Jump to content
IGNORERAD

Vad dricker ni just nu?


Avregistrerad clion

Recommended Posts

Det sista av Esb'n ryker nu. Dåligt med kolsyra och nästan tomt i 5l burken. Flaskorna har också strukit med. Fick inte till kolsyran riktigt i 5l burken så flaskorna var godare. 

20211024_194712.thumb.jpg.92d3147b36d76a953b274e76a5b14612.jpg

Fast 5l burken är mera praktisk när det är fest.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 41,3k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Peolito

    4161

  • B747

    2364

  • MickeN

    1982

  • Enis

    1905

1 timme sedan, skrev Wangthong:

Det sista av Esb'n ryker nu. Dåligt med kolsyra och nästan tomt i 5l burken. Flaskorna har också strukit med. Fick inte till kolsyran riktigt i 5l burken så flaskorna var godare. 

20211024_194712.thumb.jpg.92d3147b36d76a953b274e76a5b14612.jpg

Fast 5l burken är mera praktisk när det är fest.

Har allt mitt på 19 liters , Sen över till flaskor vid behov. Hittade faktiskt 20 flaskor sen i våras jag glömt bort som jag gjort på test , Första som jag har sockerjäst blev förvånad över resultatet så blir o testa mer.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev wavis:

Har allt mitt på 19 liters , Sen över till flaskor vid behov. Hittade faktiskt 20 flaskor sen i våras jag glömt bort som jag gjort på test , Första som jag har sockerjäst blev förvånad över resultatet så blir o testa mer.

5l passar bättre i kylen min. Är ett jäkla stök att fylla allt på flaska så jag började med flaskor och partyfat men efter att ha bucklat 3 st med sockerjäsning och fått massor med skum så testar jag med kolsyra. Är lite tveksam om det är värt det, men ska  ge det några till chanser får jag inte till det så att det ger lika bra kvalitet som flaskorna blir det bara partydricka.

Link to comment
Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev Wangthong:

5l passar bättre i kylen min. Är ett jäkla stök att fylla allt på flaska så jag började med flaskor och partyfat men efter att ha bucklat 3 st med sockerjäsning och fått massor med skum så testar jag med kolsyra. Är lite tveksam om det är värt det, men ska  ge det några till chanser får jag inte till det så att det ger lika bra kvalitet som flaskorna blir det bara partydricka.

Ok,, Själv tycker jag kolsyra e överlägset , Kan varmt rekommendera Boel i tap mottrycksfyllare o samtidigt har du en tappkran på köpet...

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev wavis:

Ok,, Själv tycker jag kolsyra e överlägset , Kan varmt rekommendera Boel i tap mottrycksfyllare o samtidigt har du en tappkran på köpet...

Såg intressant ut jämfört med alternativen. Använder du G tap, reagerade på priset för den? 

Eftersom andra får till det med kolsyra borde väl jag också få till det. Det var första gången jag använde kolsyra och fick forcera lite eftersom adaptern till kolsyraflaskan inte slöt tätt från början. Tappade mycket tid där, och fick skaka in kolsyran för att hinna till en fest. Körde dessutom med låg temperatur för att få in bubblorna snabbare. 

Blir nog bättre när man får ordning på torpet! iTap verkar underlätta flaskfyllning mycket, bara diskning och sanering som återstår.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja priset e vad det är , Bara provat G tappen tänkte bygga en kegerator i vinter o då kommer den till användning.

Kört med beergun innan funkar det också men gäller o hålla både flaskor o öl väl kylt när man tappar.

I o med allt e så jäkla dyrt så får bli nån sak varje mån men nu efter snart två års ölbryggning så e snart mitt rum i källaren klart. O en sak e klart gillar man inte o diska så skall man inte hålla på med ölbryggning 😇 Men underlättar när man har allt på plats i sitt eget kök i källaren utan en Thailänsk darling  med diverse köksutrustning staplade på varann 😆....

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2021-10-22 at 08:03, skrev Peolito:

Ja, Barry och Jocke hänger löst. Urbota dålig inledning på matchen, fast halva laget är ju juniorer. Dessutom förstår jag inte varför så många blir skadade. Sparka fystränaren också. Sparka alla. Vet att ekonomin är dålig men slicka upp lite sponsorer och köp in ett par backar typ Erik Gustavsson som tränar med laget. Fy fan tur det är fredag dags för några rejäla bira på Zumen.

Där åkte första.

 

FE2ED717-303B-41A9-A8C7-F3DB8043C2DA.thumb.jpeg.0ffda4cf82c1a67a16f84a3e3e04816c.jpeg

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj denna var fin

 

A997E983-46BA-4E3F-8D6F-E19FA0D6C3B3.thumb.jpeg.f1887d906e5e9fdacf2e623790dc2894.jpeg

 

skapade snurr i kolan på ett kick när man hade fastande mage

 

enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

31 minuter sedan, skrev Wangthong:

Saknar cigarren!

 

31 minuter sedan, skrev Wangthong:

Saknar cigarren!

Lugn den kommer måste äta först, blir nog en stor cigarr idag 😁🍻

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...