Jump to content
IGNORERAD

V-75 Anmälningslista Gnägg Gnägg!

svampen

Hur mycket?  

61 röster

1. 1. Hur mycket per/vecka/man?

• 20:-
      17
    • 30:-
      3
    • 50:-
      41

Recommended Posts

Goodolle tack för dina tankar men jag väntar med dina tankar pga verklighetens djävlighet.

Du måste nog vänta några månader innan du kan få till en lika fin rad.

Jag tycker lite synd om dig efter sån ranking men tänk om det varit en halv eller

1 miljon på gång och man spricker så lätt.Men så är det garderingar kostar pengar

och måste hela tiden avvägas,men jag unnade dig en riktig tröstpeng.

Tackar för detta Khun Petch. Men efter många år med V75, V65 och V5 så är man härdad. Kusarna springer som de vill och kuskarna har ju inte mycket under hjälmen och det har man lärt sig genom åren.

Dela på andra sajter

• Svar 7,4k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• svampen

1461

• acarls

1159

• husse

781

• khun-petch

318

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

6 rätt 485 in på kontot och med småvinsterna så är det nästan till en gratisomgång. Insåg att jag inte själv skulle få in sjuan efter två omstarter i sista då 6 Venkatesh fick spinga av för mycket krafter då den tog spets i alla tre starterna. Men som jag brukar säga

NU TAR VI V75 AN I NÄSTA OMGÅNG.  Man skall aldrig ge upp. En dag smäller det till ordentligt.

Dela på andra sajter

Veckans spelare ringer in själv 019-6113501 ombudet!

Max 2000/rader!

Kan ej veckans spelare skall denne PM:A Mig ! .Swampen!

Mvh Svampen

Veckans spelare P Dahlin  PM;ar

1
2
3 Nakhon si 5/rätt
4 Sam sip sam 4R
5 Tisse 7 Rätt!!!
6 Janne 4 Rätt
7 J 43 6 rätt
8 Khun Petch 6 Rätt
9 Knasen 5 rätt
10
11 Svampen 6 rätt
12 Swedeman 6 Rätt
13
14 JRK   5 rätt  
15 Thure   2 rätt 
16
17 Enis  5 rätt
18 Borgmästarens son 3 rätt
19 Godiva  6 rätt
20 Peter Dahlin
21 Goodolle
22 Happyharry

Örebro Sportklubb Ösk!

Dela på andra sajter

Dubbla kallblodslopp :wacko:

Spontant känns lotto enkelt,helt klart läge för stora pengar.......fixar peter galant.

jrk

Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Spontant känns lotto enkelt,helt klart läge för stora pengar....fixar peter galant.

jrk

Om inte så är han ju van att bära dumstruten :rotfl:

Dela på andra sajter

Får väl se om jag behöver bära dumstruten eller inte. Goroccos giraff verkar ju lägga in speltips.

Har allt sett att Raffe ger oss tips o förslag.  :rotfl:

Duracellkanin med dopade batterier.

Dela på andra sajter

Jomar Blekkan inför V75 lördag 9 augusti 2014 Veckans Spik???

jomar-blekkan-i-sulky.jpeg

Jomar Blekkan är ett aktat namn i kallblodssporten och han är mest känd för att tidigare ha kört fenomenet Bork Rigel. Nu har Mannen med mustaschen tagit fram en ny jättetalang i Järvsörappen som på lördag är storfavorit i Kallblodskriteriet.

- Han är den största talang jag har tränat. I mina ögon är han bästa hästen i loppet, säger Jomar Blekkan.

Svenskt Kallblodskriterium körs som V75-2 på Dannero på lördag. På förhand ser det ut att bli norsk dominans, precis som det blev i uttagningsloppen förra veckan. Stor favorit blir Järvsörappen, en treårig hingst som har tagit sex segrar och ett andrapris på nio starter. Han vann sitt försök i överlägsen stil och här har Jomar Blekkan fått fram en ny stjärna. 59-årige Blekkan, som tidigare är känd för att ha kört fenomenet Bork Rigel som han vann 160 segrar med av hästens totalt 168 triumfer. Bork Rigel sprang in 13,7 miljoner kronor och Jomar Blekkan har även tränat fram dubble miljonären Slått Eld som vann såväl försök som final i Svenskt Travkriterium och Svenskt Kallblodsderbyt 2005 och 2006.

- Jag håller den här hästen mycket högt och det är den största talang jag har tränat. Åtminstone vid den här tidpunkten som treåring så är han före de bästa jag har haft tidigare. Han har de kvaliteter som krävs men sedan är det mycket som ska klaffa för att han ska komma till eliten, säger Jomar Blekkan.

- Han var överlägsen senast och kändes grymt fin hela vägen. Han bara stack ifrån till slut och vann mycket krafter kvar. Jag tror säkert att han kan springa en tid nedåt 1.25 på lördag om det behövs. Kanske ännu snabbare. Han gick ju 1.25,8 på Leangen på ett bra sätt och vann lätt med krafter kvar även då.

”Tror inte det är någon galopprisk”
Om du beskriver hästen, vad är han för en individ?

- Det är en okomplicerad häst som även att han har två galopper i raden så är han inte så osäker. Det var två ”dumgalopper” av ren valpighet och orutin och vi har ändrat lite i utrustningen efter de loppen. Jag tror inte att det är någon risk att han galopperar igen och senast kändes han helt stabil.

- Han är snabb ut och är både stark och speedig men är en rätt så liten häst som är väldigt trevlig att jobba med. Jag körde ett snabbjobb idag (läs tisdag) efter 1.33 med honom och det var bra.

”I mina ögon är han bästa hästen”

Örebro Sportklubb Ösk!

Dela på andra sajter

Jag ska på kräftskiva ikväll så jag kommer ringa in raden redan idag. Vill ju inte missa att lämna in imorgon.

Dela på andra sajter

Raden inringd.

1.  1,5,7,10,11

2.  2

3.  2

4. 1,5,6

5.  7,9,10,11,14,15

6.  1,2,3,4,5,6,11

7.  9,10,12

Nu hoppas vi att det blir några kronor i vinst. Själv laddar jag för kräftskiva ikväll.

Dela på andra sajter

Raden inringd.

1.  1,5,7,10,11

2.  2

3.  2

4. 1,5,6

5.  7,9,10,11,14,15

6.  1,2,3,4,5,6,11

7.  9,10,12

Nu hoppas vi att det blir några kronor i vinst. Själv laddar jag för kräftskiva ikväll.

Klart det blir vinst när du går på kräftskiva redan kvällen före.

Trevligt "Klo"

jrk

Dela på andra sajter

Mina funderingar till V75 Dannero. Det doftar jackpott.Svåra lopp.

V75-1:  10 Tresor d’Inverne Hade jag spikat från ett framspår men ett bakspår gör att jag garderar med 1 Caramella B.F och   5 Dance Photo, Skrällen 12 Calvados Crane kommer också med på lappen då jag gillar hästen.

V75-2:  2 Järvsörappen favorit och mångas spik. Tar med 5 Gott Olle som om de håller sig i trav kan bli farlig.

V75-3:  2 Sanity och 8 Ed You så är det loppet heltåckt.

V75-4:  1 Antonio Am valde jag att spika.

V75-5:  7 K.A.Priol och 9 G.G.Igor är given på bongen och rysaren 3 Don Viking. Skulle vilja ta med fler men då kostar det förmycket.

V75-6:  2 Google Håleryd, 3 Sally Hill och 4 Åge Hornline kryssas, tror att det räcker.

V75-7:  10 Order to Fly och fidusen 11 Pompano får räcka av kostnadsskäl. Skulle vilja ha med en framspårshäst, men, men, man kan inte få allt.

post-7307-0-66547200-1407556253.pngpost-7307-0-93026300-1407556268.png

post-7307-0-13751900-1407556291.png

Dela på andra sajter

BÄSTA SPIKARNA

V75-7: 2 Royal Fighter

Har inte riktigt blivit accepterad förrän på sistone. Han har vunnit på olika sätt i V75, och från ett perfekt läge blir han svårslagen.

* * *

V75-4: 4 Backfire

Var väldigt rejäl i Stochampionatet som tvåa. Börjar från ett bättre startspår nu och borde ha skaplig segerchans.

* * *

V75-3: 2 L.K.

Kan vara en bra chansspik. Knappt slagen senast och formkurvan pekar rakt uppåt.

SPETSDRAGEN

V75-3: 2 L.K.

Leif Witasp låter angelägen om att komma till ledningen. Och leder länge?

* * *

V75-5: 4 Commander Crowe

Säljer sig dyrt om han kommer förbi Quid Pro Quo i startrusningen.

* * *

V75-6: 5 Arazi Boko

Han är formodligen den som blir släppt till ledningen av Sandrngham Hanover.

SKRÄLLBUDEN

V75-3: 4 U.P.W.Sund

Hästen är mycket bättre än sin resultatrad och startar från ett bra spår i den kanske jämnaste finalen på lördag. Helt klart värd att se upp för.

* * *

V75-4: 10 Our Precious

Även hon är bättre än raden och Peter Untersteiner varnar kraftigt för henne!

* * *

V75-7: 4 Naglo del Nord

Travade 1.10 sista varvet näst senast och en sådan notering kan mycket väl räcka hela vägen.

TÄNK PÅ ATT...

V75-1: 7 Obi Wan

Tränaren Flemming Jensen låter ganska uppgiven i det första heatet där han tänker låta Obi Wan gå med skor för att spara fötterna till det andra heatet.

* * *

V75-2: 12 Dominator

En talangfull travare med bra kapacitet för klassen. Men nästa uppgift är Derbykvalen och det kan bli ett defensivt upplägg.

* * *

V75-6: 11 Mellby Apollo

Har toppform och spurtat riktigt vasst på slutet. Dåligt läge, men kan slå till med klaff.

Källa

http://www.expressen.se/sport/trav/v75-han-blir-svar-att-sla-fran-perfekt-lage/

Dela på andra sajter

Tränarintervju BJÖRN GOOP:

V75 på Åby på lördag:

1 Reven d’Amour (V75-1) hoppas jag kan vinna från ledningen.

1 Jula in Focus (V75-2, Olle Goop kör) känns fin. Får han en bra resa kan han duga långt.

12 Dominator (V75-2) var bra senast men fick ännu sämre läge nu. Ligger lågt.

3 Borga Effekt (V75-3) är duktig men det är hingstar och final nu. Ligger lågt.

5 My Gliding Angel (V75-4) är bra. Gör nog ett bra lopp även om hon inte är betrodd. Kan leda länge eller avsluta vasst.

8 Reven d’Amour (V75-5) får nog svårt härifrån.

3 Rooibos (V75-6) har bra läge utan att vara en spetsaspirant. Får ligga lågt.

11 Acriter (V75-7) har dåligt läge. Blir tufft att vinna.

Dela på andra sajter

Max 2000/rader!

Kan ej veckans spelare skall denne PM:A Mig ! .Swampen!

Mvh Svampen

Veckans spelare Goodolle  PM;ar

1

2

3 Nakhon si 5/rätt

4 Sam sip sam 4R

5 Tisse 7 Rätt!!!

6 Janne 4 Rätt

7 J 43 6 rätt

8 Khun Petch 6 Rätt

9 Knasen 5 rätt

10

11 Svampen 6 rätt

12 Swedeman 6 Rätt

13

14 JRK   5 rätt  

15 Thure   2 rätt 

16

17 Enis  5 rätt

18 Borgmästarens son 3 rätt

19 Godiva  6 rätt

20 Peter Dahlin 4rätt

21 Goodolle

22 Happyharry

Snart dags för ny omgång så är det någon som vill hoppa på PM:A mig!

Mvh Svampen

Örebro Sportklubb Ösk!

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...