Jump to content
IGNORERAD

Vad dricker ni just nu?


Avregistrerad clion

Recommended Posts

1 timme sedan, skrev ellim63:

Frugan och favoritdottern var ju på Spa Yasuragi i början på veckan och då fick dom en sipp av denna whisky från Japan som dom gillade skarpt. Vilken tur att det fanns några flaskor kvar i gnällbätet.. Helt överens med tjejerna, fantastiskt god tillsammans med kaffe! 💕

 

DSC_4284.thumb.JPG.8721a7386e603f32f232b32e07e6127a.JPG

den är försvinnade god... inne på andra flaskan

 

Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 41,4k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Peolito

    4193

  • B747

    2364

  • MickeN

    1998

  • Enis

    1914

22 minuter sedan, skrev Enis:

den är försvinnade god... inne på andra flaskan

 

Enis

Frugan köpte två flaskor i går, å jag fick två sippar och då menar jag 2 små sippar idag...för jäkla god!💞:great:

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev ellim63:

Frugan och favoritdottern var ju på Spa Yasuragi i början på veckan och då fick dom en sipp av denna whisky från Japan som dom gillade skarpt. Vilken tur att det fanns några flaskor kvar i gnällbätet.. Helt överens med tjejerna, fantastiskt god tillsammans med kaffe! 💕

 

DSC_4284.thumb.JPG.8721a7386e603f32f232b32e07e6127a.JPG

Om du inte redan testat Nikka From The Barrel, så gör det. Den är annorlunda mot Coffey, men bättre.

Link to comment
Dela på andra sajter

48 minuter sedan, skrev M33:

Om du inte redan testat Nikka From The Barrel, så gör det. Den är annorlunda mot Coffey, men bättre.

Var tvungen att leta bland bilder för jag tyckte Nikka From The Barrel lät bekant och den har ju favoritdottern bjudit på i somras när vi och goda vänner var hembjudna till henne, tyckte den var riktigt bra då och Coffey Malt var kanon så får det bli en liten provning dom emellan. Det jag såg när jag googlade på din favorit var att den är betydligt rökigare och jag är inte så förtjust i för mycket rök.. Hursom, denna stod på bordet samma kväll och den var mumsig men japanen var bättre! 

DSC_3215.JPG

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev goli006:

Varför har du fruktsallad i ölen🤣😋🍻

Påstås att det var mexarna som började med en limeklyfta i flaskhalsen för att hålla småflugor borta från ölen.

Jag använder salladen som flödesbroms så att jag håller nere tempot på drickandet 🍻

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev ellim63:

Frågan är ju varför han inte äter fruktsallad istället för detta dåliga substitut till öl... 😄 😉 🙄

Är ju inte så mycket för sallad.

Dricker inte för yrsla och tycker denna läskar bättre än Chang och Leo. Dessutom är den dyrare så man visar lite klass. :rotfl:

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Mankan:

Är det inte dags att ta dig en klunk nu när mörkret faller på?

Blev många klunkar.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev rolba:

Är ju inte så mycket för sallad.

Dricker inte för yrsla och tycker denna läskar bättre än Chang och Leo. Dessutom är den dyrare så man visar lite klass. :rotfl:

❤️

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev rolba:

Påstås att det var mexarna som började med en limeklyfta i flaskhalsen för att hålla småflugor borta från ölen.

Jag använder salladen som flödesbroms så att jag håller nere tempot på drickandet 🍻

En Mexicanare sa till mig att de använde lime klyftan till att ta bort rosten från kapsylen på flaskhalsen pga dålig kvalite på dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev mooton:

En Mexicanare sa till mig att de använde lime klyftan till att ta bort rosten från kapsylen på flaskhalsen pga dålig kvalite på dem.

Alla ursäkter är bra för att få i sig lite öl.🍻

Rostar kapsylen dricker man definitivt för sakta. :rotfl:

Link to comment
Dela på andra sajter

Här är det hårda tider. 0.0 var det enda som gick att skaka fram på hotellet (frukostflingorna blev tilltugg, de är ju 90% choklad).

Så om ni vill ha en liten rackare på rummet får ni ta med🐸

20211119_175809.thumb.jpg.493175492128355453d26ad349ba4ec3.jpg

Ändrades av frogfish
Link to comment
Dela på andra sajter

56 minuter sedan, skrev frogfish:

Här är det hårda tider. 0.0 var det enda som gick att skaka fram på hotellet (frukostflingorna blev tilltugg, de är ju 90% choklad).

Så om ni vill ha en liten rackare på rummet får ni ta med🐸

20211119_175809.thumb.jpg.493175492128355453d26ad349ba4ec3.jpg

När jag anlände gick det bra att beställa till rummet. Var inte ens dyrt.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev rolba:

När jag anlände gick det bra att beställa till rummet. Var inte ens dyrt.

Här var det tvärnej med %.

Link to comment
Dela på andra sajter

En fattig pensionär får vara glad om man får en sådan, alla kan inte visa  hur rik man är, och dricka fin dricka😄👍

Ps, alltid retar det väl någon 👍😄

Har ni humor 😄👍

1637323164881.jpg

Ändrades av pust
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

En fantastisk öl från Ängöl och en skvätt av farsdagspresenten. Njuter av dem båda och tanken på att man inte gått helt vilse i barnuppfostran. 
C7DC336D-49C1-42E1-AE89-6CA04DF77DD7.thumb.jpeg.2222c07b0fbf991db1ed93811890ab94.jpeg

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
14 minuter sedan, skrev Peolito:

Lite finsk salmiak piggar upp fredagskvällen.

FC2F9390-2300-42E0-B891-A0F9CCC0BCEF.jpeg

Gott som fan och får mig att tänka på Lillkurres reportage om badbaljan som man saknar.  För mig var det han som introducerade ”en svart knapp”. 

Link to comment
Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev Fredman:

Gott som fan och får mig att tänka på Lillkurres reportage om badbaljan som man saknar.  För mig var det han som introducerade ”en svart knapp”. 

Vet du vad lillkurre tog vägen?

23 minuter sedan, skrev Fredman:

Gott som fan och får mig att tänka på Lillkurres reportage om badbaljan som man saknar.  För mig var det han som introducerade ”en svart knapp”. 

Mycket gott. Tror det är första gången ja dricker det. MickeN tipsade.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
7 minuter sedan, skrev Peolito:

Vet du vad lillkurre tog vägen?

Mycket gott. Tror det är första gången ja dricker det. MickeN tipsade.

Sist jag träffade honom så var han kvar i Pattaya men var på väg att flytta. Hörde från en medlem att han bor kvar men vet inte mycket mer än så tyvärr. Hoppas få tag på honom i vinter, trevlig kille som hade mycket att berätta om alla sina år i Thailand. Hörde att han har kontakt med en annan medlem som är granne med honom. Vi får hoppas att han kan uppdatera oss eller om han vill vara i fred?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...