Jump to content
IGNORERAD

V-75 Anmälningslista Gnägg Gnägg!


svampen

Hur mycket?  

61 röster

  1. 1. Hur mycket per/vecka/man?

    • 20:-
      17
    • 30:-
      3
    • 50:-
      41


Recommended Posts

Raden den 24 oktober 

 

L1  1 3 6 11

L2 SPIK 1

L3 2 6 14

L4 1 4 6 7 10 12 13 14  

L5 1 2 5 7

L6 SPIK  4

L7 3 5 6 10 12

Lycka till oss alla

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 7,4k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • svampen

    1461

  • acarls

    1159

  • husse

    781

  • khun-petch

    318

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Ingen travrad idag heller?

Efter denna spelomgång så hoppar jag av "Gnägg" kan inte fan sitta lördag efter lördag och vänta till klockan 1900 innan V75 raden är färdig.

Hoppas Atg kan tänka om men dom lägger väl bara till en extra omgång och tror att vi som är intresserade av trav köper det.

Vem vet kanske lotto är kul!!

Ha det gott alla "Gnäggare"

jrk

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter denna spelomgång så hoppar jag av "Gnägg" kan inte fan sitta lördag efter lördag och vänta till klockan 1900 innan V75 raden är färdig.

Hoppas Atg kan tänka om men dom lägger väl bara till en extra omgång och tror att vi som är intresserade av trav köper det.

Vem vet kanske lotto är kul!!

Ha det gott alla "Gnäggare"

jrk

Du får väl göra som småbarnen sova middag om du inte orkar vara vaken till 1900

Link to comment
Dela på andra sajter

 

 

Efter denna spelomgång så hoppar jag av "Gnägg" kan inte fan sitta lördag efter lördag och vänta till klockan 1900 innan V75 raden är färdig.

Hoppas Atg kan tänka om men dom lägger väl bara till en extra omgång och tror att vi som är intresserade av trav köper det.

Vem vet kanske lotto är kul!!

Ha det gott alla "Gnäggare"

jrk

Ja "jättejobigt 15 minuter sen !

Men Du behöver inte oroa Dig läggs ned efter denna omg orkar inte klagomål deltagare som inte kollar tråden osv engagemang på topp ?

tack 33:an för raden o visat intresse!

Ha Det Gnägg !

Ps Vi har ju ett par omg kvar sen funderar jag starkt på att logga ut för gott från detta surkuks forum!

Trevlig Travlörda på Er !

Ändrades av svampen

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja "jättejobigt 15 minuter sen !

Men Du behöver inte oroa Dig läggs ned efter denna omg orkar inte klagomål deltagare som inte kollar tråden osv engagemang på topp ?

tack 33:an för raden o visat intresse!

Ha Det Gnägg !

ja det var körigt i tobaksaffären i dag ringde före1300 ´men han bad mig ringa lite senare och ville inte lägga ut raden här för än  den var inringd 

Link to comment
Dela på andra sajter

Du får väl göra som småbarnen sova middag om du inte orkar vara vaken till 1900

Snälla ta det inte så.Det har ingenting med om raden kommer in 5 minuter försent.Själv har jag varit på "arslet" (berusad kanske)under semester i Thailand och helt glömt bort att det var min tur att tippa:Men jag har ingen lust att vänta in travet varje lördag.Än så länge har jag roligare saker för mig på lördagskvällar än att titta på trav.

Såg ut som en "vinnarrad"tur att betalt.

Ha det gott 33an

 

Link to comment
Dela på andra sajter

ja det var körigt i tobaksaffären i dag ringde före1300 ´men han bad mig ringa lite senare och ville inte lägga ut raden här för än  den var inringd 

Helt oki bea rad nu tar vi potten!

Tack 33:an o trevlig helg!

Mvh Peter

 

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja "jättejobigt 15 minuter sen !

Men Du behöver inte oroa Dig läggs ned efter denna omg orkar inte klagomål deltagare som inte kollar tråden osv engagemang på topp ?

tack 33:an för raden o visat intresse!

Ha Det Gnägg !

Förstår att du fått ta mycket skit.Men jag är sur på Atg inte på dig eller någon annan i "Gnägg".

Du har och gör ett "hästjobb"nu fick jag visst till det.

Ha det gott Svampen,vi ses säkert på Linde någon travkväll.

jrk

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Förstår att du fått ta mycket skit.Men jag är sur på Atg inte på dig eller någon annan i "Gnägg".

Du har och gör ett "hästjobb"nu fick jag visst till det.

Ha det gott Svampen,vi ses säkert på Linde någon travkväll.

jrk

Ja atg står inte högt i kurs just nu. Hur fan tänker man när man kör en uppdatering som gör att det inte går att lämna in system natten till veckans största spelomgång? Att man sen drabbades av en överbelastningsattack alldeles innan och under gårdagens omgång kan väl egentligen inte atg rå för men det gjorde ändå att måttet blev rågat. Med den nya starttiden på V-75, som är alldeles försent och den värdelösa nya hemsidan (finns visserligen förbättringar i den, men är överlag en försämring) så har travintresset nästan helt avtagit för min del. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Samma här.Tyvärr kommer dom köra spelet i botten innan det går upp för dom lärda fattar att det finns några som spelat  hur länge som helst(och dessutom det atg  störstainkomstkälla

inkomstkälla.

Numera spelar jag på plats.

Dags för lite trisslotter.

Ha det bäst alla gnäggare

Link to comment
Dela på andra sajter


Veckans spelare  Tisse pm:ar
Veckans spelare ringer in raden till ombudet 019/6113501 senast 13.00 !
Veckans spelare lägger ut raden på tråden V 75 senast 13.00!!
Kan ej veckans spelare PM Svampen

 

1

2 Happy Harry 4 rätt

3 Nakhon si 4 rätt
4 Sam sip sam  6 rätt
5 Tisse 
6 Janne 
7 J 43 

9 Knasen 
10Svampen 
11 Swedenman 
12 Anders 
13 Bosse 
14 JRK 
15 Thure 
16 Wavis 5. Rätt
17 Enis   4 Rätt
18 Borgmästarn 5 rätt
19 Godiva 5 rätt
20 Peter Dahlin Harry 4 rätt
21 Goodolle 6 rätt

 
 

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

BÄSTA SPIKARNA

V75-2: 11 Tekno Odin

Detta är en av världens tre bästa kallblod. Han möter varken Månprinsen A.M. eller Lannem Silje nu och Ulf Ohlsson bör kunna styra in honom till en säker seger.

* * *

V75-6: 11 Venkatesh

En mycket vass spurtare och han har slagit bättre hästar än de han ställs emot denna gång. Attacken kommer väl senast 400 kvar och Örjan Kihlström är en mästare på att måtta in knappa, men tillika säkra, segrar.

 

SPETSDRAGEN

V75-1: 6 Bolt Boko

Kvick i voltstart. Och Erik Adielsson bommar inte från det inre springspåret.

* * *

V75-3: 4 Quid Pro Quo

Tar hand om ledningen utan större besvär nu när Cool Keeper ska få ett försiktigt upplägg.

* * *

V75-7: 2 Voulez Vous

Från ett passande andraspår måste Voulez Vous ha bra chans att nå ledningen, och över 1640 meter finns det knappast några tankar på att släppa ifrån sig initiativet.

 

SKRÄLLBUDEN

V75-1: 3 Jethro Tull

Är bortvald av Robert Bergh och det talar för att han knappast blir favorit. Men hästen svarade för en läcker insats senast och har bevisligen riktigt bra form för dagen.

* * *

V75-5: 3 Just Happy

Gjorde debut i ny regi efter en månads uppehåll senast och kommer säkert att vara framflyttad formmässigt till den här starten. Adielsson sitter upp bakom den här luringen.

* * *

V75-7: 7 Caspian Doc

Hästen var tvåa i V75 senast och formen är på topp. Har inte det bästa läget här, men Caspian Doc har fart för att vara långt framme om det stämmer på vägen.

 

TÄNK PÅ ATT...

V75-3: 3 Ariel Boko

Det tuffa stoet är i mycket bra form. Men nu möter hon hingstarna i Guld vilket alltid är tufft. Meningen är att hon ska ut i ett stolopp nästa helg, och det här loppet är mest som en genomkörare där man sparar på barfotakörningen.

* * *

V75-4: 8 Balero Mearas

Har två V75-segrar på de tre senaste starterna. På lördag sätter man skorna på, men han kommer för första gången att tävla med rycktussar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sportbladets tips till V75 på Bergsåker

Så tippar experten till V75

Här är Sportbladets tips till lördagens V75-omgång på Bergsåker.

Sportbladets expert Per Nicklasson guidar dig till storvinsten på V75.

Vill du vinna miljoner? Ta rygg på oss!

 

 

 V75-1

Loppet

Julias tur nu?

Tipsettan

Unique Julia svarar för idel bra insatser. Som senast då hon inkom trea i ett V75-lopp trots resa i dödens. Nu har hon läge för ledningen. Om hon håller formen borde det bli fullt upp för de övriga om de ska plocka ner henne.

Motbudet

Digital Collection är nog en av de bättre Digital-hästarna och förmodligen den bästa hästen i det här loppet. Men om ska han kunna besegra Unique Julia måste han göra det med en tyngre resa än vad hon kommer att få. Bakom är det jämnt, det är bara Wariner som

inte har full form?

Skrällbudet

Somersault Sally med lite tur och hårt tempo?

Spetsbudet

Den som kan snuva Unique Julia på ledningen är Bolt Boko, men vi tror på Julia.

! Statistik­vinnaren

Digital Collection.

 V75-2

Loppet

Vi går emot den som de flesta lär tro mest på.

Tipsettan

Titan Tabac kan hamna 40 meter bättre till gentemot Tekno Odin än senast. Vi tycker att han är hög­intressant och hoppas att han kliver iväg bra.

Motbuden

Tekno Odin ser inte ut att tycka att det är kul längre när han får gå bakifrån. Han blir favorit men vi spikar emot. Qravatt kan hålla undan om de bästa får för långt fram.

Skrällbudet

Cali Maks har farten.

Spetsbuden

Nummer 1 eller 3.

Statistik­vinnaren

Tekno Odin.

 V75-3

Loppet

Vi spikar men tycker att det är jämnt lopp med många kandidater.

Tipsettan

Quid Pro Quo kröp om­gående ner på innerspår i dimman på Örebro senast. Och när det sedan utvecklade sig till årtusendets sömnpiller var han dömd att bli fastlåst utan någon chans till lucka. Sista gången vi såg honom på riktigt var i sista sväng och där var det mycket sparat, och det var det nog i grötdimman i mål också. Dagens travhästar är så ofta tvingade till att ge allt i loppen att det bara är nyttigt för dom att sitta fast ibland –krafter de får nytta av framöver som för Quid Pro Quo nu. Kan han hålla ut Cool Keeper i spetsstriden är mycket vunnet. Vi spelar på att han gör det och att han därmed har en mycket bra chans att hålla ledningen hela vägen hem. Formen är nog så bra som man kan begära, även om Quid Pro Quo kanske inte är så bra som han var som när han var som allra, allra bäst.

Motbuden

Beau Mec var mycket positiv i skymundan på Jägerso i lördags. Tidigt motbud trots att han är ojämn och får göra långresan Sundsvall-Malmö-Sundsvall plus täta starter. Cool Keeper har ingen toppform men det här loppet kan han ändå vinna – förutsatt att han når ledningen utan strid. Ja, han kanske kan vinna med klaff bakifrån också. Men det är inget vi vill satsa slantar på.

Skrällbudet

Son Alezan skrällde senast, kan göra det igen.

Spetsbuden

Quid Pro Quo håller ut Cool Keeper?

Statistik­vinnaren

Son Alezan.

 V75-4

Loppet

Bra lärlingslopp där favoriten riskerar vingel.

Tipsettan

Som Balero Mearas ser ut är han bästa hästen i loppet för tillfället. Men ha har sannerligen inget vinstläge den här gången.

Motbuden

Främst nr 5 och 6.

Skrällbudet

Vi gillar O.P.Q.C.

Spetsbuden

Kirin de Zeun. Körs hon där, eller släpper till Be Spontaneous?

! Statistik­vinnaren

Camilo Boko.

 V75-5

Loppet

Man kan fundera på helgardering eller chansspika.

Tipsettan

Även om det är lång distans har vi svårt att spika en häst från så dåligt spår som Salong har – så överlägsen är han inte. Men om han är som senast är han ändå svårstoppad. Han vann på 14,6 på distansen då, efter att ha gått i dödens på slutrundan, och han gjorde det med krafter kvar.

Motbuden

Spetskandidaterna Just Happy och Ebu B.Boko är de främsta motbuden. Financial Secret är kanske den mest kapable men känslan är att innerspår bakom bilen inte är något som han nödvändigtvis gillar. Rekord Amok har bra kapacitet, farlig om han hittat toppformen.

Skrällbudet

Citadelle är fin för tillfället. Kan bli underskattad.

Spetsbuden

Just Happy eller Ebu B.Boko.

! Statistik­vinnaren

Just Happy.

 V75-6

Loppet

Venkatesh är nog sin egen värsta motståndare i ett sånt här lopp.

Tipsettan

Alla som följer travsporten genom exempelvis V75-spelet vet vid det här laget att Venkatesh är en mycket kapabel häst som ibland skruvar upp sig lite för mycket, och det är då han inte kommer till sin rätt. Elftespår är ett dåligt läge men bra för honom. Om han håller sig lugn är det bra chans, kanske till och med toppchans, att han rundar allt på slutrundan.

Motbuden

Sir Ratzeputz är värst emot, sedan Usain Swing trots det dåliga spåret. Därefter två till och sedan i stort sett resten i en enda stor hög.

Skrällbudet

Apollon de Kacy har lopp i kroppen.

Spetsbudet

Lurigt, vem på framspår vill ha spets? Elit Håleryd?

Statistik­vinnaren

Venkatesh.

 V75-7

Loppet

Ingen kan helt utelämnas ur segerdiskussionen.

Tipsettan

Eftersom det är kort distans har Voluez Vous bra chans att leda runt om. Om hon nu kommer till ledningen utan att det kostar för mycket – det finns många startsnabba som kan tänkas ladda

hårt.

Motbuden

Digital Control är en av flera startsnabba utmanare. Victor Ruda får nog lita till turen men om luckan kommer i tid kan han räcka. Antti Sisu är den som kanske har visat allra mest i loppet. Caddie Ivory har haft lite svårt att sticka nosen först men senast övertygade hon på vassa 12,7 full väg. Dock från ledningen den gången. Källna Orlando är ett skrällbud.

Skrällbudet

Caspian Doc har fin form och kan öppna.

Spetsbudet

Voulez Vous är spetsfavorit på läget men nummer 4, 5, 7 och 8 är också startsnabba.

! Statistik­vinnaren

Le Lahar.

Per Nicklasson
27 oktober 2015
FAKTA

Tipsen

Stora systemet

Avd 1: 1 Unique Julia (9–2)

Avd 2: 7 Titan Tabac (11–3)

Avd 3: 4 Quid Pro Quo (2–5)

Avd 4: 8–6–5–1–3–12–7–2 (13–9)

Avd 5: 11–3–5–1–7–6–10–8 (9–2)

Avd 6: 11–9–7–6–10 (4–12)

Avd 7: Alla tolv startande (2–4)

 3 840 rader/1 920 kr

 

Lilla systemet

Avd 1: 1 Unique Julia (9–2)

Avd 2: 7 Titan Tabac (11–3)

Avd 3: 4 Quid Pro Quo (2–5)

Avd 4: 8–6–5–1 (3–2)

Avd 5: 11–3–5 (1–7)

Avd 6: 11–9 (7–6)

Avd 7: 2–4–1–11–10–3 (5–7)

 144 rader/72 kr

Chanssystemet

Avd 1: 1–9–2–3 (8–6)

Avd 2: 7–11–3–12–14–9 (1–10)

Avd 3: 4 Quid Pro Quo (2–5)

Avd 4: 8–6–5–1 (3–2)

Avd 5: 11 Salong (3–5)

Avd 6: 11 Venkatesh (9–7)

Avd 7: 2–4–1–11–10–3 (5–7)

 576 rader/288 kr

 

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

V75 i sista stund Bergsåker 31 oktober - Thomas Uhrberg

Två givna singelstreck

Över till annat som är öppet, nämligen V75 på Bergsåker med många jackpot-miljoner. Jag singelstreckar Tekno Odin och Quid Pro Quo – och det lär jag inte bli ensam om ...

Nåja, det är ju sju rätt som gäller. Och, med dessa två ”spikar” kan jag strecka hyggligt mycket i övriga avdelningar.

Mest streck gödslar jag i avdelning 4, 5 och 7. Det är där pengarna finns, tror jag.

I övrigt? Ja, jag fick ingen drömstart i Guidens V75-final men racet avgörs inte i starten – jag kommer igen och avslutar sylvasst. Det ni.

 

VM-repris med Ohlsson och en norsk travstjärna

V75-1: Bolt Boke är snabb ut och mycket talar för ledning, ja Erik Adielsson underströk i onsdags hur skicklig han är i spets; rätt tempo gentemot tuffa konkurrenter, kör till när det krävs, ta upp om det är ett måste. Fyra streck.

V75-2: Tekno Odin står nu på Wolmsta Gård någon mil söder om Bergsåkers travbana och den norska kallblodsstjärnan ska för första gången köras av  Ulf Ohlsson. Ja, Ulf och en norsk travstjärna passar perfekt, en VM-repris?!

V75-3: Quid Pro Quo är en häst av klass från Svante Båths armada av hästar och visst känns 6-åringen som den hetaste i detta icke alltför heta Guld-gäng. Jag spikar, då jag är inne på spets och slut. 

V75-4: Balero Mearas kommer också från stall Båth, läget är minst sagt besvärligt men den 4-årige Love You- sonen är bra. Okey, det kan bli ett lopp i spåren men över Bergsåkers 200 meter långa upplopp är han bäst. Spik på lilla systemet,  fem streck på stora. 

V75-5: Salong övertygade stort vid V86-segern, fast spår 11 kan ställa till det och jag garderar rejält i jakten på en överraskning. Rekord Amok?!V75-6: Venkatesh gynnas av bakspår och jag kommer ihåg hur vasst han avslutade vid V75-segern på Åby, då också från bricka 11. Men det är mycket upp, mycket ner – och Usain Swing och Sir Ratzeputz känns som givna på systemet. Och, längst innerst inne har jag en känsla av att det kan skrälla.

V75-7: Voluez Vous med Ove A Lindqvist är vinnardraget, mycket för att det kan bli ledningen. Spetsstriden lär bli hård men Ove är inte den som viker ner sig, vilket Örjan Kihlström bakom Caspian Doc är väl medveten om. Nu är det fler som är på jakt efter en tätposition, så därför garderar jag rejält och halva startfältet streckas. Victor Ribb tycker jag är bortglömd. Han kan avsluta sylvasst med fritt till slut.

 

Thomas system

V75-1: 1, 2, 6, 9. Res: 12-11.

V75-2: 11 Tekno Odin. Res: 14-3.

V75-3: 4 Quid Pro Quo. Res: 9-2.

V75-4: 5, 6, 7, 8, 13. Res: 12-3.

V75-5: 1, 3, 5, 10, 11. Res: 6-8.

V75-6: 7, 9, 11. Res: 4-10.

V75-7: 1, 2,  3, 4, 7, 10, 11.  Res: 12-5.

Systemet är på 2100 rader och det kostar 1050 kronor. Om man också singelstreckar nummer nr 8 Balero Mearas i avdelning 4 blir det systemet på 420 rader och det kostar 210 kronor.

Link to comment
Dela på andra sajter


Bästa spiken 

4 Quid Pro Quo (V75-3) har haft ett litet mellanår och inte kunnat starta så kontinuerligt. Nu har han två lopp i kroppen efter ett litet uppehåll. Näst senast avgjorde han enkelt i ett småljummet sällskap men såg finfin ut. Senast kördes han invändigt och fick aldrig chansen i ett riktigt taktiklopp. Han såg dock fortsatt fin ut och den här gången räknar vi med ett offensivare upplägg. Spetschansen är mycket god och väl där måste han bli svårslagen. Det enda som eventuellt kan sätta käppar i hjulen är nog om Robert Bergh bakom Beau Mec tidigt trycker upp farten på utsidan. Det skulle i så fall kunna bädda för en tredje häst.
 Låset 

Ett stort lås men V75-1 är ett matematiskt lopp och det med minst streck utanför spikloppen. 9 Digital Collection går ner rejält i klass, ska gå utan skor och är första strecket. 2 Ajlexes Cubano har hysterisk form och duger trots att han är ny i klassen. 6 Bolt Boko är ruskigt snabb ut och leder länge. 12 Rutger Gigant är också i sitt livs form och skulle han ha lite flyt med tempo och ryggar kan han vinna till en trevlig procent. 1 Unique Julia gör bra lopp varje gång och är värd en seger men frågan är var hon hamnar från innerspår.
Dragen 

12 Rutger Gigant (V75-1) är i sitt livs form och hade med minsta lilla flyt kunnat ha fyra ettor i raden varav två inom V75. För fyra starter sedan gick han ett mycket starkt slutvarv i trakterna runt 11,5 i tredjespår efter en resa i kön och hann så när ifatt Usain Swing. Näst senast fick han inte chansen och såg ut att ha segerkrafter kvar som femma i V75-loppet som Mr Vox och Re Doc delade segern i. Senast vann han plättlätt med krafter kvar. Tolftespår i voltstart är inte lika iskallt som i autostart och med lite flyt kan det lösa sig hyggligt. Med rätt ryggar fram till upploppsdags kan Rutger bli en obehaglig överraskning för många V75-spelare. Men inte för oss.

7 Usain Swing (V75-6) har radat upp toppinsatser i V75 på sistone. Näst senast avslutade han 11,5/800 bakom Sir Ratzeputz och det i tredjespår sista 600. Senast visade klockan 12,2 sista 1000 i skuggan av Saveur och på det såg det inte ut att vara helt slutsålt. Det är verkligen dags att ta den här skrällhästen på allvar nu och hittar bara Jens Eriksson ner i andraspår och sedan får lite ryggar på slutrundan går ingen säker. 11 Venkatesh är säkert en bättre häst men han är ojämn.

7 Caspian Doc (V75-7) är en startsnabb och bra sprinter som var mycket fin vid segern för fem starter sedan. Han hakade på bra bakom Balero Mearas senast och visade form. Nu är det första riktiga sprinterloppet för honom på över tre månader (tidig galopp för fyra starter sedan). Detta i kombination med att Örjan Kihlström kör för första gången är mycket intressant. Det är inte helt uteslutet att han kan susa till spets trots spåret, i annat fall bör han i alla fall hitta ner i slagläge i andraspår. 
Andra spiken 

11 Salong (V75-5) blir storfavorit men i en jackpotomgång med många extramiljoner är det viktigaste att sätta spikarna och bry sig mindre om procenten. Salong har ibland sett lite trög och oinspirerad ut men ser allt piggare ut i loppen och senaste insatsen var klart plusbetonad. Örjan Kihlström lämnade då tredje utvändigt 1300 kvar och kom fram utvändigt om ledaren dryga varvet kvar. Redan 400 kvar var greppet kopplat och långklivande Salong, som ser ut att ta ett steg i dag och ett i morgon, stack sedan undan till lätt seger. Klockan visade skarpa 12,6 sista 1400. Precis som då handlar det nu om lång distans vilken den här rejäle Love You-sonen inte har något emot. Han provade även i V75 näst senast men då var det lite tuffare emot. Han skötte sig dock fullt godkänt som trea. Här lutar det åt att Örjan tar ett tidigt initiativ och sedan enkelt reglerar loppet från dödens alternativt får överta ledningen.

Utgångshästar
11 Tekno Odin (V75-2 och bilden ovan) är förstås också ett givet spikförslag men det känns på något sätt att det är i det här loppet utdelningen avgörs. Det ser väl ut lite som en straffspark och han vinner säkert det här loppet nio gånger av tio. Han har gått bra på sistone men vi tycker ändå inte att det precis slagit gnistor om honom på samma sätt som då han vann i Finland i augusti. Tekno Odin har emellanåt också visat att när han inte är helt på topp så kan det ibland vara lite si och så med moralen när han går bakifrån. Får han inte möjlighet till ett tidigt avancemang och får överta ledningen utan istället tvingas gå i tredjespår på slutrundan finns det risk/chans att han inte tycker att det är så roligt. Då finns möjligheter att ledarhästen (Qravatt?) kan rinna undan eller att någon som smugit i rygg (Norheim Järv) kan spurta förbi honom. Skulle Qravatt nå ledningen och Robert Bergh drar i ett tempo som gör att Tekno Odin inte kommer till skulle också en smygkörd Blixtsnabb också kunna bli aktuell. Denne var inte så långt efter Qravatt senast. Norheim Järv tog två-tre längder på Tekno Odin sista 400 senast och har nu ett lopp i kroppen efter lång vila. Kanske långsökt att försöka fälla favoriten men vi är ute efter pengar. 
I lärlingsloppet, V75-4, kör vi med två utgångshästar och det är de som normalt är bäst i loppet och dessutom körs av vassa kuskar. 5 Be Spontaneous ser ut att ha goda möjligheter att nå ledningen tidigt och då är han hästen att slå. 8 Balero Mearas lekte hem ett V75-lopp senast och har toppform. Ska gå med skor men det är ingen jätteskillnad och kanske rycktussar väger upp skor på. De här två ska normalt sett vara lite bättre än övriga och ”bränner” båda luktar det skräll.
”Positiv effekt utan att explodera” 

Svante Båth har två heta segerchanser på Bergåker och det är 4 Quid Pro Quo (V75-3) och 8 Balero Mearas (V75-4). Hur är dagsstatus på dessa så här på torsdagseftermiddagen?
- Quid Pro Quo kändes bara fin i dagens jobb så formen verkar som den ska. Senast hade han många startsnabba innanför och vi tyckte att det var lite dödensrisk om Erik skulle ladda så därför valde han att köra invändigt. Den här gången ser det enklare ut att komma till spets, speciellt nu när Cool Keeper blivit struken, så det är klart att Erik måste prova framåt. Han har gjort bra lopp i ledningen och jag är alltid optimist med den här hästen. Samtidigt är jag väldigt rädd om honom och det gör inget om han som senast sitter fast ibland.
Du har tidigare i veckan sagt att det kanske blir barfota bak. Hur blir det med den saken och vilken effekt får det jämfört med skor runt om?
- Ja, det blir barfota bak och det gör en liten kick, särskilt från start.
Skor av på Quid Pro Quo alltså men på Balero Mearas har du aviserat skor på men också rycktussar för första gången.
- Ja, det stämmer. Han blir lite sämre med skor men det är inte så stor skillnad. Jag vill dock spara hovarna till finalen om två veckor.
Vad tror du om rycktussar?
- Jag är själv i Norge men har fått rapporter om att det gav en positiv effekt utan att han för den skull exploderade när de ryckte tussarna i dag, torsdag.
Så sammantaget, tror du att rycktussarna kan uppväga skor runt om?
- Ja, lite så hoppas jag ju. Läget är ju inte bra och han möter flera bra men han har ju visat att han duger i den här klassen. Jag vill se att han får ett sådant lopp att det blir möjlighet att rycka tussarna till slut.
Bästa chansen?
- Det är Quid Pro Quo.
Du har också 12 Kalypso Face i V76-6. Hur tror du det går för honom?
- Han har ett iskallt läge och där tror jag inte på någon segerchans.
Salong utvecklas hela tiden 

11 Salong ser ut att bli stor favorit i Klass II-försöket (V75-5) och tränaren Thule Jonsson har inget negativt att berätta inför lördagens start.
- Han fick gå några intervaller i onsdags och kändes minst lika bra som tidigare och idag (torsdag) har han varit ute och gått och kollat in naturen lite. Han utvecklas hela tiden och jag tror han kommer bli en riktigt bra häst bara han får vara fräsch. 
Vad tycker du om läget med spår elva bakom bilen?
- Spåret kan vara både ”bu och bä”, han slipper i alla fall vara med i rusningen från början och kan ta det lite lugnt från start. Jag litar på kusken och han brukar också kunna hitta de rätta vägarna.
Balans och utrustning?
- Tanken är att han ska gå barfota fram men sedan vet man ju aldrig hur banan blir. Det blir som vanligt helstängt huvudlag och så går han med jänkarvagn som han gjort i de tre senaste starterna, som han fungerat mycket bra med.
Du låter optimistisk inför lördagen?
- Nja, optimistisk vet jag inte men visst måste han ha en hygglig chans om det inte strular på vägen och på vad han visat i sina senaste starter, säger Thule Jonsson
"Ganska vass på speed" 

Vi saknade intervju på 9 Boy Hornline i V75-7 i veckans tidning men under torsdagen fick vi fatt på tränaren Åsa Bäck men Åsa ligger lite lågt angående vinstchanserna.
- Jag hade inte tänkt att anmäla till V75 utan det var egentligen meningen att han skulle ha fått en liten paus. Han har dock visat fin form och var bra vid segern senast så han får göra den här starten också. Han är startsnabb men jag är ändå nöjd med läget då han är bäst om han får smyga med i ryggar. Han har också en startsnabb rygg och vi får hoppas han kan komma igenom till en bra position. Han är ganska vass på speed men det är klart att det är tuffare hästar på V75 och jag hoppas i första hand på en skaplig placering. Allt verkar i alla fall fortsatt bra med honom och han har gått sin vanliga träning med bland annat lite dressyr. Jag skulle gärna prova honom barfota men tyvärr har han inte hovar till det så vi kör som vanligt med aluminiumskor runt om. Det är inte aktuellt med några ändringar i övrigt heller, säger Åsa Bäck. 
”Hade vi haft ett bra spår så…” 

12 Rutger Gigant (V75-1) har varit kanonbra en längre tid och verkligen samlat ihop till en V75-seger. Håller du med om det, tränare Petter Lundberg?
- Ja, det måste jag väl kanske hålla med om men nu var det ju det här med tolftespår i V75. Vi är ju väldigt utelämnade. Hade vi haft ett bra spår hade jag trott på bra chans för jag tycker inte att han är sämre än någon annan i loppet. Näst senast hade han nog vunnit med fritt och senast vann han med huvan kvar och med skor på fötterna. Den här gången får jag väl anledning att rycka huvan och dessutom blir det barfota runt om. Det gör kanske ingen jätteskillnad med barfota men några meter kanske.
Har du funderat på någon taktik? Springspårets Bolt Boko är ju väldigt snabb ut medan de som har spår fyra och fem kanske inte är så snabba från början. Kan det bli så att du laddar i suget bakom Bolt Boko för att försöka slinka ner i en bättre position än vad det vanligtvis blir från tolfte? 
- Nej, det har jag inte funderat på ännu. Jag får klura på det på vägen till Sundsvall. Men trots läget känner jag mig i alla fall inte helt slagen på förhand, avslutar Petter Lundberg.
Spetsstriderna 

V75-1:
6 Bolt Boko tog ledningen på bara några steg när han hade springspår (7) på Hagmyren näst senast. Nu har han ännu bättre spår och startspecialisten Erik Adielsson i sulkyn. Det känns långsökt att tro att någon ska kunna hindra honom att ta hand om ledningen. Inifrån försöker i första hand 2 Ajlexes Cubano och kanske i viss mån även 1 Unique Julia. Skulle Tomas Pettersson bakom Ajlexes Cubano testa rejält för ledningen finns kanske en liten chans att han kan pressa sig till spets. Men spetsfavoriten är Bolt Boko.

V75-2:
1 Blixtsnabb eller 4 Höstbouffe är spetsfavoriter initialt med viss fördel den sistnämnde. 3 Qravatt lär nog prova mot ledningen ganska tidigt och får nog överta. Sedan är frågan om de kan hålla tempot uppe tillräckligt bra så att inte 11 Tekno Odin kommer allt för tidigt. Vid lågt tempo sticker nog denne tidigt och bör då få överta.

V75-3:
När Cool Keeper nu blivit struken ser det helt upplagt ut för 4 Quid Pro Quo i ledningen. 2 Beau Mec öppnade förbättrat senast men det var bland många starttröga hästar. Klar spetsfavorit är alltså Quid Pro Quo.

V75-4:
2 Viking Streamline torde vara snabbast ner till plankan. 4 Prima Eagle kan också lägga iväg rätt bra. Båda bör dock vara intresserade av en bra rygg och den är förmodligen 5 Be Spontaneous som om han sköter sig bakom bilen är snabb iväg. Vi tror på Be Spontaneous i front efter 350 meter. 

V75-5:
Svårbedömd spetsstrid. 3 Just Happy öppnar rätt bra och tar sig förbi innerspårets 1 Financial Secret. Utifrån provar i första hand 7 Citadelle som sida vid sida bör hålla ut 8 Västerbo Exclusive. 5 Ebu.Boko har bara haft framspår bakom bilen en gång och var då ganska snabb första biten innan han togs upp. Knapp fördel Citadelle efter 300 meter.

V75-6:
Inget snack om att 1 Blue Rocket tar ledningen då bilen släpper. Med ålderns rätt är han dock vassast med rygglopp och torde släppa. Det är inte riktiga startraketer på utsidan men någon av trion 4 Stein Daylight, 5 Elit Håleryd och 6 Gimeheaven Sisu bör vara först framme. Kanske att Torbjörn Jansson bakom Elit Håleryd är mest sugen och sitter i spets efter 400.

V75-7: 
Många startsnabba med framspår. 2 Voulez Vous kan öppna kvickt men har också gjort bort sig med galopp två gånger på sistone och det innan bilen släppt. Lär få sträcka på sig rejält för att hålla ut i första hand 3 Källna Orlando och 7 Caspian Doc men kanske även 6 King Classic kan blanda sig i spetsstriden. En felfri Voulez Vous är knapp favorit i en tuff öppning. Annars lutar det åt Källna Orlando eller Caspian Doc.
Tänk på att… 

…det för andra veckan i rad är jackpot på V75. En eventuell ensam vinnare förväntas kunna ta hem 49 miljoner kronor.
…1 Unique Julia (V75-1) inte har haft framspår i voltstart sedan i augusti 2013 och har sedan dess totalt bara gjort fem voltstartslopp. 
…4 Picasso (V75-1) har visat att han hävdar sig väl i V75. Elva starter inom V75 har inneburit en seger och totalt sex pallplatser.
…6 Bolt Boko (V75-1) har 14 segrar i karriären och nio av dem är tagna från ledningen.
…9 Digital Collection (V75-1) har gjort fyra starter på Bergsåker med facit: två segrar och två andraplatser. En av andraplatserna var bakom Daley Lovin då han noterade 12,1/2140 auto. Han gick med skor fram senast men nu blir det troligen barfota runt om.
...Petter Lundberg som tränar och kör 12 Rutger Gigant (V75-1) har riktigt bra stallform. Av stallets senaste elva starter har det blivit sex segrar och i torsdags tog han en dubbelseger inom V64-spelet i Boden.
…1 Blixtsnabb (V75-2) är loppets klart minst rutinerade häst med sina 14 starter. Han har gått felfritt sex gånger och vunnit fem av dem. Första förlusten i felfritt lopp kom senast då han slutade tvåa. Han tjänade för övrigt 535.100 kronor på ett bräde vid seger i ett större lopp i Norge fjol.
…2 Krageboen (V75-2) har två lopp i kroppen efter uppehåll och det är inte heller efter vilket uppehåll som helst. Innan comebacken i september hade han inte visat upp sig på en tävlingsbana sedan 2008. Han var för övrigt trea i norska derbyt bakom Järvsöviking.
…7 Titan Tabac (V75-2) har körts av Ulf Eriksson vid fem tillfällen med tre segrar som resultat.
…11 Tekno Odin (V75-2) är obesegrad i sin enda start på Bergsåker. Han gör på lördag start nummer 80 i karriären och när Ulf Ohlsson nu hoppar upp är det första gången någon annan än Öystein Tjomsland sitter bakom.
…4 Quid Pro Quo (V75-3) är riktigt snabb ut vid laddning. Han har körts i ledningen tio gånger och vunnit fem av dem. Han har dessutom några mersmakande andraplatser.
…9 Son Alezan (V75-3) är obesegrad i en start tillsammans med Ulf Eriksson.
…5 Be Spontaneous och 8 Balero Mearas som är mest betrodda i lärlingsloppet (V75-4) också är de som gjort minst starter i loppet med sina 28 respektive 16 lopp. Det kan jämföras med 11 Börthas Lady 117 starter och 15 Jarl Sherona 113 starter.
…5 Be Spontaneous (V75-4) har gått i ledningen fem gånger och vunnit fyra av dem.
…8 Balero Mearas (V75-4) har gått barfota runt om fyra gånger i rad men på lördag blir det skor runt om. Hovarna ska sparas till V75-finalen om två veckor. Men istället blir det rycktussar för första gången.
…10 Treess Ribston (V75-4) var riktigt bra vid seger näst senast då han gick barfota runt om. Han har gått så vid åtta tillfällen i karriären och vunnit två. I februari skrällvann han före Officer C.D. på just den balansen. Han kommer troligen att gå barfota runt om på lördag.
…3 Just Happy (V75-5) har körts i ledningen fem gånger och vunnit fyra av dem. För fyra starter sedan startade hon i ett uttagningslopp till StoChampionatet och var där spelad 67 för tio mot bl.a. Maya Gold. Det slutade dock i tidig galopp den gången.
…11 Salong är den ende i V75-5 som vunnit över lång distans. Han är också tillsammans med 7 Citadelle obesegrade i varsin start på Bergsåker.
…5 Elit Håleryd (V75-6) var duktig skrälltvåa bakom Nimbus C.D. på Hagmyren i somras. Han gör det ofta bra men 29 starter inom rikstoton har bara inneburit en seger och det var för nästan exakt tre år sedan.
…10 Apollon de Kacy (V75-6) gjorde sju starter i Frankrike september till februari och tjänade på dessa fina 575.000 kronor. Har nu ett lopp i kroppen efter uppehåll.
…11 Venkatesh (V75-6) har vunnit varannan start sedan i juni och tre av dem i V75. Håller han i den trenden ska det bli vinst igen nu.
…1 Victor Ruda (V75-7) har visat fin form på sistone. Han är inte så snabb och därför inte direkt gynnad av sprinterdistans men tränare Skoglund kommer i alla fall att ”maxa” lite och sätta på ett helstängt huvudlag och jänkarvagn.
…2 Voulez Vous (V75-7) har gått bra för sin nya tränare Ulrika Rehn. Hästen är snabb ut men har också galopperat innan start ett par gånger och han är inte helt att lita på. Tränare Rehn säger att hästen nu börjat sätta lite vinterpäls, hur det nu påverkar formen.
…3 Källna Orlando (V75-7) såg fin ut som fastlåst senast. Han är snabb ut och körs för första gången av Erik Adielsson. Han har gått barfota runt om tre gånger i livet, de tre senaste loppen, och kommer att göra så även på lördag.
…10 Caddie Ivory (V75-7) har bara två segrar på 34 starter men dessa har kommit i de fyra starter hon gjort för Reijo Liljendahl. Hon har gått barfota runt om tre gånger av dessa fyra med resultatet 1,2,1. Det blir barfota runt om även nu.
…12 Le Lahar (V75-7) är väl ingen riktig sprintertyp men har nu ett lopp i kroppen och ska utrustas med helstängt huvudlag för första gången i Linderoths regi och dessutom urryckare och skulle det bli tempo på loppet kan han räcka långt.
Kupong 1 

V75-1: 1,2,6,9,12 (7-3)
V75-2: 11 Tekno Odin (3-14)
V75-3: 4 Quid Pro Quo (2-3)
V75-4: 3,5,6,7,8,10,12,13 (1-9)
V75-5: 11 Salong (5-3)
V75-6: 1,4,5,7,9,10,11 (6-2)
V75-7: 2,3,4,7,10,12 (6-1)
1680 rader/840 kronor
Kupong 2 

V75-1: 1,2,6,9,12 (7-3)
V75-2: 1,3,11,14 (12-7)
V75-3: 4 Quid Pro Quo (2-3)
V75-4: 5,8 (6-12)
V75-5: 11 Salong (5-3)
V75-6: 1,4,5,7,9,10,11 (6-2)
V75-7: 2,3,4,7,10,12 (6-1)
1680 rader/840 kronor. Totalt: 1680 kronor. Vid vinst för utgångshästarna i både avd. 2 och 4 blir det två sjuor.

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

31/10 Bergsåker

1...1-2-3-6-9-12

2...11 tekno odin

3...2-4

4...5-6-7-8-12

5...11 salong

6...7-9-10-11

7...2-3-4-7-10-12

 

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

31/10 Bergsåker

1...1-2-3-6-9-12

2...11 tekno odin

3...2-4

4...5-6-7-8-12

5...11 salong

6...7-9-10-11

7...2-3-4-7-10-12

 

Får väl hoppas Odin pinnar på bra idag hi hi

Link to comment
Dela på andra sajter


Veckans spelare  Janne pm:ar
Veckans spelare ringer in raden till ombudet 019/6113501 senast 13.00 !
Veckans spelare lägger ut raden på tråden V 75 senast 13.00!!
Kan ej veckans spelare PM Svampen

 

1

2 Happy Harry 4 rätt

3 Nakhon si 4 rätt
4 Sam sip sam  6 rätt
5 Tisse 4 rätt
6 Janne 
7 J 43 

9 Knasen 
10Svampen 
11 Swedenman 
12 Anders 
13 Bosse 
14 JRK 
15 Thure 
16 Wavis 5. Rätt
17 Enis   4 Rätt
18 Borgmästarn 5 rätt
19 Godiva 5 rätt
20 Peter Dahlin Harry 4 rätt
21 Goodolle 6 rätt

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...