Jump to content
IGNORERAD

Lite bilgodis


Avregistrerad clion

Recommended Posts

På väg till Stadsfesten i Linköping i lördags såg vi också denna bil, strax utanför där vi bor.

post-8050-0-40322800-1377459791_thumb.jp

 

post-8050-0-67855400-1377459794_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 4,6k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • audirs2

    833

  • Tallviking

    442

  • Enis

    213

  • rolba

    213

Dom är duktiga i Gävle, se deras nya halvkombi

 

http://www.youtube.com/watch?v=gM7ybAYffXY

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom är duktiga i Gävle, se deras nya halvkombi

 

htp://www.youtube.com/watch?v=gM7ybAYffXY

 

Tyvärr så läggs tillverkningen ner i Gävle from årsskiftet 2013-2014, en epok går i graven pga Cloettas sammangående med Leaf. De sista svensktillverkade bilarna blir sen Slovekientillverkade. http://www.svt.se/nyheter/sverige/lakerol-flyttar-utomlands

 

Mvh

BBJ

:ledsen:

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvärr så läggs tillverkningen ner i Gävle from årsskiftet 2013-2014, en epok går i graven pga Cloettas sammangående med Leaf. De sista svensktillverkade bilarna blir sen Slovekientillverkade. http://www.svt.se/nyheter/sverige/lakerol-flyttar-utomlands

 

Mvh

BBJ

:ledsen:

Så dom kommer bara att gjuta skodor efter nyår :nono:

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Köpte fabriken, med hundraåriga anor, som gick med vinst...Började avvecklingen månaden efter!

I mina ögon kan sådana som dessa brinna långsamt  i den heta underjorden...!

 

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

För oss motorbögar: på Arlanda i helgen är det sportbils utställning!  Alla på marknaden förekommande automobiler finns där!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Benz 1895 skall startas upp efter helrenovering, intressant vilken likhet den har med dom nya benz

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Benz 1895 skall startas upp efter helrenovering, intressant vilken likhet den har med dom nya benz

Undrar vad svensk bilprovning skulle säga om den?

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Ford Thunderbird

Årsmodell 58-59-60

En av mina favoriter

Den här godingen hittade jag på Fyris Torg

post-3227-0-28211800-1378758285_thumb.jp

post-3227-0-08278800-1378758295_thumb.jp

post-3227-0-71998600-1378758302_thumb.jp

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte så mycket. Det är veteran bil. 

Veteranbil räcker väl inte? Veteranbil är väl om fordonet är 30 år eller äldre. Besiktningsbefriat är väl 1950 och tidigare? Men vad vet jag... Kan vara något jag drömt =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Veteranbil räcker väl inte? Veteranbil är väl om fordonet är 30 år eller äldre. Besiktningsbefriat är väl 1950 och tidigare? Men vad vet jag... Kan vara något jag drömt =)

Nädå, det finns nog en viss sanningshalt i det hela :thumbsup: ,

men jag hittar inte dom nuvarande bestämmelserna,

trafikvärket är ju numera en samling kärringar som inte kan bestämma sig vilka regler som ska gälla, :crazy:  så det ändras ungefär varje halvår :crazy:

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hittade detta hos bilprovningen

 

Entusiastfordon

Veteranfordon och hobbyfordon benämns ibland som entusiastfordon. De klassas dock olika.

Hobbyfordon

30 år och äldre till 1951-års modell. Personbilar, lätta lastbilar och motorcyklar. Undantag: Fordon i yrkesmässig trafik.

 

Besiktningsperiod var 24:e månad som styrs av föregående kontrollbesiktning.

En godkänd kontrollbesiktning krävs när fordonet blivit 30 år för att de nya inställelsereglerna ska gälla.

Hobbyfordon är skattebefriade men betalar registerhållningsavgift.  

Veteranfordon

1950-års modell och äldre. Samtliga fordonsslag. Undantag: Fordon i yrkesmässig trafik eller bussregistrerade fordon.

 

Besiktningsbefriade. En godkänd kontrollbesiktning krävs efter 1 januari 1991 för att de nya reglerna ska gälla.

Veteranfordon är skattebefriade men betalar registerhållningsavgift.

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Nädå, det finns nog en viss sanningshalt i det hela :thumbsup: ,

men jag hittar inte dom nuvarande bestämmelserna,

trafikvärket är ju numera en samling kärringar som inte kan bestämma sig vilka regler som ska gälla, :crazy:  så det ändras ungefär varje halvår :crazy:

 

Reglerna är väl rätt tydliga på transportstyrelsens hemsida

 

Skatteplikten gäller ej för motorcyklar, samt bussar, lastbilar och personbilar som inte används i yrkesmässig trafik, som är 30 år eller äldre (åldern beräknas som skillnaden mellan fordonsåret* och innevarande kalenderår)

 

http://www.transportstyrelsen.se/sv/Vag/Fordon/Fordonsskatt/Skattepliktiga-fordon/

 

Veteranfordon

Fordon av årsmodell 1950 eller äldre behöver normalt inte kontrollbesiktas. De kan dock föreläggas om besiktning vid flygande inspektion. Observera! Befrielsen omfattar inte fordon som används i yrkesmässig trafik för personbefordran, för övningskörning i trafikskola, uthyrningsrörelse, transport av sjuka och skadade, utryckningsfordon, skolskjuts och bussar.

 

http://www.transportstyrelsen.se/sv/Vag/Fordon/Fordonsbesiktning/Fordon-som-omfattas-av-sarskilda-besiktningsregler/

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite 2 taktsknatter från drömfabriksrallyt i Västerås

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej 

Sanningshalten kan jag ej garantera 

På Usmans tid som chefsminister för Vägvärket så kom det förslag att 30 årsgränsen skulle bort Det blir ju fler o fler 30 åringar Hon sa nej

Nästa kom samma gubbe tillbaka Då blev hon sur och sa Jag sa nej föra året och gör det nu oxå Envisas du får vi nog fundera på "Elefant kyrkogården" åt dig

Usman gubbe lär samla på veteranbilar Hört av min kusin som bor i Helsingborg samma stad som hon bor ( Nere vid nybyggda området nära Färjestationen ( Finns den kvar)

Offe

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite 2 taktsknatter från drömfabriksrallyt i Västerås

 

En Jäkla massa snikmoppar, inte en enda kvalitetsmaskin så långt ögat nådde...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Truckgodis

 

post-3227-0-23127400-1379269678_thumb.jp

 

post-3227-0-11831300-1379269696_thumb.jp

 

Går åt mycket Autosol för att putsa allt krom

Mina fötter kom med i spegeln

 

post-3227-0-50899700-1379269687_thumb.jp

 

 

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite 2 taktsknatter från drömfabriksrallyt i Västerås

 

En Jäkla massa snikmoppar, inte en enda kvalitetsmaskin så långt ögat nådde...

Jodå, men sånt skräp fastnar inte på bild :crazy:

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai

Hej 

Sanningshalten kan jag ej garantera 

På Usmans tid som chefsminister för Vägvärket så kom det förslag att 30 årsgränsen skulle bort Det blir ju fler o fler 30 åringar Hon sa nej

Nästa kom samma gubbe tillbaka Då blev hon sur och sa Jag sa nej föra året och gör det nu oxå Envisas du får vi nog fundera på "Elefant kyrkogården" åt dig

Usman gubbe lär samla på veteranbilar Hört av min kusin som bor i Helsingborg samma stad som hon bor ( Nere vid nybyggda området nära Färjestationen ( Finns den kvar)

Offe

 

Gamla Ångfärjestationen finns kvar, tyvärr inte så länge till om våra politiker får råda.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gamla Ångfärjestationen finns kvar, tyvärr inte så länge till om våra politiker får råda.

Samma sorts skit i Hbg som i U-a tydligen I Uppsala heter förstöraren Liv Hahne ( Hellre en död hona en Liv Hahne )

Offe

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...