smilet Inlagd November 17, 2010 Dela Inlagd November 17, 2010 Mina abbonemang hos operatören är avslutade men är låsta hos 3 (tre) och behöver låsa upp dessa. Var kan man göra detta och hur mycket kostar det att låsa upp mobiltelefon HTC och mobiltinternet modem i Thailand? Smilet Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nypan Inlagd November 20, 2010 Dela Inlagd November 20, 2010 Hej ! Det kostar 300 tbh / st 3 moden funkar bra.Kostar nytt här 3500 tbh. OBS !! Att allt ditt innehåll i din mobil kommer att tömmas d.v.s allt försvinner i den. Detta priset fick jag betala på TUK COM i Pattaya för 4 mån sedan. AIS / mobilinternet funkar bäst, men lång ifrån bra men räcker för email och skriva här. "Nypan" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd November 20, 2010 Dela Inlagd November 20, 2010 Har gjort det ett antal ggr på olika ställen och sagt åt dom att jag vill ha kvar det som är i mobilen. Inga problem. Har betalt lite olika, men aldrig över 300 Bath. För en kompis gick det inte riktigt lika bra. Hela mobilen kraschade, den var inte ett år gammal ens. Han fick en ny på försäkringen när han kom hem. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
born41 Inlagd November 20, 2010 Dela Inlagd November 20, 2010 Min mobil hos telenor låste jag upp i en cervicebutik i Angered och det kostade 100 Skr. Butiken drivs av en nysvensk som tydligen har ett eget datorprogram som klarar det hela. born41 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
smilet Inlagd September 11, 2011 Trådstartare Dela Inlagd September 11, 2011 Hej ! Det kostar 300 tbh / st 3 moden funkar bra.Kostar nytt här 3500 tbh. OBS !! Att allt ditt innehåll i din mobil kommer att tömmas d.v.s allt försvinner i den. Detta priset fick jag betala på TUK COM i Pattaya för 4 mån sedan. AIS / mobilinternet funkar bäst, men lång ifrån bra men räcker för email och skriva här. Jag var till tukcom i fredags, med min ZTE/comviq den gick bra att låsa upp 300baht, men HTC Diamond/operatören 3 gick inte sa de och samma med internet stickan/operatören 3 gick inte heller att öppna Smilet Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
jack26 Inlagd September 12, 2011 Dela Inlagd September 12, 2011 hej, jag känner/vet en kille i Pattaya där han kan låsa en telefon som är låst ifrån operatör. Då menar jag inte abonemang låst, telefon låst för 1600 bath. Han gjorde med en Ipad som jag hittade, det var inte IMEI låst. // Jack Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gorocco Inlagd September 12, 2011 Dela Inlagd September 12, 2011 Jag var till tukcom i fredags, med min ZTE/comviq den gick bra att låsa upp 300baht, men HTC Diamond/operatören 3 gick inte sa de och samma med internet stickan/operatören 3 gick inte heller att öppna Smilet Om det är en ZTE Blade så låser man upp dem gratis på nätet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Small and stinky Inlagd December 29, 2011 Dela Inlagd December 29, 2011 Någon som sitter på färsk info om upplåsning av en iPhone 4s. Om det går att låsa upp med senaste iOS 5.0.1 ? Är det alla butiker i tucom som kan utföra upplåsningar av telefoner.. Någon som sitter på ny info om det går att byta imei på en iPhone 4s. Har alla papper o koder till den , men skulle gärna ha ett nytt imei till den.. Sent from my iPhone using Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd December 29, 2011 Dela Inlagd December 29, 2011 Varför ska du ha nytt imei nummer? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
jan53 Inlagd December 29, 2011 Dela Inlagd December 29, 2011 Någon som sitter på färsk info om upplåsning av en iPhone 4s. Om det går att låsa upp med senaste iOS 5.0.1 ? Är det alla butiker i tucom som kan utföra upplåsningar av telefoner.. Någon som sitter på ny info om det går att byta imei på en iPhone 4s. Har alla papper o koder till den , men skulle gärna ha ett nytt imei till den.. Sent from my iPhone using Tapatalk här hemma i svedala /Malmö kostar en upplåsng av en iphone 1500 spånn,detta var bara en parantes i ämnet upplåsning. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
OlofB Inlagd December 29, 2011 Dela Inlagd December 29, 2011 Jag var till tukcom i fredags, med min ZTE/comviq den gick bra att låsa upp 300baht, men HTC Diamond/operatören 3 gick inte sa de och samma med internet stickan/operatören 3 gick inte heller att öppna Smilet Jag låste upp min HTC wildfire, i Pattaya i Juni. Abonemang på TRE ( 3). Kostade 600 Thb- hade säkert hitat billigare om jag jobbat mer. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tack och Hej Inlagd December 29, 2011 Dela Inlagd December 29, 2011 Hej ! Det kostar 300 tbh / st 3 moden funkar bra.Kostar nytt här 3500 tbh. OBS !! Att allt ditt innehåll i din mobil kommer att tömmas d.v.s allt försvinner i den. Detta priset fick jag betala på TUK COM i Pattaya för 4 mån sedan. AIS / mobilinternet funkar bäst, men lång ifrån bra men räcker för email och skriva här. Du har säkerhets kopierat telefonen till dator innan??? eller??? Det är bara att köra säkerhetskopia. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tack och Hej Inlagd December 29, 2011 Dela Inlagd December 29, 2011 Någon som sitter på färsk info om upplåsning av en iPhone 4s. Om det går att låsa upp med senaste iOS 5.0.1 ? Är det alla butiker i tucom som kan utföra upplåsningar av telefoner.. Någon som sitter på ny info om det går att byta imei på en iPhone 4s. Har alla papper o koder till den , men skulle gärna ha ett nytt imei till den.. Sent from my iPhone using Tapatalk Det finns en jailbreake till 4S iOS 5.0.1 http://iphoneguiden.se/untethered-jailbreaka-ios-5-0-1-med-pwnagetool-iphone-3gs-iphone-4/ Att byta IMEI på en telefon är omöjligt eller rättare sagt det är billigare att köpa ny telefon än att byta IMEI. IMEI är inbränd i telefonens processor och har med identifikation mellan operatör, basstationer och telefon att göra. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Arkiverad
Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.