Jump to content
IGNORERAD

Vad dricker ni just nu?


Avregistrerad clion

Recommended Posts

  • Svar 41,3k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Peolito

    4168

  • B747

    2364

  • MickeN

    1985

  • Enis

    1908

Chrille Columbus

Fanta appelsin 

16278325172746032032982192441038.jpg

Satanister är ganska snälla bara man låter bli att jävlas med dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Peolito:

Lite godis till fotbollen.

74E6B04D-A9A0-4818-9D15-F4D26534973F.jpeg

Till fotbollen??:rotfl:

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kom nästan 40 liter öl i fast form från MaltMagnus idag. Även en 9 liters ölburk slank ned.

Förhoppningsvis blir det två olika IPor att dricka om ca 2 veckor.

20210731_160934.thumb.jpg.0fab40e80c136cddf4668fdb7a32e006.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Chrille Columbus

Låter lite optimistiskt med två ynka veckor.

Du får nog vänta lite längre än så.

Visst ska den bli utjäst på 7 till 10 dygn men sen tillkommer lagring på det.

 

 

 

Vissr 

Satanister är ganska snälla bara man låter bli att jävlas med dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Chrille Columbus:

Låter lite optimistiskt med två ynka veckor.

Du får nog vänta lite längre än så.

Visst ska den bli utjäst på 7 till 10 dygn men sen tillkommer lagring på det.

 

 

 

Vissr 

När den är utjäst fyller jag hälften på fat, kyler och fyller på kolsyra några dagar. 

De två halvsatser jag har kvar fyller jag på flaska som får kolsyrejäsa och drickas framöver.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2021-08-02 at 15:33, skrev Wangthong:

När den är utjäst fyller jag hälften på fat, kyler och fyller på kolsyra några dagar. 

De två halvsatser jag har kvar fyller jag på flaska som får kolsyrejäsa och drickas framöver.

Gör ungefär samma, Var för snabb i början, Vänta en två månader ,, I mitt tycke en mycket bättre öl när den satt sig ......

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev wavis:

Gör ungefär samma, Var för snabb i början, Vänta en två månader ,, I mitt tycke en mycket bättre öl när den satt sig ......

Brukar också ta god tid så att allt får gå i rätt takt. Det här fallet blev inte så, det ska bli fest. Får börja med finöl, sedan på kvällen är det inte så många som märker att ölen är lite forcerad. Viktigt att ölen får jäsa ut riktigt, sedan kan man följa utvecklingen av flaskorna. En belgare jag gjorde hade en konstig kurva var bäst efter 3 veckor på flaska. Så det skiljer på olika kategorier.

 

Har alltid lite finöl hemma numera så man inte glömmer hur det smakar. Twisted Thistle smakar vattenskadad i Scottland. Vid besök på deras bryggeri så blev jag förvånad att den var så blaskig. Fick då höra att det som gick till Sverige och Ryssland fick jäsa två dagar extra innan tappning. Detta är min absoluta favoritöl. Kan få nya favoriter men de håller inte i längden. Twisted är mainstream men med en botten som jag vill komma fram till själv. Lite käk nu sen ska jag njuta av en Twisted på altanen.

20210804_104407.thumb.jpg.aad2b809552d7fde44aaabd153b12848.jpg

 

Ändrades av Wangthong
Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Wangthong:

Ölstund på altan efter lunch.

20210804_125620.thumb.jpg.f58e19f21fcba1f68f77c10f4a084617.jpg

En grymt god öl.......Det är himmelriket att dricka denna ur ölkranen på Bishops i Umeå.(Stamstället)

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev B747:

En grymt god öl.......Det är himmelriket att dricka denna ur ölkranen på Bishops i Umeå.(Stamstället)

Trodde vi skulle kunna träffas där över en Twisted. Sedan jag flyttat från Umeå till Sundsvall brukar jag vara uppe i Skellefteå och jobba emellanåt. Sundsvall är utan Twisted på Bishops dessutom har systemet slutat med den i ordinarie sortiment. Beställer någon gång. Annars har jag fått nöja mig med de gånger Bishops haft i Skellefteå och Umeå. Har även funnits på några ställen söderut. Har gjort stopp för AW i Umeå när jag åkt hem på torsdagar. Går i pension nu i september hade tänkt vara mera i Thailand då. Så då blir man ändå utan Twisted. Skål!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Wangthong:

Trodde vi skulle kunna träffas där över en Twisted. Sedan jag flyttat från Umeå till Sundsvall brukar jag vara uppe i Skellefteå och jobba emellanåt. Sundsvall är utan Twisted på Bishops dessutom har systemet slutat med den i ordinarie sortiment. Beställer någon gång. Annars har jag fått nöja mig med de gånger Bishops haft i Skellefteå och Umeå. Har även funnits på några ställen söderut. Har gjort stopp för AW i Umeå när jag åkt hem på torsdagar. Går i pension nu i september hade tänkt vara mera i Thailand då. Så då blir man ändå utan Twisted. Skål!!!

Skål:great:

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev B747:

En grymt god öl.......Det är himmelriket att dricka denna ur ölkranen på Bishops i Umeå.(Stamstället)

Är du en sån stammis så du ligger under kranen o dricker, det var som fan😱 

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev hamnoi:

Är du en sån stammis så du ligger under kranen o dricker, det var som fan😱 

Bengan är stammis på alla ölschapp

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter en dag i Trosa med barn o barnbarn och ett skitkul störtregn, blev det .......

IMG_20210804_160325__01.thumb.jpg.65abf98cfcda0087df3a15c7e7c1ab0a.jpg

En värdig avslutning vid sjöboden!

IMG_20210804_232839.thumb.jpg.229fa83d1e91539b39ada55e4eed1c71.jpg

//S

 

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minutes ago, ellim63 said:

Latte i Karlskoga .. fantastiskt gott!

 

DSC_3679.thumb.JPG.eadd62469b2046565f7da93553ec248f.JPG

Karlskoga med 350 000st trafiklysen :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...