Jump to content
IGNORERAD

Blir man tjock av ÖL

surfaren73

Recommended Posts

Nu har jag bott här i Thailand i 8 månader.

Och under den tiden har det blivit minst 3 stora Chang varje dag.

Jag äter ordentligt och dricker mycket vatten.

När jag åkte hit i April så vägde jag 99,5 kg.

Och nu väger jag 79kg

Så det är ej ölen man blir fet av.

post-5141-0-09272100-1290498385_thumb.jp

Eller vad tror ni?

Solen är full och jag skiner

Dela på andra sajter

• Svar 26
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• surfaren73

5

• måne

2

• acarls

2

• BBJ

2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Kan ju även tillägga att frugan inte tycker om när jag dricker öl.

Men att jag blivit smal det tycker hon om.

Dela på andra sajter

Det är lika mycket kalorier i Starköl, som det är i mellanmjölk

http://www.kalorier.org/kalorier-i-ol-vin-och-sprit

Men om du blir tjock eller smal har ju att göra med hur mycket du förbrukar

Går ju åt en del extra i den Thailändska värmen...

Har lagt mjölken till handlingarna sedan man kom hit, men int fan hjälp dä.

Värmen gör att man rör sig långsamt och lite, eller så har jag förmåga att upptaga fukt i kroppen för jag går då inte ner ett gram i LOS. :diablo:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Dela på andra sajter

Värmen gör att man rör sig långsamt och lite, eller så har jag förmåga att upptaga fukt i kroppen för jag går då inte ner ett gram i LOS. :diablo:

Du måste förbruka mer energi än du tankar in

Så "enkelt" är det :whistle:

Dela på andra sajter

Nu har jag bott här i Thailand i 8 månader.

Och under den tiden har det blivit minst 3 stora Chang varje dag.

Jag äter ordentligt och dricker mycket vatten.

När jag åkte hit i April så vägde jag 99,5 kg.

Och nu väger jag 79kg

Så det är ej ölen man blir fet av.

Eller vad tror ni?

Snyggt!

Tror även att chilin driver på...

Och sedan rör man sig mer i Thailand än annars(?)

Själv brukar jag minska 1-2 kg/månad.

Folk hemma brukar fråga VAD jag gjort i Thailand eftersom jag gått ner i vikt.

-Jaga brudar kostar på, de är små, söta och kvicka som bara den.. /oldthaimer

Dela på andra sajter

Kan ju även tillägga att frugan inte tycker om när jag dricker öl.

Men att jag blivit smal det tycker hon om.

När frugen klagar på att jag dricker för mycket så säger jag till henne

samma sak som bychefen sa till mig när jag talade om att jag tyckte att han drack för mycket.

Va fan när jag är död kan jag ju ej dricka så det är bäst att göra det nu.

Dela på andra sajter

Det beror på att du redan har den ultimata kroppen :great:

Måne

Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Jag har då säkert gått upp 50 kilo på grund av ölen och full har jag blitt mer eller mindre varje dag

Dela på andra sajter

fakta det är inte ölen du går up i vikt av utan allat annat skräpp man slänger i sig å sen skyller man på, ölen men det är vetenskapligt bevisat att ölen ger inte den effekten enligt forskare sen om det är sant eller inte är ju en annan sak.

Ändrades av Mantra

Mantra

Dela på andra sajter

Jag är tjock redan när jag åker ner till LOS, så eftersom skadan redan är gjord ser jag ingen anledning att hålla igen med Changen. :drinks:

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Dela på andra sajter

Tjock är jag också redan så den delen är avklarad. Men sen går jag upp några kilo varje gång jag åker till LOS. Min egen teori är att det beror på 2 enkla saker, dels att jag rör på mig mindre i Thailand (svetten rinner bara man läser en bok ju :giggle: ) och sen blir det allt för mycket ris (som ju är en kolhydratsbomb :whoco5: men ve' den som vågar säga det till damen) min dam vill gärna lägga upp ett berg av ris på min tallrik vid varje måltid. Jag protesterar och skrapar av lite så fort jag hinner, men ibland så är det försent och hon har redan lagt på av övriga tillbehör. Då man är uppvuxen med parollen "tallriken ska vara tom när du går från bordet" av sin salig mor, så får jag väl skylla mig själv :( . Sen är det ju så dj**la gott också :)

Mvh

BBJ

:wai:

Nytt år - nya möjligheter!

Dela på andra sajter

Och hur klarar du av att BARA dricka 3 öl per dag? det tycker jag är den stora frågan här

:drinks:

Har en fru som inte tycker om när jag blir onyckter.

Men hon åker till Sverige för att jobba den 6 dec. Och då flyttar jag från Chaiyaphum till Jomtien i 4 månader.

Tror det blir mer öl där.

:drinks:

Dela på andra sajter

Trots att jag ofta dricker mer i LOS går jag sällan eller aldrig upp i vikt. Fast å andra sidan brukar jag gå en hel del. Det är väl i mångt och mycket det som det handlar om, föda och aktivitet. Mycket mat och dryck måste kombineras av mycket rörelse om man nu inte råkar ha en magisk ämnesomsättning, som ju vissa har.

Om man nu aldrig rör på sig är det troligen extra viktigt att äta och dricka rätt. Annars har man ju möjlighet till vissa utsvävningar ibland.

Kul bild förresten - snacka om viktminskning. Har du blivit kontaktad av någon Thailändsk turistförening ännu?!

Så här skriver en förståsigpåare;

However, drinking more than a few drinks of beer or alcohol everyday could be a great deterrent from keeping your current weight and/or reducing it. It's hard to avoid consuming a couple 150 calorie beers every day without it affecting your fat content. Most people who do this don't have the necessary bodily activity to burn off all these calories daily. Furthermore, these calories don't have a lot of nutritional content.

Let's look at just how many calories you could consume by having a couple beers everyday for a whole year. Two beers every day allow you to consume 300 extra calories everyday. This amounts to a total of 2100 every week. Extend this further to get a years amount of almost 110000 calories. This will actually come out to be around 31 pounds of fat gained annually. For most people, this will be rather difficult to lose.

Beer and alcohol helps prevent the burning of fat (using fat for the body's energy). When person consuming it metabolizes the alcohol, the process assists in preventing him or her from appropriately metabolizing fat.

Think of the calories inside beer as no more than empty calories that actually take the room of calories you should have in their place. Although there might be some nutritional value inside, it is minimal. It will be much better to have some good food value calories that help your body instead of hurt.

Whether you are attempting to lose weight or not, drinking too much beer or alcohol will be self-defeating. It might be okay to drink a few during the weekend. A few means maybe one or two but not much more than that. Remember that whenever you're taking in drinks or food, except for water, you'll be ingesting calories. They don't have to be fat calories to become fat in your body.

If you look at almost anyone that drinks a lot of beer everyday, you'll see that on average many of them gain a lot of their fat in their stomach. Most experts see this generating fat around the mid-section as very problematic for overall health. They say it is a symptom of possible future heart disease.

So the next time you think about having more than one or two beers during the week, you might want to think differently. Instead of developing a craving for drinking down a beer, you might want to start trying something a little more healthy like eating fruit or vegetables. It might sound funny to tell someone that normally likes to drink beer to instead eat something like an apple, but if you really try, you're bound to find some nutritionally sound food that will satisfy you.

Dela på andra sajter

Nää.. Man blir inte tjock av öl.. :)

En gäng kompisar (inkl mig själv) fick ett email av en tjej som är rätt framåt, det löd

"It's not very sexy when u have belly though u r slim... Looks like a bloody goldfish..."

Och detta var ursprungs emailet:

Hope this reaches you in time!!!

post-4239-0-09093300-1290526125_thumb.jp

There is no cure.once it's gone, it's gone!!

Ha en go dag!

post-4239-0-09093300-1290526125_thumb.jp

Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

Ja, chilin fixar till så att det blir viktminskande förbränning. Det finns fler sådana kryddor, som används i Thailand, men nu har jag glömt vilka.

Beer and alcohol helps prevent the burning of fat (using fat for the body's energy). When person consuming it metabolizes the alcohol, the process assists in preventing him or her from appropriately metabolizing fat.

Ja. Men engelskan är lustig ibland. (T ex säger de ofta "chance" då det är risk :-)

Nu säger de "helps prevent", fastän det ju förstör.

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Dela på andra sajter

Ja, chilin fixar till så att det blir viktminskande förbränning. Det finns fler sådana kryddor, som används i Thailand, men nu har jag glömt vilka.

Ja. Men engelskan är lustig ibland. (T ex säger de ofta "chance" då det är risk :-)

Nu säger de "helps prevent", fastän det ju förstör.

Det är Amerikanska kära Sek Loso... :)

Ha en go dag!

Dela på andra sajter

Nja, jag tror inte man blir fet av öl. Man får för all del lite ölmage, men totalvikten går inte nödvändigtvis upp.

Det är maten som är boven i dramat! För några år sen vägde jag 96 kg, och nu är det 79 kg... och ölkonsumtionen har ej minskat under denna period! Jag skulle kunna matcha Surfarens bild på för stora byxor, men kanske bäst jag avstår!

Däremot har jag minskat på matintaget... även jag skäms i och för sig för att lämna mat på tallriken. Men med lämpliga kompanjoner kan man lämna över till dom, eller hur Drivern ;)

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Nja, jag tror inte man blir fet av öl. Man får för all del lite ölmage, men totalvikten går inte nödvändigtvis upp.

Det är maten som är boven i dramat! För några år sen vägde jag 96 kg, och nu är det 79 kg... och ölkonsumtionen har ej minskat under denna period! Jag skulle kunna matcha Surfarens bild på för stora byxor, men kanske bäst jag avstår!

Däremot har jag minskat på matintaget... även jag skäms i och för sig för att lämna mat på tallriken. Men med lämpliga kompanjoner kan man lämna över till dom, eller hur Drivern ;)

Herr Chang har talat.

Helt rätt HC,så går jag upp några kilon istället :whistle:

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...