Jump to content
IGNORERAD

Lite bilgodis


Avregistrerad clion

Recommended Posts

  • Svar 4,5k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • audirs2

    832

  • Tallviking

    442

  • Enis

    210

  • rolba

    205

3 timmar sedan, skrev MickeN:

Den grinar illa. 20221014_082055.thumb.jpg.75d00bd8f7857425ab94742528d4c0d2.jpg

Nu blir de som gör BMW gröna av avund 🙂

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev rolba:

Fantastisk fototeknink.

Både framäde och bakände på samma bild.

FB_IMG_1665777385884.jpg.b45b5b6d84d970f62534c2495b71f172.jpg

Ja biltrådar e alltid kul!😁

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Gamla bilar som kör runt! Men vilka bilar sen!!!!

 

 

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ken Blocks 1 400 hk Gymkhana-Audi kostar 135 miljoner

Bilakrobaten Ken Block har spelat in en ny Gymkhana-film. Han kör en elektrisk Audi som kostat minst 135 miljoner att bygga.

 

 

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-10-24 at 16:17, skrev audirs2:

 

 

Underbar översättning!

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Luke the Drifter
On 2022-10-24 at 21:17, skrev audirs2:

 

 

Jag har träffat kisen som byggde den kärran och det var så kul att snacka motorer med honom för han vet vad han pratar om!

Det finns ett uttryck som säger att en idi*t inte vet vad han pratar om och klok man vet mycket väl vad han pratar om och en vis man talar inte om allt vad han vet.

 

Jag och kisen har snackat mycket när det gäller motortrimning och då vi kom in på vad durationen på kamaxlarna på på en B23 skulle vara sett till förgasaruppsättningen så håll jag käften och lät honom prata :pudency:

 

traktor.jpg.0d9e4f8f10468db8ec655069758f0915.jpg

Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-10-24 at 16:17, skrev audirs2:

 

 

Kommer ihåg "Professorn" i Jönköping för många år sedan som byggde om sin bubbla med en Corvair-motor bak

 

Både föraren och bilen har blivit legendariska då de mellan åren 1977-1981 vann dryga 70 race på raken (förutom den gång bubblan rasade, och den gång han "knappt men klart" blev frånkörd av en Honda CBX 1000, som i standardutförande gjorde låga 11:or).

Han körde mot allt och alla de första åren medan han valde ut sina motståndare lite mer noggrant de senare åren. Professorn visste att bilen inte skulle hålla i evighet, och han började därför med taktiken "att inte köra fortare än han behövde för att vinna". Han blev slutligen besegrad av en trimmad Pantera sensommaren 1981. Det var dock ingen övertygande seger. I september -81 anordnades "Streetrace SM i Mora". Då körde Professorn från denna Pantera, men åkte senare ut i kvartsfinalen mot en Camaro  efter en missad växling. I Mora kördes sträckan 250 meter. Det finns således ingen officiell tid på denna gatdäcks-folka, men runt 12,0 eller kanske strax därunder var den nog kapabel till när det begav sig.

 

 

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

30 minuter sedan, skrev Tallviking:

 

Kommer ihåg "Professorn" i Jönköping för många år sedan som byggde om sin bubbla med en Corvair-motor bak

 

Både föraren och bilen har blivit legendariska då de mellan åren 1977-1981 vann dryga 70 race på raken (förutom den gång bubblan rasade, och den gång han "knappt men klart" blev frånkörd av en Honda CBX 1000, som i standardutförande gjorde låga 11:or).

Han körde mot allt och alla de första åren medan han valde ut sina motståndare lite mer noggrant de senare åren. Professorn visste att bilen inte skulle hålla i evighet, och han började därför med taktiken "att inte köra fortare än han behövde för att vinna". Han blev slutligen besegrad av en trimmad Pantera sensommaren 1981. Det var dock ingen övertygande seger. I september -81 anordnades "Streetrace SM i Mora". Då körde Professorn från denna Pantera, men åkte senare ut i kvartsfinalen mot en Camaro  efter en missad växling. I Mora kördes sträckan 250 meter. Det finns således ingen officiell tid på denna gatdäcks-folka, men runt 12,0 eller kanske strax därunder var den nog kapabel till när det begav sig.

 

 

Kommer ihåg  denna!:thumbsup:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev audirs2:

Kommer ihåg  denna!:thumbsup:

Vilka minnen det väcker! Garaget dom filmar i är troligen i Jakobsberg, för den vita Novan och Challengern höll till där. Magnus Tannfeldt heter Challenger ägaren, körde på Mantorp i MS klassen!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Luke the Drifter:

 

Jag har träffat kisen som byggde den kärran och det var så kul att snacka motorer med honom för han vet vad han pratar om!

Det finns ett uttryck som säger att en idi*t inte vet vad han pratar om och klok man vet mycket väl vad han pratar om och en vis man talar inte om allt vad han vet.

 

Jag och kisen har snackat mycket när det gäller motortrimning och då vi kom in på vad durationen på kamaxlarna på på en B23 skulle vara sett till förgasaruppsättningen så håll jag käften och lät honom prata :pudency:

 

traktor.jpg.0d9e4f8f10468db8ec655069758f0915.jpg

 

Har en bekant som kan sin sak oxå, att få snurr på Volvomotorer

Men nu gått över till någon annan  motorer än B23

6207087_Nyamotorn.thumb.jpg.d3bd3233aff01db22b009dffcaecc9f6.jpg

som en bekant till han håller på hjälper till ibland bekanten (han vann Stockholm open 2022) 

 

Mvh.Dolemon som åker orginal 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-10-24 at 13:04, skrev Tallviking:

Ken Blocks 1 400 hk Gymkhana-Audi kostar 135 miljoner

Bilakrobaten Ken Block har spelat in en ny Gymkhana-film. Han kör en elektrisk Audi som kostat minst 135 miljoner att bygga.

 

 

 

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Tallviking:

bild.thumb.png.b1e4e9c843d79bdf7b0f988d7391084d.png

Har ägt en 2cv ,Blå ÅL1718 ,trevliga lösningar på den.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...