Jump to content
IGNORERAD

V-75 Anmälningslista Gnägg Gnägg!


svampen

Hur mycket?  

61 röster

  1. 1. Hur mycket per/vecka/man?

    • 20:-
      17
    • 30:-
      3
    • 50:-
      41


Recommended Posts

Jag har bra koll på det då jag redovisar till Anders o Bosse
Vinsten denna 10 veckors perioden är 4066-

Så minst 3 bonus omg kan vi spela

Denna omg är den forsta

Janne

Men å andra sida så är vi nog bara 18 st nu o då är det 1000-minde att spela for under perioden

Så 2 bonus omg är nog realistiske

Stämmer 10 omg körda 18 medlem uppdaterar listan imorg förmiddag

Mvh svamp

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 7,4k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • svampen

    1461

  • acarls

    1159

  • husse

    781

  • khun-petch

    318

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Rickard Hanssons första V75-tankar

V75-1: Bara tre av tio hästar har en seger i raden (!). 1 Lover Face var förbättrad senast men inte i de nivåerna han visat tidigare. Har utvecklingen planat ut lite? Är möjligt, men vettig chans här ändå. 9 For Pleasure As och 5 Djali Boko utmanar främst.

V75-2: Här måste jag läsa på ordentligt under veckan. Eller är det så enkelt att, perfekt inmatchade, 2 Ciceron Silas bara vinner?

V75-3: 1 Arazi Boko var med i en tuff öppning senast men fullföljde trots det mycket starkt som tvåa. Christoffer kommer att göra allt för att hålla upp ledningen och det bör han lyckas med. Bra chans då. 2 Harry Haythrow värst emot från ryggen?

V75-4: Jag är lite svag för 6 Borups Nova. Galopp senast och fyra gången innan – men jag minns hennes enorma slutvarv på Axevalla för tre starter sedan. Bra chans utan strul. 10 Pledge Allegiance försökte jag jobba in i fredag, då åkte man dit med en nos. Hon är i form och ett tänkbart bud.

V75-5: Öppet lopp där jag inte får någon direkt känsla redan nu. Spännande att se 1 Heartbreaker V.S. I Sverige igen. Vid starten i V75-finalen i december stod han i
15 gånger från bakspår – mot bland annat Carabinieri och Red Team Rex.

V75-6: 3 Jarl af Solnäs går egentligen bara i ledningen och kommer förstås att ladda rejält. 9 Mc Steamy är en betydligt bättre häst – men det verkar väldigt svårt att få ordentlig ordning på honom.

V75-7: Lördagens höjdpunkt med obesegrade 4 Mister J.P. Ska han fortsätta på den inslagna vägen måste han vara riktigt bra, för motstånd saknas inte och han tappade travet något till slut senast. 5 Tango Negro och 10 R.S.’s Thunderbolt utmanar främst. Är svag för 8 Tyrrell As men tyckte inte att han såg som bäst ut senast.

Eskil Hellbergs första tankar

V75-1: 1 Lover Face vann på bra vis senast och har två lopp i kroppen. Han är från start och har bra chans att spåra runt om. Spik? 5 Djali Boko kan mycket, men spåret är inte bra.

V75-2: 1 Ola Montana tycker jag är en bra häst, men hur är det med formen? 2 Ciceron Silas och 6 Diger Lord ska räknas tidigt. Gardera!

V75-3: 2 Harry Haythrow kommer från seger och är kusligt startsnabb. 4 Rod Stewart, 5 Royal Blessed och 6 Tumble Dust ska räknas tidigt.

V75-4: Lärlingsloppet är vidöppet och här kan det skrälla. 5 Daisy Boko är rejäl och tål att göra en del jobb, 9 Sheer Bliss är enormt förbättrad och har rygg på startsnabb häst.

V75-5: 1 Heartbreaker V.S. vinner ofta och förstärks med Torbjörn Jansson. Han kan öppna snabbt och tippas. 2 Balero Mearas och 5 Panoramic är motbud.

V75-6: 9 Mc Steamy är en topphäst. När han vann i Eskilstuna inledde han i fjärdespår runt första sväng. Han är mogen att gå en snabb tid på lördag. Spik.

V75-7: 4 Mister J.P. Har aldrig förlorat och har lopp i kroppen efter långt uppehåll. Han tippas, men garderas. 10 R.G.'s Thunderbolt är rejäl och 5 Tango Negro övertygade senast

Link to comment
Dela på andra sajter

 
Veckans spelare Enis pm:ar
Veckans spelare ringer bbin fraden till ombudet 019/6113501 senast 13.00 !
Veckans spelare lägger ut raden på tråden V 75 senast 13.00!!
Kan ej veckans spelare pm:a Svampen!

11 omg så ett par veckor till på potten.

 

 

1
2 Happy Harry
3 Nakhon si 
4 Sam sip sam
5 Tisse 4 Rätt
6 Janne 4 Rätt
7 J 43 4 rätt

9 Knasen 5 rätt
10Svampen 4 rätt
11 Swedenman 4 rätt
12 Anders 5rätt
13 Bosse 7 rätt
14 JRK 4 rätt
15 Thure 3 rätt
16 Wavis 5. Rätt
17 Enis 
18 Borgmästarn 
19 Godiva 
20 Peter Dahlin 
21 Goodolle
 

 
 

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter


Harry trivs på Jägersro
V75 Nytt
av Alltomtrav - 1 september, 2015

 


Fyra av åtta V75-segrar har kommit på Jägersro.
På lördagen jagar publikfavoriten Harry Haythrow en ny vinst på favoritbanan.
– Harry är näst intill lika bra som när han har varit som allra bäst, hälsar tränaren Johnny Johansson.

 
Harry Haythrow är en av travets sagohästar och den amatörtränade valacken har blivit känd bland annat för sin oslagbara (?) svit med 69 raka starter på V75.
Men i brist på startpoäng bröts sviten i den senaste starten då Harry Haythrow istället startade i ett vanligt V64-lopp en måndagkväll på Mantorp.
Harry Haythrow vann på Mantorp och med nya friska startpoäng gör nioåringen nu comeback på V75, hästen totalt 79:e start i travets elitserie.
Vad tyckte du om honom senast?
– Han var bra. Vi trodde väl att han var bra också så vi förväntade oss en bra prestation. Att han skulle vinna var väl inte givet men väldigt kul förstås och nu börjar vi i V75 igen, men det kanske inte blir 69 starter till där, säger Johnny Johansson och skrattar.
Hur bedömer du formen i dagsläget?
– Näst intill lika bra som när han har varit som allra bäst. Kanske inte riktigt så bra som i fjol våras då han var riktigt bra, men inte långt ifrån.
Harry Haythrow startar i gulddivisionen, Birger Bengtssons Minne, som han vann 2013 på finfina 1.10,9 över sprinterdistans, autostart. Då ledde han varje meter av loppet som favorit och vann före årets elitloppsvinnare Magic Tonight.
– Det är väl Magic Tonight som utvecklats några snäpp, Harry håller ungefär samma klass. Jag minns inte själva loppet så där direkt, men jag minns vinnarcirkeln, säger Johnny Johansson.
Problem med halsen
I fjol var det meningen att Harry Haytrow skulle försvara sin seger i Birger Bengtssons Minne men man var tvungen att stryka hästen ur loppet.
– Vi fick en varning att det inte var så bra med honom efter operationen i halsen, därför strök vi och han fick behandling med antibiotika som han svarade bra på. Annars hade vi en operationstid bokad och var egentligen inställda på det. Men den slapp han som tur var. Sedan dess har han inte haft halsproblem och i dag är han fortfarande lika pigg som han alltid varit.
Vad säger du om lördagens lopp?
– Spår två är bra i och med att Democrat har spår tre. Han är otroligt snabb men förmodligen ingen rygg man vill ha. Den hade vi på Hagmyren och det gick käpprätt åt skogen. Från spår två tror jag att Johan avvaktar lite och inte är så het på gröten utan försöker ta dem till slut.
Chansen?
– Han ska ha platschans i alla fall. Att vinna i V75 är alltid svårt och Knows Nothing verkar riktigt bra nu, han blir nog favorit. Arazi Boko har bra form han också. Jag tror att det är Knows Nothing, Arazi Boko och Harry det står mellan. Med stor sannolikhet kommer han att gå med samma balans som han brukar, säger Johnny Johansson.

Har tjänat över fyra miljoner
Harry Hayhtrow har fin statistik på just Jägersro med fyra V75-segrar, en i silverdivisionen och tre i gulddivisionen.
– Han brukar gå bra där, men det är givetvis en slump, det tror jag i alla fall, säger Johnny Johansson.
Totalt har Harry Haythrow startat 96 gånger och vunnit elva lopp. Den amatörtränade hästen har tjänat 4 149 700 kronor och har ett rekord på 1.09,7 över sprinterdistans.
– Han är nio år och det finns inga tendenser på att han skulle tycka det är tråkigt. Nu är det inte säkert han kommer att tävla till och med han är tolv år, men det kommer säkert att bli en hel del starter till på V75, säger Johnny Johansson.

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

BÄSTA SPIKARNA

V75-6: 9 Mc Steamy

Galopperade bort en framskjuten placering (seger?) i V75 senast. Kan springa väldigt fort över distansen, och läget behöver inte vara fel då det finns ett par startsnabba som kommer att kivas om ledningen inledningsvis.

* * *

V75-7: 4 Mister J.P.

Den här talangen vet ännu inte hur det känns att förlora. Han möter ett par vassa konkurrenter och det kommer att krävas rekordsänkning på lördag. Men det tror vi att han är mogen för - och dessutom tar han förmodligen hand om ledningen och det är som bekant närmaste vägen till mål.

 

SPETSDRAGEN

V75-2: 6 Digger Lord

Digger Lord är kvick ut. Och Erik Adielsson bommar inte från inre springspåret?

* * *

V75-3: 1 Arazi Boko

Vi tror att Arazi Boko kan hålla ledningen från sitt innerspår och ger honom vinnartipset i en mycket öppen Gulddivision.

* * *

V75-4: 2 Global Ride

En häst i mycket bra form med ett perfekt startspår. Vi tror att han tar hand om ledningen och i den positionen stretar han emot väldigt länge?

 

SKRÄLLBUDEN

V75-1: 7 Bear Dancer

Man ska veta att formen är mycket bättre än raden, och skulle han nå ledningen från springspåret är det inte omöjligt att han håller undan.

* * *

V75-3: 4 Rod Stewart

Galopperade bort sig i Jubileumspokalen senast men hade visat rikigt bra form före det loppet. Har en vass kusk och med rätt resa kan han skrälla i ett öppet Guldlopp.

* * *

V75-4: 3 Si See Sea

Var duktig vid segern på 1.14,0/2140 auto näst senast, och från ett bra läge ska man inte räkna bort henne helt.

 

TÄNK PÅ ATT...

V75-4: 1 Sassafras

Hon har två lopp i kroppen efter ett långt uppehåll. Och på lördag är tanken att hon ska tävla barfota runt om för första gången i karriären vilket gör henne extra intressant!

* * *

V75-7: 10 R.G.'s Thunderbolt

Imponerade vid segern på Åby senast. Men enligt tränaren ska han vara ännu bättre på lördag och han räknar med att hästen ska kunna springa en hög 1.12-tid. Intressant om man garderar.

 

Källa

http://www.expressen.se/sport/trav/v75-mycket-bra-form-och-perfekt-startspar/

Link to comment
Dela på andra sajter

V75 i sista stund 5 sept  - Thomas Uhrberg

Lover Face och Mc Steamy är mina spikar – fast det kan vara favoriter i fara! Mc Steamy måste komma över sitt V75-spöke, Lover Face och Veijo Heiskanen måste spetsa eller ta sig ut från innerspåret.
Jag har kört Bear Dancer och vet att han kan öppna bra i voltstart och från springspår. Björn Goop är också en skicklig startkusk, så prickar han rätt kan Veijo och Lover Face vara utan chans i spetsstriden – och då blir det tufft ...
Jag hoppas att Veijo styr volten så att Lover Face rappt tar sig till spets, kanske med hjälp av solfjäderseffekten i första kurvan.



Mc Steamy vid felfritt
I V75 på Jägersro blev det galopp i slutstriden, precis som senast i Gävle – och på Axevalla gjorde Mc Steamy också bort sig i ett Bronsdivisionsförsök. Tre misslyckanden i rikstotolopp i år är negativt.
Ja, det är något tuffare i V75 än i vanliga race och det kan ha påverkat Mc Steamy men från detta fina smygläge och över sprinterdistans är jag inne på att det blir seger.

Hoppas på 2xUhrberg
Sonen Joel ska ut med stallets Vacation Silvio i ett lärlingslopp. Läget är småtufft men jag hoppas och tror att det kan gå riktigt bra.
Före det kan jag ha vunnit med Radiation, en 4-åring som är riktigt i stöten och trots tufft motstånd räknar jag alltså med att segerstrida.
Ja, två gånger Uhrberg i vinnarcirkeln känns inte fel.

Krävs exakt fem minuter  
Den ny starttiden för V75 skapar problem. Först är det segdraget, sedan ett 40 minuters uppehåll mellan V75-5 och V75-6, därefter stressigt värre och de som följde Sundsvall Open Trot via TV4 fick vara med om ett mycket snöpligt avslut trots att Delicious U.S. slog världsrekordet i detta miljonlopp.
Men, det som stör mig mest är att det inte är exakt fem minuter mellan defilering och start. Ulf Ohlsson hann inte med två provstarter med favoriten Redy for More på grund av tidspressen. Snacka om skandal.
I övrigt; ja, Derbyt avgörs på söndag och jag har en känsla av att Orion Tilly skräller i ett överpacat lopp.

V75-1: Lover Face var riktigt bra senast vid V75-segern, han är bra ut i voltstart och lyckas Veijo Heiskanen hålla ut  Bear Dancer i i striden om spets, ja då finns det ingen i detta fält som slår Lover Face. Jag singelstreckar.
V75-2: Ciceron Silas var jättefin vid vinsten senast, det efter nästan sex månaders vila från tävling. Min Radiation är bra för klassen. Han vann näst senast på 1.15,2 över 2640 med krafter kvar, så det lär bli ett offensivt upplägg. Fem hästar streckas.
V75-3: Rod Stewart står på tur för en seger i ”Guld”. Han avslutade rejält som tvåa bakom Papagayo E. respektive Robert Bi. Inte alls lika tufft nu. Jag tar med en kvintett, där hedershästen Harry Haythrow är given.
V75-4: Vacation Silvio med sonen Joel har hamnat långt ner på rankingen på flera håll, men för mig är det bästa ekipaget. Gör hon en liknande insats som när hon var tvåa bakom Elma Lane näst senast på Åby kan det bli vinst. En sextett får plats på kupongen i detta lärlingslopp, där Sassafras, Global Ride och Daisy Boko lär bli hårt streckade.
V75-5: New Generation är snabb ut och från ledning blir Björn Goops 4-åring svårslagen. Balero Mearas och Heartbreaker V.S. är bra, ja de bör vara med i segerstriden liksom Apollonia.  Jätterysare är Ritzo som svarat för starka prestationer på slutet. Visst, läget är risigt men stenhårt tempo i täten och med tur på vägen kan vi hamna i vinnarcirkeln. Jag har ju skrällt förr i V75.
V75-6: Mc Steamy har inte lyckats alls i sina V75-/Bronsförsöks-lopp i år men i sina bästa stunder är han svår att stå emot. Ja, jag spikar.
V75-7: Tango Negro  har gjort tolv starter i år och bara blivit bättre och bättre, så han är mitt vinnardrag före Mister J.P. som denna lördag gör sin andra (!) start för året.

Thomas system
V75-1: 1 Lover Face.  Res: 7-10.
V75-2: 2, 6, 8, 9, 10. Res: 7-4.
V75-3: 1, 2, 4, 6, 7. Res: 5-9.
V75-4: 1, 2, 5, 6, 7, 11. Res: 10-9.
V75-5: 1, 2, 6, 8, 11. Res: 7-4.
V75-6: 9 Mc Steamy.  Res: 2-5.
V75-7: 2, 4, 5, 10. Res: 7-12.
Systemet är på 3000 rader och det kostar 1500  kronor. Om man också singelstreckar nr 4 Rod Stewart i avdelning 3 blir det systemet på 600 rader och det kostar 300 kronor.

Link to comment
Dela på andra sajter

 
3 september 2015
Inför V75 (lördag): Fortsatt fest för fartige Folli
STOCKHOLM. Några unghäststjärnor för derbyt finns inte i stallet för dagen. 
Kalmartränaren Fredrik Perssons hopp på Jägersro i helgen är en sexårig valack som hunnit med tre V75-segrar i karriären. 
- Folli har bra chans på lördag också - det ser i alla fall intressant ut


Travbanan i Malmö rustar för årets viktigaste helg med Svenskt Travderby. Det är trav i dagarna två och festen inleds med V75-tävlingar under lördagen. 
Kalmartränaren Fredrik Persson har fostrat några riktigt fina hästar under åren. Efter stjärnan Viola Silas pensionering 2013 har det dock gått lite i stå en period och den senaste tiden har han koncentrerat sig på att bygga underifrån. 
Efter tappet av stjärnan Boys Going In blev duon Folli och Kemas Magic - båda sex år - hästarna han hoppades mest på i år. 
- Direkt jag hade sagt det trampade Kemas Magic ner i ett kaninhål och fick en skada på en böjsena. Sånt där ska man passa sig för att prata om - det kan bli otur. Jag håller på och scouta lite och kollar och kollar på unghästar och hoppas få den där riktiga stjärnan till mitt stall igen, säger Fredrik Persson. 

"Väldigt snabb första biten"
Med 42 hästar i träning är det Folli av de startande hästarna han håller en extra tumme för den här säsongen. Den sexårige valacken är något lite utöver det vanliga och jagar sin fjärde seger i V75 på lördag då han lottats till ett bra läge i bronsdivisionen (V75-6). 
- Läget är en fördel. Han är väldigt snabb den första biten och med Erik Adielsson i vagnen ska det bli intressant, säger Fredrik Persson. 
Folli var ett löfte som unghäst hos Thomas Uhrberg och vann klass II i V75 sommaren 2013 från dödspositionen. I slutet av fjolåret tog Persson över träningen och under vintern hade hästen ett tag två raka V75-segrar i klass I.
- Ska han vinna loppet på lördag tror jag det är ledningen som gäller. Jag tror det blir svårt från andra positioner. Många säger att hästen innanför - Jarl Af Solnäs - ska ta ledningen. Men jag tycker inte att den hästen har den formen att det kan bli tal om att köra hela vägen. Så jag har förhoppningar om att Adielsson ska få övertag på trean direkt och sedan komma till ledningen, säger Kalmartränaren. 
Hur har formen varit efter den övertygande V86-segern i Kalmar i början av sommaren?
- Han gick lite intervaller i måndags och kändes bra på det och jag tror att han har rätt bra form. Det är bra styrka i hästen. Han har varit väldigt skör och har haft problem under hela sin tävlingskarriär med olika småproblem och har inte fått den utvecklingen som han borde ha. 
Är Folli kvitt sina problem nu?
- Jag tycker faktiskt - peppar peppar - att han hållit ihop bättre här i sommar. Han kommer aldrig att bli någon häst man kan starta med särskilt ofta, men jag gick igenom honom efter förra loppet och allt var okej med honom då. 
Erik Adielsson får försöka på ledningen säger du. Är det någon av konkurrenterna som kan ställa till det för Folli i starten?
- Det ska vara den jag nämnt som är innanför i så fall. Folli är väldigt snabb - jag tror inte att det är så många som tar en längd på honom utifrån. Han har haft dåliga lägen på slutet och nu laddar vi. Han är bäst om han skulle få löpa ut i ledningen och är lite svårt att flytta i sidled när han är ute i spåren vill gärna "hänga ner" i bana lite. 
Du var inte nöjd med barfota-testet i den senaste starten. Balansen nu?
- Han blev lite för lätt i slutfasen senast och galopperade ett par-tre steg när jag skulle vrida ut honom på upploppet. Så nu kör jag barfota fram och med lätta greppskor bak. Han har blivit mycket mera explosiv bara sedan i våras sedan vi börjat lätta honom vart efter. 
Vill du kalla det en bra segerchans?
- Ja, det tycker jag. Värsta motståndarna har ju bakspår - och bakspår på Jägersro är inte lätt över kort distans.
Mikael Wikner, Kanal 75
 

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Veckans spelare Borgmästarn pm:ar
Veckans spelare ringer bbin fraden till ombudet 019/6113501 senast 13.00 !
Veckans spelare lägger ut raden på tråden V 75 senast 13.00!!
Kan ej veckans spelare PM Svampen

 

1
2 Happy Harry
3 Nakhon si 
4 Sam sip sam
5 Tisse 4 Rätt
6 Janne 4 Rätt
7 J 43 4 rätt

9 Knasen 5 rätt
10Svampen 4 rätt
11 Swedenman 4 rätt
12 Anders 5rätt
13 Bosse 7 rätt
14 JRK 4 rätt
15 Thure 3 rätt
16 Wavis 5. Rätt
17 Enis   4 Rätt
18 Borgmästarn 
19 Godiva 
20 Peter Dahlin 
21 Goodolle
 

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

BÄSTA SPIKARNA

V75-2: 3 I Am Unique

Har hittat tillbaka till gammal god form och man ska veta att detta är en mycket bra häst i grunden. Hon vann lätt från spets senast och även om det är tuffare emot nu så tror vi på seger. Tidigt till spets och sedan är det slut eftersom de värsta konkurrenterna har svåra utgångslägen.

* * *

V75-5: 5 Ponce de Leon

Har imponerat vid segrarna på Solvalla på slutet och Jörgen Westholm låter nöjd med läget. Det blir full gas direkt och hästen verkar kunna springa fort länge. Ett spikförslag.

 

SPETSDRAGEN

V75-1: 7 Caddie Hit

Avslutade starkt senast och kommer att kliva iväg bra från det yttre springspåret. Det ser ut som om vägen mot spets ligger öppen och är han bara frisk blir han inte så enkel att passera.

* * *

V75-5: 5 Ponce de Leon

Det ska laddas från start och även om någon invändigt skulle kunna svara tror vi att de är nöjda med den här ryggen.

 

SKRÄLLBUDEN

V75-3: 4 Thai Broadway

Känns klart intressant i det här gänget, även om det är stenhårt emot. Men Thai Broadway satt fast bakom en mur av hästar senast i Gävle och det var ett "fulltankat" intryck. Kör de för fort där framme är han snabb på speed...

* * *

V75-4: 15 Tangen Didrik

Har bytt regi och gick bra som fyra senast. Står 20 meter bättre till gentemot den som vann det loppet (Järvsö Rasmus) och ska inte glömmas bort i ett öppet lopp.

* * *

V75-6: 2 Screen Hight

Gick en bra slutrunda senast och med ett bättre läge hade han varit segeraktuell den gången. Fick bästa tänkbara läge nu och är värd att hålla ögonen på. Formen är vass!

 

TÄNK PÅ ATT...

V75-4: 10 Mino

Ett fint kallblod som har vunnit på rikstoton förut och han står rätt så bra inne i det här loppet. Mino måste streckas tidigt trots att resultatraden inte är den bästa.

* * *

V75-7: 12 Sorbet

Han var lite sämre senast som hårt betrodd i ett Derbykval. Faktum är att det finns några hästar i stall Redén som underpresterat på sistone och formen är ett frågetecken. Det är av den anledningen som rankas han ner även om kapacitet finns så det räcker.

Link to comment
Dela på andra sajter

Betalt in en 5 hundring.e ja för tidig med det?? Men nog e de tid för snyggaste kusken i Sverige.!!

Blir påfyllnin till nästa gång va lite tdig sms men prickar av!

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

V75 i sista stund 12 september

Svårt skadad i korsbandet i ett knä, kryckor och sjukskriven – ja, då hinner jag plöja igenom en del facklitteratur Och, i Guiden spikar Jorma Kontio Mind Your Face trots att Jorma suttit bakom Coldtown vid 13 av hästens 14 segrar.

Jorma resonerar så här; Mind Your Face är startsnabb och han spetsar, en position som är guld värd över 1640 meter.

Jag håller med, men vågar inte spika Mind Your Face på det stora systemet men väl på det mindre.

Anledning? Jo, Jorma kanske tippar finskt – alltså man säger utåt en annan vinnare men hoppas att ”min” ska segra. Nu kör inte Jorma då han är avstängd i Sverige, utan det är Björn Goop som fått förmånen att köra Coldtown.

 

Thomas är i Spanien

Min far är i Spanien och jag kan tänka mig att han bara har golf i huvudet, så jag får rycka in och tippa en gång per år. Det är klart tufft.

Jag skadade mig illa i förra veckan när jag lirade innebandy, okey jag är mil från min bror Olivers kapacitet – han spelar i superligan för Växjö och är given i andrafemman. 

Det kliar redan i fingrarna efter att få köra häst igen men det kan ta sin tid. Fast som 22-åring med två V75-segrar bakom sig och en spännande tid som lärling känns det något frustrerande att hoppa omkring på kryckor.

  

Två fina hästar spikas

I Am Unique har upplagt för tredje raka segern. Erik Adielsson kör till spets och i den positionen får han säkert sitta i fred då jag ser att inte Johnny Taker är med ...

Förmodligen skulle de andra kuskarna utmanat om det var jag som satt i spets med I Am Unique. Eller?! 

M.T. Joinville kan ta en V75-seger i sitt livs femte start, så bra är han. Är det ett rekord? 

Visst är Romme-kollegan Ponce de Leon en svår utmanare, men Jörgen Westholm är segerlös i V75 i år trots 19 försök, tror jag att det var.

Jag spelar V75 lite nu och då, försöker finna rysare som kan ge en bra vinst. Verbal Klint (avd 1), Cool Keeper (3), Pliggfaksen (4) och Mellby Apollo (6) är mina V75-rensare denna gång – och det räcker om en av dem vinner ... 

 

I Am Unique laddas för tredje raka segern

 

V75-1: Errol Boko har rygg på startsnabba Ajlexes Cubano, så jag är inne på att Björn Goop får ”spelrum” för att komma ut – och då får de andra det tufft. Hästar som kommer från tuffa Derby-kval brukar göra bra ifrån sig när de kommer ner en klass. Jag tar med fem på det stora systemet där Verbal Klint är ett riktigt långskott. Uppgiften är dock tuff.

V75-2: I Am Unique har upplagt för tredje raka spetssegern med Erik Adielsson, dels för att hon har toppform och är bra, dels för att de svåraste motståndarna har bakspår. Jag tänker på Ninepoints Lucy och Unique Julia. Jag spikar.

V75-3: Nimbus C.D. säger hjärnan, Västerbo HifhFlyer hjärtat. Mycket av loppet avgörs första 300. Vem kommer till spets och hur snabbt har det gått? Och, sedan är frågan hur bra Nimbus C.D. är nu när han får attackera bakifrån.Fem hästar streckas, där Cool Kepper är en jätterysare.

V75-4: Kvickens Kaxe med Ove A Lindqvist låter spännande. Ja, kallblod är inte min starka sida, så jag litar på vad experterna tycker och streckar fem av de 15 ekipagen. Kanske går det vägen ...

V75-5: M.T. Joinville  är visserligen orutinerad med bara fyra lopp men Romme-hästen ska bara åka till Bollnäs och det är väl nästan som hemmaplan. Han var V75-trea på 1.13,6/2640 senast och insatsen imponerar. Jag väljer att singelstrecka Susanne Ritchers 4-årige talang.

V75-6: Mind Your Face eller Coldtown är en smaksak, den som spetsar kan vara vinnaren då ledning är den kortaste vägen till mål. Fem streck, där Mellby Apollo är den stora rysaren i loppet.

V75-7: Premier Kronos var nära V75-vinst senast, dessutom bra gången före som V75-fyra och är värd en seger. Askö Q. lär bli hårt streckad, men det här är ett öppet lopp med fem sex givna segerkandidater. 

 

Thomas system

V75-1: 2, 7, 8, 9, 12.  Res: 1-10.

V75-2: 3 I Am Unique.  Res: 10-11.

V75-3: 1, 2, 4, 7, 9.  Res: 8-3.

V75-4: 1, 3, 5, 10.  Res: 13-15.

V75-5: 2 M.T. Joinville. Res: 5-3.

V75-6: 4, 5, 7, 9, 11.  Res: 6-8.

V75-7: 1, 2, 3, 4, 6. Res: 7-12.

Systemet är på 2500  rader och det kostar 1250  kronor. Om man också singelstreckar nr 4 Mind Your Face i avdelning 6 blir det systemet på 500 rader och det kostar då 250 kronor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Veckans spelare Godiva  pm:ar
Veckans spelare ringer bbin fraden till ombudet 019/6113501 senast 13.00 !
Veckans spelare lägger ut raden på tråden V 75 senast 13.00!!
Kan ej veckans spelare PM Svampen

Dags för påfyllning glöm ej "nickname på inbetalning"!!!!!!

1
2 Happy Harry
3 Nakhon si 
4 Sam sip sam
5 Tisse 4 Rätt
6 Janne 4 Rätt
7 J 43 4 rätt

9 Knasen 5 rätt
10Svampen 4 rätt
11 Swedenman 4 rätt
12 Anders 5rätt
13 Bosse 7 rätt
14 JRK 4 rätt
15 Thure 3 rätt
16 Wavis 5. Rätt
17 Enis   4 Rätt
18 Borgmästarn 5 rätt
19 Godiva 
20 Peter Dahlin 
21 Goodolle
 

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...