Jump to content
IGNORERAD

Vad dricker ni just nu?


Avregistrerad clion

Recommended Posts

  • Svar 43,4k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Peolito

    4605

  • B747

    2364

  • MickeN

    2241

  • Enis

    2049

Chrille Columbus
11 timmar sedan, skrev Wangthong:

Fullers brukar skriva på etiketten att deras öl "made using the clean water from the river Thames".

Är osäker om det var just ordet clean, kan varit en annorlunda formulering med liknande betydelse.

 

Står det fortfarande på etiketten?

 

Fantastisk utsikt har du mycket rätt i. Färgsättningen på etiketten passar så jäkla bra med bakgrunden.

Kanske tar   vattnet uppströms? Eller skojar bara brittisk humor är lite knepig, men inte så knepig som tyskarnas. 

I Tyskland finns det en tv serie Der tatortreninger som är en komediserie om en saneringsfirma som har som specialitet att städa upp brotts och olycksplatser när polisen är klar.

https://m.imdb.com/title/tt2147995/

 

 

Dricker? Kaffe så klart smakar fint så här på morgonkvisten. 

20210802_114622.jpg

Satanister är ganska snälla bara man låter bli att jävlas med dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Peolito:

Avrundar med en Schlenkerla kreusen.

9A23A019-0BB7-4E47-8247-DA824173DAF7.jpeg

Avrundar?Tycker du verkar runda på för fullt:rotfl:

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

36 minuter sedan, skrev B747:

Avrundar?Tycker du verkar runda på för fullt:rotfl:

Man säger ju bara så! För att klara sig från massor med nya inlägg, avrundar han lite fint! 🍺

Link to comment
Dela på andra sajter

Arbetsvecka slut. Då, om någon gång, har man väl gjort sig förtjänt av en kall pilsner.

Avnjuter den med kompisarna, en hel och en halv.

 

IMG_5054.thumb.jpg.286322c3926f6e338f1cec4e5bee8b23.jpg

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

50 minuter sedan, skrev ellim63:

En för lilla maggen och en för yrseln.. 😄

 

DSC_3730.thumb.JPG.4fcc7e6a1e20bf06d1ecf3385d0f565a.JPG

16288772246899182678617940583811.thumb.jpg.e8faaeb4139bccffed7e9759c57b7782.jpgskiter i magen satsar på yrslen🍺😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja du mille.. in på torget i morgon igen!@!@

Gumman din vore rik om hon sålde 50% av vad ni odlar!😉🙂😉🍓

Link to comment
Dela på andra sajter

51 minuter sedan, skrev Issanbonde:

Ja du mille.. in på torget i morgon igen!@!@

Gumman din vore rik om hon sålde 50% av vad ni odlar!😉🙂😉🍓

Har ni kantareller i morgon?

Link to comment
Dela på andra sajter

Har ju dambesök hemma i södern så en liten musöppnare är ju aldrig fel...

 

Gardo & Morris Sauvignon Blanc från Marlborough, Nya Zeeland.  Dä sa va gött att leva annars kan e kvetta...

 

755955_200.png.21be8ca7030f3ddb7b15018a0f788ad3.png

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev MaiChai:

Har ju dambesök hemma i södern så en liten musöppnare är ju aldrig fel...

 

Gardo & Morris Sauvignon Blanc från Marlborough, Nya Zeeland.  Dä sa va gött att leva annars kan e kvetta...

 

755955_200.png.21be8ca7030f3ddb7b15018a0f788ad3.png

Nya Zeeländska vita viner är aldrig fel.

Fruktiga och lättdruckna lite läskande. 
👍😉

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Rillex:

Nya Zeeländska vita viner är aldrig fel.

Fruktiga och lättdruckna lite läskande. 
👍😉

Jag är en sucker för dem, har man en kiwi sauvignon blanc i kylen är man alltid rätt på det.

 

Tror aldrig jag hittat en enda av dessa kiwi viner som inte varit bra?

Ändrades av MaiChai

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Rillex:

Nya Zeeländska vita viner är aldrig fel.

Fruktiga och lättdruckna lite läskande. 
👍😉

 

3 minuter sedan, skrev MaiChai:

Jag är en sucker för dem, har man en kiwi sauvignon blanc i kylen är man alltid rätt på det.

 

Tror aldrig jag hittat en enda av dessa kiwi viner som inte varit bra?

Läskande var ordet..Underbart!💞🙏:great:

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Atom:

En riktigt bra Belgisk ale som jag aldrig hittat här tidigare.

 

1.thumb.jpg.85da6e89700136efacce4682b8d5dd94.jpg

Har inte sett i Sverige heller. Nu är jag ingen belgarexpert men brukar prova när jag ser nån jag inte provat tidigare. 

Ändrat har visst druckit i Sverige. Skaplig!

Blev sugen på en av mina egna belgare.

20210814_133555.thumb.jpg.217608c253c8b77f5c8ae616d2322d8a.jpg

 

Ändrades av Wangthong
Link to comment
Dela på andra sajter

27 minuter sedan, skrev Wangthong:

Har inte sett i Sverige heller. Nu är jag ingen belgarexpert men brukar prova när jag ser nån jag inte provat tidigare. 

Ändrat har visst druckit i Sverige. Skaplig!

Blev sugen på en av mina egna belgare.

20210814_133555.thumb.jpg.217608c253c8b77f5c8ae616d2322d8a.jpg

 

Min belgare har blivit så dålig nu att jag fick skölja ner den med en Twisted Thistle.

Smakade hyfsat för ett halvår sedan. Har fyra flaskor kvar nu som jag får slänga.

20210814_135813.thumb.jpg.c040ea9157df862e9ea3f82d884a3b2c.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago, Wangthong said:

Har inte sett i Sverige heller. Nu är jag ingen belgarexpert men brukar prova när jag ser nån jag inte provat tidigare. 

Ändrat har visst druckit i Sverige. Skaplig!

Blev sugen på en av mina egna belgare.

20210814_133555.thumb.jpg.217608c253c8b77f5c8ae616d2322d8a.jpg

 

Öl är ett stort intresse; var jag än åker så provar jag alltid det lokala sortimentet och hittar jag en ny öl på Tops, så köper jag den oavsett pris.

 

Med sprit är det annorlunda; självklart uppskattar jag en bra single malt eller en fancy GT på en schysst bar. Inget jag skulle lägga pengar på hemma dock. Hittade i veckan en gammal, billig, gin som Farsan köpte när han var här senast. Kommer ihåg att det blev rätt risiga GT så för att piffa upp det så köpte jag lite Naam manaow på 7 idag. 
 

00716A93-3958-4C4C-904E-560A04E1A6CF.thumb.jpeg.d98b22f5a379f928132d6cca9abf5629.jpeg

 

Jag vet att det finns många GT-fetischister på forumet; det ska vara gin gjord av enarmade analfabeter från Birmingham, tonic från en hydda i Tierp, gurka från Norges Nordkalott och svartpeppar från en kolchos i Kazakstan; allt serverat i ett handblåst glas av en 104-åring från Uleåborg. Så vart det inte riktigt här, men väl så gott om du frågar mig 😉

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

En Belgian white wheat beer från Maine. Thunderstruck med Springsteen, Eddie Vedder Från Pearl Jam och Tom Morello från bl.a. Audioslave. Funkar utmärkt en mulen lördagseftermiddag. 

35C57CB3-9F5D-4C8F-94CC-68537BDCFAD4.thumb.jpeg.12095f0cf05587cf1a75ddc0c55cf141.jpeg

 

 

 

Ändrades av Fredman
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...