Jump to content
IGNORERAD

Vad dricker ni just nu?


Avregistrerad clion

Recommended Posts

  • Svar 41,3k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Peolito

    4161

  • B747

    2364

  • MickeN

    1982

  • Enis

    1905

50 minutes ago, Peolito said:

En Schlenkerla Rauchbier Märzen kräver sin man. Smakar bäst kl 7 på morgonen på bryggeriet i bamberg. Får 4 rököl av 5.

BB9F2DE0-3B3E-4962-909C-CA9CCFA135B2.jpeg

Där var man förra året och hinkade, så jädrans gott

Link to comment
Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev 65Selander:

Där var man förra året och hinkade, så jädrans gott

Ofattbart gott och trevlig stad.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev 65Selander:

Den är riktigt god. Masarna har ingen dålig öl i sitt sortiment

Så sant så sant!! Oppigårds är ett av de bästa svenska bryggerierna. Syns att det drivs av öl entusiaster, Svett, känsla och hårt arbete har gett oss massor av goda öl från Hedemora. Intressant att läsa om bryggeriets historia. 

Nu till en annan del av Sverige. Öborna på Gotland har blivit mera civiliserade numera. Att hänga folk och slå in pannbenet på folk är svunna tider. På galgbacken dricker de numera god öl istället för att hänga folk. Att gottlänningarna inte bara brygger mjöd utan numera riktig god öl är väl kännt. 

Verkar tom. som om vår egen gottlänning slutat slå in skallen på folk, trots att han varit så långt från hemmaplan så länge.

20210828_173318.thumb.jpg.a0c2bb2c5834852cecad7abd28268a00.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

pepsimaxmango33cl.jpg.83e9ae6e7a00bbf3668037e77f4fe726.jpg

 

God dryck som finns på ett Thaihak i Partille!

 

Jag gillar Pepsi Max men ogillade deras "Max Lime" och "Max Raspberry", men Mangon faller mej i smaken (älskar Mango sedan barndomen i Indien), väl värt en test!

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Peolito:

En GT till Dif Sirius

F7D00093-DC92-4D4D-9952-12B060DD09D3.jpeg

Det blev tydligen för få, några till skulle behövts.

 

Dricker en 25 års IPA. JB kan man lita på, inget fel på den inte.

20210829_175030.thumb.jpg.36b7822a908a9f888bc16f79e11b8b75.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

En Kölner bier från dalarna. Typisk tysk ale.

Bryggeriet har tränat sedan 1872 så det är inget hastverk.

20210830_170718.thumb.jpg.4ccf7fa0f77a62006501e54a6a5e20d4.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2021-08-29 at 19:18, skrev Wangthong:

Det blev tydligen för få, några till skulle behövts.

 

Dricker en 25 års IPA. JB kan man lita på, inget fel på den inte.

20210829_175030.thumb.jpg.36b7822a908a9f888bc16f79e11b8b75.jpg

Ja Dif är i en svacka. Jämtlands gör bra öl. Är dock inte förtjust i de moderna IPA som görs. Har dock inte smakat denna öl.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Peolito:

Ja Dif är i en svacka. Jämtlands gör bra öl. Är dock inte förtjust i de moderna IPA som görs. Har dock inte smakat denna öl.

Håller med om moderna IPA. Den här är basic med rena humliga toner lite mycket citrus dragning bara.

1 timme sedan, skrev Peolito:

Zumen god öl och inte trendiga.

7644FFCD-63F2-44A4-9D25-9BFB70D8688F.jpeg

God strömming har de i varje fall. Som tur är har de en del bra lager också. Dricker normalt inte lager om den inte har stor beska. Rökig öl tillhör heller inte mina favoriter. Men jag smakar det mesta.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minutes ago, Wangthong said:

Håller med om moderna IPA. Den här är basic med rena humliga toner lite mycket citrus dragning bara.

God strömming har de i varje fall. Som tur är har de en del bra lager också. Dricker normalt inte lager om den inte har stor beska. Rökig öl tillhör heller inte mina favoriter. Men jag smakar det mesta.

Som sagt var är det ju han som dricker som bestämmer vad som är gott, personligen är jag som Peolito och inmundigar allting där inne.

Hade ju fördelen att vara i Bamberg i oktober och där gick man och mös om dagarna/kvällarna 

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev Wangthong:

Håller med om moderna IPA. Den här är basic med rena humliga toner lite mycket citrus dragning bara.

God strömming har de i varje fall. Som tur är har de en del bra lager också. Dricker normalt inte lager om den inte har stor beska. Rökig öl tillhör heller inte mina favoriter. Men jag smakar det mesta.

Old Time IPA gillar jag där det är mer humlat och något mer alkoholstarkt typ fullers. Citrus är inte min favorit i öl men smaken är ju som baken. Zumen har flera bra tyska och svenska lager plus självrunna lager som är smaskiga. 

Link to comment
Dela på andra sajter

43 minuter sedan, skrev 65Selander:

Som sagt var är det ju han som dricker som bestämmer vad som är gott, personligen är jag som Peolito och inmundigar allting där inne.

Hade ju fördelen att vara i Bamberg i oktober och där gick man och mös om dagarna/kvällarna 

Tysk öl är nog överlag klart bättre än de flesta svenska lageröl. Har ingen kunskap om Bamberg dock. 

38 minuter sedan, skrev Peolito:

Old Time IPA gillar jag där det är mer humlat och något mer alkoholstarkt typ fullers. Citrus är inte min favorit i öl men smaken är ju som baken. Zumen har flera bra tyska och svenska lager plus självrunna lager som är smaskiga. 

Har aldrig smakat en självrunnen öl. Möjligen mina egna då. Jag smakar alltid när de jäst färdigt, innan jag tappar upp och de får kolsyrejäsa. Fast jag antar att självrunna är lite mera anpassade smakmässigt för att inte vara "trycksatta". Ölnörd som jag är måste jag nog prova.

Ska se om jag får till ett besök på Zummen när jag ska ner till Solna nästa månad på jobb. Tror jag får lite tid den 21'a på kvällen. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...