Jump to content
IGNORERAD

Välkommen till värmens och ljusets land...


noBuzz

Recommended Posts

Det där var så jäkla taskigt,haha!! Skoja inte om att man e sugen nu... Torsdag morgon kommer jag springa ut genom portarna i Bangkok o omfamnas av värmen..:av-109998:

Skulle inte du åka med Finnair,hihihihi.Ropa inte hej förrens du har ramlat i ån :giggle:

Ändrades av måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 83
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    11

  • Maitan

    10

  • Caveman

    9

  • BaBoo

    8

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Skulle inte du åka med Finnair,hihihihi.Ropa inte hej förrens du har ramlat i ån :giggle:

Nä jag har mitt på det torra än så länge,peppar peppar... flyger med Thai...:dance1:

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Samma här Clion. :giggle: Maitan. :drinks:

:beee::beee::beee: :frown:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du bara visste hur sugen jag är på att åka nu! :)

Har fått ett litet abstinensåterfall de senaste dagarna och vill gärna bara dra.

Och vem vet.. kanske åker vi om 1-2 veckor med, vi får se. Det är iaf inte omöjligt.

Kanske inte var så genomtänkt det där att flytta tillbaks till Sweden ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

-9 grader,ett litet snötäcke, vindstilla och gnistrande sol. En riktigt härlig vinterdag. :)

Synd att dom är så få här i STHLM, imorgon är det säker +1 och och nordanvind igen :(

/mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske inte var så genomtänkt det där att flytta tillbaks till Sweden ;)

Det kanske var mer genomtänkt än vad du anar,det kan ju ha sina fördelar med att ha fru och barn skrivna i Sverige och åka till Thailand på semester istället för tvärtom.:great:

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kanske var mer genomtänkt än vad du anar,det kan ju ha sina fördelar med att ha fru och barn skrivna i Sverige och åka till Thailand på semester istället för tvärtom.:great:

Där håller jag med till 100% Thaisigge, jag förstår inte hur folk tänker ibland.(Baabooo)Mvh Maitan. :great:

Maitans i Pattaya

Direktsändning via webcam

Se även

här på MaiPenRai.se för senaste nytt

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kanske var mer genomtänkt än vad du anar,det kan ju ha sina fördelar med att ha fru och barn skrivna i Sverige och åka till Thailand på semester istället för tvärtom.:great:

Alla är vi olika!

Där håller jag med till 100% Thaisigge, jag förstår inte hur folk tänker ibland.(Baabooo)Mvh Maitan. :great:

Ja du får väl fråga de som bor i Thailand istället om varför de valt att bo där!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kanske var mer genomtänkt än vad du anar,det kan ju ha sina fördelar med att ha fru och barn skrivna i Sverige och åka till Thailand på semester istället för tvärtom.:great:

Hehe..

Njae.. det är faktiskt skönt att kunna längta.

När jag satt i Thailand kunde jag längta efter vinter, snö och jul. Och det är skönt att nu kunna sitta och längta efter värmen.

Ombyte förnöjer!

post-3082-0-43639200-1291026649_thumb.jp

post-3082-0-46089400-1291026638_thumb.jp

post-3082-0-04266900-1291026644_thumb.jp

post-3082-0-46089400-1291026638_thumb.jp

post-3082-0-04266900-1291026644_thumb.jp

post-3082-0-43639200-1291026649_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Baboo om du och jag träffas nån dag så skall ja ge dig svar på många frågor som du tror du är expert på. :great: Maitan. :wai:

?

Mig veterligen är jag inte expert på något men du får gärna tala om vilket du tror att jag tycker mig vara expert på så skall jag i så fall försöka beskriva så att det inte blir fler liknande missförstånd!

Link to comment
Dela på andra sajter

?

Mig veterligen är jag inte expert på något men du får gärna tala om vilket du tror att jag tycker mig vara expert på så skall jag i så fall försöka beskriva så att det inte blir fler liknande missförstånd!

???? vända på meningar kanske. :great: Maitan.

Maitans i Pattaya

Direktsändning via webcam

Se även

här på MaiPenRai.se för senaste nytt

Link to comment
Dela på andra sajter

???? vända på meningar kanske. :great: Maitan.

Nej jag bara undrar vad det är jag skrivit eller påstått att jag är expert!

I den här tråden skrev jag att det kanske inte var genomtänkt att flytta tillbaks till Sverige vilket jag avslutade med en Ironismiley!

Thaisigge skriver då att det kanske är för att det finns vissa fördelar med detta och då håller du med varav jag skriver att du kanske skall fråga de som valt att bo i Thailand istället varför de gjort så (vilket inte jag gör) och då skriver du att jag tror mig vara expert och om vi träffas någon gång så skall du förklara hur saker och ting ligger till!!!

Så JA lite fundersam på vad du menar blir jag, det blir ju inte mera begripligt av att du själv valt att bo i Thailand!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej jag bara undrar vad det är jag skrivit eller påstått att jag är expert!

I den här tråden skrev jag att det kanske inte var genomtänkt att flytta tillbaks till Sverige vilket jag avslutade med en Ironismiley!

Thaisigge skriver då att det kanske är för att det finns vissa fördelar med detta och då håller du med varav jag skriver att du kanske skall fråga de som valt att bo i Thailand istället varför de gjort så (vilket inte jag gör) och då skriver du att jag tror mig vara expert och om vi träffas någon gång så skall du förklara hur saker och ting ligger till!!!

Så JA lite fundersam på vad du menar blir jag, det blir ju inte mera begripligt av att du själv valt att bo i Thailand!

Du kommer alldrig att begripa detta(tror jag) men lägger korten på bordet(dålig hand)Men hoppas du å jag kan träffas nån dag.Maitan.

Maitans i Pattaya

Direktsändning via webcam

Se även

här på MaiPenRai.se för senaste nytt

Link to comment
Dela på andra sajter

Du kommer alldrig att begripa detta(tror jag) men lägger korten på bordet(dålig hand)Men hoppas du å jag kan träffas nån dag.Maitan.

Till och börja med så hade det naturligtvis varit kul att träffas någon gång!

Men blir inte klokare på ditt svar, korten du lagt på bordet vad säger de?

Vad var det som var så hemskt med mitt skämtsamma svar till No Buzz (som avslutades med en ironismiley) som får dig till att tom nu tillägga att jag aldrig kommer att begripa?

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla är vi olika!

Ja du får väl fråga de som bor i Thailand istället om varför de valt att bo där!

Kanske endel redan vistats en tid i Sverige, och fru + barn redan är svenska medborgare numera.

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

-9 grader,ett litet snötäcke, vindstilla och gnistrande sol. En riktigt härlig vinterdag. :)

Synd att dom är så få här i STHLM, imorgon är det säker +1 och och nordanvind igen :(

/mvh

Här i Sthlm är det strålande sol, inte ett moln, lite blåsigt dock och runt minus 10 grader idag

Ser ut som det skall vara ungefär samma närmaste veckan ut i alla fall

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Till och börja med så hade det naturligtvis varit kul att träffas någon gång!

Men blir inte klokare på ditt svar, korten du lagt på bordet vad säger de?

Vad var det som var så hemskt med mitt skämtsamma svar till No Buzz (som avslutades med en ironismiley) som får dig till att tom nu tillägga att jag aldrig kommer att begripa?

Att jag la mig, bättre att träffas nån gång, hänger du med nu. Mvh Maitan. :drinks:

Maitans i Pattaya

Direktsändning via webcam

Se även

här på MaiPenRai.se för senaste nytt

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm ... -19... undrar om det inte är nu min värmepump lägger av. :)

Wow -det var kallt Buzzen! Känns som om tråden kommer handla om just kyla så;

Vi bor ju inte långt från varandra, men riktigt så kallt har vi inte haft ännu, även om det brukar vara någon grad kallare här ute i urskogen än i samhället.

Jag bor ju i 250 år gammalt torp med direktverkande el, som man säger. Kostar en mindre förmögenhet, eller som vi ser det "massor av Bath"

Funderar på att köpa en vanlig luftvärmepump, de finns ju i prisklass från 3000 till 30 000 kronor. Vad skall man egentligen tänka på när man köper en sådan?

Skall man bara kika på effekten? Är fabrikat ointressant?

Någon med insyn i branschen som kan komma med tips?

post-6637-0-51018900-1291028900_thumb.jp

post-6637-0-51018900-1291028900_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske endel redan vistats en tid i Sverige, och fru + barn redan är svenska medborgare numera.

Att barnen är Svenska medborgare (helst dubbelt) kan nog ha sina fördelar men hur funkar det med markägande och liknande om Thaifrun blir Svensk medborgare?

Link to comment
Dela på andra sajter

Wow -det var kallt Buzzen! Känns som om tråden kommer handla om just kyla så;

Vi bor ju inte långt från varandra, men riktigt så kallt har vi inte haft ännu, även om det brukar vara någon grad kallare här ute i urskogen än i samhället.

Jag bor ju i 250 år gammalt torp med direktverkande el, som man säger. Kostar en mindre förmögenhet, eller som vi ser det "massor av Bath"

Funderar på att köpa en vanlig luftvärmepump, de finns ju i prisklass från 3000 till 30 000 kronor. Vad skall man egentligen tänka på när man köper en sådan?

Skall man bara kika på effekten? Är fabrikat ointressant?

Någon med insyn i branschen som kan komma med tips?

Viktigaste är att det är en pump anpassad för svensk vinter och att installatören du väljer har bra renomé

Googla för att hitta båda sakerna

Annars sitter du med en pump med skurna lager och en leverantör som skiter i dig ganska snart

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Wow -det var kallt Buzzen! Känns som om tråden kommer handla om just kyla så;

Vi bor ju inte långt från varandra, men riktigt så kallt har vi inte haft ännu, även om det brukar vara någon grad kallare här ute i urskogen än i samhället.

Jag bor ju i 250 år gammalt torp med direktverkande el, som man säger. Kostar en mindre förmögenhet, eller som vi ser det "massor av Bath"

Funderar på att köpa en vanlig luftvärmepump, de finns ju i prisklass från 3000 till 30 000 kronor. Vad skall man egentligen tänka på när man köper en sådan?

Skall man bara kika på effekten? Är fabrikat ointressant?

Någon med insyn i branschen som kan komma med tips?

Det spelar kanske inte så stor roll vilket märke du väljer så länge du väljer en med kvalitet ;-)

Jag har jobbat i branchen i hela mitt yrkesverksamma liv(ca:25 år) och sålt otaligt med värmepumpar och luftvärmepumpar.

Men till släkt och vänner har jag bara valt Sanyo, mycket pga. att jag fått loss de till ett vettigt pris och att de är erkänt bra.

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...