Kalas Inlagd November 5, 2010 Dela Inlagd November 5, 2010 Jag skall ut och flyga, eventuellt... Någon som har några alprazolam liggande? Jag kan erbjuda bytesaffär. Du ger mig nu, jag ger dig när jag återkommer... För inte kan man väl erbjuda sig att köpa piller i ett hederligt forum? PM:a mig vid "träff" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Packan Inlagd November 5, 2010 Dela Inlagd November 5, 2010 Jag skall ut och flyga, eventuellt... Någon som har några alprazolam liggande? Jag kan erbjuda bytesaffär. Du ger mig nu, jag ger dig när jag återkommer... För inte kan man väl erbjuda sig att köpa piller i ett hederligt forum? PM:a mig vid "träff" Jag förstår ditt behov, då jag själv förespråkar dessa piller vid långa flygningar. Ett tips är att bunkra upp så mycket du vågar, och försöka att inte äta upp alla tills nästa flygning. Ett par bira och lite xanor = skön flygning Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Singha711 Inlagd November 5, 2010 Dela Inlagd November 5, 2010 Preparatet är narkotikaklassat i EU och kräver läkarintyg eller motsv. intyg från apoteket för resor inom EU. I Thailand betraktas preparatet som narkotika med eller utan intyg Det är en väldigt stor risk som du tar, i synnerhet när man nu börjar att screena all bagage m.a.p. kemiska substanser (sprängämnen, narkotika etc). //Singha711 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd November 5, 2010 Dela Inlagd November 5, 2010 Preparatet är narkotikaklassat i EU och kräver läkarintyg eller motsv. intyg från apoteket för resor inom EU. I Thailand betraktas preparatet som narkotika med eller utan intyg Det är en väldigt stor risk som du tar, i synnerhet när man nu börjar att screena all bagage m.a.p. kemiska substanser (sprängämnen, narkotika etc). //Singha711 Smula ett par valium i en 12 a Blody Mary!!!!! Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Packan Inlagd November 5, 2010 Dela Inlagd November 5, 2010 Preparatet är narkotikaklassat i EU och kräver läkarintyg eller motsv. intyg från apoteket för resor inom EU. I Thailand betraktas preparatet som narkotika med eller utan intyg Det är en väldigt stor risk som du tar, i synnerhet när man nu börjar att screena all bagage m.a.p. kemiska substanser (sprängämnen, narkotika etc). //Singha711 Självklart är det idi*tiskt att försöka smuggla dessa preparat. Det tror jag även Kalas vet om Det han undrade var ju dock om någon hade att erbjuda här hemma. Vilket också är olagligt. Så låt moralpaniken krypa hit och låsa tråden. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ban99arne Inlagd November 5, 2010 Dela Inlagd November 5, 2010 Äsch, varför oroa sig, ner kommer man ju nästan alltid. Austronaut Arne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kalas Inlagd November 5, 2010 Trådstartare Dela Inlagd November 5, 2010 Moralpanik, mooralpanik, mooooraaaaaaalpanik, eller moralpaaaaaaaaaanik? Ge mig piller, utan en massa tjafs chaffs eller tieuuuffsch, eller hur det nu må stavas... Jag skrev klart och tydligt, PM!!! Inget öppet som kan köras i diverse kvarnar och sen komma ut som kaffe, men jag ville ha pasta... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khemmarat Inlagd November 5, 2010 Dela Inlagd November 5, 2010 Äsch, varför oroa sig, ner kommer man ju nästan alltid. Austronaut Arne Bästa Astronauten Man kommer alltid ner mvh Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ban99arne Inlagd November 5, 2010 Dela Inlagd November 5, 2010 Bästa Astronauten Man kommer alltid ner mvh Mja, då jordens attraktion blir tillräckligt liten är det inte alltid så. Sat e liten Arne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khemmarat Inlagd November 5, 2010 Dela Inlagd November 5, 2010 Mja, då jordens attraktion blir tillräckligt liten är det inte alltid så. Sat e liten Arne Då kanske vi inte vill ner eller ? hmmm förvirrad mvh Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd November 5, 2010 Dela Inlagd November 5, 2010 Preparatet är narkotikaklassat i EU och kräver läkarintyg eller motsv. intyg från apoteket för resor inom EU. I Thailand betraktas preparatet som narkotika med eller utan intyg Det är en väldigt stor risk som du tar, i synnerhet när man nu börjar att screena all bagage m.a.p. kemiska substanser (sprängämnen, narkotika etc). //Singha711 Enklast är väl att ringa sin vårdcentral på en tid när nån dokor har telefonmottagning så kan man nog snabbt få ett recept på sömntabletter via mail till ett apotek. Jag har haft med mig massor av mediciner på mina resor varav en del narkotikalassade (tror jag) men känt mig helt lugn då dom är snyggt packeterade i sina kartonger med recept bredvid. PS. Har man mer är 100 m till ett apotek i Thailand som säljer sömntabletter så bor man avsides ! DS Fritz.. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
broder tuk tuk Inlagd November 5, 2010 Dela Inlagd November 5, 2010 Enklast är väl att ringa sin vårdcentral på en tid när nån dokor har telefonmottagning så kan man nog snabbt få ett recept på sömntabletter via mail till ett apotek. Jag har haft med mig massor av mediciner på mina resor varav en del narkotikalassade (tror jag) men känt mig helt lugn då dom är snyggt packeterade i sina kartonger med recept bredvid. PS. Har man mer är 100 m till ett apotek i Thailand som säljer sömntabletter så bor man avsides ! DS Fritz.. Nja di skriver inte gärna ut sömntabletter på vanliga vårdcentraler. Då får man ha sån tur att man stöter på någon arabläkare utan skrupler. Men det finns ju gott om nätapotek där man kan beställa både det ena och det andra även om priserna givetvis är skyhöga jämfört med våra apotek. Däremot är det som skrivits inga som helst problem att hitta valium hos den lokale apotekaren på plats i Thailand. BTT Soi 7 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MaiChai Inlagd November 5, 2010 Dela Inlagd November 5, 2010 Vid 1.45-2.15 på detta klippet så får du lite tips om hur man hanterar flygrädsla.. "It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience""Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson www.destinationasien.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Singha711 Inlagd November 6, 2010 Dela Inlagd November 6, 2010 För att förtydliga vilka regler som gäller i Thailand ang. narkotikaklassade läkemedel finns en länk på thailändska ambassadens hemsida här . Många av de i Sverige vanligen ordinerade preparat finns under kategori 1 och 2, dvs i Thailand strikt förbjudna droger som inte får införas under några som helst omständigheter. Där finns många vanliga sömntabletter (tex Stilnoct). samt många populära antidepressiva medel. Jag verkligen rekommenderar var och en som behöver ha medicin med sig på resan att noga kolla mot denna lista. Är man lite äventyrligt lagt kanna man ju chansa på att inte bli upptäckt. De må hittills ha funnits en ganska stor möjlighet att klara sig genom tullen, men det är bara en tidsfråga tills avancerad biosensorisk utrustning installeras för att maskinellt upptäcka såväl sprängmedel som narkotika. Den gångna veckans händelser (packet innehållande sprängmedel från Jemen) har åter aktualiserat behovet av bättre skydd mot detta hot. Som biprodukt kommer en sådan utrustning även kunna spåra upp kemiska preparat enligt förprogrammerade önskemål som tex narkotikaklassade läkemedel. En sådan maskin är med säkerhet för den thailändska polisen som en skänk från ovan eftersom den ger otroliga utpressningsmöjligheter mot aningslösa turister. Alprazolam (kat. 4) kan däremot införas i en begränsad mängd tillsammans med läkarintyg. Om detta funkar mot flygångest vågar jag dock att betvivla samtidigt som det bevisligen finns bättre metoder mot sådant. M.v.h. //Singha711 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd November 6, 2010 Dela Inlagd November 6, 2010 För att förtydliga vilka regler som gäller i Thailand ang. narkotikaklassade läkemedel finns en länk på thailändska ambassadens hemsida här . Många av de i Sverige vanligen ordinerade preparat finns under kategori 1 och 2, dvs i Thailand strikt förbjudna droger som inte får införas under några som helst omständigheter. Där finns många vanliga sömntabletter (tex Stilnoct). samt många populära antidepressiva medel. Jag verkligen rekommenderar var och en som behöver ha medicin med sig på resan att noga kolla mot denna lista. Är man lite äventyrligt lagt kanna man ju chansa på att inte bli upptäckt. De må hittills ha funnits en ganska stor möjlighet att klara sig genom tullen, men det är bara en tidsfråga tills avancerad biosensorisk utrustning installeras för att maskinellt upptäcka såväl sprängmedel som narkotika. Den gångna veckans händelser (packet innehållande sprängmedel från Jemen) har åter aktualiserat behovet av bättre skydd mot detta hot. Som biprodukt kommer en sådan utrustning även kunna spåra upp kemiska preparat enligt förprogrammerade önskemål som tex narkotikaklassade läkemedel. En sådan maskin är med säkerhet för den thailändska polisen som en skänk från ovan eftersom den ger otroliga utpressningsmöjligheter mot aningslösa turister. Alprazolam (kat. 4) kan däremot införas i en begränsad mängd tillsammans med läkarintyg. Om detta funkar mot flygångest vågar jag dock att betvivla samtidigt som det bevisligen finns bättre metoder mot sådant. M.v.h. //Singha711 Nu är nog inte syftet att dämpa någon flygångest. Jag tar dessa piller för att kunna sova på flygningen vilket de funkar alldeles utmärkt till. Jag gissar också att det var trådskaparens syfte. Rätta mig om jag har fel. Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Arkiverad
Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.