Jump to content
IGNORERAD

V-75 Anmälningslista Gnägg Gnägg!

svampen

Hur mycket?  

61 röster

1. 1. Hur mycket per/vecka/man?

• 20:-
      17
    • 30:-
      3
    • 50:-
      41

Recommended Posts

Guest Oregistrerad knasen

Småjobbig omgång då det är alldeles för många storfavoriter som som måste falla för att det ska bli någon utdelning, sen måste det väl vara dags för Inken att torska snart.. ???

Här är veckans gnägggnäggare

Dela på andra sajter

• Svar 7,4k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• svampen

1461

• acarls

1159

• husse

781

• khun-petch

318

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Lycka till knasen,vi har samma chansspik och jag har en till på mitt lillsystem.

Dela på andra sajter

Veckans spelare 33:an pm:ar
Veckans spelare ringer in raden till ombudet 019/6113501 senast 1 timme före start!
Veckans spelare lägger ut raden på tråden V 75!
Kan ej veckans spelare pm:a Svampen!

1Gusing 4 Rätt
2 Husse 5 Rätt
3 Nakhon si 6 Rätt
4 Sam sip sam/svamp 5 rätt
5 Tisse 5 Rätt
6 Janne 7 Rätt    :14: 
7 J 43 5 Rätt
8 Khun Petch 5 Rätt
9 Knasen 4 Rätt
10Svampen 
11 Swedenman 
12 Anders 
13 Bosse 
14 JRK 
15 Thure 
16 Wavis 
17 Enis 
18 Borgmästarn 
19 Godiva 
20 Peter Dahlin 
21 Goodolle 
22 Happyharry 

Örebro Sportklubb Ösk!

Dela på andra sajter

V75: Han är starkast i ett segervant startfält BÄSTA SPIKARNA

V75-4: 3 Ready for More

Har övertygat enormt och vi har ännu inte sett botten i hästen. Även om han nu möter ett par segervana hästar tror vi att han är den starkaste.

* * *

V75-1: 3 Naglo' del Nord

Kommer från två raka på V75 och har sett bländande ut från sidan. Läget är passande och mycket talar för att det blir ännu en triumf på lördag.

SPETSDRAGEN

V75-1: 3 Naglo' del Nord

Det kan ta ett halvvarv. Men sedan sitter Naglo' del Nord i ledningen.

* * *

V75-3: 3 Denise F.Boko

Alchemilla Rich tar spets i första skedet. Men Denise F.Boko tar över efter en bit och stretar emot länge?

* * *

V75-5: 4 Lome Brage

Gör förvisso årsdebut, men konkurrenterna på startvolten har nog stor respekt för Lome Brage. Körs till spets innan man kommit upp till 700 meter.

SKRÄLLBUDEN

V75-2: 9 Cab Hornline

Har vunnit två enkla segrar på Solvalla utan att gå i botten med lärling. Nu tar Örjan Kihlström över tömmarna och hästen ska passas.

* * *

V75-3: 1 Miss My Money

Får en passande smygare längs sargen och det brukar kunna skrälla i stoloppen. Det här kan vara en av omgångens skrällar.

* * *

V75-6: 2 Send in the Clowns

Har bra statistik över lång distans och får han sitt smyglopp fram till upploppet är han inte ofarlig. Formen är bra!

TÄNK PÅ ATT...

V75-2: 7 Rio Grande

Har radat upp segrar i Steen Juuls regi och det kan vara en bit till taket.

* * *

V75-3: 10 Conrads Elsa

Stoet har vunnit V75-lopp förut och Magnus Jakobsson har siktat på att ha henne i ordning till den här uppgiften.

* * *

V75-5: 11 Lannem Silje

Segermaskinen tog snabb revansch efter förlusten näst senast. En undantagshäst som måste räknas alla dagar i veckan.

Källa

http://www.expressen.se/sport/trav/v75-han-ar-starkast-i-ett-segervant-startfalt/

Dela på andra sajter

33:an Nu tar Vi Rekord!!!!!!!

miljoner-momarken.jpeg

På lördag väntar landskamp både på travbanan och bland spelarna.
V75 avgörs på norska banan Momarken och det ligger jackpotmiljoner i potten.
En ensam vinnare med sju rätt kan bli 50 miljoner kronor rikare.

Lördagens V75-omgång i Eskilstuna blev en favoritbetonad historia. Utdelningen för sju rätt orkade bara upp till strax under tusenlappen och sex rätt betalade 23 kronor. Femrättspotten går vidare till nästa veckas norsk-svenska omgång på Momarken. Då kan en ensam jackpotvinnare bli 50 miljoner kronor rikare.

De fem största V75-vinsterna genom tiderna
Summa, Datum, Bana
1. 67 312 633 kronor, 27 februari 2010, Axevalla
2. 56 347 408 kronor, 14 januari 2012, Åby
3. 47 360 999 kronor, 7 juli 2007, Halmstad
4. 45 285 093 kronor, 24 juni 2007, Kalmar
5. 34 591 437 kronor, 23 december 2011, Bergsåker.

Örebro Sportklubb Ösk!

Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

V86 gick ungefär lika illa som v75 i lördags för mig. Men för er som inte såg det så kan jag rapportera att Jeppas Maxi drog ner  Kolgjini jr´s "99% säkra" segrare i myllan, rullade runt lite med den i sista kurvan och sen lättade ifrån storkäften retande lätt. En årsdebut med besked mot formstarkt motstånd  m.a.o.. 

Dela på andra sajter

BJÖRN GOOP:

V75 på Momarken på lördag, (Olle Goop kör):

6 Sudbury (V75-2) har gått bra och nu blir det barfota runt om på hovarna, men han är handikappad av läget.

8 He’s a Diffacolt (V75-6) känns fin men läget blev katastrofalt dåligt.

Dela på andra sajter

På lördag är det fokus på en hans stora stjärnor. Men Halmstadtränaren Petri Puro går emot vad spelarna tror och kommer med en oväntad tipsvink inför jackpotomgången på norska Momarken.

I helgen drar svenska tränare och kuskar och hästar till Norge. 50 jackpotmiljoner väntas ligga i potten då V75 ska avgöras på Momarken.

Petri Puro – mannen bakom stjärnor som Commander Crowe och Camilla Highness – har anmält två hästar och det är dags för snart trefaldige miljonären 5 Edward Ale (V75-7) att göra tredje starten efter en ett och ett halvt års lång paus från tävlingsbanorna. Sjuåringen är en av Sveriges bästa sprinters då han är i form. Men det är just det…

– Jag har svårt att tro att han ska kunna räcka till seger i det här gänget. Det är nog fortfarande så att han saknar den rätta hårdheten och jag är nöjd om han kan bli trea-fyra, säger Halmstadtränaren Petri Puro.

Som bäst i sommar
Det är en skada i ett gaffelband som sinkat Edward Ale. Sedan en tid sköter hästen träningen utan anmärkning och i slutet av februari segrade han i Köpenhamn.

– Han känns stark och bra i jobben och han får godkänt för insatsen senast. Så det är inte det. Men min tanke är att han ska bli bättre och bättre vart efter nu. Han kollas efter varje lopp och det är bra med honom. Fortsätter allt att vara bra är tanken att han ska vara som bäst i mitten av sommaren och gå ut i Suur-Hollola-Ajo i Lahti, ett lopp öppet bara för finskfödda hästar, säger Puro.

Edward Ale ska gå barfota fram (skor senast) och får ett stängt huvudlag i lördagens start. Petri Puro tror att Thomas Uhrberg kommer att ladda när bilen lämnar men ser helst att hästen får ett lopp i ryggar. I vilket fall som helst ska Edward inte springa i dödspositionen.

– Jag tror att någon av de tippade med framspår vinner. Favoriten 9 B.B.S. Sugarlight är bra men det är trots allt bakspår och årsdebut för honom. Edward Ale ska bara med om man som spelare tar flera streck på kupongen.

9 Go Green Pellini (V75-1) kommer också med i transporten till Momarken under lördagsmorgonen. Är det månne stallets bästa chans?

– Jag tror det. Go Green har absolut toppform för tillfället och är starkare än Edward i träningen. Han gjorde det bra som kunde vinna senast och loppet gjorde gott. Han har haft bekymmer med något slags virus i kroppen det sista halvåret men känns som sagt riktigt på topp i träningen. Jag hoppas att han kommer igenom bra och ger Veijos häst (3 Naglo del Nord) en match.

Dela på andra sajter

Norskt V 75 ?????

kallblodsloppet, 5:e omgången, inte en svensk kuse med, undrar om dom norska vet åt vilket håll det ska springas ???? återigen ett svek från atg,

spiken:, tja det vet väl alla att 3 naglo del nord är i toppform i första omgången.

Rysaren  V75-2 nr 3 Jean Valjean har inlett året med 2 raka segrar, men senast satt han inlåst med sparat,, han är snabb ut och från ledningen kan han spåra runt om.

I 7:e omgången hittar vi BBS sugarlight, förra årets segerrikaste kuse, lottades till bakspår nu, men har den bra form är den med där framme, det är årsdebut

Lycka till 33:an, det här fixar du lika bra som din gubbröra :good:  

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Dela på andra sajter

Ja 33:är ju nästan Halv norsk så han fixar nog med eller utan "halv- norsk" hi hi?!?!

Själv har jag tagit ut endast 1 spik till mitt lilla vart Veijo i första med Naglo del Nord?

Låset avd 7 Edward Ale & BBS Sugerlight ?????

Lycka till Truckers Delight!

Örebro Sportklubb Ösk!

Dela på andra sajter

Örjan Kihlström, Ulf Ohlsson och Johan Untersteiner utgör SportExpressens V75-panel den här veckan.

Att ta rygg på dem kan vara helgens mest lönsamma tips.

Vad kusktrion tror om lördagens jackpottomgång på norska Momarken kan du se när du klickar på länken nedan.

De plockar ut varsin vinnare och värsta motbudet i varje avdelning - och bjuder dessutom på sina systemförslag.

Säkert finns bra idéer att ta med sig från dessa experter.

http://extra.expressen.se/pdf/V75panelen_150320.pdf

Dela på andra sajter

Thomas Uhrberg

Nu kör vi Momarken och deras V75-omgång som kryddas med jackpot. Ett 240 meter långt upplopp, snäva kurvor, ingen pisk och ett annan voltstartsystem – ja, det kan bli en riktigt spännande dag i strålande sol och någon plusgrad.

Två Petri Puro-hästar
Jag kör två intressanta hästar från Petri Puros stall. Normalt ska det dock bli svårt att vinna även om Go Green Pellini och Edward Ale visat kraftig uppåtform. 7-årige Love You-sonen Go Green Pellini vann jag senast med på Åby och den här unghäststjärnan visade fin takter i årets andra start. Han vann efter tidig ledning och väl het på rekordtiden 1.13,1/2140a före hästar som Online d´Amour och V75-vinnaren Djali Boko.
Jag läste någonstans att Petri hoppas att vi ska ge Veijo Heiskanens Naglo´del Nord en fight, men då krävs det både tur och skicklighet.

Debut med Edward Ale
Riccardo Bianchi har kört Edward Ale åtta gånger, Peter Ingves 29 gånger – och i hästens 38:e start är det alltså dags för mig att debutera bakom 7-åringen som varit borta över ett år på grund av en gaffelbandsskada.
Jag kan lova en sak och det är att Edward Ale ska passera tre miljoner kronor i tjänade pengar denna lördag. Det saknas bara drygt 3000 kronor och den summan fixar vi.
I övrigt? Jo, det var kul att vinna deltävlingen i Guidens V75-cup. Jag satte sjuan i sista omgången och gick därmed förbi Ulf Stenströmer. 

V75-1: Naglo´del Nord vann med krafter kvar på 1.12,4/2140a senast, det efter en stark insats. Jag tror ingen mäktar med att slå Veijo Heiskanens stjärna, men jag har gärna fel om vinnaren skulle heta  Go Green Pellini.
V75-2: Tudor var väl så där senast, men han kommer att gå framåt med det loppet i kroppen. Den jag kör är minst lika bra, dessutom är Rio Grande nerstruken ett spår vilket jag ser som klart positivt. Cab Hornline och Scellino Luis har bakspår men genom Momarkens 240 meter långa upplopp lär de få chansen till slut.
V75-3: Denise F. Boko har hög kapacitet, vann sju lopp i fjol och har inlett 2015 bra. Miss My Money körde jag näst senast och utan hårt tryck och lite strul till slut hade vi varit trea i det lopp Dernier Viking vann. Ja, jag tror hon kan skrälla här.  Sex hästar kommer med, dock ingen från tillägg.
V75-4: Gordonston eller Ready for More som vinnare är en smaksak, även om den sistnämnde kommer att bli mångas singelstreck. Jag tar med båda då det handlar om två klassklättrare. Ja, de kommer att bli miljonärer i år, tror jag,
V75-5: Lannem Silje hade 30 raka segrar innan hon var trea näst senast, det efter hårt tryck och på en bana som inte passade henne. Jag hörde att Jomar Blekkan i segerintervjun i onsdags i V86 på Bergsåker sa att Lannem Silje bara vinner. Jag litar på Jomar.
V75-6: Dernier Viking är i högsta grad speciell och det ska bli intressant att se henne i aktion över Momarkens långa långsidor och snäva kurvor. Det kan bli problem, så jag garderar med en trio där Venkatesh är tuffast emot.
V75-7: B.B.S. Sugarlight får tipset på fjolårets meriter. Årsdebut och bakspår är minus. Oasis Bi ska inte dömas för tre raka nollor. Winmecredit är given då han är snabb ut. Och, Edward Ale är väl rysaren ...?!

Thomas system
V75-1: 3 Naglo´del Nord. Res: 4-9.
V75-2: 4, 7, 9, 11.  Res:2-5.
V75-3: 1, 2, 3, 7, 8, 10. Res: 15-14.
V75-4: 1, 3.  Res: 7-9.
V75-5: 10 Lannem Silje. Res: 4-7.
V75-6: 1, 2, 7, 9. Res: 4-3.
V75-7: 1, 5, 6, 9.  Res: 7-3.
Systemet är på 768 rader och det kostar 384  kronor. Om man också singelstreckar nummer 3 Denise F. Boko i avdelning 3 blir det systemet på 128 rader och det kostar 64 kronor.

Dela på andra sajter

post-7307-0-98861800-1426905792.png

Nu var det time igen för en 50 miljons jackpott. Momarken Norge. Kan inte förstå varför idi*terna på ATG vill ha svenskt trav i Norge. Landsförräderi utan dess like. Tänk på att banan har snäva kurvor och ett mycket långt upplopp 240 meter och

ingen pisk är tillåten. Voltstarts systemet är också annorlunda och det finns inga springspår.  Även om det finns spikförslag enligt många experter så är det många favoriter som inte kan ta kurvorna på rätt sätt så det blir nästan alltid favoritfall så

det måste man tänka på.Här är mina tankar om veckans V75.

V75-1:  12 Falcon Håleryd Spik, varför? Jo jag tycker att det är den bästa hästen i loppet och han kommer att avgöra då han får gå ute i spåren och slipper de snäva kurvorna. Tänker inte ta ett tvåhästarslopp då de dubblar systemet.

V75-2:  5 J.C.Superstar4 Tudor,  7 Rio Grande,   9 Cab Hornline och 11 Scellino Luis. Svårt lopp, rekommenderar att gardera friskt.

V75-3:  2 Stepping for Money,  3 Denise Boko, 7 Alchemilla Rich,  8 Det är K.H.K.Boko, 10 Conrads Elsa, och 15 Premance Simoni. Hoppas dessa räcker i detta svåra stolopp.

V75-4: 1 Gordonston. Spikar då den är snabb ut och hoppas den leder runt om. Vill inte heller ha ett tvåhästarslopp här heller.

V75-5:  4 Lome Brage spik. Blir skogstokig. Ett tvåhästarslopp till. 22,3 medel näst senaste starten och rekord för Lome. Då måste tilläggsfavoriten sänka sitt rekord med två-tre sekunder. Det var det som avgjorde detta lopp.

V75-6:  1 Venkatesh,  2 Send In the Clowns, 7 Dernier Viking, 8 He’s a Diffacoll, 10 Pedro Bi, 11 Ipod och 12 Dixie Exclusive. Ytterligare ett svårt lopp och dessutom ett långlopp. Tar med alla svensktränade hästar.

V75-7:  7 Kash’s Cantab spik. Gick rekord senast och verkar ha toppform. Visserligen vunnit med Örjan i jollen och nu måste Erik vissa upp sig också. Form slår klass och miljonerna skall rulla in på ATG kontot.

post-7307-0-59411000-1426905824_thumb.pnpost-7307-0-87585100-1426905856_thumb.pnpost-7307-0-07430900-1426905871.png

Dela på andra sajter

Vart är dagens rad ????????????

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Dela på andra sajter

[size=7]Vart är dagens rad ????????????[/size]

Take it cool första start ej än!?!?!

Örebro Sportklubb Ösk!

Dela på andra sajter

Take it cool första start ej än!?!?!

Klockan har vart 12 länge nu !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...