Jump to content
IGNORERAD

Ålderskillnad till din thaipartner


Kim

Ålderskillnad!  

323 röster

  1. 1. Hur stor är ålderskillnaden mellan dig och din thaipartner?

    • Min partner är äldre än mig
      23
    • Vi är lika gamla
      6
    • Jag är 1-5 år äldre
      50
    • Jag är 6-10 år äldre
      64
    • Jag är 11-15 år äldre
      65
    • Jag är 16-20 år äldre
      47
    • Jag är 21-25 år äldre
      24
    • Jag är 26-30 år äldre
      14
    • Jag är mer än 30 år äldre
      13
    • Har ingen partner
      17
  2. 2. Hur gammal är du?

    • -20 år
      0
    • 21-25 år
      4
    • 26-30 år
      13
    • 31-40 år
      62
    • 41-50 år
      126
    • 51-60 år
      88
    • 61-70 år
      27
    • 71-80 år
      1
    • 80 -
      2
  3. 3. Hur gammal är din partner?

    • -20 år
      9
    • 21-25 år
      15
    • 26-30 år
      64
    • 31-40 år
      145
    • 41-50 år
      66
    • 51-60 år
      7
    • 61-70 år
      1
    • 71-80 år
      0
    • 80 -
      0
    • Har ingen partner
      16
  4. 4. Hur länge har ni varit tillsammans?

    • - 1 år
      26
    • 1-2 år
      38
    • 2-3 år
      40
    • 3-4 år
      39
    • 4-5 år
      33
    • 5-6 år
      40
    • 6-7 år
      23
    • 7-8 år
      15
    • 8-9 år
      6
    • 9-10 år
      13
    • 10-15 år
      24
    • 15-20 år
      5
    • 20-30 år
      3
    • 30-
      2
    • Har ingen partner
      16


Recommended Posts

Sedan.. För att förtydliga vad jag tidigare menade med att jag tyckte det var bra ju mer försvenskad min fru blir så kan jag väl helt enkelt säga att jag inte önskar gå på varje föräldramöte, ge all läxhjälp, sköta varenda myndighets- eller sjukvårdskontakt för mina barn OCH min fru, fylla i varenda papper och utföra all tänkbar markservice för hela familjen, inklusive frugan, livet igenom. Blir lätt så för killar som har thaitjej som varken kan läsa, skriva eller tala ordentlig svenska och inte förstår hur det svenska samhället fungerar. Och skulle jag plötsligt trilla av pinn eller vi skiljer oss så vill jag absolut inte att mina barn ska stå kvar med en mamma som inte klarar av att hjälpa sina (alltså mina) barn framåt i det svenska samhället.

Klokt tänkt, att lära sig skriva och läsa och förstå hur det fungerar i samhället är en absolut förutsättning om man skall bo i Sverige och uppfostra barn som invandrad förälder.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 132
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Kim

    25

  • bajen

    14

  • måne

    13

  • Baa

    5

Mest aktiva i denna tråd

Oj oj oj vad provocerad Bajen blev då. :)

Som sagt var, känns lite märkligt när människor omkring en blir provocerade av att någon inte gör samma livsval som de själva gjort. Menar, ingen tycker ju det är konstigt eller fel om en svensk utbildar sig till t ex ingenjör istället för att kämpa sig fram som diskare genom livet. Men om en thailändska gör det är det tyvärr många, både landsmanninor och deras svenska män som ropar idi*ti. Trist!

Spelar ingen roll om frugan finner gräset grönare hos någon annan man med tiden, hon kommer alltid vara mina barns mamma ändå. Och just det är min poäng.

Kul det du nämner om fabrik, lön och pappadgr eftersom det stämmer så himla dåligt. ;) Jobbar för det första inte i fabrik och sist jag kollade hade jag 48 sparade semesterdgr och ca 160 komptimmar att ta ut, föräldradgr har vi flera hundra kvar och det enda jag oroar mig över just nu är att vi inte ska hinna ta ut alla innan barnen fyller 8 (och dom förverkas). Av samma prioriteringsanledning som jag nämde tidigare (hellre ledig och mindre pengar/statusprylar) så har vi nämligen bara tagit ut 3 dgr föräldraledigt per vecka istället för 7 för våra barn. Men alltså ändå varit helledig, fast med mindre än halva den möjliga ersättningen.

Så vårt uteblivna resande denna vinter hänger varken på brist på tid eller pengar utan på att det helt enkelt inte går att vara borta från studierna.

Sedan.. För att förtydliga vad jag tidigare menade med att jag tyckte det var bra ju mer försvenskad min fru blir så kan jag väl helt enkelt säga att jag inte önskar gå på varje föräldramöte, ge all läxhjälp, sköta varenda myndighets- eller sjukvårdskontakt för mina barn OCH min fru, fylla i varenda papper och utföra all tänkbar markservice för hela familjen, inklusive frugan, livet igenom. Blir lätt så för killar som har thaitjej som varken kan läsa, skriva eller tala ordentlig svenska och inte förstår hur det svenska samhället fungerar. Och skulle jag plötsligt trilla av pinn eller vi skiljer oss så vill jag absolut inte att mina barn ska stå kvar med en mamma som inte klarar av att hjälpa sina (alltså mina) barn framåt i det svenska samhället.

Alltså tar jag gärna den ekonomiska nackdel det innebär för oss att frugan under ett antal år utbildar sig till ett svenskt yrke där hon på köpet lär sig samhället och språket under tiden.

Fast hade förutsättningarna sett annorlunda ut än dom gör för oss så hade vi säkert gjort annorlunda. Inget är rätt, inget är fel, alla prioriterar och gör det bästa dom kan utifrån sin egen livssituation. Det skulle aldrig falla mig in att säga åt någon som väljer att jobba istället för att utbilda sig att dom handlat fel, tvärtom så ger jag alltid väldigt mycket uppmuntran. Så man hade ju önskat att andra även accepterat vårt val. Tyvärr gör uppenbarligen inte alla alltid det vilket känns lite småtrist.

Lev och låt leva liksom.

Varför har du hakat upp dig på att folk retar sig på att din fru studerar, för så tolkar inte jag Bajens inlägg..

Tycker hon ska studera så länge hon orkar.

Själv läste min sambo 4 år i skolan och klarar det mesta själv, kanske inte saker som rör myndigheterna, men det kan vara svårt nog för oss också ibland..

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Se där, drygt 40 röster mer sedan sista analysen så har alternativet "6-10 år äldre" gått om "11-15 år äldre". Dessutom är stapeln för "1-5 år äldre" nästan lika hög som 11-15. Liknar numer mer det medlemsundersökningsresultat jag tycker mig komma ihåg från några år sedan. Så det verkar nästan som att myten som av en del odlas här på Mpr om "gubbarna med sina thai-lolitor" nu kan avlivas.

Det är generellt varken jättestor åldersskillnad eller några ungdomar till tjejer som lever med svenska män. Dom allra flesta tjejerna är tydligen 31+ vilket väl måste betecknas som vuxna.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför har du hakat upp dig på att folk retar sig på att din fru studerar, för så tolkar inte jag Bajens inlägg..

Tycker hon ska studera så länge hon orkar.

Själv läste min sambo 4 år i skolan och klarar det mesta själv, kanske inte saker som rör myndigheterna, men det kan vara svårt nog för oss också ibland..

Rock on!

Kanske jag hakade upp mig på att han började nämna att han tjänade mer än mig, att våra föräldradgr och pengar var slut samt att han hade fått k*ken masserad på morgonen. ;)

Känns som ganska oväsentliga påpekanden och tyder på viss irritation

Samtidigt menade jag inte bara honom, vi stöter oftare än vi önskat på människor i vår närhet som tycker det är idi*ti att frun går i skola när hon kunde ha jobbat istället. Av vilken anledning vet jag inte eftersom det ju inte är deras ekonomi som drabbas. Känns bara märkligt.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske jag hakade upp mig på att han började nämna att han tjänade mer än mig, att våra föräldradgr och pengar var slut samt att han hade fått k*ken masserad på morgonen. ;)

Känns som ganska oväsentliga påpekanden och tyder på viss irritation

Samtidigt menade jag inte bara honom, vi stöter oftare än vi önskat på människor i vår närhet som tycker det är idi*ti att frun går i skola när hon kunde ha jobbat istället. Av vilken anledning vet jag inte eftersom det ju inte är deras ekonomi som drabbas. Känns bara märkligt.

Ja, det kom väl en del märkliga citat ifrån honom, sen förstår inte jag heller varför folk orkar engagera sig andras livsöden..

Kanske det händer så lite i deras egna liv, vad vet jag. Keep on the good work..

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Samtidigt menade jag inte bara honom, vi stöter oftare än vi önskat på människor i vår närhet som tycker det är idi*ti att frun går i skola när hon kunde ha jobbat istället. Av vilken anledning vet jag inte eftersom det ju inte är deras ekonomi som drabbas. Känns bara märkligt.

Jag vet inte så mycket om din bakgrund eller livssituation. Men utifrån min egen familjs ganska grova och hårda arbetarklassbakgrund från en liten ort på landsbyggden minns jag att jag blev nästan "mobbad" på släktträffar för jag valde att studera på universitet. Jag kunde personligen aldrig förstå varför så många verkade vara direkt provocerade av det, samt kände sådant behov av att försöka förlöjliga mig och mitt val. Jag var ju inte speciellt upprörd över andras val att inte studera.

I min erferenhet verkar det till viss del handla om att många som själv saknar utbildning (OBS, inte alla självklart) kanske inte tycker en utbildning är värt att "slösa" pengar på, pengar man kunde tjäna när man istället arbetar. En sådan åsikt kan jag kanske förstå, men varför folk verkar bli upprörda och på något sätt ser det som en personlig förolämpning att någon annan väljer något de inte själv valt kan jag inte förstå.

Sen är väl inte pengar allt heller kan man tycka.

Ändrades av korp

#BEDDO FA-USTO, GUDDO NAITO.#

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske jag hakade upp mig på att han började nämna att han tjänade mer än mig, att våra föräldradgr och pengar var slut samt att han hade fått k*ken masserad på morgonen. ;)

Känns som ganska oväsentliga påpekanden och tyder på viss irritation

Samtidigt menade jag inte bara honom, vi stöter oftare än vi önskat på människor i vår närhet som tycker det är idi*ti att frun går i skola när hon kunde ha jobbat istället. Av vilken anledning vet jag inte eftersom det ju inte är deras ekonomi som drabbas. Känns bara märkligt.

Kim så här menar jag.Din fru får vara så högutbildad hon vill för mej men måste du påtala det i var och varje mening,du skriver precis som att vi är bättre men det som sved mest var nog att jag tjänar mer stålar.god natt MVH Bajen

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Bajsen, tråkigt att höra att Ni måste få behandling för Er snopp.

Penicillin kan man alltid äta i förebyggande syfte, krya på Er.

Dr Arne

trodde du slapp den biten,kanske jag kan kalla min kärring för universitetutbildad.MVH Bajen

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj oj oj vad provocerad Bajen blev då. :)

Som sagt var, känns lite märkligt när människor omkring en blir provocerade av att någon inte gör samma livsval som de själva gjort. Menar, ingen tycker ju det är konstigt eller fel om en svensk utbildar sig till t ex ingenjör istället för att kämpa sig fram som diskare genom livet. Men om en thailändska gör det är det tyvärr många, både landsmanninor och deras svenska män som ropar idi*ti. Trist!

Spelar ingen roll om frugan finner gräset grönare hos någon annan man med tiden, hon kommer alltid vara mina barns mamma ändå. Och just det är min poäng.

trodde du slapp den biten,kanske jag kan kalla min kärring för universitetutbildad.MVH Bajen

Kul det du nämner om fabrik, lön och pappadgr eftersom det stämmer så himla dåligt. ;) Jobbar för det första inte i fabrik och sist jag kollade hade jag 48 sparade semesterdgr och ca 160 komptimmar att ta ut, föräldradgr har vi flera hundra kvar och det enda jag oroar mig över just nu är att vi inte ska hinna ta ut alla innan barnen fyller 8 (och dom förverkas). Av samma prioriteringsanledning som jag nämde tidigare (hellre ledig och mindre pengar/statusprylar) så har vi nämligen bara tagit ut 3 dgr föräldraledigt per vecka istället för 7 för våra barn. Men alltså ändå varit helledig, fast med mindre än halva den möjliga ersättningen.

Så vårt uteblivna resande denna vinter hänger varken på brist på tid eller pengar utan på att det helt enkelt inte går att vara borta från studierna.

Sedan.. För att förtydliga vad jag tidigare menade med att jag tyckte det var bra ju mer försvenskad min fru blir så kan jag väl helt enkelt säga att jag inte önskar gå på varje föräldramöte, ge all läxhjälp, sköta varenda myndighets- eller sjukvårdskontakt för mina barn OCH min fru, fylla i varenda papper och utföra all tänkbar markservice för hela familjen, inklusive frugan, livet igenom. Blir lätt så för killar som har thaitjej som varken kan läsa, skriva eller tala ordentlig svenska och inte förstår hur det svenska samhället fungerar. Och skulle jag plötsligt trilla av pinn eller vi skiljer oss så vill jag absolut inte att mina barn ska stå kvar med en mamma som inte klarar av att hjälpa sina (alltså mina) barn framåt i det svenska samhället.

Alltså tar jag gärna den ekonomiska nackdel det innebär för oss att frugan under ett antal år utbildar sig till ett svenskt yrke där hon på köpet lär sig samhället och språket under tiden.

Fast hade förutsättningarna sett annorlunda ut än dom gör för oss så hade vi säkert gjort annorlunda. Inget är rätt, inget är fel, alla prioriterar och gör det bästa dom kan utifrån sin egen livssituation. Det skulle aldrig falla mig in att säga åt någon som väljer att jobba istället för att utbilda sig att dom handlat fel, tvärtom så ger jag alltid väldigt mycket uppmuntran. Så man hade ju önskat att andra även accepterat vårt val. Tyvärr gör uppenbarligen inte alla alltid det vilket känns lite småtrist.

Lev och låt leva liksom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

Som jag ser det är problemet med stor åldersskillnad för lite mer vanliga mäniskor den ojämna åldern när det är dags att tänka på att dra sig tillbaks.

Om jag förstått Kim rätt kommer han att snart gå i pension när fru Kim skall börja sitt arbetsliv i Sverige.

Det måste ju ändå vara den största nackdelen om man tänkt sig ett tillbakalutat liv med havsbrus och Chang på äldre dagar.

Inte nödvändigtvis. Man kan flytta ner före pensionen, om man kan ordna en inkomst därifrån, och frun kan jobba oberoende av om man själv jobbar fortfarande eller pensionerats. Iofs blir ofta inkomsten lägre då, men oftast även utgifterna.

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

trodde du slapp den biten,kanske jag kan kalla min kärring för universitetutbildad.MVH Bajen

Herr Bajsen, en läkarutbildning åt damen kan löna sig för Er om snoppen behöver mycket behandling.

Det är ett ganska känsligt organ som man inte skall laborera allt för mycket med själv,

det kan nämligen ge vårtor i handflatan.

Dr Arne

Ändrades av ban99arne
Link to comment
Dela på andra sajter

Kim så här menar jag.Din fru får vara så högutbildad hon vill för mej men måste du påtala det i var och varje mening,du skriver precis som att vi är bättre men det som sved mest var nog att jag tjänar mer stålar.god natt MVH Bajen

Nja, nu skrev jag ju, i det du citerade initialt, aldrig ens det du påstår utan indirekt bara svarade på en fråga Enis ställde som handlade om hur många år det skiljer mellan svenske mäns och deras thaipartners skolgång. Och vad gäller frågan om du jobbar i samma branch, fast tjänar mer än mig så får du väl skicka över lönebeskeden så ska jag svara på om du har rätt eller fel. ;)

Hur som helst så var det inte hur mycket eller lite man tjänar i familjen utan hur man prioriterar att använda de ekonomiska resurser man har som var min poäng, inte nivån som sådan.

Vi har valt att prioritera sk "mjuka" värden som att vara ledig med barnen, umgås med familjen i Thailand under långa perioder, bra utbildning för frugan osv. istället för mer hårda värden som dyra bilar, statusprylar, flashigt leverne etc.

Det tycker många thailändare är helidi*tiskt, liksom varför vara ledig med barnen när man kan jobba häcken av sig istället, ratta ny merca och hänga på sig guld.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Bajsen, en läkarutbildning åt damen kan löna sig för Er om snoppen behöver mycket behandling.

Det är ett ganska känsligt organ som man inte skall laborera allt för mycket med själv,

det kan nämligen ge vårtor i handflatan.

Dr Arne

läkarutbildning är att kasta pärlor åt svinen,vi kan med sunt förnuft fixa grejen,båda 2

Link to comment
Dela på andra sajter

läkarutbildning är att kasta pärlor åt svinen,vi kan med sunt förnuft fixa grejen,båda 2

Herr Bajsen, snålheten bedrar ofta visheten, se till så att svinet får behandling av utbildad personal i tid.

Kontakta närmsta vårdcentral.

Dr Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet inte så mycket om din bakgrund eller livssituation. Men utifrån min egen familjs ganska grova och hårda arbetarklassbakgrund från en liten ort på landsbyggden minns jag att jag blev nästan "mobbad" på släktträffar för jag valde att studera på universitet. Jag kunde personligen aldrig förstå varför så många verkade vara direkt provocerade av det, samt kände sådant behov av att försöka förlöjliga mig och mitt val. Jag var ju inte speciellt upprörd över andras val att inte studera.

I min erferenhet verkar det till viss del handla om att många som själv saknar utbildning (OBS, inte alla självklart) kanske inte tycker en utbildning är värt att "slösa" pengar på, pengar man kunde tjäna när man istället arbetar. En sådan åsikt kan jag kanske förstå, men varför folk verkar bli upprörda och på något sätt ser det som en personlig förolämpning att någon annan väljer något de inte själv valt kan jag inte förstå.

Sen är väl inte pengar allt heller kan man tycka.

Du sätter nog fingret på delar av tänket även vi mött. Känner också igen detta fenomen fast motsatsen då. Jag menar när redan högutbildade svenskar frågat någon ungdomssläkting om vad han tänker bli när han blir stor och tonårspojken svarar att han vill köra traktor. Varpå den som frågat smått föraktfullt påpekat att nog kan han väl sätta målet högre än så.

Man bör väl respektera och försöka stödja medmänniskors livsval vad de än väljer tycker jag.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Bajsen, snålheten bedrar ofta visheten, se till så att svinet får behandling av utbildad personal i tid.

Kontakta närmsta vårdcentral.

Dr Arne

jag är svinet men får ingen hjälp

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, nu skrev jag ju, i det du citerade initialt, aldrig ens det du påstår utan indirekt bara svarade på en fråga Enis ställde som handlade om hur många år det skiljer mellan svenske mäns och deras thaipartners skolgång. Och vad gäller frågan om du jobbar i samma branch, fast tjänar mer än mig så får du väl skicka över lönebeskeden så ska jag svara på om du har rätt eller fel. ;)

Hur som helst så var det inte hur mycket eller lite man tjänar i familjen utan hur man prioriterar att använda de ekonomiska resurser man har som var min poäng, inte nivån som sådan.

Vi har valt att prioritera sk "mjuka" värden som att vara ledig med barnen, umgås med familjen i Thailand under långa perioder, bra utbildning för frugan osv. istället för mer hårda värden som dyra bilar, statusprylar, flashigt leverne etc.

Det tycker många thailändare är helidi*tiskt, liksom varför vara ledig med barnen när man kan jobba häcken av sig istället, ratta ny merca och hänga på sig guld.

Kim,du märker nog inte själv men du framställer din egen familj som bättre,försök att vara lite ödmjuk som chef så får du se att det löser sig.MVH Bajen

Link to comment
Dela på andra sajter

Kim,du märker nog inte själv men du framställer din egen familj som bättre,försök att vara lite ödmjuk som chef så får du se att det löser sig.MVH Bajen

dom andra ryggdunkarna lyser med sin frånvaro sa jag kanske har rätt.MVH Bajen

Link to comment
Dela på andra sajter

Kim,du märker nog inte själv men du framställer din egen familj som bättre,försök att vara lite ödmjuk som chef så får du se att det löser sig.MVH Bajen

dom andra ryggdunkarna lyser med sin frånvaro sa jag kanske har rätt.MVH Bajen

Vill inte lägga mig i själva trätoämnet och är inte känd för att vara någons ryggdunkare men jag reagerar mot användning av ordet "ödmjuk" mot bakgrund av dina tidigare inlägg i denna tråd.

Jag vet inte vem du är, vilken utbildning du har, vad du jobbar med, hur mycket du tjänar, vilken befattning du har och jag vill inte veta det heller.

Vad jag däremot kan se genom min bildskärm är 5 stora bokstäver som lyser på din panna. Dessa är J A N T E

Det ligger i sakens natur att människor som är drabbade av denna åkomma har ett omåttligt behov att helt oprovocerad hacka ner på andras små glädjeämnen och de utmärker sig genom en total oförmåga att lyssna och än mindre uppfatta andras till en början försynta men successivt tilltagande vädjanden om att i möjligaste mån bekymra sig om sina egna angelägenheter först innan man har åsikter om andras dito.

Att sedan ta ordet "ödmjuk" i sin mun kan bara tolkas som en förberedande åtgärd för mental "sorti med stor fet påk" innan det blir uppenbar för alla, jag menar ALLA, att den ursprungliga missionen har misslyckats och de verkliga intentionerna riskerar att bli avslöjade.För att det går inte i längden att dölja smaken på det klibbiga giftet som kallas avund och missunsamhet för varken läsare som skribenten själv.

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet inte så mycket om din bakgrund eller livssituation. Men utifrån min egen familjs ganska grova och hårda arbetarklassbakgrund från en liten ort på landsbyggden minns jag att jag blev nästan "mobbad" på släktträffar för jag valde att studera på universitet. Jag kunde personligen aldrig förstå varför så många verkade vara direkt provocerade av det, samt kände sådant behov av att försöka förlöjliga mig och mitt val. Jag var ju inte speciellt upprörd över andras val att inte studera.

I min erferenhet verkar det till viss del handla om att många som själv saknar utbildning (OBS, inte alla självklart) kanske inte tycker en utbildning är värt att "slösa" pengar på, pengar man kunde tjäna när man istället arbetar. En sådan åsikt kan jag kanske förstå, men varför folk verkar bli upprörda och på något sätt ser det som en personlig förolämpning att någon annan väljer något de inte själv valt kan jag inte förstå.

Sen är väl inte pengar allt heller kan man tycka.

Det kanske räcker med ett ord för att beskriva din släkts beteende: Mindervärdeskomplex...

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

jag trodde denna tråd gällde åldersskillnaden mellan Man/Kvinna och motparten.

:kort: Hur kom vi helt plötsligt in på barnuppfostran. :kort:

:whistle: gubben :whistle:

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

jag trodde denna tråd gällde åldersskillnaden mellan Man/Kvinna och motparten.

:kort: Hur kom vi helt plötsligt in på barnuppfostran. :kort:

:whistle: gubben :whistle:

För att ta tråden än mer off..Varför får ja syntest vibbar av dina inlägg? :crazy: Förresten vadå barnuppfostran?jag tyckte det spåra åt vad damen ska utbildas till :huh:

Link to comment
Dela på andra sajter

4 sidor om åldersskillnad och firren har inte kommenterat måste vara rekord :whistle:

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

4 sidor om åldersskillnad och firren har inte kommenterat måste vara rekord :whistle:

Polis numera

Ute på tjänsteärende . o kollar leg? :rtfm:

:)

mvh

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

en annan fråga som ändå härör till detta efter som ann nickol smith måste ändå vara den som har störst ålderskillnad mellan henne å karl hon gifte sig med å det är ju deffenetift inte kärlek mellan dom 2. eller vad tror ni

Mantra

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...