Jump to content
IGNORERAD

Sjöfolk med anknytning till Thailand


Scandinaviancorner

Recommended Posts

navion hispania

Tja  lite julklappar, kolvringar från UK som vi fått tillverkat.

Väntar  bara på cylinderfoder från Spanien  så skall vi  dra  8 st foder och kolvar. 

20161124_143339.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

On 19 november 2016 at 06:35, skrev Soengsang:

 

Destination Gotlands reservbåt ingen renodlad passagerarfärja, men kan ta ett antal lastbilschaufförer, har de senast åren mest legat upplagd i Nkpg, tidigare i Kappelshamnsviken på Gotland, men hyrs ibland ut för kortare kontrakt som ersättningsbåt på olika linjer, pga olika anledningar.

Just nu uthyrd till Stena en kortare tid.

 

Ett kul uppdrag för den var 2001 då de körde ett helt tivoli från Halmstad till HongKong.

 

 

 

Lite om båten här.

Var inte den utchartrad till IFOR för cirka 6-8 år sedan?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 19/11/2016 at 20:57, skrev Scandinaviancorner:

För några ¨år sedan när jag blev för jävla tjock och inte fick nytt läkarintyg i Bangkok

 

Vart gick du? Finns många sjukhus att gå till. 

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2016-09-27 at 05:25, skrev navion hispania:

20160926_210104.jpg

20160926_205946.jpg

På Nationalmuseet har jag jobbat på 80-talet. Kupoltaken är väldigt spännande i sin konstruktion.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2016-11-19 at 15:08, skrev Scandinaviancorner:

.

1796624_239130049600059_1070388589_n.jpg

Den där bilden är underbar! Den påminner mig om en resa till Blyth i i England, eller Scottland? för att lasta stenkol. Utan last så for vi än hit än dit, och jag kommer ihåg det särskilt för att köttbullarna hoppade som ping pong bollar på tallriken när propellern gick över ytan. Båten var väldigt lik denna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner
10 timmar sedan, skrev SatanG:

 

Vart gick du? Finns många sjukhus att gå till. 

 

/ SatanG

Norska sjöfartsdirektoratet har 6 godkända läkare på Bumrungrand hospital och det finns bara 2 hospital som är godkända av dom

Ändrades av Scandinaviancorner
Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Scandinaviancorner:

Norska sjöfartsdirektoratet har 6 godkända läkare på Bumrungrand hospital och det finns bara 2 hospital som är godkända av dom

 

Ok, Norge har lite tuffare krav.

 

För egen del har jag hittills gått på BNH, Bumrungrad och Sikarin och förnyat läkarintyget. Bara skrivit ut DMA's läkarblankett, som även godkändes av svenska myndigheter. Annars tror jag det finns 1 läkare som är godkänd av transportstyrelsen för elektroniskt läkarintyg i Thailand, hon jobbar på BNH men verkar även ha egen praktik där hon tar runt 12k för ett sådant.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev SatanG:

 

Ok, Norge har lite tuffare krav.

 

För egen del har jag hittills gått på BNH, Bumrungrad och Sikarin och förnyat läkarintyget. Bara skrivit ut DMA's läkarblankett, som även godkändes av svenska myndigheter. Annars tror jag det finns 1 läkare som är godkänd av transportstyrelsen för elektroniskt läkarintyg i Thailand, hon jobbar på BNH men verkar även ha egen praktik där hon tar runt 12k för ett sådant.

 

/ SatanG

Har dom tillstånd att utföra dom nya blå läkarintygen ( STCW-Manilla )  som krävs från årsskifftet?    https://www.transportstyrelsen.se/sv/sjofart/Ombordanstallda/Sjoman/Behorighet/STCW-Manila/

Link to comment
Dela på andra sajter

39 minuter sedan, skrev SatanG:

 

Ok, Norge har lite tuffare krav.

 

För egen del har jag hittills gått på BNH, Bumrungrad och Sikarin och förnyat läkarintyget. Bara skrivit ut DMA's läkarblankett, som även godkändes av svenska myndigheter. Annars tror jag det finns 1 läkare som är godkänd av transportstyrelsen för elektroniskt läkarintyg i Thailand, hon jobbar på BNH men verkar även ha egen praktik där hon tar runt 12k för ett sådant.

 

/ SatanG

 

Hon gör det svenska friskintyget på BNH, bara hon godkänd av transportstyrelsen för svensk behörighet, har vart hos henne 2 gr.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2016-11-19 at 13:45, skrev gusings:

 

Vino Tinto tror jag!

 

 

Jo Tinto är det, kortet taget på Lindösidan i Lindökanal/Nkpg.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Naam jai:

Har dom tillstånd att utföra dom nya blå läkarintygen ( STCW-Manilla )  som krävs från årsskifftet?    https://www.transportstyrelsen.se/sv/sjofart/Ombordanstallda/Sjoman/Behorighet/STCW-Manila/

 

Ja, jag trodde jag behövde det men Transportstyrelsen släppte det för mig, har alla nya STCW-Manila behörigheter.

För elektroniskt läkarintyg finns annars bara  Dr. Irène Yin-Ong Kiatkwankul på BNH.

http://www.transportstyrelsen.se/globalassets/global/sjofart/ombordanstallda/lakarintyg/lakare-i-utlandet-som-ar-anslutna-till-sjolakarwebben.pdf

 

/ SatanG

 

 

 

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

36 minuter sedan, skrev SatanG:

 

Ja, jag trodde jag behövde det men Transportstyrelsen släppte det för mig, har alla nya STCW-Manila behörigheter.

För elektroniskt läkarintyg finns annars bara  Dr. Irène Yin-Ong Kiatkwankul på BNH.

http://www.transportstyrelsen.se/globalassets/global/sjofart/ombordanstallda/lakarintyg/lakare-i-utlandet-som-ar-anslutna-till-sjolakarwebben.pdf

 

/ SatanG

 

 

 

 

Fick visst inte med blanketten.

https://www.transportstyrelsen.se/globalassets/global/sjofart/ombordanstallda/lakarintyg/h-dekl.pdf

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Snyggt, är också pg att överhala byssan, men blir på varv då vi behöver den dagligen nu.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev navion hispania:

Tja ny renoverad byssa på T/B Skärnäs 

sk1.jpg

sk2.jpg

sk3.jpg

Vilket lyft :great:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
  • 1 månad senare...

Nu är det bara sista resan kvar... till skroten :sure:

Hon ligger precis ovan slussen i Ström i Göta Älv. Far min var uppe och tittade på henne och delade med sig av bilderna.

Någon som seglat med henne?

 

P2250711.JPG

P2250715.JPG

P2250719.JPG

P2250724.JPG

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är det bara sista resan kvar... till skroten :sure:
Hon ligger precis ovan slussen i Ström i Göta Älv. Far min var uppe och tittade på henne och delade med sig av bilderna.
Någon som seglat med henne?
 
P2250711.thumb.JPG.478a2b6d94cfb803f3ad32998fe4cf77.JPG
P2250715.thumb.JPG.4dffb454f9fb43aae786733bd5b0f281.JPG
P2250719.thumb.JPG.103af37336acd188b89dd8eddb7c04c0.JPG
P2250724.thumb.JPG.e5ff39e7728fe855db5b4b21a6790a5a.JPG

Nä, men är god vän med ägaren.
Egentligen tror jag han inte gråter floder, hade inte planerat någon ny SS då hon var dålig i tankarna mm, bara att Grenå kommer lite tidigare nu och försäkringsbolaget betalar nog bättre än vad hennes skrotvärde var.
Men tråkigt i vilket fall, 12 personer blir ju arbetslösa.

Sent from my SM-A910F using Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Soengsang:


Nä, men är god vän med ägaren.
Egentligen tror jag han inte gråter floder, hade inte planerat någon ny SS då hon var dålig i tankarna mm, bara att Grenå kommer lite tidigare nu och försäkringsbolaget betalar nog bättre än vad hennes skrotvärde var.
Men tråkigt i vilket fall, 12 personer blir ju arbetslösa.

Sent from my SM-A910F using Tapatalk
 

Visst är det självlossaren av spannmål mm, som tidigare ägdes i Kalmar?

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst är det självlossaren av spannmål mm, som tidigare ägdes i Kalmar?

Yes, tidigare Karlshamn.....men de sista åren Kalmar och fortfarande.

Sent from my SM-A910F using Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev kalasbullen:

Är inte du i Thailand?

 

 

Jo. Men hemmavid bor jag i närheten.

Far min var och tittade och delade med sig av bilderna.

Link to comment
Dela på andra sajter

kalasbullen
Precis nyss, skrev samet:

 

Jo. Men hemmavid bor jag i närheten.

Far min var och tittade och delade med sig av bilderna.

Ja jag läste snabbt och missde det. Ha det bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

55 minuter sedan, skrev Soengsang:


Yes, tidigare Karlshamn.....men de sista åren Kalmar och fortfarande.

Sent from my SM-A910F using Tapatalk
 

Ja, där har man fått attester signerade och någon flaska som present men det är nog sent åttiotal fram till sekelskiftet.

Bertilsson om jag minns rätt.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...