Jump to content
IGNORERAD

En 16 årings syn på Sve- Thai förhållanden.


Guest Isan Lover

Recommended Posts

Min fru är proffs...hon pratar "hygglig" engelska, lurad blir jag vareviga dag, men det blir hon också eftersom vi båda har högt till tak beträffande humor, (tror vi). Naiv är jag mkt hellre än misstänksam, tja, dum lurad farang, men jävligt lycklig.

Om i råkar tro att vi är lyckliga så har vi egentligen fel - fråga Thailandsrävarna.de vet minsann.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 76
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Baa

    7

  • BaBoo

    6

  • UDON-CHARLIE

    5

  • Khemmarat

    5

Mest aktiva i denna tråd

Om i råkar tro att vi är lyckliga så har vi egentligen fel - fråga Thailandsrävarna.de vet minsann.

Lurad igen med andra ord :giggle:

Det kan jag leva med

mvh

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var som attan, jag har en helt annan erfarenhet, det klagas mycket mer när man pratar med folk tu man hand, och ja, dom är alla gifta eller sambo med thai. Jag vill tom gå så långt och säga att ALLA jag har träffat har på ett eller annat sätt beklagat sig över frun eller släkten... Och nej, jag är inte dugg bättre än någon annan på att inte klaga på min frus släkt och ibland även på henne...

Och det är därför jag tror det finns ett behov av att kunna skriva av sig eller på annat sätt få råd hjälp på tex detta forumet.

Som du säkert har förstått så är jag mer ute efter att man skall ha möjlighet att kunna skriva av sig eller fråga generellt om relationer på MPR. Man kan ju lätt säga att ”gå då in på familjeliv.se” men jag vill drista mig att säga att det är lite andra relationsproblem som ett svensk/thai förhållande har än ett svensk/svenskt förhållande har, även om det finns mycket som är samma. Och vad som är viktigt det är att man skall kunna få vara anonym under den forumsdelen

Börjar känna mig lite som Farbror Barbro…

//bob alias Farbror Barbror

Det var ju trist!

Jag har kanske haft enorm tur men jag kan inte komma på något som jag tycker illa om min Thaifamilj eller min Fru (min Frus bror drogade ett tag och det var ju inte bra men det ser ut att ha löst sig nu och något annat kan jag inte komma på)!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

En del 16-åringar är uppenbart klokare än många vuxna :-)

även om hon inte fick ihop riktigt representativa fakta. Varför var det i bekantskapskretsen så stor andel som två thaitjejer med thaipojkvänner där och träffade farangpojkvänner? Eller blev det känt först då de åkte hem?

Jag är glad att du skrev inlägget, detta måste man ju kunna diskutera utan att det far iväg.

Tycker visst att man kan fråga en 16-åring, varför inte. Hon har förstås ingen direkt livserfarenhet, men hennes syn på det hela är ju ändå intressant, tycker jag.

Tråkigt att höra om män som inte tar hand om sina respektive och precis lika tråkigt att höra om Thailändska kvinnor som kommer till Sverige för att bara utstå och hoppas gubben går bort kvickt.

Hur skall man då undvika detta? Det är kanske inte det lättaste, kanske kan man "skynda långsamt" och låta saker och ting ta sin tid. Att lära känna varandra först och tillbringa tid med respektive familjer.

Att ha en gemensam plattform och en plan för framtiden som båda står för och delar. Att våga prata om saker och ting, att kunna ifrågasätta och säga nej.

Lika värde och en stor portion empati är kanske goda ledord.

Fast å andra sidan, vad vet jag, jag har varit gift mer än en gång...

Man får helt enkelt göra så gott kan, mer kan man faktiskt inte göra.

:-)

Ja, plus att oddsen förbättras om fruletandet sker på annat än barer :-)

Ja, det är viktigt att prata igenom saker, och vara överens om mycket viktiga saker innan man gifter sig.

Ja, oddsen förbättras mycket med någorlunda liknande värde med ekonomin ORÄKNAD. Säkert är även bra personer med sämre ekonomi beredda att flytta gränsen EN DEL för vad de kan tänka sig att välja för make, men förhållandet har såklart inte bra odds att bli lyckat/OK om mannen BARA har pengar att komma med. (=Ful otrevlig gubbe, som inte ens kan lära henne något, som hon är intresserad av.) 0 - 10 i attraktionsvärde (pengar oräknade) har nog inte så bra förutsättningar :-)

Självklart ska de ha hjälp med att komma in i samhället här men de kan ju göra sin läxor själva, lära sig hur man tar sig till skola/arbete, handla själva, m.m. Det gjorde väl vi va?

Sen förstår jag inte denna aversion till den svenska maten, varför kan de inte laga (efter utbildning givetvis) och äta vår mat???? Ibland iaf.

Varför måste sen mannen hela tiden åka till Thailand på semester och än värre, varför måste han köpa ett hus där som han inte ägen en satang utav????

Allt för "face".

Än värre är väl att ta hand om hennes päron????

Fick du aldrig hjälp med dina läxor då?

(((Iofs så behövde jag sällan hjälp med mina läxor, men det berodde säkert en del på att mina föräldrar lärde mig läsa, skriva och räkna enklare saker innan jag började skolan, vilket gjorde att jag hade ett stort försprång i starten, vilket höll i sig, så att jag knappt behövde göra några läxor före högstadiet.)))

Och blev du inte följd till skolan i början?

Om du inte gillar thaimat, varför ska hon då gilla svenskmat? Och om du inte vill äta maten hon lagar, så kan du ju laga din mat själv :-)

Håller delvis med gällande huset, men huset kan ju stå på dig om du leasar marken, oberoende av om det är av din fru(-s familj) eller någon annan.

Va?! Blev du ihop med en thaikvinna utan att räkna med att ni skulle hjälpa hennes föräldrar??!

Man kan nog överkomma det mesta men har man inte ungefär samma mål och inte ens försöker sätta sig in i den andres sits så kan det nog bara gå åt ett håll.

Ja, jag och "min" thai hade gått igenom "allt", och var överens om allt, utom att hon vill ha en fin bil mer än vad jag bryr mig, och så vill hon nog fortfarande att barn ska få sova längre i föräldrasängen :-)

(((Men det har nog skitit sig ändå, för att min knäoperation och därmed min flytt till Thailand blir mycket försenad, och hennes biologiska klocka tickar ganska fort, så hon har börjat leta efter annat alternativ.

F ö siktar jag på att flytta till Thailand, istället för tvärt om, till stora delar för att då blir det mer blandat vem som lär den andre olika saker. Plus lägre kostnader och värmen. Och då får man bättre användning för husbygge i Thailand. Och det finns en hel del (ibland halvt om halvt f d) farmarfamiljer, som har land, som ens hus kan byggas på :-)

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Min fru är proffs...hon pratar "hygglig" engelska, lurad blir jag vareviga dag, men det blir hon också eftersom vi båda har högt till tak beträffande humor, (tror vi). Naiv är jag mkt hellre än misstänksam, tja, dum lurad farang, men jävligt lycklig.

Klart som man är lurad! Men min kärring är totalt bortfintad! Eller är det jag som är toklurad?! Ähh, vafan, vi är nog båda lika dumma och lurade.. men vi är lyckliga, iaf vill vi tror det! :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var ju trist!

Jag har kanske haft enorm tur men jag kan inte komma på något som jag tycker illa om min Thaifamilj eller min Fru (min Frus bror drogade ett tag och det var ju inte bra men det ser ut att ha löst sig nu och något annat kan jag inte komma på)!

Nu hat jag inte sagt att jag tycker illa om min fru eller hennes släkt eller att jag har hört några MPR har sagt så. Utan det är mer att man har ”problem” typ att frugans bror drogar, som man även kan ha i en svensk familj, det är bara det att jag har märkt att det är mer sådant i svensk thai förhållande än vad det är i ett helsvenskt förhållande …

Nu vet jag inte hur denna drogberoendet brodern drabbade er, men man kan ju tänka sig att det var jobbigt både för dig, frugan och hennes familj.

//bob

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag funderade länge på om jag skulle skriva detta inlägg eller ej, eftersom ämnet är känsligt, men beslutade mig för att göra det.

Vi har ju frugans systerdotter på 16 år hos oss, och hon har varit här ca 8 månader nu, hon går på SFI tillsammans med många andra Thailändskor och umgås naturligtvis med frugans och mina vänners Thai tjejer, så hon har ett ganska brett kontaktnät, och eftersom hon har varit här länge nu ville jag ha reda på vad hon hade fått för uppfattning om Svensk - Thailändska förhållanden, och jag undrade om hon själv skulle gifta sig med en Svensk eller Thai i framtiden.

Och svaret överraskade mig faktiskt, hon svarade så här.

Jag trode att Thailändskor i utlandet var mycket lyckligare och hade väldigt bra liv, för dom skryter väldigt när dom kommer hem och säger att dom lever som prinsessor, men dom flesta jobbar hårt och har lite fritid, och dom flesta har gift sig för pengar och inte av kärlek och är olyckliga, dom väntar på att deras man ska dö så dom kan börja leva på riktigt.

Hon hörde ofta bråk och käbbel mellan Thailändskorna och deras Svenska män när hon besökte sina vänner i deras hem, och fick uppfattningen att dom inte var lyckliga.

Jag får väl tillägga att hon har fått uppleva två kraschade försök när kompisar till mig har bjudit hit "sina" Thailändska flickvänner på besök under den tid hon har varit här p.g.a att båda tjejerna hade Thailändska pojkvänner hemma i Thailand och fick hemlängtan snabbt och återvände efter 2 resp. 3 veckor i Sverige trots att dom hade 3 månaders turist visa.

Jag blev nästan helt ställd av hennes svar och frågade vidare, varför hon trodde att det var så, hon svarade då att dom Svenska männen inte förstod sina fruars behov av Thailändsk mat, kompisar, ta hand om föräldrarna i Thailand, och många hjälpte inte sina fruar vare sig med SFI läxor eller att ordna jobb, en del tjejer fick själva ta reda på att det fanns SFI och ta sig själva till skolan även första gången och dom förstod ingenting av vad lärarna informerade om.

Så hon sa att när hon gifter sig ska det vara av kärlek och inte för pengar och nästan säkert blir det med en Thailändsk kille, jag var lite överraskad över hur negativt hon hade uppfattat förhållandena mellan Svenskar och Thailändskor och kunde inte låta bli att fråga hur hon såg på mitt och frugans förhållande.

Det tyckte hon var alldeles utmärkt och sa att det berodde på att frugan hade träffat en ovanlig utlänning som förstod hur det fungerade både i Thailand och med Thailändska familjer och som kunde bo och arbeta på landet i Isaan, men det berodde nog bara på att frugan hade haft tur.

Men trota allt vill hon komma tillbaka och vara hos oss även nästa år och hon är välkommen, det har fungerat väldigt bra för båda parter.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

"Så hon sa att när hon gifter sig ska det vara av kärlek och inte för pengar och nästan säkert blir det med en Thailändsk kille, jag var lite överraskad över hur negativt hon hade uppfattat förhållandena mellan Svenskar och Thailändskor och kunde inte låta bli att fråga hur hon såg på mitt och frugans förhållande.

Det tyckte hon var alldeles utmärkt och sa att det berodde på att frugan hade träffat en ovanlig utlänning som förstod hur det fungerade både i Thailand och med Thailändska familjer och som kunde bo och arbeta på landet i Isaan, men det berodde nog bara på att frugan hade haft tur."

Gillar inlägget.-Men lite väl självgod.

:kort: Dessutom har det en,

klar Bror-Duktig stämpel. :D

U-C

Link to comment
Dela på andra sajter

"Så hon sa att när hon gifter sig ska det vara av kärlek och inte för pengar och nästan säkert blir det med en Thailändsk kille, jag var lite överraskad över hur negativt hon hade uppfattat förhållandena mellan Svenskar och Thailändskor och kunde inte låta bli att fråga hur hon såg på mitt och frugans förhållande.

Det tyckte hon var alldeles utmärkt och sa att det berodde på att frugan hade träffat en ovanlig utlänning som förstod hur det fungerade både i Thailand och med Thailändska familjer och som kunde bo och arbeta på landet i Isaan, men det berodde nog bara på att frugan hade haft tur."

Gillar inlägget.-Men lite väl självgod.

:kort: Dessutom har det en,

klar Bror-Duktig stämpel. :D

U-C

Jag håller med dig där U-C,IsaanLover puchar sig själv lite väl mycket där :na:

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det bara jag och några få till på det här forumet som lever lyckligt med en Thailändsk fru ? I tråd

efter tråd läser man om hur giriga,spelbesatta o egoistiska Thailändarna är. Det enda dom är interesserade utav

är att sno stålar till sej själva och sina familjer. Ni som skriver detta bor ni med och isåfall varför, sådana Thai individer,

eller har ni blivit lurade utav ett antal sedan ni drar alla över en kam ?

Varför hålla till på ett Thaiforum, eller varför åka till Thailand när det mesta är skit ?

Måste vara roligt för folk att läsa här om dom alldrig har varit bekant med en Thailändare eller alldrig

har varit där, dom kommer definitivt inte att åka om allt dom vet om landet och dess invånare har dom läst sej till

i ett antal trådar här.

Jag forstår att några överdriver när dom skriver och att ni kanske känner varandre och utifrån det tolkar lite annorlunda än jag

har förutsättningar för att göra, men ändå erkänn att det blir lite väl negativt ibland .

mvh

Joo visst lever även jag lycklig med min tgf. vi är så fantastiskt lyckliga att det är andra gången vi är ihop. :giggle:

får väl erkänna att i de flesta inlägg som jag presterar så är jag negativ mot en rad företelser i Thailand men främst bland thaitjejer i sverige.Detta innebär dock inte att jag inte skulle älska Thailand och dess tjejer. Nej det är förstås tvärtom.

Share, luriga tjejer,giriga familjer, sinsod, extraknäckande töser osv är dock intressanta ämnen och de berör i stort sett nästan alla thai/svenska förrhållanden på något sätt, mer eller mindre. Därför dyker de hela tiden upp på forumet och leder i princip alltid till hätsk disskussion. Inga andra ämnen berör lika mycket och det är väl ett starkt tecken på hur stor betydelse dessa frågor har.

Neil

Link to comment
Dela på andra sajter

Joo visst lever även jag lycklig med min tgf. vi är så fantastiskt lyckliga att det är andra gången vi är ihop. :giggle:

får väl erkänna att i de flesta inlägg som jag presterar så är jag negativ mot en rad företelser i Thailand men främst bland thaitjejer i sverige.Detta innebär dock inte att jag inte skulle älska Thailand och dess tjejer. Nej det är förstås tvärtom.

Share, luriga tjejer,giriga familjer, sinsod, extraknäckande töser osv är dock intressanta ämnen och de berör i stort sett nästan alla thai/svenska förrhållanden på något sätt, mer eller mindre. Därför dyker de hela tiden upp på forumet och leder i princip alltid till hätsk disskussion. Inga andra ämnen berör lika mycket och det är väl ett starkt tecken på hur stor betydelse dessa frågor har.

Neil

Min "sgf" och jag var lyckliga länge tillsammans. Men jag vet att jag aldrig kallade henne för SGF "Swe girl friend, för att göra en liknelse". Varför kalla man sin flickvän/sambo/fru för TGF? Säger ni det när ni kommer till en fest eller när ni möter era nära och kära för första gången?!?! Tjena detta är min thai girl friend? Ursäkta, men jag tycker det låter helt jävla sinnessjukt och opersonligt att ens ha tanken, att kalla nån som man har tänkt att tillbringa resten av livet med för nåt sånt jävla nedsättande! Ja, jag tycker det är en jävla brist på respekt eller total saknad av självinsikt och förståelse av vad ett förhållande handlar om!

Link to comment
Dela på andra sajter

Joo visst lever även jag lycklig med min tgf. vi är så fantastiskt lyckliga att det är andra gången vi är ihop. :giggle:

får väl erkänna att i de flesta inlägg som jag presterar så är jag negativ mot en rad företelser i Thailand men främst bland thaitjejer i sverige.Detta innebär dock inte att jag inte skulle älska Thailand och dess tjejer. Nej det är förstås tvärtom.

Share, luriga tjejer,giriga familjer, sinsod, extraknäckande töser osv är dock intressanta ämnen och de berör i stort sett nästan alla thai/svenska förrhållanden på något sätt, mer eller mindre. Därför dyker de hela tiden upp på forumet och leder i princip alltid till hätsk disskussion. Inga andra ämnen berör lika mycket och det är väl ett starkt tecken på hur stor betydelse dessa frågor har.

Neil

Själv tycker jag att det ofta är precis så som det är, men när man läser här på

forumet så är det ofta att många tar åt sig, och förnekar.

U-C

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att de flesta thaibrudar kräver för mycket och att de som går med på allt viker ner sig allt för mycket.

Hjälp till självhjälp tycker jag är bra men det får ju inte gå till överdrift.

Självklart ska de ha hjälp med att komma in i samhället här men de kan ju göra sin läxor själva, lära sig hur man tar sig till skola/arbete, handla själva, m.m. Det gjorde väl vi va?

Sen förstår jag inte denna aversion till den svenska maten, varför kan de inte laga (efter utbildning givetvis) och äta vår mat???? Ibland iaf.

Varför måste sen mannen hela tiden åka till Thailand på semester och än värre, varför måste han köpa ett hus där som han inte ägen en satang utav????

Allt för "face".

Än värre är väl att ta hand om hennes päron????

Sen vad var det för idi*tkommentar av IL att några tjejer åkte hem efter några veckor då det hade thai bf???? Skärp dig för fan!!!!

På den positiva sidan så tycker jag att de flesta thaibrudar jobbar hårt när de väl kommer igång fast å andra sidan så får ju sällan den svenska familjen tillgång till de pengarna då de försvinner ner till päron och tidigare barn eller nåt.

Exactemente, finns ju inget värre än att åka på semester till Thailand då riskerar man ju att missa den årliga turen till Ullared.

Kompromisslöse Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv tycker jag att det ofta är precis så som det är, men när man läser här på

forumet så är det ofta att många tar åt sig, och förnekar.

U-C

Ja, då får en beklaga er olycka till partner och hoppas att Ni finner en ny i en inte alltför avlägsen framtid.

Empatiern Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv tycker jag att det ofta är precis så som det är, men när man läser här på

forumet så är det ofta att många tar åt sig, och förnekar.

U-C

Eller kan det vara så enkelt att vissa faktiskt har ett seriöst förhållande utan all den skit som det skrivs om? Att det finns mycket olyckliga förhållanden är inget att sticka under stol med. Men det finns ju faktiskt förhållanden som är av ömsesidig kärlek och respekt. Men det kanske dom som blivit blåsta och fått sina hjärtan krossade inte vill tror på och menar på att alla förhållande ser likadana ut som deras egna?! Man ser det man vill se.

Tjåck dii!

Link to comment
Dela på andra sajter

Min "sgf" och jag var lyckliga länge tillsammans. Men jag vet att jag aldrig kallade henne för SGF "Swe girl friend, för att göra en liknelse". Varför kalla man sin flickvän/sambo/fru för TGF? Säger ni det när ni kommer till en fest eller när ni möter era nära och kära för första gången?!?! Tjena detta är min thai girl friend? Ursäkta, men jag tycker det låter helt jävla sinnessjukt och opersonligt att ens ha tanken, att kalla nån som man har tänkt att tillbringa resten av livet med för nåt sånt jävla nedsättande! Ja, jag tycker det är en jävla brist på respekt eller total saknad av självinsikt och förståelse av vad ett förhållande handlar om!

Jag håller med dig i detta som du säger. Man kallar ju den man lever sitt liv med vid namn eller ibland vid lite känsligare tillfällen :whistle: älskling,my love,tirac eller nått.Men börja kalla tjejen TGF känns inte helt personligt och bra :crazy:

Ps jag tror Bibben trollar lite ;)

Ändrades av jlh66
Link to comment
Dela på andra sajter

Min "sgf" och jag var lyckliga länge tillsammans. Men jag vet att jag aldrig kallade henne för SGF "Swe girl friend, för att göra en liknelse". Varför kalla man sin flickvän/sambo/fru för TGF? Säger ni det när ni kommer till en fest eller när ni möter era nära och kära för första gången?!?! Tjena detta är min thai girl friend? Ursäkta, men jag tycker det låter helt jävla sinnessjukt och opersonligt att ens ha tanken, att kalla nån som man har tänkt att tillbringa resten av livet med för nåt sånt jävla nedsättande! Ja, jag tycker det är en jävla brist på respekt eller total saknad av självinsikt och förståelse av vad ett förhållande handlar om!

Nej jag använder aldrig tgf utanför detta forum. här skriver jag det ibland när jag är lat. Bara tre bokstäver. I MPR sammanhang lägger inte jag någon negativ värdering i det men visst det kan väl göra om man vill. Själv tycker jag inte om när någon svär åt mig och när någon på ett otrevligt vis kritiserar det jag skrivit eller sagt.

Neil

Link to comment
Dela på andra sajter

Ibland behöver man ta av sig solbrillorna för att se.

ibland hjälper inte ens det.

Sov gott !

Och ibland ser man inte skogen för alla träden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv tycker jag att det ofta är precis så som det är, men när man läser här på

forumet så är det ofta att många tar åt sig, och förnekar.

U-C

Så Du menar att om ingen svarar så har du rätt...bra slutledning.men knappast en bra utgångspunkt för en dialog, hoppas du vaknar ur din värld av dissillutionerade förhoppningar och inser att det faktiskt finns en anna sida av myntet, en som är ljus och possitiv.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det bara jag och några få till på det här forumet som lever lyckligt med en Thailändsk fru ? I tråd

efter tråd läser man om hur giriga,spelbesatta o egoistiska Thailändarna är. Det enda dom är interesserade utav

är att sno stålar till sej själva och sina familjer. Ni som skriver detta bor ni med och isåfall varför, sådana Thai individer,

eller har ni blivit lurade utav ett antal sedan ni drar alla över en kam ?

Varför hålla till på ett Thaiforum, eller varför åka till Thailand när det mesta är skit ?

Måste vara roligt för folk att läsa här om dom alldrig har varit bekant med en Thailändare eller alldrig

har varit där, dom kommer definitivt inte att åka om allt dom vet om landet och dess invånare har dom läst sej till

i ett antal trådar här.

Jag forstår att några överdriver när dom skriver och att ni kanske känner varandre och utifrån det tolkar lite annorlunda än jag

har förutsättningar för att göra, men ändå erkänn att det blir lite väl negativt ibland .

mvh

Jag är nog oxå lyckligt lottad.Men att gnälla lite tillhör ju som bekant oss Örebroare till Mvh Måne :crazy:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Så Du menar att om ingen svarar så har du rätt...bra slutledning.men knappast en bra utgångspunkt för en dialog, hoppas du vaknar ur din värld av dissillutionerade förhoppningar och inser att det faktiskt finns en anna sida av myntet, en som är ljus och possitiv.

Lugn och fin, inte stirra upp sig.

U-C

Link to comment
Dela på andra sajter

Lugn och fin, inte stirra upp sig.

U-C

Jag är otroligt lugn, dessutom använder jag inte bara fingrarna när jag producerar inlägg utan ibland tänker jag innan jag sänder dom.

Prova, det gör inte ont.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Problem är till för att lösas :)

Mycket har säkert att göra med hur folk ser på problem i eller runtom äktenskapet, där jag ser ett halvtomt glas ser du ett halvfullt glas osv.

Men jag tror ändå att det inte finns några förhållanden som livet ut inte har problem och att tro att det är mindre problem i ett thai svenskt förhållande det är att förneka tycker jag.

Tror att det i det thai svenska förhållandena uppstår problem som man som svensk kan uppleva som nästan oöverstigliga eller lite ”outoffthespaceproblem”.

För vilka svenskt svenskt förhållanden får man en fråga från sin kusin om hon får låna 150 000 kr så hon kan betala tillbaka en spelskuld? Eller vem har hört att en svensk man har slutat jobba pga att hanns syster har gift sig med en Tysk? Listan på ”outoffthespaceproblem” kan göras lång mycket lång.

Det är även viktigt att skilja på om jag har ett lyckligt förhållande med min fru och de problem som uppstår runt om detta förhållande. Det kan ju inte vara så att vi inte tycker det är jobbigt eller att det inte skapar problem för oss i vårt förhållande med vår Thai partner om tex hennes bror knarkar? Många gånger innebär det att pengar skall skickas till föräldrarna så att de kan betala av tex knarkskuler eller annat skit som personen har gjort och för mig innebär det att vi får ett problem, hur lycklig jag än är med min fru.

Men så var det ju det här med glaset…

//bob

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...