Jump to content
IGNORERAD

Koppla datorn till TVn


John Khonken

Recommended Posts

andrejsdenruskige

Honken du är en pärla. bara ett problem kvar. Nu går datorn på TVn. men jag kan inte dra bilden så den centrerar mot datorn. får antingen höger-vänster uppe eller nere. Man vill ha samma bild i datorn som på TVn. något förslag. försökt med inställningar åt alla håll

Tror det finns något som heter utökat skrivbord och det är det du använder nu.

Klonad skärmild tror jag du är ute efter.

Nu har jag inte en windows dator så jag kommer inte ihåg vad det hette. Men prova det andra alternativet som inte heter utökat skrivbord.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 44
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • John Khonken

    18

  • hasseigöteborg

    4

  • andrejsdenruskige

    4

  • Singha711

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Nu när man kan se på Tvn. Men får inget ljud. Har köpt en extra sladd med två ingångar i TVn och en ingång i datorn. Skulle räcka. Finns två audio in men enligt instruktionsboken så ska dom användas för DVD inte för dator. Finns en audio in för dator. Men då passar inte sladdarna i datorn. Har jag fått fel eller är det något annat

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Nu när man kan se på Tvn. Men får inget ljud. Har köpt en extra sladd med två ingångar i TVn och en ingång i datorn. Skulle räcka. Finns två audio in men enligt instruktionsboken så ska dom användas för DVD inte för dator. Finns en audio in för dator. Men då passar inte sladdarna i datorn. Har jag fått fel eller är det något annat

Om du använder hörlursutgången till RCA så ar det 3,5mm till 2st RCA men det ska inte ha någon betydelse om det är DVD eller dator du pluggar in i TV'n.

Du kanske har optiskutgång på både dator och TV, då kan du använda denna (lite dyrare kabel dock)

Link to comment
Dela på andra sajter

Använder hörlursutgången som kopplas till audio in på TVn . Två kablar in i tvn en i datorn

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Använder hörlursutgången som kopplas till audio in på TVn . Två kablar in i tvn en i datorn

Då bör allt vara riktigt.

Kolla så att du inte har någon inställning i tv'n som du måste ändra för att få ut ljudet

Link to comment
Dela på andra sajter

HONKEN hjälp. Får inget ljud. Tvn har ljud kollat . Datorn har ljud. Men kopplingen emellan försvinner det. Något förslag. Kan i.o.f.sig ha hörlurar. Fungerar klockrent. Men ändå

Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg

Anslutningen av ljudet från PC'n skall göras till rätt ingång. Det är ju så att det oftast finns en ljudingång för varje bildingång (CD , PC osv). Så du får kolla i handboken vilken ingång som du skall använda.

Har dock för mig att på min Samsung TV hemma i Sverige så matchas VGA videoingången av en ljudingång med samma kontakt 3,5 mm kontakt som sitter i datorn. Sak samma på min Sony här i Thailand. Kabeln skall då se ut såhär. http://www.kjell.com/?item=39221&path=470000000,496500000,516500000

hf

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Hasse har faktiskt rätt.

Det kan vara så att du får ljudet om du väljer AV på TV'n, men då får du inte bilden. Vad har du för TV och hur många ljudingångar har du?

Finns det 3,5mm ljudingång?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har två ljudingångar. Kopplar från hörluren på datorn till audio in dubbla ingångar. Finns också en som i instruktionsboken står att man ska koppla till datorn. Då fungerar inte sladden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har två ljudingångar. Kopplar från hörluren på datorn till audio in dubbla ingångar. Finns också en som i instruktionsboken står att man ska koppla till datorn. Då fungerar inte sladden.

Låter som du får byta sladden då till en som passar i det uttag som enligt instruktionsboken skall användas till ljud från datorn !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg

Verkar som det är vad jag får göra. ska kolla och ta med instruktionsboken

Vad är det för TV modell. Samsung ?????

hf

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är en Samsung modell LE32B355FWXXE. Men jag talade idag med våran IT expert. Han sa att det var fel kabel. Men har ni annan åsikt så

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Vi har köpt en Sharp Aqus Lc-32L400M

Inhandlade Div Anslutningar ( Ljud+Pc Cabel (Den lilla som används om man vill ha störe skärm)

Följde inst. och denna utmärkta tråd Fungerar klockrent Filmer Musikvideos allt Fick även musen att visa sig efter lite bök

Tv kostade 12000B Tesco Saraburi Med sladar och allt under 13000 ( Taxi )

Nu väntar jag bara på en remot för laptoppen söm är en Acer Extensa 5680 cirka 3 år gammal

Hälsar en nöjd Offe

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är en Samsung modell LE32B355FWXXE. Men jag talade idag med våran IT expert. Han sa att det var fel kabel. Men har ni annan åsikt så

En sån här kanske kan var till hjälp så slipper du byta kabel. Om det nu är en teleplugg du skall ha istället för RCA.

post-3918-0-29032000-1290496618_thumb.jp

post-3918-0-29032000-1290496618_thumb.jp

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite tillag till Shap Aqus

Hogtalarana ar inte sa bra Tack Mankan nu vet jag vad denna kontackt kan anvandas till har en hemma

Offe

Link to comment
Dela på andra sajter

Det fungerar klockrent nu. vet ej vad jag gjorde innan. Kabeln Ok . Ljudkabeln har jag skaffat en ny som är för dator. har också datorbilden på samma nu utan trix. Tryckte bara fn och f8 samtidigt. Prövade det förrut. Men då fungerade det inte. Skit bakom spakarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...