röja undan snön, vilket gör att man ibland håller på bryter armar och ben av sig för att lossa, suck :(

Men jag vill inte glömma bort de som verkligen gör ett jättebra jobb och har perfekt snöröjning också, all heder åt dem (även om de är i minoritet tyvärr) :av-109998:

Nåja, c:a 6 veckor kvar innan vi lämnar landet för en välbehövlig vila i LOS. :dance1:

Mvh

BBJ

:wai:

Nytt år - nya möjligheter!

Dela på andra sajter

I torsdags kväll 13 minus och regn mellan e-tuna och strägbnäs ja då kan man hålla sig för skratt

Dela på andra sajter

Klagar inte på snöröjningen men på saltet.

Kan de inte ge f_n i otyget.

Saltet skall vara kvar i havet och våra bilar skall slippa onödig rost.

Galten af Bubbelspruuth

Dela på andra sajter

Klagar inte på snöröjningen men på saltet.

Kan de inte ge f_n i otyget.

Saltet skall vara kvar i havet och våra bilar skall slippa onödig rost.

Eller på ägget, är du också yrkeschaufför och är ute på vägarna hela dagarna.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Dela på andra sajter

Guest Kenthamon

Börjar bli rätt TRÖTT på Snöröjningen!!!!!

Samma varje år snön kom för snabbt;för mycket,blöt snö!!!!!

Ska det va så jäv..a! svårt att hålla rent på gator & torg?

Denna visa får Vi leva med år efter år!

Som Yrkeschaufför blir man rätt TRÖTT att höra detta mindre resurser osv!

Kolla SJ SAME SAME!!!!

Vi bor i Svedala som har fått sin beskärda del av nederbörd sen THE BIG BANG!

Detta är tydligen något Nytt Varje år För Respektive Kommun?

Hoppsan Nu Kom Vintern :whistle:

MPR:ARE Vad Tycker Ni Om Eran Hemstad/Kommun i denna fråga?

Måste ge vårat grannland för En gångs skull kredit på fina Vintervägar även

fast Ni inte köpte JAS! :ironi: Heja Norge!!!!

Mvh Svampen"Min Arbetsplats"! :wai:

Är inte detta resultatet av att alla vill vara i Thailand? Själv åker jag 13 dec och stannar en månad, känns jävligt bra just. :clapping:

Hoppas att allt är riktigt jävligt när jag lämnar svensk mark och ännu sämre när jag kollar internet i Thailand när jag landat. :crazy:

Chok Dee :drinks:

Kenthamon

Dela på andra sajter

Är inte detta resultatet av att alla vill vara i Thailand? Själv åker jag 13 dec och stannar en månad, känns jävligt bra just. :clapping:

Hoppas att allt är riktigt jävligt när jag lämnar svensk mark och ännu sämre när jag kollar internet i Thailand när jag landat. :crazy:

Kenthamon

Ja och ännu jäkligare är det när du kommer tillbaka till svedala :drinks:

Ändrades av LeifArne
Dela på andra sajter

Guest Kenthamon

Ja och ännu jäkligare är det när du kommer tillbaka till svedala :drinks:

Haha. Jag vet, men efter en månad i Thailand kan jag lättare acceptera det. :dance1:

Speciellt när jag vet att vi går mot vår och en härlig sommar. :great:

Det jag har svårt med är mörkret. :diablo:

Kenthamon

Dela på andra sajter

björkelangen,har du varit och lastat bränsletankar till scania?

ps.cyklar till dhl varje morgon fast den 6 januari så är det slut på vintern :dance1:

Här vare glatt

memma bra men björta bäst.

Dela på andra sajter

björkelangen,har du varit och lastat bränsletankar till scania?

ps.cyklar till dhl varje morgon fast den 6 januari så är det slut på vintern :dance1:

Nästan rätt var och lossade på firman direkt till höger upp för backen

tillbaka lastar jag bara bränsle till värmeverket hemma vid

Dela på andra sajter

• 4 veckor senare...

Så här såg det ut vid långsered i värmland i går när jag var på väg hem från norge ,stackars sate kallt i vattnet

Dela på andra sajter

Jaa fy fan å värre lär det bli. Det har ju varit ganska kallt i Sthlm ett tag, så kallt att saltet inte har funkat.

Och jag är så jäkla imponerad av hur bra dom flesta har kört på packad snö, men nu blev det runt 0grader å då j-r vräker dom på salt.

Så dom vita snöpackade vägarna är nu som vanligt på vintern här ett brungtått slask.

Jag fattar inte varför, hur nyttigt är saltet för miljön, jag menar jag får inte köra med dubbdäck på Hornsgatan av miljöskäl men ett par ton salt i veckan de e ok??

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Dela på andra sajter

Jaa fy fan å värre lär det bli. Det har ju varit ganska kallt i Sthlm ett tag, så kallt att saltet inte har funkat.

Och jag är så jäkla imponerad av hur bra dom flesta har kört på packad snö, men nu blev det runt 0grader å då j-r vräker dom på salt.

Så dom vita snöpackade vägarna är nu som vanligt på vintern här ett brungtått slask.

Jag fattar inte varför, hur nyttigt är saltet för miljön, jag menar jag får inte köra med dubbdäck på Hornsgatan av miljöskäl men ett par ton salt i veckan de e ok??

Ja det är ett mkt märkligt tänkande

Dela på andra sajter

Här i Borås har vi fått byta ut hundratals träd pga friskt saltande.

Bilar mår inte bra mm.

yrkesförare kanske klagar men jag tycker det är ett s-ns otyg.

Borde förbjudas av EU pga miljöskäl.

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Dela på andra sajter

Är ingen yrkesförare så jag skall kanske inte uttala mej, . men jag föredrar en riktig vinterväg

framför saltad väg. Då vet man vilket undelag man har att förhålla sej till, inte barmark i ena stunden

och glashalt i nästa .

mvh

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Dela på andra sajter

Är ingen yrkesförare så jag skall kanske inte uttala mej, . men jag föredrar en riktig vinterväg

framför saltad väg. Då vet man vilket undelag man har att förhålla sej till, inte barmark i ena stunden

och glashalt i nästa .

mvh

Vinterväg är bra lite sand eller salt vid rondeller och vägkorsningar gör ju inget

Dela på andra sajter

Yrkesförarna kan väl för tusan inte bestämma det, dom får väl åxå skaffa vinterdäck som alla andra.

Nu kör dom ju bara på med sina allseason däck å är livsfarliga när det blir lite mycket snö eller kallt..

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Dela på andra sajter

Yrkesförarna kan väl för tusan inte bestämma det, dom får väl åxå skaffa vinterdäck som alla andra.

Nu kör dom ju bara på med sina allseason däck å är livsfarliga när det blir lite mycket snö eller kallt..

Njae vi som kör på norge måste ha vinterdäck så vi kör året runt på det + att vi måste ha 7 kättingar med oss

värre med utländska bilarna som kommer hit från öst och söder ifrån på slätslitna rulldäck

och felastade trailar voine voine

Dela på andra sajter

Magnus-Chumphae

Som flera här säger borde detta otyg till vägsalt förbjudas, samt krav på riktiga vinterdäck införas för alla fordon som körs i Sverige vintertid de som inte har vinterdäck bör få omedelbart körförbud och ej tillåtas att de flyttas från platsen förrän däckbyte gjorts. Yrkesfordon som bryter mot vinterdäckskravet bör få kännbara böter att betala direkt om det ej är ett Svenskregistrerat fordon.

Mvh

Magnus-Cumphae

Magnus-Chumphae

Dela på andra sajter

Som flera här säger borde detta otyg till vägsalt förbjudas, samt krav på riktiga vinterdäck införas för alla fordon som körs i Sverige vintertid de som inte har vinterdäck bör få omedelbart körförbud och ej tillåtas att de flyttas från platsen förrän däckbyte gjorts. Yrkesfordon som bryter mot vinterdäckskravet bör få kännbara böter att betala direkt om det ej är ett Svenskregistrerat fordon.

Mvh

Magnus-Cumphae

+:clapping:

Dela på andra sajter

Skall till Arlanda strax och hämta grannfamiljen på väg hem från Phuket

Total snöstorm och elände

Ser inte fram mot den bilturen ! :pray2:

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

Den här killen är inte glad idag. Och dessutom tänkte han resa till Thailand !

Skulle åka till Thailand med sin flickvän

Jesper Petterson i Örebro fick en ischock när han kom ut till bilen. Hela bakdelen av hans Audi var mosad av ett takras.

Nu hotas Thailandsresan med flickvännen.

Ras och tunga snömassor har ställt till problem på flera håll i landet.

Jesper Petterson, 26, i Örebro och hans flickvän fick en obehaglig start på sin semesterresa. Hela bakdelen av hans Audi A4 hade mosats av ett isras.

– Det var rejält stora isbitar som föll ner och hela baksidan av bilen är paj. Flera grannar hade hört det, så det var tydligen en riktig smäll, säger Johan Petterson.

Raset kom från ett bostadshus intill gatan där bilen stod parkerad.

– Det ligger riktiga isflak på taket där, säger Jesper Petterson.

"Tur att ingen gick förbi"

I stället för att packa bilen och åka till Arlanda fick Johan börja ringa till bilverkstad, försäkringsbolag och en hyrbilsfirma. Han har också varit i kontakt med bostadsrättsföreningen som äger huset.

– De på föreningen säger att de har byggt om taket för att undivka ras, men det verkar inte som att det har funkat. Min bil står alltid där, men det var ju en riktig tur att ingen gick förbi på gatan just då.

Hur går det nu med Thailandsresan?

– Det blir körigt, vi var tvungna att plocka ut en hyrbil, men jag hoppas att vi ska hinna, säger Jesper Petterson innan han måste rusa iväg.

Fler ras i landet

Det milda vädret har skapat problem på en rad håll i landet.

Stora mängder snö rasade på förmiddagen från taket på den nybyggda skidshoppen vid Isbergstoppens skidanläggning i Småland. Först befarades att någon hade begravts under snömassan och räddningstjänsten larmades till platsen. Men efter att ha sökt igenom raset raset kunde man konstatera att ingen människa fanns där.

– När man har så mycket folk i en anläggning så kan man aldrig vara nog försiktig, säger Kjell-Åke Gustavsson på Isbergstoppens skidanläggning.

Vid 8-tiden i morse gjorde den tunga blötsnön att rasade taket in på en ladugård utanför småländska Högsby. I byggnaden fanns ett okänt antal får, men enligt SOS alarm i Kronobergs län klarade sig djuren oskadda

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...