Jump to content
IGNORERAD

Lite bilgodis


Avregistrerad clion

Recommended Posts

  • Svar 4,5k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • audirs2

    826

  • Tallviking

    442

  • Enis

    210

  • rolba

    205

Nu jävlar, g krafter som heter duga!

Från 0 till 100 på under en sekund: Schweizisk elbil slår världsrekord | Watch (msn.com)

  • Ge karma 1

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev audirs2:

Nu jävlar, g krafter som heter duga!

Från 0 till 100 på under en sekund: Schweizisk elbil slår världsrekord | Watch (msn.com)

 

 

Skapligt drag

Link to comment
Dela på andra sajter

20 timmar sedan, skrev audirs2:

Nu jävlar, g krafter som heter duga!

Från 0 till 100 på under en sekund: Schweizisk elbil slår världsrekord | Watch (msn.com)

På den tiden har dom här rackarna nästan kommit upp i 200 

https://youtu.be/MtAL-OEFKRI?si=SV2ZrYVDk1AzJ0PT

Ändrades av Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Här kommer nåt bland kungligaste man kan titta på inom motorsport,  inte som den fjanten i den gula rally Volvo. 

Han finns på Youtube där han bla. Bor ett tag i Thailand och ska åka på olika event samt olika tävlingar,  han till och med köper en Volvo i Thailand. 

Då åker och kollar på dragracing i Bkk,  och han får se en dragster för första gången i sitt liv och kallar dom missfoster finns även det på Youtube. 

Sicken jävla tönt håller på med rally och leker motorexpert och inte vet vad kungen av all motorsport är, alltså världens absolut snabbaste motorsport. 

Kom nu inte med hastighet rekord,  det är en hastighetstävling ingen sport med en serie eller publik som en motortävling har. 

Håll till godo med denna lilla snutt om dragracing,  vilka skönheter och hur jävla grymma är dom inte. 

https://youtu.be/70SglSTwqiM?si=LTdIC8ObR9U-3LOz

Ändrades av Nerike
  • Ge karma 2

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

38 minuter sedan, skrev rolba:

Såg den repan live.

Var lite ståpäls då.

Jag såg inte repan live på Tierp, men såg han på Mantorp många gånger bland annt denna gång ej jag som filmar
utan jag sitter på VIP läktarn dvs. För tävlande personer samt team precis vid övergången över strippen.
Ni kan se läktarn vid 0.32 sec samt 0.45 in i filmen
Obs. han körde så här fort för 13 år sedan
https://youtu.be/xspMnPX_XDo?si=cSHQQFFqPR5t4FOR
 

Ändrades av Nerike
  • Ge karma 1

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2023-09-15 at 11:51, skrev audirs2:

Nu jävlar, g krafter som heter duga!

Från 0 till 100 på under en sekund: Schweizisk elbil slår världsrekord | Watch (msn.com)

 

Har du möjligen en fungerande länk?

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Nerike:

Här kommer nåt bland kungligaste man kan titta på inom motorsport,  inte som den fjanten i den gula rally Volvo. 

Han finns på Youtube där han bla. Bor ett tag i Thailand och ska åka på olika event samt olika tävlingar,  han till och med köper en Volvo i Thailand. 

Då åker och kollar på dragracing i Bkk,  och han får se en dragster för första gången i sitt liv och kallar dom missfoster finns även det på Youtube. 

Sicken jävla tönt håller på med rally och leker motorexpert och inte vet vad kungen av all motorsport är, alltså världens absolut snabbaste motorsport. 

Kom nu inte med hastighet rekord,  det är en hastighetstävling ingen sport med en serie eller publik som en motortävling har. 

Håll till godo med denna lilla snutt om dragracing,  vilka skönheter och hur jävla grymma är dom inte. 

https://youtu.be/70SglSTwqiM?si=LTdIC8ObR9U-3LOz

den motorsporten handlr väl mest om vem som har mest pengr så fixa till en motor

på ca 1000 hk Och inte lätt att kör dom men det handlar om inte många sekunder

Rallycross och Rally ska du vara konsentrerad i flera tim och farter upp mot 200 helst

Rally dj jobbigt. Ok det handlar om pengar där också men inte lika mycket

  • Minus 1
Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev Boa52:

den motorsporten handlr väl mest om vem som har mest pengr så fixa till en motor

på ca 1000 hk Och inte lätt att kör dom men det handlar om inte många sekunder

Rallycross och Rally ska du vara konsentrerad i flera tim och farter upp mot 200 helst

Rally dj jobbigt. Ok det handlar om pengar där också men inte lika mycket

1000 hk, snacka om att ha noll koll 

Laughing-Emoji.png.6afbc286ff7ef86c279729142990f4f5.png

  • Haha 2

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Boa52:

den motorsporten handlr väl mest om vem som har mest pengr så fixa till en motor

på ca 1000 hk Och inte lätt att kör dom men det handlar om inte många sekunder

Rallycross och Rally ska du vara konsentrerad i flera tim och farter upp mot 200 helst

Rally dj jobbigt. Ok det handlar om pengar där också men inte lika mycket

Nu är du igång igen med nåt du inte verkar förstå, motorsport handlar om pengar men framför allt hela teamet utan dom funkar inget.

Du kan ha mest pengar inom dragracing (all motorsport) med det gör dig inte till vinnare, du måste ha ett bra team som funkar ihop.
Inom dragracing är det inte bara att trampa på gasen och dra iväg, det handlar reaktionstid samt hörsel samt hur snabb du är att räta upp fordonet.
Kunna släppa på gasen vid rätt tillfälle för att sedan gasa på igen vid bla. Hjulsläpp, och gör du fel spränger du motorn i det flesta fall inom kungaklasserna inom dragracing.

 

Men för att komma till kungaklasserna måste du ha A-licens och det går ej att köpa, du måste tävla i lägre klasser först så du har får B-licens.
För att få A-licens måste du köra en hel säsong med B-licens först, för att sedan köra upp för att få A-licens dvs. Det brukar vara i tre steg start till 60 fot tror jag det är, nästa steg start till ca 100 meter har jag för mig, sista steget är en fullrepa och släppa fallskärmen.

Men det föresätter att du har licens för att packa fallskärm det brukar få med B-licens samt kör en bil som går fortare än 220 km/h, och det är föraren som packar sin fallskärm.

 

Så allt är inte bara pengar du måste ha känsla och talang samt ha ett bra team, visar du framfötterna så kommer sponsorer som gör att du kan åka fortare.

Jag kan vinna på 10 mille på lotto och köper ihop ett team och bil, men har jag ingen talang så kommer jag inte att vinna och i slutändan tappa mitt team för ingen vill hålla på med en loser.

 

Det gäller nog alla sporter, ju mer talang man har gör att man syns mer samt vinner och då kommer pengarna in (sponsorer), som i sin tur gör att man köpa bättre material.

  • Ge karma 3

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

1000 hk, snacka om att ha noll koll 

Laughing-Emoji.png.6afbc286ff7ef86c279729142990f4f5.png

Ja det har gatbilarna idag, men det är klart han vet ej nåt om dragracing utan vill bara sabba trådar.

För vore han intressad så borde han väl ändå googla lite, och då skulle han veta nåt och inte skriva nåt så jävla dumt.

  • Ge karma 1
  • Minus 1

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

27 minuter sedan, skrev Nerike:

Ja det har gatbilarna idag, men det är klart han vet ej nåt om dragracing utan vill bara sabba trådar.

För vore han intressad så borde han väl ändå googla lite, och då skulle han veta nåt och inte skriva nåt så jävla dumt.

Boa mekar bara Ford Taunus med 54 Hk 😀

  • Haha 3

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

39 minuter sedan, skrev Nerike:

Nu är du igång igen med nåt du inte verkar förstå, motorsport handlar om pengar men framför allt hela teamet utan dom funkar inget.

Du kan ha mest pengar inom dragracing (all motorsport) med det gör dig inte till vinnare, du måste ha ett bra team som funkar ihop.
Inom dragracing är det inte bara att trampa på gasen och dra iväg, det handlar reaktionstid samt hörsel samt hur snabb du är att räta upp fordonet.
Kunna släppa på gasen vid rätt tillfälle för att sedan gasa på igen vid bla. Hjulsläpp, och gör du fel spränger du motorn i det flesta fall inom kungaklasserna inom dragracing.

 

Men för att komma till kungaklasserna måste du ha A-licens och det går ej att köpa, du måste tävla i lägre klasser först så du har får B-licens.
För att få A-licens måste du köra en hel säsong med B-licens först, för att sedan köra upp för att få A-licens dvs. Det brukar vara i tre steg start till 60 fot tror jag det är, nästa steg start till ca 100 meter har jag för mig, sista steget är en fullrepa och släppa fallskärmen.

Men det föresätter att du har licens för att packa fallskärm det brukar få med B-licens samt kör en bil som går fortare än 220 km/h, och det är föraren som packar sin fallskärm.

 

Så allt är inte bara pengar du måste ha känsla och talang samt ha ett bra team, visar du framfötterna så kommer sponsorer som gör att du kan åka fortare.

Jag kan vinna på 10 mille på lotto och köper ihop ett team och bil, men har jag ingen talang så kommer jag inte att vinna och i slutändan tappa mitt team för ingen vill hålla på med en loser.

 

Det gäller nog alla sporter, ju mer talang man har gör att man syns mer samt vinner och då kommer pengarna in (sponsorer), som i sin tur gör att man köpa bättre material.

Du skrev ju det talang och du måste ha licens gäller all motorsport jag menar det är

inte lätt att köra dragracing men det handlar bara om sekunder rally är det timmar du

ska vara allert och även ett bra team så same same utom tiden du kör

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Boa52:

Du skrev ju det talang och du måste ha licens gäller all motorsport jag menar det är

inte lätt att köra dragracing men det handlar bara om sekunder rally är det timmar du

ska vara allert och även ett bra team så same same utom tiden du kör

Så du tror dom bara gasar fullt genomskogarna i timmar, då har du inte vart på rally.
Du har delsträckor som du gasar och dom brukar inte vara så långa, men sen har du transportsträckor och där kör dom inte fort utan inom lagen

  • Ge karma 1

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Boa52:

Du skrev ju det talang och du måste ha licens gäller all motorsport jag menar det är

inte lätt att köra dragracing men det handlar bara om sekunder rally är det timmar du

ska vara allert och även ett bra team så same same utom tiden du kör

Och dom sekunderna är det års av tränning för att komma till kungklasserna

  • Ge karma 1

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Nerike:

Så du tror dom bara gasar fullt genomskogarna i timmar, då har du inte vart på rally.
Du har delsträckor som du gasar och dom brukar inte vara så långa, men sen har du transportsträckor och där kör dom inte fort utan inom lagen

Har kört rally och då var nattetid starta 9 på kvällen kom i mål 6 på morgonen helt rätt

delsträckor är olika långa , tror vi är överens om att det är olika motorsporter men i

vissa fall lika. Sponsorer eller inte dragracing handlar mycket om pengar

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Nerike:

Och dom sekunderna är det års av tränning för att komma till kungklasserna

Helt klart ska du bli bäst i nån motorsport och andra sporter krävs det träning

  • Haha 1
Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Nerike:

Så du tror dom bara gasar fullt genomskogarna i timmar, då har du inte vart på rally.
Du har delsträckor som du gasar och dom brukar inte vara så långa, men sen har du transportsträckor och där kör dom inte fort utan inom lagen

Jag mins när Michelle Mouton körde om mig på allmän väg med sin Audi Qattro i Värmland.

Då gick det fort för hon hade bråttom till service.

Kul minne.

  • Ge karma 4

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Boa52:

Har kört rally och då var nattetid starta 9 på kvällen kom i mål 6 på morgonen helt rätt

delsträckor är olika långa , tror vi är överens om att det är olika motorsporter men i

vissa fall lika. Sponsorer eller inte dragracing handlar mycket om pengar

som jag skre till dig tidigare ALL MOTORSPORT kostar pengar, så även om du håller på med mopperally

  • Ge karma 2

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...