Jump to content
IGNORERAD

Svartlånehajar och share-”spel”


Griat

Recommended Posts

Lite svårt att hänga med i den svängen!

OK!

Kan kanske inte komma längre i diskussionen (när det gäller mig i alla fall) men ett enkelt svar som jag tror jag gett flera ggr:

Jag är FÖR Share så länge alla som är med har ekonomiska förutsättningar och är vid sina fulla sinnes bruk och inte påtvingas att deltaga på något vis!

Samtidigt för att knyta ann till mina tidigare påståenden så kommer jag ALDRIG att acceptera när en person utnyttjar sin ställning för att trycka ner någon eller på annat sätt utnyttja denne svaga person!

Att andra tycker annorlunda här på MPR har jag förstått och det får jag väl leva med (tills den dag antingen jag eller ni ändrar uppfattning)!

Puss :)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 265
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • BaBoo

    102

  • Posten Berit

    10

  • Soengsang

    7

  • honken

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jag tar inte ställning ifall han är en kvinnoförnedrare eller inte för det kan jag/vi inte veta.

Men man hänger INTE ut någon på nätet ändå fast du tycker det är rättfärdigat.

Men jag håller med honom att det du håller på med är omoraliskt fel.

Svårt att hänga med, du tar inte ställning men du håller med honom ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Baboo. Du har inget med linköping att göra men änså så har du bilden totalt klar över om vem trådskaparen är och vad han har gjort..

Jag har ingen utbildning i mänskligt betende men om man är som den bilden du beskriver Baboo skulle man bry sig om att skapa ett sådant hära inlägg på ett forum, skulle man inte då bara härska på i det tysta på hemmaplan.

Tänk om det nu är så att Griat´s fru (vet ej vem det är) är en missbrukare så skall man nog inte tro på ett endaste ord som Griats´s fru sagt till dig eller till andra fruar på SFI eller deras män. Att missbrukare är experter på att dupera andra människor kan nog vår egen MPR-medlem "Gubben" gå i god för.

Det kan ju finnas en anledning till att kassan är strypt... men det skulle även kunna vara för att han vill ha total kontroll utan anledning...

Det kan jag inte bedömma men försöker ha ett öppet sinne

något jag inte kan få mitt sinne att öppna sig för är dock "sharens" laglighet och förträfflighet...

Jo jag vet vad han gjort!

Och Ja han skapar en sådan här tråd för att han behöver bekräftelse och i hans värld så gör han 100% rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Livsfilosofi ala .

Ge en alkolist nyckeln till ditt eget barskåp, en spelmisbrukare skall vara den som sköter ekonomin i familjen och en narkoman är ansvarig för husappoteket..

Ändrades av Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Och hur ska vi veta att du talar sanning då? Och framförallt så vad är det han har gjort med sin "fru" eller andra människor?

Hakade du upp dig på att han ville att andra skulle hålla koll på vad sin respektive har gjort med sina pengar genom att kolla kontoutdrag? Jag tror nog en normal funtad människa som har ett förhållande med nån som verkar spenderar en massa pengar på nåt som man tycker verkar suspekt, absolut ska ta reda på vad det är. Det kan ju vara så att hon hamnat i stora problem med spelskulder eller hamnat i klorna på nån som bedriver share verksamhet. Då ska man väl för fan försöka att ta kontroll och hjälpa sin respektive ur problemet innan det går totalt över styr. Om du anser att man är en kontroll människa som agerar på det sättet, så säger det mer om dig än om oss som är emot den typen av verksamhet. Det är väl självklart att man tänker på sin respektives bästa och framförallt på sitt förhållande med den man älskar.

För mig har det ingen betydelse av vad ni vet eller inte!

Var inga problem att hylla honom, ge honom + karman, ge honom extra förmåner med extra nicks, försvar honom nästan in i döden osv..

Men nu plötsligt är sanningen viktig!

Link to comment
Dela på andra sajter

Svårt att hänga med, du tar inte ställning men du håller med honom ;)

Väldigt enkelt :)

Jag tar INTE ställning till om han är en kvinnoförnedrare.

Jag håller med honom att share inte är bra...förenklat sagt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är naiv och dum och jag inbillar mej att trådskaparen vill något annat än att skapa ytterligare en tråd med diskussioner

liknande förra tråden så kamma sej lite nu o var lite seriösa.

mvh

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är naiv och dum och jag inbillar mej att trådskaparen vill något annat än att skapa ytterligare en tråd med diskussioner

liknande förra tråden så kamma sej lite nu o var lite seriösa.

mvh

Så han ville inte ha diskussioner när han startade tråden :huh:

Men i så fall så skall jag genast sluta diskutera!

Link to comment
Dela på andra sajter

Väldigt enkelt :)

Jag tar INTE ställning till om han är en kvinnoförnedrare.

Jag håller med honom att share inte är bra...förenklat sagt.

hahaha

jo du svarade bra!!! :):)

share inte bra, kvinnoförnedring tar du inte ställning till ;)

Du kanske skulle bli politiker ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Om det är som du säger BaBoo, finns det ingen då som kan hjälpa hans fru ur hans klor.

Jag mår mest illa av att veta att du och antagligen andra vet hur han behandlar sin fru och inte griper in och hjälper henne ur den dåliga situationen som hon är i enligt dej.

Link to comment
Dela på andra sajter

För mig har det ingen betydelse av vad ni vet eller inte!

Var inga problem att hylla honom, ge honom + karman, ge honom extra förmåner med extra nicks, försvar honom nästan in i döden osv..

Men nu plötsligt är sanningen viktig!

Oavsett vad han har "gjort" innan så spelar det ingen roll, för jag VET inte vad han har gjort. Men att jag håller med honom av det han har skrivit, det gör jag till 100%! Att du inte gör det, det vet vi redan. Sen om han har ett extra nick eller inte spelar mindre roll. Jag förmodar att han vill skydda sin identitet p.g.a. att han vill skydda sig och sin familj. Ser absolut inget fel i det. Och han var iaf ärlig nog att säga att han hade reggat ett nytt nick. Han hade ju inte behövt göra det. Om han nu inte gjort det, hade det spelat nån roll för oss andra eller för dig om du inte vetat vem han egentligen är eller att det var en ny medlem?

Tycker du hakar upp dig på petitesser om man nu tänker på vad tråden handlar om.

Ändrades av wUThai
Link to comment
Dela på andra sajter

Nu vrider du och vänder på det och det vet du.

Jag tar inte ställning till att han är kvinnoförnedrare för det är nått du påstår och hur ska jag veta att du talar sanning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu vrider du och vänder på det och det vet du.

Jag tar inte ställning till att han är kvinnoförnedrare för det är nått du påstår och hur ska jag veta att du talar sanning.

Det kan du inte veta MEN hur vet du att han talar sanning?

Om det är som du säger BaBoo, finns det ingen då som kan hjälpa hans fru ur hans klor.

Jag mår mest illa av att veta att du och antagligen andra vet hur han behandlar sin fru och inte griper in och hjälper henne ur den dåliga situationen som hon är i enligt dej.

Jodå det kommer att lösa sig det lovar jag!

Link to comment
Dela på andra sajter

Han får skylla sig själv när han så öppet attackerar mig!

Men en kvinnoförnedrare bör alltid synlig göras enligt mig!

Att du och många andra här tycker annorlunda är något som jag bara kan beklaga!

Så trådskaparen är en kvinnoförnedrare ?

du vet ?

jag visste inte

Ändrades av Khemmarat

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Oavsett vad han har "gjort" innan så spelar det ingen roll, för jag VET inte vad han har gjort. Men att jag håller med honom av det han har skrivit, det gör jag till 100%! Att du inte gör det, det vet vi redan. Sen om han har ett extra nick eller inte spelar mindre roll. Jag förmodar att han vill skydda sin identitet p.g.a. att han vill skydda sig och sin familj. Ser absolut inget fel i det. Och han var iaf ärlig nog att säga att han hade reggat ett nytt nick. Han hade ju inte behövt göra det. Om han nu inte gjort det, hade det spelat nån roll för oss andra eller för dig om du inte vetat vem han egentligen är eller att det var en ny medlem?

Tycker du hakar upp dig på petitesser om man nu tänker på vad tråden handlar om.

Oavsett vad han gjort så håller du med honom!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kan du inte veta MEN hur vet du att han talar sanning?

Han har inte ens svarat på dina anklagelser eller hur?

Eftersom jag varken känner dig eller han IRL så är valet enkelt...jag tror inte på någon.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oavsett vad han gjort så håller du med honom!

Oavsett vad han har "gjort"! Så håller jag med HONOM av det han har SKRIVIT i denna tråd. Förstår du skillnaden?

Link to comment
Dela på andra sajter

Han har inte ens svarat på dina anklagelser eller hur?

Eftersom jag varken känner dig eller han IRL så är valet enkelt...jag tror inte på någon.

Det är en bra inställning!

Jag känner inte Hagamannen så därför tror jag varken på honom eller på åklagaren ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Oavsett vad han gjort så håller du med honom!

Men vi vet inte vad han gjort så hur ska vi kunna ta ställning.

Det är bara nått du påstår.

Tänk om jag skulle påstå att du har förgripit dig på barn och förväntade mig att alla skulle tro på mitt ord bara för att jag säger att jag vet vem du är.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är en bra inställning!

Jag känner inte Hagamannen så därför tror jag varken på honom eller på åklagaren ;)

Tycker du verkligen det var en bra jämförelse?

Link to comment
Dela på andra sajter

Men vi vet inte vad han gjort så hur ska vi kunna ta ställning.

Det är bara nått du påstår.

Tänk om jag skulle påstå att du har förgripit dig på barn och förväntade mig att alla skulle tro på mitt ord bara för att jag säger att jag vet vem du är.

Han har ju redan påstått saker om mig (dock inte att jag förgripit mig på barn) och jo han fick massor av + karman, han fick immunitet av Sajtägarna, stora försvarstal och även stora angreppstal mot mig..

Och ni tog ju ställning hur lätt som helst.. eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Han har ju redan påstått saker om mig (dock inte att jag förgripit mig på barn) och jo han fick massor av + karman, han fick immunitet av Sajtägarna, stora försvarstal och även stora angreppstal mot mig..

Och ni tog ju ställning hur lätt som helst.. eller?

Och har jag sagt att jag tror på hans anklagelser mot dig?

Jag håller med honom i sakfrågan...share är ett otyg.är det klart nog eller ska jag förklara tydligare :)

Ändrades av Lappen
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...