Jump to content
IGNORERAD

Vad dricker ni just nu?


Avregistrerad clion

Recommended Posts

Landade från Oslo tidigt i morse och orkade inte stanna för alkoinköp. Lite taskig i magen och känner inte för Singha så frågade frugans kusin om han har någon sprit: ”visst, importerad rom”. Låter bra tänkte jag. Så skulle jag inte tänkt. Importerad från Vietnam och påminner både i lukt och smak om ett magert 80-tal då Farsan köpte hembränt och smaksatte med romessens för att låtsas att det var en exklusiv (?!) Bacardi.

C1FD4A32-6D01-4C2A-9105-A3DE031EF38A.jpeg

Ändrades av Atom

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 41,3k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Peolito

    4161

  • B747

    2364

  • MickeN

    1982

  • Enis

    1905

4 minuter sedan, skrev Atom:

Landade från Oslo tidigt i morse och orkade inte stanna för alkoinköp. Lite taskig i magen och känner inte för Singha så frågade frugans kusin om han har någon sprit: ”visst, importerad rom”. Låter bra tänkte jag. Så skulle jag inte tänkt. Importerad från Vietnam och påminner både i lukt och smak om ett magert 80-tal då Farsan köpte hembränt och smaksatte med romessens för att låtsas att det var en exklusiv (?!) Bacardi.

Trodde du var sugen på denna ja....

 

1490851619-rodniksabsinthegreen70_2017.thumb.jpg.41d0e36949f39384636fd0eb63dc2e2a.jpg

 

Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minute ago, Enis said:

Trodde du var sugen på denna ja....

 

1490851619-rodniksabsinthegreen70_2017.thumb.jpg.41d0e36949f39384636fd0eb63dc2e2a.jpg

 

Enis

Aldrig provat men visst vore det smidigt att plocka några löv i trädgården när alternativet är Vietnamesisk ”rom” eller thailändsk ”öl”😀

 

Har dock en Mau Tai i reserv så kanske plockar fram den vid 12-slaget......

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev Atom:

Landade från Oslo tidigt i morse och orkade inte stanna för alkoinköp. Lite taskig i magen och känner inte för Singha så frågade frugans kusin om han har någon sprit: ”visst, importerad rom”. Låter bra tänkte jag. Så skulle jag inte tänkt. Importerad från Vietnam och påminner både i lukt och smak om ett magert 80-tal då Farsan köpte hembränt och smaksatte med romessens för att låtsas att det var en exklusiv (?!) Bacardi.

C1FD4A32-6D01-4C2A-9105-A3DE031EF38A.jpeg

Bockat av hallonshot, lakritsshot, whisky, gin med essens. Underbart!

 

Ändrades av hamnoi

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minutes ago, hamnoi said:

Bockat av hallonshot, lakritsshot, whisky, gin med essens. Underbartt!

Great! Jag har hunnit med Saengsom och 100 Piper vid släktmiddagen samt ljummen Chang och hemkört vid tempelfesten. Vietnamrommen var dock klart sämst. Letat fram en gammal Kaiserdom och en flaska rött i vårt extra kylskåp men känns som tveksamma datum så ber nog frugan ta med sig en Regency från Temple Fair, sådant funkar inte alls när Högåskyrkan i Tibro har fest 😀

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
17 timmar sedan, skrev Atom:

Landade från Oslo tidigt i morse och orkade inte stanna för alkoinköp. Lite taskig i magen och känner inte för Singha så frågade frugans kusin om han har någon sprit: ”visst, importerad rom”. Låter bra tänkte jag. Så skulle jag inte tänkt. Importerad från Vietnam och påminner både i lukt och smak om ett magert 80-tal då Farsan köpte hembränt och smaksatte med romessens för att låtsas att det var en exklusiv (?!) Bacardi.

C1FD4A32-6D01-4C2A-9105-A3DE031EF38A.jpeg

Hua, bilden med ljus rom och cola för mig i minnet tillbaka till tiden då man drack "silverrom" och cola. Jag kan inte varit mer än 17 (?) men tänk, dom minnena finns kvar.....  :surprised:  

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra där..Talisker levererar mycket bra.Nu är min telefon i garaget i min bil så ingen bild...
Själv tar jag bara en enkel Johnnie Walker black label som jag fick av min ohängde lillebror i julklapp.God jul och gott nytt år min gode Fredman.

Fredman :-) Har du tömt Johnny gångare flaskan.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Link to comment
Dela på andra sajter

On 2019-12-31 at 09:07, skrev Towe:

Soda, det är gott f3c49f04b3bf816dd657cbb94f195970.jpg

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
 

Den där funkar i alla väder, som turist så var denna min starter i Kata varje dag 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minutes ago, samet said:

Tar några kalla med finbesöket...

 

20200102_160459.jpg

Cigg??? Bilden tagen 1985 eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

20-talets första bira måste firas med det bästa Thailand för tillfället har att erbjuda.

IMG_1479.jpg

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Det vankas thaislafs igen o då passar ett rött från Argentina finfint till👍

 

FBE03BD9-C7C2-4F95-8794-FC96A6D879DF.thumb.jpeg.5959ca91b3e8ba1001cd57f501e6aa83.jpeg

 

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Atom:

20-talets första bira måste firas med det bästa Thailand för tillfället har att erbjuda.

IMG_1479.jpg

Mer info om Space Craft tack. Och God Fortsättning 

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minutes ago, Raggarn said:

Mer info om Space Craft tack. Och God Fortsättning 

God fortsättning!

 

Vet inget särskilt om Spacecraft; ännu ett thaiägt bryggeri som brygger sina craft beer i Kambodja. Ölen jag drack, Galaxy, är en riktigt bra IPA men sedan har de också en stout, Horizon, som jag inte direkt gillade (betyder dock inget då jag inte gillar Stout utan köpte fel) samt en weizen/IPA hybrid, Liberty 1, jag inte lyckats hitta. Dyrare än många andra thailändska craft beer, 159 Baht för en 33a, men förmodligen den bästa.

 

Om du vill hålla dig ajour med craft beer scenen i Thailand så rekar jag nedanstående sida. 

 

https://bk.asia-city.com/nightlife/news/Bangkok-beer-geek-check-list

 

Jag har för mig att du har någon anknytning till Loei så nu har jag knäppt upp en Outlaw. Denna öl kvalificerar sig med nöd och näppe på 10-i-topp-listan över Thailands bästa öl. Jag har inte druckit den på länge då de numera har en bättre öl, Showdown IPA, men jag antar att Nyårsfirandet gjorde slut på sortimentet. 

 

 

IMG_1480.jpg

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Atom:

God fortsättning!

 

Vet inget särskilt om Spacecraft; ännu ett thaiägt bryggeri som brygger sina craft beer i Kambodja. Ölen jag drack, Galaxy, är en riktigt bra IPA men sedan har de också en stout, Horizon, som jag inte direkt gillade (betyder dock inget då jag inte gillar Stout utan köpte fel) samt en weizen/IPA hybrid, Liberty 1, jag inte lyckats hitta. Dyrare än många andra thailändska craft beer, 159 Baht för en 33a, men förmodligen den bästa.

 

Om du vill hålla dig ajour med craft beer scenen i Thailand så rekar jag nedanstående sida. 

 

https://bk.asia-city.com/nightlife/news/Bangkok-beer-geek-check-list

 

Jag har för mig att du har någon anknytning till Loei så nu har jag knäppt upp en Outlaw. Denna öl kvalificerar sig med nöd och näppe på 10-i-topp-listan över Thailands bästa öl. Jag har inte druckit den på länge då de numera har en bättre öl, Showdown IPA, men jag antar att Nyårsfirandet gjorde slut på sortimentet. 

 

 

IMG_1480.jpg

Tack för feedback och den fina länken🍻
Outlaw har ett ganska stort sortiment😱

8036EB47-2B73-45E8-B03C-09FC44B8EE0C.thumb.png.653cab1511c480c1246de437288b4db9.pngA0490094-D6A0-4ACE-A62A-01615AC14CC5.thumb.png.c24834c56163fd4d41363e9d1094b3d7.png58E9A7FC-7C41-49D0-BDDA-1449DE9D498D.thumb.png.3b5d61714f0588eef60adb5fbf90799c.png09642FCA-3325-4CD4-ADBC-3D877E2D3640.thumb.png.c42bfe2862d1641779022ce063f9dc1c.png

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...