Jump to content
IGNORERAD

V-75 Anmälningslista Gnägg Gnägg!


svampen

Hur mycket?  

61 röster

  1. 1. Hur mycket per/vecka/man?

    • 20:-
      17
    • 30:-
      3
    • 50:-
      41


Recommended Posts

Nu har jag Pm:att systemet till Svampen för inringning

och eventuella stryknings justeringar.

Ha en bra Lördag.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 7,4k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • svampen

    1461

  • acarls

    1159

  • husse

    781

  • khun-petch

    318

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

S

Prathom ประถม

Medlem

PipPi

Skickat Igår, 19:16

Här kommer systemet för den 4 juli

1. 1 5 7 10

2. 3 5 6 9 10

3. 1 2 3 9

4. 1 R 6 och 10

5. 3 4 7 9 12

6. 11 R 7 och 9

7. 3 7 8 10 11

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Veckans spelare Knasen pm:ar
Veckans spelare ringer in raden till ombudet 019/6113501 senast 13.00 !
Veckans spelare lägger ut raden på tråden V 75 senast 13.00!!
Kan ej veckans spelare pm:a Svampen!




1

3 Nakhon si 
4 Sam sip sam
5 Tisse 4 Rätt
6 Janne 4 Rätt
7 J 43 

9 Knasen 
10Svampen 
11 Swedenman 
12 Anders 
13 Bosse 
14 JRK 
15 Thure 
16 Wavis 
17 Enis 
18 Borgmästarn 
19 Godiva 
20 Peter Dahlin 
21 Goodolle
SWEDEMAN och Thure gillar detta
  •  

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

BÄSTA SPIKARNA

V75-1: 2 Dante Boko

Har verkligen hittat stilen på sistone och det tycks som om han har utvecklats av starterna han gjorde nere i Frankrike i vintras. Stallet tror att han ska klara andraspåret, och kan Lutfi Kolgjini placera sin häst i ledningen i ett tidigt skede ska det vara en mycket bra segerchans. Det här är lördagens bästa förslag till singelstreck.

* * *

V75-4: 1 Ready Ribb

Har visat riktigt bra kapacitet för klassen och avslutade fint senast från kön efter strul. Ställer inte spåret till det för honom är vinstchansen mycket god och vi väljer att spika, lite på chans ska sägas. Men vi är övertygade om att det är bästa hästen i fältet.

 

SPETSDRAGEN

V75-2: 3 Editor Boko

Låter tränaren Ulf Stenströmer väldigt nöjd med och hästen är nog på gång igen. Spår 3 är bästa tänkbara och det troliga är att Björn Goop placerar sin springare i ledningen efter en bit. Och sedan är det hästen att slå för övriga.

* * *

V75-7: 4 B.B.S.Sugarlight

Är så klart inget drag i ordets rätta bemärkelse men det är i alla fall förstahästen i V75-avslutningen. B.B.S.Sugarlight är rask bakom bilen och det är den troliga ledaren. Men han får inte ha någon dålig dag då det är supervassa motståndare med i det här fina loppet.

 

SKRÄLLBUDEN

V75-2: 15 Ryan Kronos

Har gått bra i ny regi utan att få vinna och det känns som om han står på tur. Distansen borde han klara (även om statistiken säger annat kanske) då det är en tuff häst. Har ett tråkigt läge men kan mycket väl kliva förbi samtliga.

* * *

V75-5: 2 Egge Elden

Trivs mycket bra just i Sverige när man får ha körspö med sig i loppen. Egge Elden har visat bra form på slutet och ska kunna vara med långt framme. Kan mycket väl överraska och kusken låter påställd, faktiskt.

 

TÄNK PÅ ATT...

V75-5: 10 Mjölner Komet

...stod 40 meter bakom 7 Eldjon när de möttes på Åmål för ett tag sedan. Bara 20 meter bakom den här gången och det är en klar fördel med andra ord.

* * *

V75-7: 9 Delicious U.S.

Fick Örjan Kihlström prova senast och det såg ut som ett samspelt ekipage. Delicious U.S. gick undan på kanontid då och ska passas även här.

 

Källa

http://www.expressen.se/sport/trav/v75-tidig-ledning---da-ar-vinstchansen-stor/

Link to comment
Dela på andra sajter

Bästa Årjängs Stora Sprinterlopp någonsin

Med ett oerhört högklassigt sprinterlopp på programmet och om vädergudarna är med bör det bli publikinvasion utöver det vanliga när Årjäng arrangerar sin V75 dag.

V75:an inleds med en klar favorit frånstall Kolgjini i Dante Boko. Valackenhar visat strålande form på slutet och många väljer nog att inleda med singelstreck för publikfriaren Lutfi Kolgjini.En svårlöst V75-2 kan behöva en del streck och kanske kan Magnus Jakobsson skrälla med Rikstravet Värmland/Dalslands Beppen Palema. Samme Jakobsson som selar ut favoriten Global Patriot i V75-3 som sett lysande ut vid tre raka segrar och kan fixa en bejublad Värmlands seger på banan där han började som lärling hos Björn Norsell en gång i tiden. Värmlandsseger nummer 2 kan komma i V75-4 där Anna Rönnings ögonsten Hollywood Maker med 5 raka segrar provar lyckan på V75. Fyraåringen har imponerat och ska ses med toppchans. Erik Perssons Memorial har som vanligt samlat fina kallblod och det är många om segerbudet. Dagens Dubbel- loppen som avslutning ser i DD-1 en favorit i Björn Goops Dominator som om man försvarar ledning ska ha toppchans att vinna första avdelningen och i DD-2 får vi se det kanske på förhand bästa travlopp som körts på Årjängstravet. Kanske det är så enkelt att B.B.S. Sugarlight leder från start till mål inför massor med jublande tillresta norrmän men det är många som lurar där bakom. Så lördagen den 11 Juli då vet alla var vi ska ses, kom till Årjängs travet, fyll picknickkorgen med nåt gott, hitta din plats i bergen och var med om travsport på högsta nivå.

559e12826f15a_rjng.thumb.jpg.5774e9639fc

Link to comment
Dela på andra sajter

Årjäng mycket Norrmän på plats för att se BBS men jag tror att den får stryk av Mosaique Face

Sen har ju Goop bra läge att leda från s-m i avd 6 med Dominator blir mina spikar på mitt eget????

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja Knasen spikar nog Piraten i sista ????????????

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Ja Knasen spikar nog Piraten i sista ????????????

Helt fel distans för det men med på bongen kommer den vara :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Timo Nurmos-tränade Checco Boko, som skulle haft Jorma Kontio i sulkyn som vanligt, har plockats bort från sitt elftespår i V75-1. Valacken var i det läget den tredje mest streckade i loppet efter Dante Boko och Venkatesh.

Enligt uppgift har sexåringen drabbats av feber. Därmed blir det ingen återkomst för hästen, som skulle gjort sin första start sedan Elitloppshelgen.

Link to comment
Dela på andra sajter

V75 i sista stund - Thomas Uhrberg

 

Två spikar på slutet

Årjängs Stora Sprinterlopp är vikt åt B.B.S. Sugarlight. Han frontar och sedan finns det ingen i detta extremt fina startfält som kan plocka ner norsken. Jag spikar.

Nadal Broline hade vunnit senast om banan inte varit så lös enligt Ulf Ohlsson. Han tror på snabb revansch, så jag singelstreckar. 

Alltid tufft att avsluta med två spikar, men det känns rätt.

I övrigt? Ja, jag hoppas att regnperioden är över innan det är dags för StoChampionatet (19 juli) och Hugo Åbergs Memorial (28 juli). 

 

Norske Sugarlight snabbast i Årjäng 

V75-1: Dante Boko var tidigare mycket ojämn i prestationerna men har verklig skött sig på slutet och vunnit på bra sätt. Han blir svårslagen.  Venkatesh kan öppna bra från springspåret och kanske satsar Örjan Kihlström på ledning runt om. Quality Questioned och K.L.M. Buymethemoonh är två kantbollar.

V75-2: Marvelous Fam med Erik Adielsson känns intressant, dessutom är läget bra och 5-åringen verkar kraftigt på gång. Jag tar med sju ekipage men är ändå inte säker på att jag har streckat vinnaren.

V75-3: Global Patriot har varit en ”vinna eller försvinn-häst” tidigare men har i år fyra vinster på fem starter och blir mitt förstatips. Cantab Håleryd kan bli svårpasserad i spets och Antonio Am kan vinna trots en småtung resa.

V75-4: Ready Ribb löper risk att bli instängd men över lång distans blir jag förvånad om Björn Goop inte hittar ut.  Unity Knick har hamnat väl långt ner på rankingen på en del håll. Jag är inne på att han segerstrider. Mellby Club matchas för Derby-kval, så han kan vara kraftigt på gång. Distansplus.

V75-5: Mankell i ledningen med Jorma Kontio i sulkyn, ja det här ekipaget är definitivt loppets rysare och jag spikar duon på lilla systemet. Mino har haft en del otur och är värd en V75-vinst. En sextett streckas – det bör vara heltäckt.

V75-6: Nadal Broline har mycket hög kapacitet och han lär snart vara i ”Silver”. Visst är det risk för grovjobbet utvändigt om Dominator men det fixar han om det är bra fäste i banan.

V75-7: B.B.S. Sugarlight vann halva loppet i spårlottningen. Nu är det givet med ledning och i den positionen förlorar han inte. Mosaique Face är också en duktig sprinter men lär få göra grovjobbet. Maven är så där ut och det blir tufft att trava ute i spåren. 

 

Thomas system

V75-1: 2, 5, 7, 9.  Res: 4-8.

V75-2: 1, 3, 7, 8, 12, 13, 14. Res: 11-14.

V75-3: 2, 5, 6.  Res: 8-11.

V75-4: 1, 5, 6, 8, 11. Res: 3-2.

V75-5: 1, 2, 6, 10, 12, 15.  Res: 13-7.

V75-6: 5 Nadal Broline. Res: 1-3.

V75-7: 4 B.B.S. Sugarlight. Res: 5-1.

Systemet är på 2520 rader och det kostar 1260  kronor. Om man också singelstreckar nummer 1 Mankell i avdelning 5 blir det systemet på 420 rader och det kostar 210 kronor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Timo Nurmos-tränade Checco Boko, som skulle haft Jorma Kontio i sulkyn som vanligt, har plockats bort från sitt elftespår i V75-1. Valacken var i det läget den tredje mest streckade i loppet efter Dante Boko och Venkatesh.

Enligt uppgift har sexåringen drabbats av feber. Därmed blir det ingen återkomst för hästen, som skulle gjort sin första start sedan Elitloppshelgen.

Då kan man spikaspika Dante?

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Då kan man spikaspika Dante?

Ja det tror jag nog

Men den blir nog STOR-favorit nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Spika Kolgjini, dessutom i första avdelningen finns inte på kartan ???

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Att Du inte spikar Din favokusk i sista är konstigt:huh:

,

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen
  • Att Du inte spikar Din favokusk i sista är konstigt:huh:

,

Blir ett gäng i sista, däribland herr Kolgjini :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja man måste väl se upp med Peter U han verkar vinna med vilka kusar som helst han sitter upp bakom igår alla v4 lopp????!!!!!???

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Av Robert Bergh Robert Bergh - "Jag har lite feeling för den"

Mina tankar om lördagens V75-omgång:

V75-1: Här tycker jag att 2 Dante Boko blivit en lite väl stor favorit. 7 Venkatesh har minst lika bra kapacitet och dessutom ett bättre utgångsläge.

* * *

V75-2: I ett skralt lopp så går jag med hästen med mest vinstvana. 13 Dream Out Loud är stark och har vunnit tre av fyra lopp i år. Jag har lite feeling för den.

* * *

V75-3: Det här ser ut att vara ett mycket jämnt lopp. Det finns risk för lite körning från start och jag tror att 5 Antonio Am vinner den striden. Från spets blir han svårslagen.

* * *

V75-4: Här tippar jag faktiskt 8 Persos Bojje. Den har gjort riktigt tuffa lopp och läget är inte så illa med tanke på att det är lång distans. En bra chans för min son Nicklas att ta sin första tränarseger inom V75.

* * *

V75-5: Svårt lopp. Jag tippar Jorma från spår ett. Jag tror han håller 1 Mankell i trav hela vägen och då blir de svårslagna.

* * *

V75-6: Jag tycker själv att 1 Dominator är bästa hästen i fältet. Björn får se till att han inte blir fast för då vinner de det här loppet.

* * *

V75-7: Jag är lite sugen att tippa mig själv men vet inte hur bra 1 Global Money är från start. Därför går tipset till 4 B.B.S.Sugarlight.

Link to comment
Dela på andra sajter

Av Stefan Melander  Stefan Melander

V75-1

 
6 Long Night   Magnus Jakobsson
Är faktiskt riktigt bra i form, men voltstart är lite svårbedömt.

V75-3

 
8 Nose Gear   Örjan Kihlström
Riktigt fin häst, tufft motstånd senast, spåret kan ställa till det nu? Chans om det löser sig.
V75-3
10 Integrated    Marcus Schön
Var kanonfin vid vinst, fick ett svårt lopp därefter. Tufft emot den här gången.
V75-6
4 Pine Cool    Örjan Kihlström
Kanonfin i jobben, bra läge nu, kan vara med där framme.
 
Ändrades av acarls
Link to comment
Dela på andra sajter


knasen  56370
Svarade: 8 timmar sedan · Anmäl
Lika bra att skicka raden nu så jag inte glömmer.. Blir det någon strykning så får du göra som du vill.

2,4,6,7,8,9

3,12,13

2,6

1,5,11

1,10,12,15

5

3,4,5,7,9

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Tack Svampmeister, vaknade efter deadline som befarat..

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...