Jump to content
IGNORERAD

Vad dricker ni just nu?


Avregistrerad clion

Recommended Posts

  • Svar 43,4k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Peolito

    4605

  • B747

    2364

  • MickeN

    2241

  • Enis

    2049

On 2021-09-22 at 08:25, skrev Peolito:

Tycker Zummen är bästa ölstället i Stockholm. 

Jag har bara varit där två ggr, och har då absolut inte blivit besviken. Både god mat och bra öl, trevlig personal samt trevligt i övrigt stör ju inte heller. 

Enda nackdelen är ju att de inte har IPA, för mig så kändes det lite mysko första besöket. Men nu har jag upptäckt att de har ju massor med god öl som inte är IPA, kunnig personal som har givit mig bra beskrivning av ölen och vad som passar till vad är då ett plus till i kanten.

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev Wangthong:

Jag har bara varit där två ggr, och har då absolut inte blivit besviken. Både god mat och bra öl, trevlig personal samt trevligt i övrigt stör ju inte heller. 

Enda nackdelen är ju att de inte har IPA, för mig så kändes det lite mysko första besöket. Men nu har jag upptäckt att de har ju massor med god öl som inte är IPA, kunnig personal som har givit mig bra beskrivning av ölen och vad som passar till vad är då ett plus till i kanten.

Stene (plus någon till) sålde Akkurat och köpte Zumen och rustade upp det till ett riktigt bra ölställe. Tror han tröttnade på IPA folket och vill servera öl från Bayern/Franken och liknande. Håller med honom. Modern IPA är inget för mig smakar bara konstigt även om en del är drickbart. Gillar dock fortfarande "gammaldag" engelsk IPA väldigt mycket. Personalen utbildas ordentligt är är bra så även maten. Men som sagt vill man dricka får man gå någon annanstans.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Peolito:

Stene (plus någon till) sålde Akkurat och köpte Zumen och rustade upp det till ett riktigt bra ölställe. Tror han tröttnade på IPA folket och vill servera öl från Bayern/Franken och liknande. Håller med honom. Modern IPA är inget för mig smakar bara konstigt även om en del är drickbart. Gillar dock fortfarande "gammaldag" engelsk IPA väldigt mycket. Personalen utbildas ordentligt är är bra så även maten. Men som sagt vill man dricka får man gå någon annanstans.

Tycker väldigt mycket om IPA, men håller med dig i båda fallen. Gammaldags engelsk IPA står sig väl i konkurensen, moderna IPA har jag snart gett upp på. Jag och B747 har ju en favorit i Twisted Thistle den blir jag aldrig trött på. Men den börjar bli svårfunnen numera. Blev dock besviken på den i Scottland, där den är vattnig, den som går till Sverige har fått ligga två dar extra innan tappning så den svenska har en mycket fylligare smak. 

 

Brukar prova mycket av det nya men blir mestadels besviken. Det börjar bli som lagerträsket, det finns en hel del god lager men de riktiga godbitarna är mera svårfunna. 

Självrunnen öl och rauchbier var en otroligt positiv upplevelse, hade inte tänkt mig att det skulle vara en sådan smakupplevelse. Hade förutfattad mening om smaken och hade absolut inte väntat mig de smaker som jag fick uppleva. Det är ju tur att man är nyfiken och provar det mesta sådana här gånger.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev M33:

Provsmakar en, för mig, ny gin.

 

IMG_6074.thumb.jpeg.f518f1d956cc89a4cbe6276e36ff12d7.jpeg

 

Tur man inte har några tågresor inplanerade idag....

 

IMG_6075.thumb.jpeg.b723b8f328d771d7cf1712c1e5043fc6.jpeg

"Navy strength"

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev M33:

Provsmakar en, för mig, ny gin.

 

IMG_6074.thumb.jpeg.f518f1d956cc89a4cbe6276e36ff12d7.jpeg

 

Tur man inte har några tågresor inplanerade idag....

 

IMG_6075.thumb.jpeg.b723b8f328d771d7cf1712c1e5043fc6.jpeg

 Screenshot_20210924-165732_Chrome.thumb.jpg.19981e480ad49923fac351757d215bb6.jpgPå tal om Hernö. Får lobba för den nya Hernö Baren i Stockholm  där vårt företag var inblandad i uppbyggnaden.

Så har ni vägarna förbi😊👍

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Nilsson68:

 Screenshot_20210924-165732_Chrome.thumb.jpg.19981e480ad49923fac351757d215bb6.jpgPå tal om Hernö. Får lobba för den nya Hernö Baren i Stockholm  där vårt företag var inblandad i uppbyggnaden.

Så har ni vägarna förbi😊👍

Sett detta på sociala medier. När jag har möjlighet skall jag garanterat testa.

Link to comment
Dela på andra sajter

26 minuter sedan, skrev Nilsson68:

 Screenshot_20210924-165732_Chrome.thumb.jpg.19981e480ad49923fac351757d215bb6.jpgPå tal om Hernö. Får lobba för den nya Hernö Baren i Stockholm  där vårt företag var inblandad i uppbyggnaden.

Så har ni vägarna förbi😊👍

När ska du dit 😀

Link to comment
Dela på andra sajter

29 minuter sedan, skrev Tallviking:

"Navy strength"

Riktiga grejor men jag föredrar blå och gula flaskorna av Härnö gin. 

Idag är ju krutet inkapslat så det duger för mig med de blå och gula flaskorna.

Link to comment
Dela på andra sajter

43 minuter sedan, skrev M33:

Provsmakar en, för mig, ny gin.

 

IMG_6074.thumb.jpeg.f518f1d956cc89a4cbe6276e36ff12d7.jpeg

 

Tur man inte har några tågresor inplanerade idag....

 

IMG_6075.thumb.jpeg.b723b8f328d771d7cf1712c1e5043fc6.jpeg

Var den god?

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Peolito:

Var den god?

Nä, inte i kombination med FT blå. Skall testa med Britvic senare. Nu får jag varva ner med Hof en stund :) 

 

1082D1B2-12CA-47A7-AB68-C23D72ECAF07.thumb.jpeg.d9f64d36ff923ac52f66ef8c7567d931.jpeg

Link to comment
Dela på andra sajter

51 minuter sedan, skrev Peolito:

Var den god?

Den blir svårare att blanda när den blir så stark, tycker jag. 

Den gula eller blå tycker jag om att dricka utan utblandning. Skulle man blanda dessa lite så fungerar FT bra, men fungerar sämre till navy strength. Därför föredrar jag gul o blå. Sedan tycker en del att man kan blanda andra intressanta saker med Härnö svart, men jag dricker så gott som bara GT så jag har aldrig provat någon annan drink med den svarta ginen. 

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev Wangthong:

Den blir svårare att blanda när den blir så stark, tycker jag. 

Den gula eller blå tycker jag om att dricka utan utblandning. Skulle man blanda dessa lite så fungerar FT bra, men fungerar sämre till navy strength. Därför föredrar jag gul o blå. Sedan tycker en del att man kan blanda andra intressanta saker med Härnö svart, men jag dricker så gott som bara GT så jag har aldrig provat någon annan drink med den svarta ginen. 

Gul var bättre.

Gul & Blå var jeans.

Nästa test får bli Britvic.

Men 3x10cl 57% på en fredag iklädd soffkostym kan leda till ett oväntat intresse av att svamla så… spänn fast er!

 

3B2FC424-E52E-4349-9727-CADEBC1DB82C.thumb.jpeg.d1c25e099d3c73119b3ed6d7f2b27fed.jpeg

Ändrades av M33
Link to comment
Dela på andra sajter

44 minuter sedan, skrev M33:

Gul var bättre.

Gul & Blå var jeans.

Nästa test får bli Britvic.

Men 3x10cl 57% på en fredag iklädd soffkostym kan leda till ett oväntat intresse av att svamla så… spänn fast er!

 

3B2FC424-E52E-4349-9727-CADEBC1DB82C.thumb.jpeg.d1c25e099d3c73119b3ed6d7f2b27fed.jpeg

Fan vad du super.......:huh:🤣

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev B747:

Fan vad du super.......:huh:🤣

För en timid och måttlig kan det se så ut. Men du borstar väl tänderna i starkare än detta?

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev M33:

För en timid och måttlig kan det se så ut. Men du borstar väl tänderna i starkare än detta?

KORREKT!!!

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att sitta i karantän på en öjävel får aldrig bli en ursäkt till att enbart dricka fulöl. Jag lånade en cykel och ställde in Google Maps på närmaste Villa Market och nu känner jag hur kvaliteten fyller min lekamen.

 

Om någon timme är det dock dags att traska längs stranden till någon av de många bambubarerna där Sandlådefolket dricker sina Singha och Leo; ändå kul med lite sällskap.

 

CA607C9B-94E2-4043-B074-0389DDC1A4FA.thumb.jpeg.3e661a62277e74aba4909c812701935b.jpeg

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...