Jump to content
IGNORERAD

Svartlånehajar och share-”spel”


Griat

Recommended Posts

Jepp!

Förmodligen värre än så!

Men ge det någon vecka till efter diverse utredningar så vet vi EXAKT vad han gjort sig skyldig till!

Åter igen så finns det en hemlig agenda som idi*ter som mej själv inte har en aning om :diablo:

mvh

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 265
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • BaBoo

    102

  • Posten Berit

    10

  • Soengsang

    7

  • honken

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jo förstår skillnaden!

Men det viktigaste för mig (och de drabbade) är nog ändå att du håller med honom!

Som jag anade, du förstår inte skillnaden. Du försvara dig till absurdum utan att själv se det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte bra!

Men känner du Tomas eller känner du hagamannen (eller kanske båda)?

Nu är det lite skillnad när en åklagare lägger fram bevis på haga mannens skuld och dina påståenden om Griat

Link to comment
Dela på andra sajter

Som jag anade, du förstår inte skillnaden. Du försvara dig till absurdum utan att själv se det.

Nu skrev jag att jag förstår!!

Och då svarar du att du inte förstår 555 Vad har det med saken att göra att du inte förstår det jag förstår?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad har jag inte sagt?

det jag citerade (fan är alla fulla i kväll)

"Och har jag sagt att jag tror på hans anklagelser mot dig?"

Så jag svarade att NEJ det har du inte sagt (tufft när taggarna alltid är utåt och man tror att alla attackerar en med deras inlägg)!

Link to comment
Dela på andra sajter

det jag citerade (fan är alla fulla i kväll)

"Och har jag sagt att jag tror på hans anklagelser mot dig?"

Så jag svarade att NEJ det har du inte sagt (tufft när taggarna alltid är utåt och man tror att alla attackerar en med deras inlägg)!

Om vi är fulla så kan vi skylla på det. Vad är din ursäkt? :mdr:

Link to comment
Dela på andra sajter

det jag citerade (fan är alla fulla i kväll)

"Och har jag sagt att jag tror på hans anklagelser mot dig?"

Så jag svarade att NEJ det har du inte sagt (tufft när taggarna alltid är utåt och man tror att alla attackerar en med deras inlägg)!

Nej taggarna är inte utåt men din kommentar på citatet av min text var inte glasklart vad du menade.

Du har väl hängt med på MPR så pass länge att du sett hur jag skriver om taggarna är utåt? :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Om vi är fulla så kan vi skylla på det. Vad är din ursäkt? :mdr:

Min ursäkt är att jag ALDRIG böjer mig för andra (när jag tycker de har fel), hade det varit 1933 typ i Tyskland så hade jag utan pardon blivit ihjälslagen (dör hellre som en man en lever som en mus)!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du personlig erfarenhet av detta eller är det något du läst på här på MPR tex?

Handen på hjärtat!

Nej jag har ingen personlig erfarenhet av det men det har jag inte av knark heller men jag undviker det också.

Man behöver inte göra saker personligen för att bilda sig en uppfattning om det är bra eller dåligt.

Bara för att herr x säger att "du kokain det är en jävla trevlig sak det borde du hålla på med" så gör jag inte det.

Samma sak med share...bara för att du har bra erfarenhet av det så väljer jag att inte hålla på med det för jag anser/tycker att det inte är bra.

Som ett litet exempel..brorsan kom hem med några papper som han ville att jag skulle titta på.

Det var en investeringsplan som man omöjligt kunde förlora på utan det var 100% säkert.

Nu är det här säkert 15-20år sedan och då fanns inte den information som internet är utan man fick gå på sunt förnuft.

Jag försökte förklara att det där kan inte vara riktigt för alla kan inte vinna men han trodde mig inte utan hakade på.

Men mitt sunda förnuft sa mig att det är är ett,som jag då inte visste namnet på,pyramidspel.

Och mitt sunda förnuft och det jag läst på internet,inte bara på MPR,säger mig att share är inget jag vill hålla på med så enkelt är det.

Vill jag tjäna pengar så investerar jag i fonder,aktier eller obligationer t.e.x.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej jag har ingen personlig erfarenhet av det men det har jag inte av knark heller men jag undviker det också.

Man behöver inte göra saker personligen för att bilda sig en uppfattning om det är bra eller dåligt.

Bara för att herr x säger att "du kokain det är en jävla trevlig sak det borde du hålla på med" så gör jag inte det.

Samma sak med share...bara för att du har bra erfarenhet av det så väljer jag att inte hålla på med det för jag anser/tycker att det inte är bra.

Som ett litet exempel..brorsan kom hem med några papper som han ville att jag skulle titta på.

Det var en investeringsplan som man omöjligt kunde förlora på utan det var 100% säkert.

Nu är det här säkert 15-20år sedan och då fanns inte den information som internet är utan man fick gå på sunt förnuft.

Jag försökte förklara att det där kan inte vara riktigt för alla kan inte vinna men han trodde mig inte utan hakade på.

Men mitt sunda förnuft sa mig att det är är ett,som jag då inte visste namnet på,pyramidspel.

Och mitt sunda förnuft och det jag läst på internet,inte bara på MPR,säger mig att share är inget jag vill hålla på med så enkelt är det.

Vill jag tjäna pengar så investerar jag i fonder,aktier eller obligationer t.e.x.

jo men i ditt fall (eftersom du redan tagit avstånd från shares) så tycker jag du skulle snackat med några som är med i en sharegrupp, frågat dem varför de är med , för och nackdelar som de upplever osv..

Link to comment
Dela på andra sajter

Han har ju redan påstått saker om mig (dock inte att jag förgripit mig på barn) och jo han fick massor av + karman, han fick immunitet av Sajtägarna, stora försvarstal och även stora angreppstal mot mig..

Och ni tog ju ställning hur lätt som helst.. eller?

Du har ju själv gått ut helt öppet och sagt att du bedriver illegal hazardspel och förespråkar andra att bryta lagen också. Varför skyller du allt på honom?

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

Han har ju redan påstått saker om mig (dock inte att jag förgripit mig på barn) och jo han fick massor av + karman, han fick immunitet av Sajtägarna, stora försvarstal och även stora angreppstal mot mig..

Och ni tog ju ställning hur lätt som helst.. eller?

Du har ju själv gått ut helt öppet och sagt att du bedriver illegal hazardspel och förespråkar andra att bryta lagen också. Varför skyller du allt på honom?

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

jo men i ditt fall (eftersom du redan tagit avstånd från shares) så tycker jag du skulle snackat med några som är med i en sharegrupp, frågat dem varför de är med , för och nackdelar som de upplever osv..

Och varför skulle jag göra det om jag ALDRIG tänkt gå med i en share?

Ska jag fråga efter nackdelar när det enligt dig inte finns några utan det är bara guld och gröna skogar

Ärligt Baboo ju mer du skönmålar share desto mer förlöjligar du dig med tanke på att majoriteten tar avstånd för det.

jo men i ditt fall (eftersom du redan tagit avstånd från shares) så tycker jag du skulle snackat med några som är med i en sharegrupp, frågat dem varför de är med , för och nackdelar som de upplever osv..

Och varför skulle jag göra det om jag ALDRIG tänkt gå med i en share?

Ska jag fråga efter nackdelar när det enligt dig inte finns några utan det är bara guld och gröna skogar

Ärligt Baboo ju mer du skönmålar share desto mer förlöjligar du dig med tanke på att majoriteten tar avstånd för det.

Link to comment
Dela på andra sajter

jo men i ditt fall (eftersom du redan tagit avstånd från shares) så tycker jag du skulle snackat med några som är med i en sharegrupp, frågat dem varför de är med , för och nackdelar som de upplever osv..

Och varför skulle jag göra det om jag ALDRIG tänkt gå med i en share?

Ska jag fråga efter nackdelar när det enligt dig inte finns några utan det är bara guld och gröna skogar

Ärligt Baboo ju mer du skönmålar share desto mer förlöjligar du dig med tanke på att majoriteten tar avstånd för det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har ju själv gått ut helt öppet och sagt att du bedriver illegal hazardspel och förespråkar andra att bryta lagen också. Varför skyller du allt på honom?

1: Ja jag har gått ut helt öppet med att jag medverkar i shares, men INTE att jag medverkar i illegal (vill se ett rättsfall först) och inte i ett spel, detta är utlåning till bestämda räntor och inte ett spel!

2: Skyller inte honom för mitt share utan skyller honom för att han behandlar sin familj som sin egendom!!!! Du försvarar honom i detta om och om igen, jag börjar förstå vilken sorts person du är!

Link to comment
Dela på andra sajter

Och varför skulle jag göra det om jag ALDRIG tänkt gå med i en share?

Ska jag fråga efter nackdelar när det enligt dig inte finns några utan det är bara guld och gröna skogar

Ärligt Baboo ju mer du skönmålar share desto mer förlöjligar du dig med tanke på att majoriteten tar avstånd för det.

Jag skönmålar inte utan beskriver endast sanningen!

Märkligt att ni som aldrig bedrivit share vet så mycket och kan konstatera att tusenåriga traditioner i Thailand är dåliga. Men iofs ni har ju redan i inlägg efter inlägg beskrivit hur dumma Thailändare är ( ni glömde kanske de 50% (minst) som går med plus), jo fan ni Svenskar är smarta och moraliska, kanske därför Thailändare kommer till Sverige och köper sex (fan var det tvärtom :huh: ).

Volvo är Svenskt, SAAB oxå (eller va fan) :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan va jag är smart!! Jag är ju Svensk!

Låna 2-3 mille till villa, ta nån hundringtusen till på bil, husvagn eller någon cool bioinredning!!

2-3 Miljoner i skuld, minst 10 000:- i månaden i 40 år! Fan va jag är smart!

De där dumma Thailändarna lånar 30 000:- i 15 månader för 2200-2300 i månaden, jävla idi*ter... fan va jag är smart... kanske är för att jag är svensk..

:)

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan va jag är smart!! Jag är ju Svensk!

Låna 2-3 mille till villa, ta nån hundringtusen till på bil, husvagn eller någon cool bioinredning!!

2-3 Miljoner i skuld, minst 10 000:- i månaden i 40 år! Fan va jag är smart!

De där dumma Thailändarna lånar 30 000:- i 15 månader för 2200-2300 i månaden, jävla idi*ter... fan va jag är smart... kanske är för att jag är svensk..

:)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...