Jump to content
IGNORERAD

Vad dricker ni just nu?


Avregistrerad clion

Recommended Posts

6 timmar sedan, skrev elve99:

Dricker en whisky på verandan i Chiang Khan.7b3a9477f2ba58269501c5c7714aace0.jpg

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk
 

 

Ser trevligt ut!

 

Trodde elve var 11 på norska - men det stavas tydligen elleve......     :-)    

 

 

Nu blir det en kall öl.

 

IMG_7996.thumb.JPG.06244f43b34186d20862764e9c92c50a.JPG

 

Skål på er grevar och baroner!   🍹

 

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 41,3k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Peolito

    4162

  • B747

    2364

  • MickeN

    1982

  • Enis

    1905

13 timmar sedan, skrev Abercrombie:

Hej!

De första 10 dagarna i Pattaya sedan flyger jag till Phuket. Sedan är det meningen att jag ska träffa en kompis och hänga med honom i 10 dagar i Khao Lak. Men!

Kompisens dotter har råkat illa ut och han vet inte om han vill åka ifrån henne. Väljer han att stanna hemma i Sverige så drar jag nog till Karon/Kamala/Patong de sista 10 dagarna istället. Mitt flyg från till Sverige går från Phuket, annars hade jag stannat i Pattaya hela tiden om han inte kommer. Vi får se. Familjen kommer givetvis först.

Hör av Dig vore trevligt med en Hängbärs o lite Travsnack någon eftm 🍄

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Då jag helt tröttnat på jobbet och på fullt allvar börjat fundera på att gå i pension i år, så tänkte jag att det är dags att börja dra ned på några av mina extravaganta vardagsvanor. Normalt köper jag 8 flaskor IPA varje lördag och då de snittar på 170 Baht så blir det 1,360 Baht. Jag startade idag en nedtrappningsprocess där jag bara köpte 4 flaskor IPA samt två stora flaskor Heineken och tjänade därmed runt 500 Baht; det blir ändå 25,000 Baht på ett år.

 

Allteftersom får sedan importerad salami ersättas av Thai-German, fetaost av thailändsk plastost och oliver av tomater i vinäger; snus kan man ju göra själv och den australienska steken kan bytas ut mot hormoninducerad thailändsk kyckling i tillräckligt mycket chilimarinad för att man ska slippa smaken.

 

Har någon ett vettigt jobb att erbjuda så blir det dock fler bilder på strumpfiltrerad kambodjansk finöl. 

IMG_8124.jpg

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
4 minuter sedan, skrev Atom:

Då jag helt tröttnat på jobbet och på fullt allvar börjat fundera på att gå i pension i år, så tänkte jag att det är dags att börja dra ned på några av mina extravaganta vardagsvanor. Normalt köper jag 8 flaskor IPA varje lördag och då de snittar på 170 Baht så blir det 1,360 Baht. Jag startade idag en nedtrappningsprocess där jag bara köpte 4 flaskor IPA samt två stora flaskor Heineken och tjänade därmed runt 500 Baht; det blir ändå 25,000 Baht på ett år.

 

Allteftersom får sedan importerad salami ersättas av Thai-German, fetaost av thailändsk plastost och oliver av tomater i vinäger; snus kan man ju göra själv och den australienska steken kan bytas ut mot hormoninducerad thailändsk kyckling i tillräckligt mycket chilimarinad för att man ska slippa smaken.

 

Har någon ett vettigt jobb att erbjuda så blir det dock fler bilder på strumpfiltrerad kambodjansk finöl. 

IMG_8124.jpg

Du skulle kunna ta över mitt jobb. Förkunskaper som krävs är att känna till hur diverse olika kaffemaskiner fungerar. 

 

Här är belöningen efter månader av hårt slit. 

Ska dock drickas senare idag. 

 

E7723658-56E1-44BF-81B5-EA354030E581.thumb.jpeg.95e77077abd95582e04eb75b7d13f467.jpeg

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev svampen:

Hör av Dig vore trevligt med en Hängbärs o lite Travsnack någon eftm 🍄

Är du i Pattaya?

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minutes ago, andrejsdenruskige said:

Du skulle kunna ta över mitt jobb. Förkunskaper som krävs är att känna till hur diverse olika kaffemaskiner fungerar. 

 

Här är belöningen efter månader av hårt slit. 

Ska dock drickas senare idag. 

 

E7723658-56E1-44BF-81B5-EA354030E581.thumb.jpeg.95e77077abd95582e04eb75b7d13f467.jpeg

Vi kanske skulle kunna göra ett utbyte; kan säkert få det till att vara någon form av miljöpartistisk grön skatteväxling. 

 

Förkunskaper för mitt jobb är mest att kunna dricka Moutai och sjunga karaoke. Du är ju van med norrmän, Skandinaviens sista sovjetrepublik, så kineser borde inte vara några problem; de är mindre men fler.

 

Även om jag gått in i ”budget mode” så var två av mina IPA’s idag just Punk. 195 Baht för en 33 cl flaska skulle nog inte få min budgetplan att falla BTT på läppen.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Du skulle kunna ta över mitt jobb. Förkunskaper som krävs är att känna till hur diverse olika kaffemaskiner fungerar. 

 

Här är belöningen efter månader av hårt slit. 

Ska dock drickas senare idag. 

 

E7723658-56E1-44BF-81B5-EA354030E581.thumb.jpeg.95e77077abd95582e04eb75b7d13f467.jpeg

 

Dricka smör... ja... du behöver ju lägga på dig... men är inte det att gå till överdrift? 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Vi kanske skulle kunna göra ett utbyte; kan säkert få det till att vara någon form av miljöpartistisk grön skatteväxling. 
 
Förkunskaper för mitt jobb är mest att kunna dricka Moutai och sjunga karaoke. Du är ju van med norrmän, Skandinaviens sista sovjetrepublik, så kineser borde inte vara några problem; de är mindre men fler.
 
Även om jag gått in i ”budget mode” så var två av mina IPA’s idag just Punk. 195 Baht för en 33 cl flaska skulle nog inte få min budgetplan att falla BTT på läppen.


Jag har aldrig druckit Moutai, men jag räknar med att jag skulle vara en hejare på Karaoke efter några glas.
Flyga kan ju både du och jag, så det lär fungera utan problem.
195 Thb för en flaska låter dyrt.
Här är det så pass billigt så att jag inte har någon aning om priset. Runt 20kr för en flaska skulle jag kunna tänka mig.
Link to comment
Dela på andra sajter

Då jag helt tröttnat på jobbet och på fullt allvar börjat fundera på att gå i pension i år, så tänkte jag att det är dags att börja dra ned på några av mina extravaganta vardagsvanor. Normalt köper jag 8 flaskor IPA varje lördag och då de snittar på 170 Baht så blir det 1,360 Baht. Jag startade idag en nedtrappningsprocess där jag bara köpte 4 flaskor IPA samt två stora flaskor Heineken och tjänade därmed runt 500 Baht; det blir ändå 25,000 Baht på ett år.
 
Allteftersom får sedan importerad salami ersättas av Thai-German, fetaost av thailändsk plastost och oliver av tomater i vinäger; snus kan man ju göra själv och den australienska steken kan bytas ut mot hormoninducerad thailändsk kyckling i tillräckligt mycket chilimarinad för att man ska slippa smaken.
 
Har någon ett vettigt jobb att erbjuda så blir det dock fler bilder på strumpfiltrerad kambodjansk finöl. 
IMG_8124.thumb.jpg.20f9985ffe537c96653e138a2a154f23.jpg

Just valet av Heineken gör att du inte borde pensionera dig utan kämpa så du kan köpa goda öl [emoji1]


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Link to comment
Dela på andra sajter

Avslutar en flaska Highland Park som sköljs ned med en fulöl som är helt ok [emoji1]IMG_3641.jpg


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Som pensionär får man kosta på sig en Tiger Light på lördagskvällen. 

Hur fan kan de kosta 80 Baht när annan inhemsk kostar 60-70?

Tur att maten är gratis i alla fall på McFly's bar i Rawai 20190202_190352.thumb.jpg.2bd16eab76f6d1645e9d754b60cd9bf9.jpg

 

20190202_190342.thumb.jpg.c8451428d4d2218fd501eb236a75bdea.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Survivalkit när vintern pågår för fullt.
Om jag bara ska dricka en öl så brukar det bli denna Brooklyn.
Frostsäker mig själv 1 del öl och 1 del spolarvätska.

5137ae33df9939352afe39ec2645edfe.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

HB är fint.

image.thumb.jpg.de4cb66ea5fbe518ebc447c81b335882.jpg

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
6 minuter sedan, skrev Jani75:

..nån av dessa blir de men har inte besämt mig riktigt än..

1549114389078849314282.jpg

Jag säger som Bengan -Man behöver inte välja om man tar bägge. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...