Jump to content
IGNORERAD

Lite bilgodis


Avregistrerad clion

Recommended Posts

Det här är min första bil, då i pappas ägo men många år senare min första juvel.

post-3820-0-36614400-1290610869_thumb.jp

//Singha711

Ändrades av Singha711
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 4,5k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • audirs2

    823

  • Tallviking

    442

  • Enis

    210

  • rolba

    204

Jag fortsätter med lite flera sportbilar.

post-3278-0-62040100-1290734214_thumb.jp

En Wiesmann Roadster med BMW V8:a

post-3278-0-45639600-1290734298_thumb.jp

Wiesmann Coupé med BMW V10:a

post-3278-0-28168000-1290734671_thumb.jp

Lamborghini Gallardo Spider

post-3278-0-62040100-1290734214_thumb.jp

Ferrari 458 Italia

post-3278-0-40822000-1290734898_thumb.jp

Ferrari 550

post-3278-0-99967000-1290734953_thumb.jp

BMW M6

post-3278-0-73198500-1290735083_thumb.jp

Var inte bara jag som fotograferade bilarna:-)

post-3278-0-74164800-1290734793_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Tackar Herejösses så många godingar det var där

om det återkommer 2011 så tippsa gärna

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Tackc sakhon :great:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Avregistrerad clion

Volvo for life 555 va e v70an :whistle: eller har du 2 Thomas :whistle::whoco5::great:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Clion,

får man prsonal rabatt vid Volvo numera, hörde någon gång för längesedan om cirka 20 procent rabatt

stämmer det eller är det bort taget.

ha de gött, hälsa din familj.

tack för de sköna bilderna.:great:

mvh challenger98

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Stjp var för maskin satt det i den läkra bilen? :great: Maitan.

R motorn värstingen :giggle: omkring 250 hästar :great:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

R motorn värstingen :giggle: omkring 250 hästar :great:

R-motorn har väl 300 hk ?

Den vanliga T5-an har 250 hk

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion
:giggle: kanske Tallen är inte 100 uppdate

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

:giggle: kanske Tallen är inte 100 uppdate

S60 R

220px-Volvo_S60R_Forss.jpg magnify-clip.png 2004 Volvo S60 R 220px-Volvo_S60_R_001.JPG magnify-clip.png Rear view of the Volvo S60 R First introduced in 2003, Volvo's S60 R boasted Haldex AWD mated to a 300 PS (221 kW; 296 hp) / 400 N·m (300 ft·lbf) inline-5. The 2004–2005 models came with a 6-speed manual transmission, or an available 5-speed automatic which allowed only 258 lb·ft (350 N·m) torque in 1st and 2nd gears. The 2006–2007 models came with a 6-speed manual or 6-speed automatic transmission. The new 6-speed automatic transmission allowed the full torque of 295 lb·ft (400 N·m) in all gears.

Other aspects which set the R apart from standard S60s were the large Brembo front and rear four-piston brakes, fully forged engine internals, optional 18" 5 spoke "Pegasus" wheels, blue faced "R" gauges, standard HID headlights, as well as the Four-C suspension system. Four-C (a short name for "Continuously Controlled Chassis Concept") allows the user to select from three modes: Comfort, Sport, and Advanced. "Comfort" attempts to soften the car over bumps, while "Advanced" firms the suspension considerably and gives more aggressive throttle response - a setting Volvo implies is for use on the race track. This is accomplished through a drive by wire throttle, allowing the same pedal travel to result in different performance when the appropriate mode is selected, Öhlins electronically-controlled shock absorbers that can adjust themselves 500 times a second, and a complex series of sensors throughout the body of the vehicle.[9]

The S60 R continued the tradition of "R" cars for Volvo beginning in 1995 with the introduction of the 850 T-5 R.

Top Gear reviewed the car in episode 9[10] of series 2. They panned the overly complicated and intrusive traction control system, and it set a slow lap time of 1:35.0. But they also found it to be very comfortable and civilized, and especially recommended the estate version. Jeremy Clarkson noted "More like a miniature version of the Rolls-Royce Phantom than a serious competitor to the BMW M3."

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Lamai hade på känn att du hade skaffat en pärla :dance:

Har du skickat in anmällan :crazy::giggle:

post-3713-0-41539900-1291831340_thumb.jp

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Hej Clion,

får man prsonal rabatt vid Volvo numera, hörde någon gång för längesedan om cirka 20 procent rabatt

stämmer det eller är det bort taget.

ha de gött, hälsa din familj.

tack för de sköna bilderna.:great:

mvh challenger98

Jo jag tror det på nya bilar men tror inte det är 20%

Men här i götet måste man köpa på en speciel anläggning vid volvo Torslanda är inte 100 på det

Det blev lite ändringar när Ford tog över

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

R-motorn har väl 300 hk ?

Den vanliga T5-an har 250 hk

Eller 260 hk (B5244T5) från årsmodell 2005, som förövrigt har samma topp, grenrör och turbo som R-motorn. Och det innebär en mycket trimningsvänligt motor.. :) Samma motor (B5244T4) finns också i Thailand men då nedtrimmad till 220 hk och det är bara mjukvaran som skiljer :)

Ha en bra dag!

:wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Eller 260 hk (B5244T5) från årsmodell 2005, som förövrigt har samma topp, grenrör och turbo som R-motorn. Och det innebär en mycket trimningsvänligt motor.. :) Samma motor (B5244T4) finns också i Thailand men då nedtrimmad till 220 hk och det är bara mjukvaran som skiljer :)

Ha en bra dag!

:wai:

Min personliga favorit bland Volvo-motorerna är B5452T2-motorn (2,4t) på 210 hk

Underbar att chippa och perfekt allroundmotor.

T5/R-motorernas lite större turbo ger den lite dåligt vrid på lägre varv och därigenom inte lika praktisk i dagliga livet.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Min personliga favorit bland Volvo-motorerna är B5452T2-motorn (2,4t) på 210 hk

Underbar att chippa och perfekt allroundmotor.

T5/R-motorernas lite större turbo ger den lite dåligt vrid på lägre varv och därigenom inte lika praktisk i dagliga livet.

Hej Tallviking,

Yes, kanonmotor. Men utan att ändra hårdvara får man inte ut mer än 245 hk och 380 Nm, sen är det spridare och turbo byte om man önskar mer. :)

PS, B5254T2 (2521 cc) gissar du menar denna?

Ha en kanonbra dag!

Mvh stjp8729

Ändrades av stjp8729
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Tallviking,

Yes, kanonmotor. Men utan att ändra hårdvara får man inte ut mer än 245 hk och 380 Nm, sen är det spridare och turbo byte om man önskar mer. :)

Ha en kanonbra dag!

Mvh stjp8729

Älskar när ni pratar om chippa, när garantin går ut bara att chippa på. Maitan. :great:

Maitans i Pattaya

Direktsändning via webcam

Se även

här på MaiPenRai.se för senaste nytt

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Tallviking,

Yes, kanonmotor. Men utan att ändra hårdvara får man inte ut mer än 245 hk och 380 Nm, sen är det spridare och turbo byte om man önskar mer. :)

Ha en kanonbra dag!

Mvh stjp8729

Älskar när ni pratar om chippa, när garantin går ut bara att chippa på. Maitan. :great:

Gäller bara hitta en verkstad som kan sitt jobb. :great:

Maitans i Pattaya

Direktsändning via webcam

Se även

här på MaiPenRai.se för senaste nytt

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...