Jump to content
IGNORERAD

Lite bilgodis


Avregistrerad clion

Recommended Posts

Tja jag har själv varit lika enkelriktad som Offe - de va bara jänkare som gällde. Men med ökad ålder ändrade sej mitt synsätt till att om en bil är snygg/häftig så spelar det fan ingen roll om det så står Skoda i grillen.

En händelse jag aldrig glömmer var när jag va ute å cruisade med min nyinköpta Mustang -69 cab med en 351 C 4V motor som var ``lätt trimmad´´(ca 350 hk.) och på Huddingevägen kommer en gammal jag menar riktigt gammal äcklig babyblå Opel Kadett i fatt mej ni vet en sån där liten skitbi som är lika hög som långl.

Den ligger bredvid mej på en för övrigt tom väg, efter ett tag så blev jag irriterad på fåntratten och beslutade mej för att köra ifrån honom så jag trampade gasen i botten och drog iväg med rykande bakdäck.

Men den glädjen blev kortvarig för efter ca 100m. så körde han om mej med ännu mer rykande bakdäck (läs slicks)... Jag hade inte en chans i h-e att hänga på...

Så jag tvärvände och åkte direkt till saliga Leuvens racing och rusar fram till kunddisken å vrålar att nu jävlar ska här trimmas, expediten som va en polare frågade försynt vad det va som hade hänt och jag förklarade osammanhängande och högröd i ansiktet om fadäsen med Kadettjäveln.

Varvid han börjar gapskratta och säger - fan jag måste ta reda på vem den killen är så jag kan ge honom lite aktier för jäklar va han har ökat omsättningen här.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 4,6k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • audirs2

    833

  • Tallviking

    442

  • Enis

    210

  • rolba

    205

Tja jag har själv varit lika enkelriktad som Offe - de va bara jänkare som gällde. Men med ökad ålder ändrade sej mitt synsätt till att om en bil är snygg/häftig så spelar det fan ingen roll om det så står Skoda i grillen.

En händelse jag aldrig glömmer var när jag va ute å cruisade med min nyinköpta Mustang -69 cab med en 351 C 4V motor som var ``lätt trimmad´´(ca 350 hk.) och på Huddingevägen kommer en gammal jag menar riktigt gammal äcklig babyblå Opel Kadett i fatt mej ni vet en sån där liten skitbi som är lika hög som långl.

Den ligger bredvid mej på en för övrigt tom väg, efter ett tag så blev jag irriterad på fåntratten och beslutade mej för att köra ifrån honom så jag trampade gasen i botten och drog iväg med rykande bakdäck.

Men den glädjen blev kortvarig för efter ca 100m. så körde han om mej med ännu mer rykande bakdäck (läs slicks)... Jag hade inte en chans i h-e att hänga på...

Så jag tvärvände och åkte direkt till saliga Leuvens racing och rusar fram till kunddisken å vrålar att nu jävlar ska här trimmas, expediten som va en polare frågade försynt vad det va som hade hänt och jag förklarade osammanhängande och högröd i ansiktet om fadäsen med Kadettjäveln.

Varvid han börjar gapskratta och säger - fan jag måste ta reda på vem den killen är så jag kan ge honom lite aktier för jäklar va han har ökat omsättningen här.

Ha ha, vad tror du kadett skrutten hade under huven?

Komer ihåg en Nova från Solna som var så svår att spöa, ingen körde ifrån den, men sen så kommer en viss Jari från Nacka med sin svarta Duster 340" med nått heligt trim och se, Novan åkte på pisk! Själv körde man Barracuda 318" just då på 80 talet. Tog en timme och köra runt svevägen-tegnergatan-birgerjarlsgatan-kungsgatan! Sedan så åkte man till Huddinge å handlade en 440" från Italamerican, sedan började trimhysterin! Min första bil vid första körkortet 1972 var för övrigt en Dodge Dart -65! :great: Åkte för övrigt 11,3 på Mantorp i Econogas och var snabbare än självaste "fränt" Persåker!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det framkom senare (jag hittade Kadettjäveln parkerad utanför Mc Donalds och rusade in å frågade vem faan som ägde Opeln) av den övertrevlige ägaren att vi hade samma motor och ungefär lika många hästar under huven.

Men Mussen väger nästan 2 ton och Kaddetfan 800kg. Därav skillnaden

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Tja jag har själv varit lika enkelriktad som Offe - de va bara jänkare som gällde. Men med ökad ålder ändrade sej mitt synsätt till att om en bil är snygg/häftig så spelar det fan ingen roll om det så står Skoda i grillen.

En händelse jag aldrig glömmer var när jag va ute å cruisade med min nyinköpta Mustang -69 cab med en 351 C 4V motor som var ``lätt trimmad´´(ca 350 hk.) och på Huddingevägen kommer en gammal jag menar riktigt gammal äcklig babyblå Opel Kadett i fatt mej ni vet en sån där liten skitbi som är lika hög som långl.

Den ligger bredvid mej på en för övrigt tom väg, efter ett tag så blev jag irriterad på fåntratten och beslutade mej för att köra ifrån honom så jag trampade gasen i botten och drog iväg med rykande bakdäck.

Men den glädjen blev kortvarig för efter ca 100m. så körde han om mej med ännu mer rykande bakdäck (läs slicks)... Jag hade inte en chans i h-e att hänga på...

Så jag tvärvände och åkte direkt till saliga Leuvens racing och rusar fram till kunddisken å vrålar att nu jävlar ska här trimmas, expediten som va en polare frågade försynt vad det va som hade hänt och jag förklarade osammanhängande och högröd i ansiktet om fadäsen med Kadettjäveln.

Varvid han börjar gapskratta och säger - fan jag måste ta reda på vem den killen är så jag kan ge honom lite aktier för jäklar va han har ökat omsättningen här.

Tack för dagens garv Janne :great:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Ha ha, vad tror du kadett skrutten hade under huven?

Komer ihåg en Nova från Solna som var så svår att spöa, ingen körde ifrån den, men sen så kommer en viss Jari från Nacka med sin svarta Duster 340" med nått heligt trim och se, Novan åkte på pisk! Själv körde man Barracuda 318" just då på 80 talet. Tog en timme och köra runt svevägen-tegnergatan-birgerjarlsgatan-kungsgatan! Sedan så åkte man till Huddinge å handlade en 440" från Italamerican, sedan började trimhysterin! Min första bil vid första körkortet 1972 var för övrigt en Dodge Dart -65! :great: Åkte för övrigt 11,3 på Mantorp i Econogas och var snabbare än självaste "fränt" Persåker!

:great: Fan vilka underbara tider Kommer i håg när man låg i garaget (bilen kom in på ett frimärke)och låg på horan och tog ner bakaxeln mm sen skulle motorn 350LT1 fixas för standardklassen

sen hade jag en citronen padda som jag drog älsklingen på :dance1::sFduh::crazy: DE DU SVAMPSTUVNING

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

:great: Fan vilka underbara tider Kommer i håg när man låg i garaget (bilen kom in på ett frimärke)och låg på horan och tog ner bakaxeln mm sen skulle motorn 350LT1 fixas för standardklassen

sen hade jag en citronen padda som jag drog älsklingen på :dance1::sFduh::crazy: DE DU SVAMPSTUVNING

:av-109998::drinks::dance1::great::crazy:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Incinerator

Det framkom senare (jag hittade Kadettjäveln parkerad utanför Mc Donalds och rusade in å frågade vem faan som ägde Opeln) av den övertrevlige ägaren att vi hade samma motor och ungefär lika många hästar under huven.

Men Mussen väger nästan 2 ton och Kaddetfan 800kg. Därav skillnaden

Du träffade aldrig Professorn som åkte Bubbla med en Corvair turbo sexa i aktern?

Link to comment
Dela på andra sajter

Du träffade aldrig Professorn som åkte Bubbla med en Corvair turbo sexa i aktern?

Joorå vi ``träffade den goda Professorn fast i ett annat sammanhang,,, eller med en annan bil, en Firebird -69 med 400 motor på över 500 häst... Jämt lopp.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite bilder från träffen på Torvalla i Handen idag.

post-3415-0-95206600-1307881061_thumb.jp

I viss bildoktor, känd från TV och radio...

post-3415-0-31157700-1307881124_thumb.jp

post-3415-0-65657300-1307881144_thumb.jp

post-3415-0-00043400-1307881161_thumb.jp

post-3415-0-97764400-1307881196_thumb.jp

post-3415-0-03282000-1307881211_thumb.jp

post-3415-0-26962800-1307881244_thumb.jp

post-3415-0-67437400-1307881259_thumb.jp

post-3415-0-91899200-1307881274_thumb.jp

Finns väl en känd forums profil som gillar denna model?!

post-3415-0-11186200-1307881289_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

De bilderna var nog från torsdag eller fredag för på lördagen uppskattade dom att det var 10-15000 där

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

De bilderna var nog från torsdag eller fredag för på lördagen uppskattade dom att det var 10-15000 där

Glömde bild

post-3485-0-21643300-1307884988_thumb.jp

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

jag pratde med svampen i lördags morse, han sa det va fullt där, eller så va han full, det va lite svårt att höra :whistle:

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick några välförtjänta påhopp Men det blev en del roliga historier som tack

Jag har oxå blivit från åkt av en liten " skitbil" Hade en Zephyr 56a och for mellan Enköping och Humlesta Låg väl enligt mätaren

på 120 Fria fart på den tiden en Bmw med runda bakllysen drog om " Va en sketen Hitlerkälke tror att han kan köra en Gb bil" Hängde på direkt men vid 160 enligt mätaren försvan den i det blå Bmw var då mest känt förmortocyklar och någon småbil Model Loyd

Offe

Ändrades av Offe1609
Link to comment
Dela på andra sajter

PlayTheGame

Fick några välförtjänta påhopp Men det blev en del roliga historier som tack

Jag har oxå blivit från åkt av en liten " skitbil" Hade en Zephyr 56a och for mellan Enköping och Humlesta Låg väl enligt mätaren

på 120 Fria fart på den tiden en Bmw med runda bakllysen drog om " Va en sketen Hitlerkälke tror att han kan köra en Gb bil" Hängde på direkt men vid 160 enligt mätaren försvan den i det blå Bmw var då mest känt förmortocyklar och någon småbil Model Loyd

Offe

Snälla, gör meningsavslut så att även en småländsk/halländsk hybrid, som jag själv är, kan förstå vad du dillar om.

Mvh / PTG

Ändrades av PlayTheGame

"Some play hard to get, I play hard to want"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
Guest Incinerator

Jag vet inte om andra tycker detta är bilgodis, men jag tycker så!

Tyvärr så får man inte någon fart alls i denna versionen, jag såg en häromdagen som var "fartig" jag har sökt på youtube men hittar ingen annan på det nya rekordet under tio minuter tyvärr....

Ändrades av Incinerator
Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Några akterspeglar

post-3713-0-56630900-1309800225_thumb.jpoch en nos :giggle:

post-3713-0-45319400-1309799767_thumb.jp

post-3713-0-82583700-1309799827_thumb.jp

post-3713-0-81889700-1309799862_thumb.jp

post-3713-0-67643100-1309800186_thumb.jp

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Lite godis till sakhona :crazy:

Såg den här när ja skulle handla på Lidel i Nödinge tagent me fånen

Grymm :sFduh:

post-3713-0-37998800-1309971434_thumb.jp

post-3713-0-62268800-1309971535_thumb.jp

post-3713-0-54570700-1309971671_thumb.jp

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

phitsanulok

Liten bilträff ikväll i Sannahed mellan kumla och hallsberg, dock såg jag jag inte en enda 58a av något slag, vilken är finaste årsmodellen oavsett märke.(tycker jag iaf)

Fin Fiat

post-3315-0-89667100-1309976335_thumb.jp

post-3315-0-95832700-1309976483_thumb.jp

Lite udda bil, en Steyr

post-3315-0-11751900-1309976589_thumb.jp

En ganstercittra tror dom hette b11, min far ägde en sådan som brann upp på väg till bilhandlaren när han skulle hämta ut en ny wv 58a.

post-3315-0-79693300-1309976665_thumb.jp

Sportbil?

post-3315-0-45528100-1309976834_thumb.jp

KK nästa eller?

post-3315-0-74549200-1309976894_thumb.jp

Gammal mercedes mkt fin, gillar agamla mb.

post-3315-0-58911500-1309976967_thumb.jp

kan komma fler bilder.

mvh walle

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Liten bilträff ikväll i Sannahed mellan kumla och hallsberg, dock såg jag jag inte en enda 58a av något slag, vilken är finaste årsmodellen oavsett märke.(tycker jag iaf)

Fin Fiat

post-3315-0-89667100-1309976335_thumb.jp

post-3315-0-95832700-1309976483_thumb.jp

Lite udda bil, en Steyr

post-3315-0-11751900-1309976589_thumb.jp

En ganstercittra tror dom hette b11, min far ägde en sådan som brann upp på väg till bilhandlaren när han skulle hämta ut en ny wv 58a.

post-3315-0-79693300-1309976665_thumb.jp

Sportbil?

post-3315-0-45528100-1309976834_thumb.jp

KK nästa eller?

post-3315-0-74549200-1309976894_thumb.jp

Gammal mercedes mkt fin, gillar agamla mb.

post-3315-0-58911500-1309976967_thumb.jp

kan komma fler bilder.

mvh walle

Dubbelplus :great:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Den där Steyern? kommer den från Hallsberg? En kille från Hallsberg köpte en sån bil av farsan för flera år sedan, och ringde i vintras och frågade efter några delar till den.

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

phitsanulok

Tjena husse, ja du kille & kille han börjar väl närma sig 75 men kör fortfarande sin bilverkstad.

Brukar lämna bilen till honom när jag inte orkar fixa själv, så svar ja , bilen finns i Hallsberg.

En m ycket sympatiskt herre äger den.

mvh walle

Link to comment
Dela på andra sajter

En potent bil...

post-4721-0-84333400-1309978530_thumb.jp

post-4721-0-74228600-1309978555_thumb.jp

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena husse, ja du kille & kille han börjar väl närma sig 75 men kör fortfarande sin bilverkstad.

Brukar lämna bilen till honom när jag inte orkar fixa själv, så svar ja , bilen finns i Hallsberg.

En m ycket sympatiskt herre äger den.

mvh walle

Ok, är ju lite svårt att se åldern på den man pratar med, men han lät inte så gammal, hälsa från sonen till den förre ägaren, ifall du träffar honom.

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...