Jump to content
IGNORERAD

V-75 Anmälningslista Gnägg Gnägg!


svampen

Hur mycket?  

61 röster

  1. 1. Hur mycket per/vecka/man?

    • 20:-
      17
    • 30:-
      3
    • 50:-
      41


Recommended Posts

Guest Oregistrerad knasen

"Tjena ej ingringt !!!!
Kommer ej in på MPR kan du lägga in raden körde en spikharry orkar inte göra ett system är o jobbar så fick det bli !"

1.3.4.5.6.9
1.2.6.8.12
3.4.5.7.9
5
1
1.2.6.7.9.11
2

 

 

 

Tydligen så är det den här raden som gäller, ångrar redan att jag satte in pengar igen till den här förbannade lekstugan.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 7,4k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • svampen

    1461

  • acarls

    1159

  • husse

    781

  • khun-petch

    318

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Tack Knasen för du la in raden!

Gjorde mitt bästa eftersom ansvarig spelare inte ringt in något system vart en spikharry tog ut sista loppet resten Harry va i obygden själv och kunde inte komma in på MPR:s sida!!

Mvh Svampen

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej! Har varit utan dator i ett par veckor. Visste ej att det var min vecka. Har ej fått något PM om det heller. 

 

Duracellkanin med dopade batterier.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sen står det att det är dags för insättning igen. Satte in 500 kr 28 aug. Är dom pengarna redan borta?

Duracellkanin med dopade batterier.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sen står det att det är dags för insättning igen. Satte in 500 kr 28 aug. Är dom pengarna redan borta? 

Nej Du är avprickad 

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Veckans spelare  Goodolle pm:ar
Veckans spelare ringer in raden till ombudet 019/6113501 senast 13.00 !
Veckans spelare lägger ut raden på tråden V 75 senast 13.00!!
Kan ej veckans spelare PM Svampen

 

1

2 Happy Harry

3 Nakhon si 
4 Sam sip sam
5 Tisse 4 Rätt
6 Janne 4 Rätt
7 J 43 4 rätt

9 Knasen 5 rätt
10Svampen 4 rätt
11 Swedenman 4 rätt
12 Anders 5rätt
13 Bosse 7 rätt
14 JRK 4 rätt
15 Thure 3 rätt
16 Wavis 5. Rätt
17 Enis   4 Rätt
18 Borgmästarn 5 rätt
19 Godiva 5 rätt
20 Peter Dahlin Harry 4 rätt
21 Goodolle

Ändrades av svampen

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

  

Inför V75/jackpot: Jakobsson hoppas på en kusindubbel på V75
Kusinerna Narold Vox och Mr Vox är stjärnorna i Krister Jakobssons stall. 
Tränaren tippar dem båda i topp på V75. 
En av dem till och med singelstreck i lördagens jackpotomgång i Skellefteå. 
- Jag har en riktigt bra känsla, säger Bollnästränaren.
Det är en optimistisk Krister Jakobsson vi får på tråden mellan träningsrundorna på måndagen. På lördagen väntar V75 i Skellefteå, tävlingar som Bollnästränaren siktat på. Tävlingar som dessutom kryddas av en jackpot på 30 miljoner kronor. 
Bästa chansen enligt Krister Jakobsson kommer i V75-7 där sjuårige Mr Vox lottats till innerspår bakom bilen över sprinterdistans.
- Ska han vinna ett V75-lopp igen är det den här gången med spetsläge. Han växer klasser i ledningen och de ska vara snabba för att ta ledningen ifrån honom.
Mr Vox kommer från seger på Solänget då tränaren själv satt i sulkyn.
- Han vann på ett bra sätt med krafter kvar och tussarna kvar. Han känns väldigt vass för dagen. Formen är så pass bra den kan vara med honom, säger Krister Jakobsson.

Spik i "Fem Tippar V75"
Mr Vox har vunnit en gång tidigare på V75. Det var 25 januari i fjol, ett försök i bronsdivisionen på Bergsåker. Nu 20 månader senare har han alltså läget för en ny V75-triumf - och hästen står fortfarande kvar i klassen.
- I fjol höst fick han en spricka i ett skenben och fick stå över i tre månader. Det var osäkert om han skulle komma tillbaka men nu känns det till och med som att han blivit bättre än före skadan, säger Krister Jakobsson.
Mr Vox står med sina 789 150 kronor perfekt inne i klassen. Hästarna i bronsdivisionen får som mest tjänat 800 000 kronor.
Du har spikat Mr Vox i ditt systemförslag i veckans "Fem Tippar V75"!
- Jag har en riktigt bra känsla. Han har haft mycket otur med spåren tidigare på V75. Han är grymt beroende av bra läge eftersom jag vet hur mycket han växer i ledningen, säger Krister Jakobsson.
Vid segern senast körde du själv men nu släpper du tömmarna till Erik Adielsson?
- Jag tror inte det är någon nackdel... Han har pondus och duktig att köra från start.
Gör du några ändringhar som är viktiga för spelarna att känna till?
- Nej, det blir skor och helstängt norsk huvudlag som senast.

Hoppas kunna tävla barfota
Krister Jakobsson har även tippat Narold Vox (V75-4) etta i sitt tipsförslag.
- Jag tycker han har bra form, kanske inte samma knallform som i juli men han har sin normalform. Han har en hög lägstanivå, säger Krister Jakobsson.
Sexårige Narold Vox har vunnit tre V75-lopp hittills i karriären som inbringat nästan 2,1 miljoner kronor.
- Han gör alltid sitt och har egentligen gjort det fantastiskt bra ända sedan han började tävla. Han var lite spänd som treåring men sedan han gjort det bra. Han är lite entaktad och får svårt i lopp där man sänker tempot, säger Krister Jakobsson.
Narold Vox står med 40 meters tillägg över grunddistansen 3 140 meter och får Torbjörn Jansson i sulkyn.
- Normalt står de här hästarna med 60 meters tillägg så det här loppet känns faktiskt lite utskrivet för honom. Tre varv passar väldigt bra, men sedan vet man inte hur många av de där framme som kommer att köra i andraspår. Om de flesta väljer innerspår kan det bli bra för min häst.
- Eventuellt kan det bli barfota runt om för honom, men det tar jag ställning till på tävlingsdagen. Det beror på banan. Jag tror inte det gör så jättemycket egentligen, men det är aldrig någon nackdel. Han har ändå sprungit in två miljoner med skor. Det skulle vara roligt att testa barfota med de här förutsättningarna, säger Krister Jakobsson.

Familjehästar
De båda Vox-hästarna är uppfödda och delägda av familjen Jakobsson.
- Det är mor och far som föder upp Vox-hästarna och de har haft en liten uppfödning genom åren. Jag är själv med på en fjärdedel på Mr Vox, säger Krister Jakobsson.
Mr Vox och Narold Vox är kusiner - deras gemensamma nämnare är mormor Dancing Star.
- Det var en ganska bra häst som Åke Svanstedt och Gunnar Melander hade, sedan fick hon en senskada och mina föräldrar fick tag i henne som avelsto. I dag är hon 27 år och är vid god vigör och står kvar på stuteriet även om hon slutet med aveln.
Har kusinerna några likheter?
- Nej, inte mycket. Narold Vox lever på styrkan och Mr Vox är snabb och smidig.
Blir du förvånad om det blir en kusindubbel på V75?
- Nej, känns inte som någon omöjlighet. Jag tycker båda mina hästar har riktigt bra uppgifter på papperet och båda står bra inne i loppen.

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

BÄSTA SPIKARNA

V75-2: 5 Lannem Silje

Är väl det mesta sagt om, men det handlar om en kanonhäst som i stort sett aldrig förlorar. Kallblodsmärren är ett fenomen och hon möter inte det värsta motståndet på lördag. Frågan är inte om hon vinner - utan med hur stor segermarginal...

* * *

V75-5: 2 Titan Lavec

Om Titan Lavec sköter sig måste han ha bra chans att besegra motståndet i Klass II-loppet. Han var fin vid segern senast och stallet låter också uppåt inför detta.

 

SPETSDRAGEN

V75-1: 4 Officer C.D.

Kan bättre än han visade senast, men nu kanske det blir barfota bak som det låter och med ett lopp i kroppen kommer han att vara vassare. Öppnar snabbt i voltstart och kan spetsa trots spåret!

* * *

V75-3: 1 Cool Keeper

Inte lätt att ta en längd på - och det kan vara så enkelt att det här loppet avgörs redan i starten.

* * *

V75-7: 1 Mr Vox

Det här är en startsnabb herre och det låter på tränaren som att man är sugen på att köra i ledningen, och det kan i så fall hålla länge med tanke på att formen är riktigt bra.

 

SKRÄLLBUDEN

V75-1: 2 Victor Ruda

Avslutade klart bra senast och det var en fin seger. Spåret bör hästen klara av, och skulle de tre favoriterna ha en sämre dag kan mycket väl Victor Ruda komma in i matchen till slut.

* * *

V75-5: 10 Thaiger Exclusive

En häst med bra form som förmodligen kommer att vinna lopp inom kort. Skulle favoriten göra bort sig är Torbjörn Janssons uppsittning ett intressant garderingsbud.

* * *

V75-6: 9 Special Promise

Har svikit på V75 förut, men man ska komma ihåg att det här är inte det allra värsta loppet för klassen. Med en vilsam resa fram till 300 kvar har han en vass avslutning att plocka fram.

 

TÄNK PÅ ATT...

V75-1: 6 Malgomaj B.

Såg formstark ut i söndags då hon satt fast med gott om krafter kvar i det lopp som Raffinos vann. Dessa krafter kommer till användning nu!

* * *

V75-7: 10 Klöver All Over

Vann på en 1.10-tid för tre starter sedan och det ser förstås snyggt ut. Men han är klart effektivast när han är med i främre träffen. Minus på läget.

 

Källa

http://www.expressen.se/sport/trav/v75-han-blir-vassare-med-lopp-i-kroppen/

Link to comment
Dela på andra sajter

Om Nadal Broline var lika säker spik som att satsa på statsobligationer är Lannem Silje strået vassare, om det vore möjligt.

Jag har sett det norska 5-åriga fenomenet i live några gånger och i min värld är hon oslagbar här.

Ja, Skellefteås V75-omgång är kryddad med jackpot och med Lannem Silje.

Hon gör V75 till V75, fast det kan bli riktigt bra betalt för sju rätt ändå.  

När Nadal Broline V75-vann som megabank och till oddset 1.67 förra lördagen gav sju rätt 431 177 kronor. Och, när Järvsöfaks härjade som värst i V75 blev det en och annan miljonutdelning trots att han oftast segrade i överlägsen stil.

I klartext; spika Lannem Silje, försök sedan finna hästar i de andra loppen som kan skrälla och lyckas du är julklappskontot fyllt.

 

Kom igen nu, Adielsson!

Jag är helt inne på att Erik Adielsson och Kash´s Cantab är utan chans i Guld, där jag streckar en trio med Leif Witasps stjärna Cool Keeper i topp.

Däremot hoppas och tror jag att Erik styr in Sir Ratzeputz till seger i V75-6. Innerspåret kan bli en fälla, men Erik har löst större problem och skulle han inte lyckas få slagläge hyggligt tidigt så finns det ju open stretch i Skellefteå. Visserligen bara ett spår men ändå.  

 

Ärlighet vara inte längst

Jag var uppsatt på Flemming Jensens Bailey Sweet Grim i söndagens sista V75-lopp under Oaks- och Kriterie-helgen.

Ingenting på lördag, bara Flemmings häst på söndag och då jag hade planerat in andra saker ringde jag tidigt och sa att jag inte kunde komma till Solvalla.

Bra, då vet vi, sa de. 

Och, i dagarna fick jag 2000 kronor i böter.

Hade jag tagit en vit lögn och sagt att jag hade ont i handen hade det varit okey. Inga böter...

V86 med delade banor, som i onsdags, funkar inte. 24 minuter mellan varje lopp tär på alla.

Någon måste sätta ner  foten – men har spel-vd:n Hans Skarplöth några klackar kvar ...?! 

 

Jag litar på Adielsson och Sir Ratzeputz

V75-1: Pastor Dee har bara två vinster på 31 lopp men han möter inga segermaskiner undantaget Mister Burman som ståtar med nio fullträffar på 26 starter, så trots lång resa och övernattning tror jag att Örjan Kihlström ”frälser” oss och vinner med Pastor Dee.  Ekipaget singelstreckas på lilla systemet men på stora streckas halva fältet, där Dream of Silvio är rysaren i gänget.

V75-2: Lannem Silje har 42 vinster på 46 lopp, hon har slagit de absolut bästa i eliten och nu möter 5-åringen i stort sett ett B-lag. Årets absolut säkraste ”spik” i V75.

V75-3: Cool Keeper känns som en vinnare från ledningen men jag har Amaru Bokos avslut senast på Färjestad i minnet och kan helt enkelt inte räkna bort Robert Berghs häst. Och, jag kör aldrig med bara två hästar i ett lopp så Francais du Gull får det tredje strecket.

V75-4: Narold Vox var fyra i Harper Hanovers i fjol då Mellby Viking vann, han är härdad att springa över tre kilometer och är given tipsetta.  Lohman är bäst från startfållan, Pantarei Ans,  Caesar de Veluwe och  Speedy Delicious starkast i 3160-fållan. 

V75-5: Titan Lave är osäker, ojämn och ska övernatta, så här lyser många varningslampor för favoriten. Jag streckar sex och vill varna extra för Thaiger Exclusive. Han ska övernatta för första gången och det kan vara negativt men agerar han som senast kan han vinna.

V75-6: Sir Ratzeputz har visserligen ett knepigt läge då han löper risk att inte nå spets men jag spikar 5-åringen. Erik Adielsson lär ladda från start för att ta ledningen, misslyckas han kan han försöka komma ut i andraspåret eller så chansa då Skellefteå har open stretch.

V75-7: Unique Julia gillar jag skarpt, även om hon inte vunnit så mycket som jag ett tag trodde hon var mäktig till. Nåja. Mr Lindy, Mr Vox och Rutger Gigant  är tuffast emot  

 

Thomas system

V75-1: 1, 2, 4, 6, 7, 11. Res: 9-5.

V75-2: 5 Lannem Silje.  Res: 3-4.

V75-3: 1, 2, 3.  Res: 8-4.

V75-4: 1, 8, 9, 10, 13, 14. Res: 2-15.

V75-5: 2, 4, 6, 7, 9, 10. Res: 11-1.

V75-6:  1 Sir Ratzeputz.  Res: 6-7.

V75-7: 1, 2, 4, 7.  Res: 6-8.

Systemet är på 2592 rader och det kostar 1296 kronor. Om man också singelstreckar nummer 6 Pastor Dee i avdelning 1 blir det systemet på 432 rader och det kostar 216 kronor.

Link to comment
Dela på andra sajter

V75-1.   2345611
V75-2    5LANNEM SILJE (NO)
V75-3    1238
V75-4    13NAROLD VOX
V75-5    1246910
V75-6    167
V75-7    1257

3/10 Skellefteå Trevlig Travlördag

 

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker att Torbjörn Jansson bör lägga körspöt på hyllan !!!!!!!!!!!

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker att Torbjörn Jansson bör lägga körspöt på hyllan !!!!!!!!!!!

Nja, men det hade gjort sig bättre att användas till din dagliga spanking session, du har ju en rejäl plockhandske till arsle:big_smile: 

 

Ändrades av hamnoi

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Veckans spelare  Happy Harry pm:ar
Veckans spelare ringer in raden till ombudet 019/6113501 senast 13.00 !
Veckans spelare lägger ut raden på tråden V 75 senast 13.00!!
Kan ej veckans spelare PM Svampen

 

1

2 Happy Harry

3 Nakhon si 
4 Sam sip sam
5 Tisse 4 Rätt
6 Janne 4 Rätt
7 J 43 4 rätt

9 Knasen 5 rätt
10Svampen 4 rätt
11 Swedenman 4 rätt
12 Anders 5rätt
13 Bosse 7 rätt
14 JRK 4 rätt
15 Thure 3 rätt
16 Wavis 5. Rätt
17 Enis   4 Rätt
18 Borgmästarn 5 rätt
19 Godiva 5 rätt
20 Peter Dahlin Harry 4 rätt
21 Goodolle 6 rätt

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

V75: "Sto-SM - vi har siktat på det i ett år..."

Det är en revanschsugen Ulf Stenströmer som på lördag åker till Åby med sitt toppsto Your Highness.

Ända sedan galoppen i fjolårets upplaga har siktet varit inställt på Sto-SM.

- Hon har utvecklats mentalt och väger några kilo mer jämfört med i fjol, och då är det inte fett jag pratar om, säger Axevallatränaren, som startar flera segerfarliga hästar i den jackpottförgyllda V75-omgången.

Hisnande 55 miljoner kronor ligger i sjurättspotten för V75-spelarna att slåss om och sportsligt bjuder Åbytravet på mycket hög klass när grindarna på lördag slås upp för den årliga SM-dagen.

Russinet i kakan är Sto-SM, som har samlat gräddan av alla svenskfödda ston. Däribland en revanschtörstande Your Highness (V75-5). I fjol galopperade hon bort sig vid upploppets början.

- Hon hade haft väldigt bra vinstchans utan galoppen, så mycket kan vi väl säga utan att överdriva, och jag sa direkt efter loppet att vi skulle försöka ta revansch nästa år, så med några delmål på vägen har vi egentligen siktat på det här i ett år, säger Ulf Stenströmer.

Innerspåret inte idealiskt

Ett av de delmålen var Sto-EM på Solvalla i mitten av augusti där Your Highness blev trea efter ett lopp utvändigt om ledande Youana. Senast avslutade Your Highness starkt till fjärdeplatsen i gulddivisionen efter ett lopp långt ner i kön.

- Hon gjorde ett topplopp i EM och en jättefin insats även senast. Hon plockade ganska många meter på täten, gick med full fart över mållinjen och travade perfekt. Hon känns väldigt bra i jobben efter det också.

Ulf Stenströmer låter väldigt nöjd med sitt toppsto. Det enda han inte är helt belåten med inför lördagens mästerskap är startspåret. Your Highness lottades till innerspår bakom startbilen.

- Hon är ett av de bästa stona i landet, kanske till och med det bästa, men hon har en svaghet som är ganska betydelsefull och det är att hon inte är särskilt snabb från start. Det gör att hon ofta får tuffa lopp och då kan det komma någon som har profiterat på ett bättre lopp och slå henne.

Sluggerstil och svalare temperatur

Bland flera tuffa motståndare är kanske startblixten Youana den allra tuffaste. Många hade varit nöjda med att få hennes rygg, särskilt då Åby har dubbla open stretch, det vill säga extra innerspår att utnyttja på upploppet, men Stenströmer är inte intresserad av något smyglopp.

- Även om chansen är minimal får Calle (Carl Johan Jepson) göra allt för att svara ledningen och kan han inte det får han gå ut i banan. Youana är väldigt snabb och det blir svårt att ta henne på open stretch. Då ser jag hellre att Your Highness håller tempot uppe utvändigt om henne. Min häst är väldigt stark och när vi har laddat för det här i ett år måste vi göra det bästa av det. Jag tror dessutom att hennes sluggerstil passar bättre nu när det har blivit kallare och banan kanske inte är lika ”självspringande” som när det är 30 grader varmt.

Spikar sin egen i tränartipset

I tränartipset Fem tippar V75 rankar Ulf Stenströmer Your Highness etta, men han tar även med Youana och Neona Princess på kupongen. I V75-2 går han emellertid hela vägen och singelstreckar sin egen Editor Boko. Hästen har blandat och gett i loppet, men senast vann han i fin stil.

- Han har haft en del småproblem som legat honom i fatet och jag ville testa något nytt med honom. Nu har han tänt till efter att ha fått träna på den lätta rakbanan i en månad och senast kämpade han strålande. Jag hoppas att han kan utnyttja innerspåret på lördag, därav mitt tips. Han springer på väldigt bra i ledningen och på förhand ser det väldigt spännande ut.

Även Ulf Stenströmers övriga V75-hästar kan vara värda att ta med i beräkningarna om man vill vara med och dela på jackpottmiljonerna.

- Versailles (V75-1) var väldigt fin senast och är kanske bättre än någonsin tidigare. Dock tycker jag att han är något bättre när han är med i den främre träffen direkt och från bakspår blir det svårt att sitta i ledningen. Men hästen är riktigt bra i ordning och om det klaffar med tempo och ryggar räcker han väldigt långt.

Stallformen är tillbaka

- Tokio Hotel Hall (V75-6) gör det egentligen kanonbra i varje start. Senast såg han grymt stark ut och han stred väldigt bra utvändigt om ledaren. Han känns bra i jobben efter det, och önskescenariot nu är att han kommer till ledningen och drar i hårt jämnt tempo.

Det låter på dig som att spelarna gör klokt i att strecka alla dina V75-hästar?

- Formen är tillbaka i stallet och det kan vara farligt att plocka bort någon av dem, även om man inte vinner i V75 på beställning.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Blir ju onekligen ett rätt så blekt svenskt mästerskap på lördag då det går ett VM-lopp i USA samma dag där de som förmodligen gjort upp om SM-titeln i vanliga fall medverkar. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja,

Min vecka, dela gärna med er av era tankar och tips.

Some people think football is a matter of life or death, but it's far more important than that. - Bill Shankley

Link to comment
Dela på andra sajter

Inför V75/dubbeljackpot: ”Vi har siktat på det här i ett år”

Det är en revanschsugen Ulf Stenströmer som på lördag åker till Åby med sitt toppsto Your Highness.
Ända sedan galoppen i fjolårets upplaga har siktet varit inställt på Sto-SM.
- Hon har utvecklats mentalt och väger några kilo mer jämfört med i fjol, och då är det inte fett jag pratar om, säger Axevallatränaren, som startar flera segerfarliga hästar i den jackpotförgyllda V75-omgången.

Hisnande 55 miljoner kronor ligger i sjurättspotten för V75-spelarna att slåss om och sportsligt bjuder Åbytravet på mycket hög klass när grindarna på lördag slås upp för den årliga SM-dagen. Russinet i kakan är Sto-SM, som har samlat gräddan av alla svenskfödda ston. Däribland en revanschtörstande Your Highness (V75-5). I fjol galopperade hon bort sig vid upploppets början. 
- Hon hade haft väldigt bra vinstchans utan galoppen, så mycket kan vi väl säga utan att överdriva, och jag sa direkt efter loppet att vi skulle försöka ta revansch nästa år, så med några delmål på vägen har vi egentligen siktat på det här i ett år, säger Ulf Stenströmer.

Innerspåret inte idealiskt
Ett av de delmålen var Sto-EM på Solvalla i mitten av augusti där Your Highness blev trea efter ett lopp utvändigt om ledande Youana. Senast avslutade Your Highness starkt till fjärdeplatsen i gulddivisionen efter ett lopp långt ner i kön. 
- Hon gjorde ett topplopp i EM och en jättefin insats även senast. Hon plockade ganska många metrar på täten, gick med full fart över mållinjen och travade perfekt. Hon känns väldigt bra i jobben efter det också.
Ulf Stenströmer låter väldigt nöjd med sitt toppsto. Det enda han inte är helt belåten med inför lördagens mästerskap är startspåret. Your Highness lottades till innerspår bakom startbilen.
- Hon är ett av de bästa stona i landet, kanske till och med det bästa, men hon har en svaghet som är ganska betydelsefull och det är att hon inte är särskilt snabb från start. Det gör att hon ofta får tuffa lopp och då kan det komma någon som har profiterat på ett bättre lopp och slå henne.
Bland flera tuffa motståndare är kanske startblixten Youana den allra tuffaste. Många hade varit nöjda med att få hennes rygg, särskilt då Åby har dubbla open stretch, det vill säga extra innerspår att utnyttja på upploppet, men Stenströmer är inte intresserad av något smyglopp.
- Även om chansen är minimal får Calle (Carl Johan Jepson) göra allt för att svara ledningen och kan han inte det får han gå ut i banan. Youana är väldigt snabb och det blir svårt att ta henne på open stretch. Då ser jag hellre att Your Highness håller tempot uppe utvändigt om henne. Min häst är väldigt stark och när vi har laddat för det här i ett år måste vi göra det bästa av det. Jag tror dessutom att hennes sluggerstil passar bättre nu när det har blivit kallare och banan kanske inte är lika ”självspringande” som när det är 30 grader varmt.

Spikar sin egen i tränartipset
I tränartipset Fem tippar V75 rankar Ulf Stenströmer Your Highness etta men han tar även med Youana och Neona Princess på kupongen. I V75-2 går han emellertid hela vägen och singelstreckar sin egen Editor Boko. Hästen har blandat och gett i loppet men senast vann han i fin stil.
- Han har haft en del småproblem som legat honom i fatet och jag ville testa något nytt med honom. Nu har han tänt till efter att ha fått träna på den lätta rakbanan i en månad och senast kämpade han strålande. Jag hoppas att han kan utnyttja innerspåret på lördag, därav mitt tips. Han springer på väldigt bra i ledningen och på förhand ser det väldigt spännande ut.
Även Ulf Stenströmers övriga V75-hästar kan vara värda att ta med i beräkningarna om man vill vara med och dela på jackpotmiljonerna.
- Versailles (V75-1) var väldigt fin senast och är kanske bättre än någonsin tidigare. Dock tycker jag att han är något bättre när han är med i den främre träffen direkt och från bakspår blir det svårt att sitta i ledningen. Men hästen är riktigt bra i ordning och om det klaffar med tempo och ryggar räcker han väldigt långt.
- Tokio Hotel Hall (V75-6) gör det egentligen kanonbra i varje start. Senast såg han grymt stark ut och han stred väldigt bra utvändigt om ledaren. Han känns bra i jobben efter det och önskescenariot nu är att han kommer till ledningen och drar i hårt jämnt tempo.
Det låter på dig som att spelarna gör klokt i att strecka alla dina V75-hästar?
- Formen är tillbaka i stallet och det kan vara farligt att plocka bort någon av dem, även om man inte vinner i V75 på beställning.

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

BÄSTA SPIKARNA

V75-5: 3 Youana

Startsnabb och bra form. Även om det är ett hårt stolopp så tror vi att positionerna kan bli avgörande och Youana ska ses med en ypperlig spetschans. Precis som senast tror vi på spets och slut i Sto-SM!

* * *

V75-7: 2 Vici Lane

Lite av en nödspik i brist på annat. Men läget och den form han visade senast talar i alla fall till Lutfi Kolgjinis fördel.

 

SPETSDRAGEN

V75-1: 5 Orakel Face

Lär ta hand om ledningen då han är klart kvick bakom bilen. Och sedan är det hästen att slå. Glöm inte bort att han var ute i självaste Derbyt näst senast. Visade även fortsatt form senast.

* * *

V75-2: 6 Casanova Sisu

På Åby brukar det vara poulärt att släppa ifrån sig ledningen och utnyttja open stretch. Det kan bädda för att Casanova Sisu sitter i spets efter 600 meter?

* * *

V75-7: 2 Vici Lane

Såg mycket bra ut vid segern senast och formen tycks sitta där igen. Vi räknar med att man kan hålla ut Lover Face runt första sväng, och från ledningen säljer sig Vici Lane dyrt när han är bra i ordning.

 

SKRÄLLBUDEN

V75-3: 8 Alfas da Vinci

Kommer från ett par fina prestationer i Frankrike och ska passas trots läget. Han är stark och kan verkligen avsluta, den här hästen!

* * *

V75-4: 8 Amour du Coglais

Visade fint kunnande i våras. Och med ett lopp i kroppen är han värd att varna för.

* * *

V75-6: 4 Tokio Hotel Hall

I ett öppet stayerlopp tycker vi att han kan vara värd en varning. Han har presterat bra över lång distans förut och från spår 4 borde han kunna få en bra resa.

 

TÄNK PÅ ATT...

V75-1: 12 Moondancer

Har suttit fast på slutet och det är en häst som står perfekt inne i klassen. Distansen gillar han också och med minsta lilla tur på vägen så sitter han där snart...

* * *

V75-7: 12 Explosive de Vie

Detta är en häst i absolut toppform men som fått dålig utdelning. Senast satt han fast med gott om kräm kvar. Blir det överpace kan det vara en rysare att se upp för.

 

Källa

http://www.expressen.se/sport/trav/v75-han-ar-stark-och-kan-verkligen-avsluta/

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...