Jump to content
IGNORERAD

V-75 Anmälningslista Gnägg Gnägg!

svampen

Hur mycket?  

61 röster

1. 1. Hur mycket per/vecka/man?

• 20:-
      17
    • 30:-
      3
    • 50:-
      41

Recommended Posts

• Svar 7,4k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• svampen

1461

• acarls

1159

• husse

781

• khun-petch

318

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

BÄSTA SPIKARNA

V75-3: 7 Digital Ink

Har radat upp segrar på sistone och tre varv tror vi inte är något som hindrar honom från att infria favoritskapet i veckans Guldlopp.

* * *

V75-6: 4 Ready for More

Har visat klass vid segrarna och även om det handlar om debut i V75 så ska det vara en skaplig vinstchans.

* * *

V75-5: 11 Hulte Magnus

Formen är ett litet frågetecken. Annars hade detta varit en favorit med toppchans.

SPETSDRAGEN

V75-1: 2 Miss Sue V.

Hon kan bli överflyglad. Men körs offensivt och tar tidigt över?

* * *

V75-4: 6 Highspeed Call

Gillar både distansen och startmetoden. Vi baserar tipset på att han sitter i ledningen tidigt.

* * *

V75-6: 4 Ready for More

Har vunnit från bakspår på slutet. Om Ulf Ohlsson ställer en tidig fråga kan det bli en enkel väg till ledningen.

SKRÄLLBUDEN

V75-2: 3 Diamond of'em

Veckans Klass II-lopp är riktigt bra och det krävdes höga startpoäng för att komma med. Diamond of'em vann trots en tuff öppning senast och blir kuskförstärkt.

* * *

V75-4: 5 Rebellion

Står tufft inne på pengarna. Men han var inte stort slagen av Queasy nyligen och har ett bättre spår än denne nu.

* * *

V75-6: 5 Usain Henna

Stortrivs på distansen och har visat tidigare att han duger i V75. Oskar Svanberg blir sällan överspelad på V75 och garderar man favoriten ska Usain Henna räknas tidigt.

TÄNK PÅ ATT...

V75-1: 5 Bostonz Credit

Fartfylld dam som tränaren Daniel Redén varnar för. Pass upp!

* * *

V75-3: 2 Amaru Boko

Vann det här loppet i fjol och har formen i stigande. Utan tvekan största hotet för storfavoriten Digital Ink.

* * *

V75-7: 1 Venkatesh

Kan få trafikbekymmer från ett innerspår.

Källa

http://www.expressen.se/sport/trav/v75-en-skaplig-chans-trots-debut-i-finrummet/

Dela på andra sajter

BJÖRN GOOP:

V75 i Gävle på lördag:

2 Miss Sue V. (V75-1) har bra spår och rapporteras träna bra, det är min bästa chans på V75.

5 Manhattan Club (V75-2) vann i amatörlopp senast, men det är tuffare nu och jag ligger lågt.

6 Candor Hall (V75-3) gör debut i högsta klassen, han gynnas av den långa distansen men det blir svårt att vinna.

11 Costatantisoldi (V75-4) har tre raka segrar i Finland och rapporteras vara i jättebra form, men spår elva över kort distans är inte roligt.

9 Vingbo Stjärn (V75-5) möter bra kallblod och jag ligger lågt.

6 Johan Roc (V75-6) känns fin i träning men den långa distansen är inte en fördel och läget kunde ha varit bättre.

11 Twitter (V75-7) känns också fin, men det är spår elva och det är bra hästar emot.

Dela på andra sajter

Jag vill tacka acarls som varje vecka gor sig besvaret att lagga in tipps som vi behover mer an val.

Kanske ska ta och omvärdera mitt beslut...

Vi får väl se framöver

Dela på andra sajter

Vi får väl se framöver

Vi på "V-75 Anmälningslista Gnägg Gnägg hoppas verkligen på att du omvärderar ditt beslut. Vågar föra talan för samtliga Gnäggare i detta fallet.

Dela på andra sajter

Vi får väl se framöver

Ja va tusan, jag har ju "kommit" tillbaka, så varför inte du också :good:

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Dela på andra sajter

Ursäkta sent inlägg, men har varit lite sjuk i början på veckan

Programmet till Gävle Lördag 21/2

http://travgavleborg.se/Content/45170/150221_G.pdf

Ursäkta Dig aldrig kanonjobb Du gör på denna tråd!!!!

Från oss alla på Gnägg Gnägg Tack!!!!

Och hoppas Du kommer med igen talar för alla!!!

Mvh en halvstaskig GnäggGeneral Svamp

Örebro Sportklubb Ösk!

Dela på andra sajter

post-7307-0-24827600-1424399806.png

Ännu en 48 miljoners jackpotts omgång. kommer nog att bli det nästa omgång också om favoriterna 2 Miss Sue V och 7 Digital Ink vinner. Här är mina tankar om V75 på Gävle men det skall tydligen bli snöblandat väder och det tyckte jag inte om

V75-1:  2 Miss Sue V. spik. Kan inte se henne förlora med Björn i jollen.

V75-2: 1 Il Sånna, 3 Diamond of’em,  6 Razor Kronos, 7 Dream out Loud,   8 Blue Star Champion,  9 Crane, 10 Comte du Pommeau och12 Te Freddo Knick får räcka. Skulle vilja ha med alla kusarna i detta lopp.

V75-3: 7 Digital Ink spik. Kan inte heller se Inken förlora detta lopp som han har sett ut de senaste starterna. Fast inga träd växer till himlen så tror jag han leker hem detta lopp.

V75-4: 2 Västerbo Highflyer,  6 Highspeed Call och 10 Queasy skall räcka i detta lopp.

V75-5:  3 Krusse spik. Varför denna häst spik. Ja v. Krusenstierna måste också vinna ett V75 lopp och det kommer nog när man minst anar det. Tar det som ett chansspik då jag vill ha med många i ett kallblods lopp.

V75-6: 2 Leif, 3 Figaro’s Dream,  4 Ready For More,   5 Usain Henna, 10 Västerbo Carrera och 11 Mockingbird Face skall räcka i detta lopp.

V75-7:  2 Super Otto,  4 Certification och 5 Bolt Boko är det råd med. Hoppas det räcker med dessa kusar.

Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Gävletravet

Gävletravet ligger rätt centralt beläget i Gävle och det är faktiskt så att det är gångavstånd till travet från Gävle centrum. För er som varit på Hockey i Läkerol Arena hittar med enkelhet till travet då entrén till Gävletravet ligger rakt över ingången till Läkerol Arena. Gävle travbana räknas till en av landets snabbaste och här har otaliga rekord noterats genom tiderna. För att nämna några av dessa så innehar kallblodskungen Järvsöfaks rekord med 1.17,9 som sattes på en sommarbana i Juli år 2005. Året efter, 2006 var det dags för Lutfi Kolgjini med sin stjärna Going Kronos som satte en fantastisk tid för treåringar med rekordet 1.10,4a – detta för att nämnda några.

Gävles travbana mäter 1 000 meter precis som de flesta banor i Sverige och banbredden uppgår till 22,6 meter vid 2140 starten (publiksidan) och 20,3 meter vid 1 640 meter starten (bortre långsidan). Upploppets längd mäter 178 meter vilket är ett av de kortare i landet och vad vi har sett när travet körs på Gävle är att ledningen är guld värd. Värt att notera är att man använder sig av en rak vinge på startbilen numera, den tidigare var vinklad och lämnade fördel till hästarna med spår långt ut bakom bilen men detta finns med andra ord inte längre. Stallbacksutfarten hittar vi i sista sväng så någon extra växel finns det inte att tillgå för hästar som längtar hem utan detta kan istället vara ett minus då vissa hästar kan tendera att bromsa till / bryta ut istället för att gå för full maskin inpå upploppet.

Likt de flesta av våra större travbanor så hittar vi ett par aktiva på banan som det gäller att hålla ögonen på lite extra när det bjuds trav på Gävletravet. Troels Andersen är aktiv tränare på banan och när han ställer ut så är det hästar i allt som oftast bra författning – att ta med sig. Vi vill också varna lite extra för Sören Eriksson som är catch-driver och brukar ses köra på Gävle, en underskattad och duktig kusk i vår mening. För att inte bli gubbsjuka så vill vi även slå ett slag för Jenni H Åsberg som brukar kunna ställa till med någon skräll då och då från Team Åsberg.

http://www.sverigetravet.se/travbanor/gavle

Dela på andra sajter

Ja knepig omgång Guld kör 3140 ovanligt?

Nä blir nog Jackpot igen?

Men jag tutar på med mina 2 spikar så får Harry ta ut resten = jackpottrad? 196R!

Digitalen & Queasy ????????

Trevlig Travhelg på Er!

Örebro Sportklubb Ösk!

Dela på andra sajter

Goo fredag på er travkungar, till den här helgen har jag valt att kika lite extra på V75-5 kallblodsloppet ???

Knäppt jag vet, men kunde inte låta bli bara..

Flera förordar spik på 3 Krusse, men för helvete, kolla in dom övriga startande i löpet:

5 Raske Rutger,  går duktigt kan slå till

11 Hulte Magnus, Bästa hästen, tyvvär årsdebut

12 Mel odin, går starkt och kommer va med där framme

13 Stamping,  Vass spurtare kommer vara med där framme

14 Guli Järven,  duktig senast, kommer vara med där framme

Spikförslag, tja V75-6 nr 4 Ready for More kan vara en spik,  Eller V75-????????

va inne på 7 Digital ink först, men med motstånd som 2 Amaru Boko då vete tusan om man törs spika där.

kanske V75-4 nr 2 Västerbo Highflyer kan va nåt för en spik

Lycka till Janne :good:  själv så sitter jag säkert apfull på en ålandsbåt och väntar på pengapåfyllning :drinks:  

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Dela på andra sajter

Goo fredag på er travkungar, till den här helgen har jag valt att kika lite extra på V75-5 kallblodsloppet :huh:

Knäppt jag vet, men kunde inte låta bli bara..

Flera förordar spik på 3 Krusse, men för helvete, kolla in dom övriga startande i löpet:

5 Raske Rutger,  går duktigt kan slå till

11 Hulte Magnus, Bästa hästen, tyvvär årsdebut

12 Mel odin, går starkt och kommer va med där framme

13 Stamping,  Vass spurtare kommer vara med där framme

14 Guli Järven,  duktig senast, kommer vara med där framme

Spikförslag, tja V75-6 nr 4 Ready for More kan vara en spik,  Eller V75- :huh:? :huh:?

va inne på 7 Digital ink först, men med motstånd som 2 Amaru Boko då vete tusan om man törs spika där.

kanske V75-4 nr 2 Västerbo Highflyer kan va nåt för en spik

Lycka till Janne :good:  själv så sitter jag säkert apfull på en ålandsbåt och väntar på pengapåfyllning :drinks:  

Jag läst på många travsidor o exsperter man vad jag kommer fram till så är det bara goodolle som spikar Krusse

Tror jag har spikarna klara men om det är rätt får vi se i morgon

Dela på andra sajter

Tino Ärling, om stall Roger Walmanns fyra hästar inom V75-spelet på Gävle.

– Legoholm Zon (V75-2) har riktigt bra form och hon har också fått ett bra läge. Det är tuffare hästar emot nu mot det hon mött tidigare men hon är bra själv också. Det är debut i V75 för hennes del och i och med att hon är startsnabb så bör hon få en fin position. Om man får köra barfota fram så är det ett plus. Jag tycker att det ser ut som en bra chans och hon är nog den bästa chansen av våra hästar under dagen.

– Tamali Winner (V75-2) är också klart bra för dagen men hon tål inte att göra så mycket grovjobb under vägen. Jag måste köra lite på chans och hon är vass med lopp på rulle och gå en speed på 200-300 meter. På form kan hon vara långt framme men vi behöver tur för att vinna.

– Mercury Broline (V75-7) gjorde det jättebra senast som trea efter ett tufft lopp. Han var pigg och fin i senaste jobbet men den här gången drar läget ned det en del för hans del. I och med att han inte är startsnabb krävs det nog tur för att han ska kunna vinna.

– Quiteanotherstory (V75-7) har absolut toppform för dagen. Hon gör bra lopp varje gång och här kör jag nog den bästa av stallets två hästar. Jag vet att det är många bra hästar emot i det här loppet men om det skulle klaffa riktigt bra så är jag inte främmande för att hon dyker upp där framme.

Dela på andra sajter

Thomas Uhrberg  -  V75 i sista stund

Tre stora favoriter i Gävle

Miss Sue V., Digital Ink och Ready for More är de stora favoriterna i Gävle. Ja, jag tycker att de är givna tipsettor och jag singelstreckar två. 

Fast jag blir inte förvånad om vi får uppleva en omgång utan överraskningar. Ja, det kan bli som i V86 i onsdags. 

V75-1: Miss Sue V.  har mött Digital Ink, Noras Bean och Your Highness på slutet, det från småsvåra lägen och nu är det enbart ston emot, dessutom perfekt läge med spår 2 och också sprinterdistans. Jag tvekar inte utan singelstreckar direkt.

V75-2: Il Sånna körde jag när han galopperade på Åby, då i fint slagläge på upploppet och given i slutstriden utan den incidenten. Senast fick han fritt sent men avslutade sylvasst. Spets nu. Te Feddo Knick  är en Robert Bergh-häst som vi ännu inte sett botten i, bra är också Razor Kronos. Comte du Pommeau och Blue Star Champion kan vara lyxstreck.

V75-3: Digital Ink känns som överlägsen även om Amaru Boko är en häst av klass i Guld. Jag singelstreckar.

V75-4: Highspeed Call har spetsläge och i den positionen blir han svårslagen över sprinterdistans på Gävles snabba oval. Queasy  tål grovjobb och har vunnit i V75 från dödens.  Wannabe Kemp  kan skrälla då mycket talar för barfota runt om. Jag plockar också med Västerbo HighFlyer och Costatantisoldi, två bra hästar men det är risk för dödens respektive en plats i kön ...

V75-5: Hulte Magnus  är bästa hästen men han gick miste om ett välbehövligt snabbjobb inför den här starten och är en favorit i fara. Närby Kalablik  är perfekt inne på pengar och gynnas av att tävla barfota, en vass rysare! Jag streckar en kvintett där fyra av de fem står med tillägg.

V75-6: Ready for More kommer att bli stor favorit men han såg lite het ut senast, så 2640 kan vara en nackdel. Normalt överlägsen men  Leif eller Usian Henne har kapacitet att överraska om favoriten har en mindre bra dag.

V75-7: Certification är draget då Erik Adielsson sitter upp, men jag garderar friskt och har med sex hästar. Rysaren är Bolt Boko, vinnare av V75-mästaren! 

Dela på andra sajter

Hoppsan

Fick inte med systemet...

Thomas system

V75-1: 2 Miss Sue V. Res: 5-1.

V75-2: 1, 6, 8, 10, 12.  Res: 3-4.

V75-3: 7 Digital Ink. Res: 2-6.

V75-4: 2, 4, 6, 10, 11.  Res: 5-1.

V75-5: 1, 11, 12, 13, 14. Res: 3-2.

V75-6: 2, 4, 5. Res: 10-7.

V75-7: 1, 2, 4, 5, 8, 9.  Res: 11-3.

Systemet är på 2250  rader och det kostar 1125 kronor. Om man också singelstreckar nummer 6 Highspeed Call i avdelning 4 blir det systemet på 450 rader och det kostar 225 kronor.

Dela på andra sajter

"Var helt oförbrukad" 

1 Il Sånna (V75-2) fick chansen för sent i lördags och skar mållinjen med bra tryck och spänst i steget. Vi har kollat med Jan Hellstedt hur mycket krafter det fanns sparat och hur allt verkar inför lördagens start. 
Vad hade han för puls efter loppet i lördags?
- Den kollade vi inte, men han var helt obrukad och hade tussarna kvar.
Hur tog han loppet och vad har gjort i veckan?
- Allt verkar bra och han har i stort sett gjort ingenting, mest tagit det lugnt då starterna kommer tätt. Han hade stått över 10 dagar inför senaste loppet och rent logiskt ska han ha gått framåt. Det var också därför som Stefan släppte ledningen senast.
Var vill du se honom i för position den här gången?
- Jag ger inga körorder och Örjan får göra som han vill. Men han spetsade lätt mot snabba hästar utan att Stefan körde på honom i lördags och den här gången tycker jag inte att det finns någon anledning att släppa ledningen.
Hur bra är han?
- Det är en stor häst som haft problem att växa i sin kropp, att han dessutom inte är matglad har gjort att vi haft problem och fått smyga igång honom. Förut hade han problem att hålla vikten och tog loppen hårt men fungerar bättre nu. Det är helt klart en bra häst för klassen som det fortfarande finns mycket utveckling i.
Han har gått barfota bak ett par gånger, vad blir det för balans på lördag?
- Det blir skor som i de senaste starterna, han är som sagt stor och tung och har därför lätt för att bli ömfotad mot slutet av loppen då han tävlar barfota bak.
Hur ser du på loppet?
- Det är många bra hästar med och de som väljer att spika nån annan häst är nog illa ute. Jag tycker att min häst är en av de som kan vinna och han ska streckas, säger Jan Hellstedt.

Jag tror att jag har iaf en spik,detta ovanför om IL Sånna kom från Guiden.Och undrar om inte 4 Ready For More vinner och blir min andra spik?

Dela på andra sajter

Suttit o kollat sista rapporterna från stallen så mitt lilla vart så här?

Väntar att lämna in efter provstarter naturligtvis på ATG Play!

2

10

2-7-10

2-5-6-10-11

1-6-8-11-12-13-14

4

1-4-9

Trevlig Travlördag!!!!

Örebro Sportklubb Ösk!

Dela på andra sajter

En pessimists tankar inför dagens V-75. Eftersom jag prickade in favoritparaden i onsdags och fick in hela 717 bagare på kontot så kostar jag på mig ett "jättesystem" för 240 kr 

Jag kan nu lugna er som spikar 2 Miss Sue V i avdelning 1. Jag har nämligen garderat den med både 1 Caramella B.F och 5 Boston Credit och när jag slösar streck mot stora favoriter så brukar favoriten jogga i mål tämligen enkelt.

I avdelning 2 var jag länge inne på att chansspika 1 IL Sånna men efter övervägande har jag plockat med 6 Razor Kronos, 12 Te Freddo Knick samt 9 Crane. Bara för det så blir det väl spets och slut på IL Sånna eller så vinner någon annan i detta omöjliga lopp. 

I Guld så försöker jag fälla Inken med att plocka med 2 Amaru Boko. Vill egentligen ha med hemmahästen 10 Francais Du Gull också men har inte råd så därför så blir det antingen 7 Inken som vinner lätt eller så skräller väl 10:an.

I avdelning 4 måste jag ta till en desperat chansspik för att spara streck i 2 Västerbo Highflyer som såg fin ut senast. Finns ju rejält med motbud så har jag inte spruckit innan så lär det väl ske här.

De joggande kallblodshelvetena då :wacko: Här laddar jag på med lite roliga drag 1 Närby Kalablik, 2 Algot Ålj, 3 Krusse samt lite tyngre pjäser i 11 Hulte Magnus och 14 Guli Järven. Blir inte förvånad om 12 Mel Odin eller 13 Stamping blir de som joggar snabbast eftersom jag inte tagit med dem.

I sjätte avdelning måste jag ta till en tråkig favoritspik 4 Ready For More och jag kan ge mig fan på att 10 Västerbo Carrera med en Gävlekusk i sulkyn skräller här, men har inte råd med den...

I den avslutande avdelningen streckas 1 Venkatesh, 4 Certification, 9 Extreme Luca samt 11 Twitter. Det saknas ju inte motstånd direkt som kommer mosa mina förhoppningar till sju rätt i fall jag skulle vara med ända hit. 

Nu sitter jag och hoppas på gynnsamma strykningar innan inlämning så man kan få med någon av alla de bortvalda kusarna. 

Dela på andra sajter

Mina 3 spikar på Gävle idag blir:

V75-1: nr 2 Miss Sue V

V75-3:nr 7 Digital Ink

V75-5: nr 11 Hulte Magnus

Ska jag nu gå på Knasens linje så ger jag mig fa_n på att Ready for More vinner sjätte och Stamping slår av Hulte Magnus på speed

Nej jag är positiv fortfarande, och har ännu chansen på 7:an och Jackpott melonerna

Kör hårt nu racing lovers

Dela på andra sajter

Vi får vem herr von  krusinsjärna får för sig att fälla i dag.

Att han redan är tillbaka efter avstängningen,alltid svårt att tippa kallblodsloppen men med von kruse så vet inte vem han kör bort.

Tack och lov så kommer han aldrig vinna på V75 så slösa inga sträck på den "Tomten" förut fick vi skriva att han en iiiiiiiiiiiiiiiii,men inte nu.

Lycka till med liret.

Med vänlig hälsning jrk

Dela på andra sajter

Vi får vem herr von  krusinsjärna får för sig att fälla i dag.

Att han redan är tillbaka efter avstängningen,alltid svårt att tippa kallblodsloppen men med von kruse så vet inte vem han kör bort.

Tack och lov så kommer han aldrig vinna på V75 så slösa inga sträck på den "Tomten" förut fick vi skriva att han en iiiiiiiiiiiiiiiii,men inte nu.

Lycka till med liret.

Med vänlig hälsning jrk

Kallblodskuskarnas Lutfi Kolgjini :crazy:

Dela på andra sajter

Kallblodskuskarnas Lutfi Kolgjini :crazy:

Ludde har åtminstånde "nått" att sätta hjälmen på även om det är en korkskalle.

Von Kruse har inget att sätta hjälmen möjligtvis en protes,vi får se vem han sabbar för i dag.

Synd att i...r får köra trav överhuvutaget.

Nu vinner vi.

Med vänlig hälsning jrk

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...