Jump to content
IGNORERAD

Besöksvisa

Thainab

Recommended Posts

En liten fundering... om tjejen har besöksvisa som börjar gälla den tex 10e kan hon då flyga på kvällen den 9e och landa i Sverige den 10 ? eller måste visat ha börjat gälla när hon checkar in ? :whistle:

Tycker ju själv att hon borde kunna flyga den 9e, men man vet ju inte med alla dessa konstiga regler hit och dit :crazy:

Mvh: Nabben

Dela på andra sajter

En liten fundering... om tjejen har besöksvisa som börjar gälla den tex 10e kan hon då flyga på kvällen den 9e och landa i Sverige den 10 ? eller måste visat ha börjat gälla när hon checkar in ? :whistle:

Tycker ju själv att hon borde kunna flyga den 9e, men man vet ju inte med alla dessa konstiga regler hit och dit :crazy:

Jag tycker som du nabben den 9e, är det nåt nytt på gång. :whoco5: Maitan. :drinks:

Maitans i Pattaya

Direktsändning via webcam

Se även

här på MaiPenRai.se för senaste nytt

Dela på andra sajter

Själv tycker jag inte att det borde vara några problem när hon checkar in i Thailand för dom ser ju att visumet gäller när hon landar här i svedala och det är ju det som är det viktiga, men som du säger så kan det ju vara lite svårt att veta exakt vilka regler som gäller.

Hoppas på att du får ett svar från någon som vet exakt vilka regler som gäller och lycka till :good:

Dela på andra sajter

Ett är säkert det kan bli fel :drinks::rotfl::rotfl:

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Dela på andra sajter

Nu är jag inte helt 100 på detta och skulle väl då kanske inte svara,men jag har i minnet att visumet gäller från det att hon går genom passkontrollen på Arlanda och får en stämpel i passet,i detta fall bör det ju bli den 10e som gäller :)

Dela på andra sajter

Exakt vad Thainab beskriver har fru Chang gjort en gång, och det var inga problem. Visumet ska gälla när man inträder i Schengen vilket för fru Chang blev på Kastrup. Incheckning i Chiang Mai 18.00 dagen innan visumet började gälla, dock avresa från BKK efter midnatt och i Kastrup cirka 06.30.

Med reservation för att man ändrat reglerna sen dess, vilket var 2005.

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

• 1 månad senare...

Hej precis som Changen säger så va de sist min fru va här hon landa på arlanda samma morgon som visat började att gälla inga problem

glimten66

Dela på andra sajter

Eftersom visumet gäller för besök i ett schengenland ska det vara giltigt när man passerar inresekontrollen vid första schengengränsen. Svårare är det inte.

Mvh Thaikonsult

http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket.
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...