Jump to content
IGNORERAD

Åldersskillnad till sambon


ban samet

Recommended Posts

Jaha så nu är vi här igen,personligen tycker jag det är helt sjukt att man har en väldigt yngre tjej. Eftersom det inte heter pedofeli så säger jag inte namnet men ni vet vad jag tycker.

Hej där! Det är ju lite svårt att säga men det jag menar är att när mannen är 55 och hon 25 då är det för mig väldigt svårt att förstå.

Nej det bidde ingen bar eller GH men jag "jobbar" nu som turist polis i kata/karon ist,vilket känns väldigt bra att få ge tillbaka nåt till det land som välkommnar mig här.

Ord bör få betyda det de betyder, speciellt väldigt värdeladdade och negativa ord som "pedofili" (som dessutom talar för kriminalitet):

...

Det är min högst personliga åsikt och den kan du tycka vad du vill om.

Nej,nej,nej, LillNesse,

så billigt kommer du inte undan den här gången!

Att ha personliga åsikter på ett forum är helt ok.

Att ha personliga åsikter som är starkt negativa och nedsättande mot andra medlemmar är inte önskvärd på ett forum, i synnerhet när flera ansluter sig och det utvecklas till mobbning. Men det är fortfarande bara verbala trakasserier som vi pratar om på sin höjd och det går att försvara sig emot.

Att insinuera mot äldre medlemmar om pedofili (som är kriminaliserat med högt straffvärde) på ett offentlig forum är uppfyller alla juridiska förutsättningar för FÖRTAL i det ögonblicket som kopplingen mellan ett anonymt nick och den utpekades personliga identitet är undanröjt, måhända av andra personer med annan ursprunglig agenda.

Der är ditt korkade snack som tillsammans med en sanslöst googlande lynchmobb kan hänga ut fullständigt oskyldiga individer i offentligheten om det vill sig illa. Men det är väl att betrakta som rena godis för en ”polis-wannabee” som inte fick tillräckligt med uppskattning i hemlandet.

Att i en sådan situation hävda att ” det är min högst personliga åsikt och den kan du tycka vad du vill om” skulle på sin höjd bara utlösa ohämmat fnitter hos både domare, åklagare och försvarare i ett hypotetiskt förtalsmål.

Apropå ”personlig åsikt” har jag också en sådan och den delar jag säkert med väldigt många här på detta forum:

Att på ett forum så ogenerat posera med en förmodligen självtillverkad t-shirt med texten ”POLICE” i svart och vitt och med jättestora bokstäver vittnar ju bara om din stora dröm i livet som du som ”evigt missförstådd” och ”underskattad” inte fick komma i närheten av, någon gång och någon stans. Eller tror du verkligen att vi tar ditt trams om ”turistpolis” i Thailand på allvar när den thailändska polisen redan har nog med problem på halsen och knappast kan tänkas vilja försämra sitt redan skamfilade rykte m.h.a. ytterligare en ”farang-polis-wannabee” som så träffsäkert känner igen de riktiga pedofilerna enbart genom ålderskillnaden, hahaha :rotfl::rotfl::rotfl:

//Singha711

P.S. Att det fanns ett väldigt känt, och i mitt tycke väldigt bra band som hette "Police" (Sting) tror jag att du inte ens känner till. I vilket fall som helst torde detta enbart ha medfört att du slapp tillverka din t-shirt själv. Men uppriktigt sagt, hade det inte varit ännu bättre att även vifta med en leksakspistol på din avatar?

Ändrades av Singha711
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
  • Svar 171
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Baa

    8

  • ban99arne

    7

  • Odin

    7

  • Singha711

    6

Mest aktiva i denna tråd

Guest larbejo

Ett skämtsamt inlägg i debatten,hur en gammal man upplever allt! Något för den alltid trevlige Baa i Udon,Gubben med mfl Tänk när ni är 99!Gå in på youtube Mogen man-Lasåsper och den roliga videon,de mer tekniska kan skicka en direkt länk.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det diffar 6894 dagar mellan oss, +/- några dagar p.g.a. ev. fel räkning. (jag den något äldre)

Hon är också c:a 2200 dagar äldre än mitt vuxnabarn.

Smilet med "sambo" smile

Jag har nog svarat fel, för jag är född 1960 och hon 2522, med andra ord är hon 562år äldre än mig eller hon är inte ens född än.

Smilet

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan även tillämpa den roliga matematiska/faktiska felräkning som gör att skillnaden blir mindre i % för var dag som går.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Mja, då är det väl bara en tidsfråga innan Kung Carl äktar sig en Isaanska, har lär ju ha våta drömmar om jordbruk.

Korn eller ris, same same but different.

Hovsamme Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Va f*n är åldersskillnad mot personliga kvaliteter såsom omtanke, respekt, empati och mänsklig värme.

Ja, det är väl ganska naturligt! En människa som är många år äldre har naturligtvis hunnit tjäna in betydligt mera pengar än den som är så många år yngre..

MVH Nonki

Link to comment
Dela på andra sajter

Ännu en äldre gentleman har gift sig med en yngre Thailändsk kvinna :great:

Klicka här

Kvinnan i artikeln är 41 år och då ska man väl ha uppnått en ålder då ens val i livet bör anses vuxna, oavsett om man nu vill gifta sig med en 68 åring. eller en 10 år yngre man. Tror inte kvinnan, av utseende och yrke att dömma, skulle haft några problem att hitta en snygg giftasvillig mycket yngre man om hon velat det. Men nu ville hon tycligen inte. Och vem har egentligen rätt att dömma hennes eller andras vuxna människors val?

Tycker aftonbladet lagt in en ickenyhet.

Nedanför artikeln finns dock en länk till en annan kort artikel till i ämnet äldre män - yngre kvinnor där relationsexperten Eva Rusz påstår att det är...

Normalt att äldre män letar unga kvinnor

Männen vill föra generna vidare. Kvinnorna ser till sin egen överlevnad.

– Så har det alltid varit, säger relationsexperten Eva Rusz.

Att äldre män söker sig till unga kvinnor – och tvärtom – är inget konstigt. Eller ens ovanligt.

– Det är helt enligt de evolutionära teorierna. Männen letar unga friska kvinnor som kan föra deras gener vidare. Och kvinnorna söker män med resurser som kan trygga deras framtid, säger Eva Rusz.

Växer i från varann

Det har alltid varit så, säger hon. Därmed inte sagt att det är en sanning för alla, mer en generalisering.

– Risken med stor åldersskillnad är att paret växer i från varandra med tiden och att förhållandet då blir ojämlikt. Exempelvis att en yngre kvinna mer fungerar som en vårdare eller hushållerska. Men det är naturligtvis upp till var och en.

http://www.aftonblad...ticle8337531.ab

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

För oss skiljer det 14 år.

Du vet att du är gammal när…

Den gråhåriga, lilla damen du hjälper över gatan är din fru :whistle:

Allt gör ont, och det som inte gör ont funkar inte :av-109998:

Den som säger att någonting är omöjligt, ska inte avbryta den som håller på och försöker.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kvinnan i artikeln är 41 år och då ska man väl ha uppnått en ålder då ens val i livet bör anses vuxna, oavsett om man nu vill gifta sig med en 68 åring. eller en 10 år yngre man. Tror inte kvinnan, av utseende och yrke att dömma, skulle haft några problem att hitta en snygg giftasvillig mycket yngre man om hon velat det. Men nu ville hon tycligen inte. Och vem har egentligen rätt att dömma hennes eller andras vuxna människors val?

Tycker aftonbladet lagt in en ickenyhet.

Nedanför artikeln finns dock en länk till en annan kort artikel till i ämnet äldre män - yngre kvinnor där relationsexperten Eva Rusz påstår att det är...

Normalt att äldre män letar unga kvinnor

Männen vill föra generna vidare. Kvinnorna ser till sin egen överlevnad.

– Så har det alltid varit, säger relationsexperten Eva Rusz.

Att äldre män söker sig till unga kvinnor – och tvärtom – är inget konstigt. Eller ens ovanligt.

– Det är helt enligt de evolutionära teorierna. Männen letar unga friska kvinnor som kan föra deras gener vidare. Och kvinnorna söker män med resurser som kan trygga deras framtid, säger Eva Rusz.

Växer i från varann

Det har alltid varit så, säger hon. Därmed inte sagt att det är en sanning för alla, mer en generalisering.

– Risken med stor åldersskillnad är att paret växer i från varandra med tiden och att förhållandet då blir ojämlikt. Exempelvis att en yngre kvinna mer fungerar som en vårdare eller hushållerska. Men det är naturligtvis upp till var och en.

http://www.aftonblad...ticle8337531.ab

Anledningen till denna "ickenyhet är enbart att få någon form av bekräftelse på kungens vänners "tvivelaktiga leverne", som man skrev om i samband med boken om "kungajakten". Hela artikeln har en negativ vinkling på det negativa att ha en yngre kvinna. I praktiken en attack på väldigt många här på MPR.

Jag är 62 och min lilla fru är 42, så jag kvalificerar in AB:s outtalade "dirty old man"! :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Anledningen till denna "ickenyhet är enbart att få någon form av bekräftelse på kungens vänners "tvivelaktiga leverne", som man skrev om i samband med boken om "kungajakten". Hela artikeln har en negativ vinkling på det negativa att ha en yngre kvinna. I praktiken en attack på väldigt många här på MPR.

Jag är 62 och min lilla fru är 42, så jag kvalificerar in AB:s outtalade "dirty old man"! :)

HaHa...ni är ju för fasen jämngamla.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

För oss skiljer det 14 år.

Du vet att du är gammal när…

Den gråhåriga, lilla damen du hjälper över gatan är din fru :whistle:

Allt gör ont, och det som inte gör ont funkar inte :av-109998:

Och omgivningen vet att du är FÖR gammal när du inte minns att damen du just hjälp över gatan är din fru :giggle:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet att min tjej ser ung ut

Jag förstår att vissa kan ta illa upp när dom ser oss

Jag accepterar att vissa glor

Jag bryr mej inte att vissa snörper på munnen

MEN... Jag accepterar inte ett enda ont ord. Jag försvarar mitt förhållande med alla tillbuds stående medel.

Jag har frågat tjejen om hon uppfattar att vissa glor och beter sej, och hon svarade ``ja varför gör dom det? är dom avundsjuka bara för att vi älskar varandra´´

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni säger att ni inte bryr er, men ändå sitter ni och försvarar er i tråd efter tråd..

Sen tycker ni att BTT upprepar sig...

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Playboykungen gifter sig – för tredje gången

Hefner: ”Den lyckligaste julen någonsin – hon sa ja” Tar en 60 år yngre playmate till fru

JA HAR I ALLA FALL PLAYBOY PÅ REGSKYLTEN ;):hi: Alltid nåt :blink:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Jag vet att min tjej ser ung ut

Jag förstår att vissa kan ta illa upp när dom ser oss

Jag accepterar att vissa glor

Jag bryr mej inte att vissa snörper på munnen

MEN... Jag accepterar inte ett enda ont ord. Jag försvarar mitt förhållande med alla tillbuds stående medel.

Jag har frågat tjejen om hon uppfattar att vissa glor och beter sej, och hon svarade ``ja varför gör dom det? är dom avundsjuka bara för att vi älskar varandra´´

Hon har fel, Odin!

Vi är avundsjuka bara för att "den där gubbjävelen har en fru som är mycket yngre än min!"

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja, jag är 51 och fru Chang är 39. Har aldrig upplevt några problem vad gäller åldersskillnaden, snarare är det så att fru Chang ibland smickras av att en del svenskar tror hon är betydligt yngre. Min ålder förvånas man icke över ;)

En annan sak är ju att hon uppenbarligen är från Asien, vilket får en del att rynka på näsan.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hon har fel, Odin!

Vi är avundsjuka bara för att "den där gubbjävelen har en fru som är mycket yngre än min!"

Haha ja du kanske slog huvet på spiken där, men de e oftast kärringar som glor surt.

Kanske e det min trinda kropp dom vill ha.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja, jag är 51 och fru Chang är 39. Har aldrig upplevt några problem vad gäller åldersskillnaden, snarare är det så att fru Chang ibland smickras av att en del svenskar tror hon är betydligt yngre. Min ålder förvånas man icke över ;)

En annan sak är ju att hon uppenbarligen är från Asien, vilket får en del att rynka på näsan.

Herr Chang har talat.

51 år, Ni ser ju inte ut att vara en dag över arton på eder avatar.

En får anta att Ni anammat ett synnerligen sunt leverne eller använder botox dagligen.

Dr Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Haha ja du kanske slog huvet på spiken där, men de e oftast kärringar som glor surt.

Kanske e det min trinda kropp dom vill ha.

Att di svenska kärringarna glor surt bottnar nog mest i att de inbillar sig att du är en horbock och en mullig mansgris.

Men skit i kärringarna.

Det viktigaste är man mår bra själv.

Att andra mår dåligt över att man själv mår bra är i och för sig trist men så är vissa människor funtade.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker ni ska betänka de två första paragraferna i svensk moralförfattningssamling:

§1. Äldre svensk tjock otränad ful man med ung utländsk snygg smärt sexig tjej = Fulltsändigt fel och moraliskt förkastligt. Mannen är ett svin.

§2. Äldre svensk tjock otränad ful kvinna med ung utländsk snygg ståtlig kille = Inga som helst fel. Kvinnan har gjort ett kap.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...