Jump to content
IGNORERAD

Vad dricker ni just nu?


Avregistrerad clion

Recommended Posts

  • Svar 41,3k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Peolito

    4160

  • B747

    2364

  • MickeN

    1982

  • Enis

    1904

Tullamore är mer än en slängwhisky,den är fan den prisvärdaste och godaste som finns.Tom glassgubben Peolito lär hålla med mig.

Den går ner lätt [emoji1]


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Link to comment
Dela på andra sajter

Spenderade 2 timmar i morse med att försöka hjälpa dottern med matteläxan. Tyckte jag fick till det hyfsat men insåg att det inte var helt korrekt. Kände mig jävligt korkad och började tänka att jag kanske IPAt bort alla hjärnceller; jag har ju ändå 20 universitetspoäng i matte och dottern är 12 år.

Jag fick ett mail från dotterns kompis farsa som undrade om jag fixade läxan han gått bet på; han har en Ph D i teknisk fysik från MIT så nu kände jag mig lite bättre men oroade mig fortfarande för tidig Alzheimer och irreversibla alkoholskador.

Efter att nu diskuterat med en av MPRs två stora matematikgenier, och fortfarande inte ha en 100 procentig lösning, så känner jag mig riktigt glad, nästan euforisk. Det firades med en kanadensisk IPA. Och den kommer nog i sin tur firas med en annan IPA och så vidare.

 

Fan för att vara 12 idag; få en omöjlig matteläxa och sedan inte kunna fira med en öl när man nästan löst det men ändå misslyckats....

IMG_7677.jpg

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Har haft mina polska snickare på landet som satt i fönster i köket efter ombyggnad. Jag fick en polsk bira av dem som var helt ok. Det enda som verkar dyrt i det landet är vokaler men ölen var helt ok.

B5EB28C6-3BFA-47B0-B5BB-7B9FAFB58FB0.thumb.jpeg.5586277cbfa106c58c28512a52a1f99b.jpeg4C7AF1D0-AC29-4D01-B2D0-04B2187CF0F0.thumb.jpeg.064f01fede9c97aa9e100e737532c75e.jpeg

Link to comment
Dela på andra sajter

39 minutes ago, Fredman said:

Har haft mina polska snickare på landet som satt i fönster i köket efter ombyggnad. Jag fick en polsk bira av dem som var helt ok. Det enda som verkar dyrt i det landet är vokaler men ölen var helt ok.

 

Inte bara polacker som tycker det är dyrt med vokaler. Träffade detta kinesiska företag i veckan och de sade sig vara billiga och det kan man ju förstå när de sparar in på både stavningskontroll och vokaler (märk väl att de verkligen heter "best" men lyckades få det till "beisite).

 

I vilket fall; dagens sista öl blir Thailands finaste. Remember where you read it first!  

IMG_7678.jpg

IMG_7679.jpg

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Tog sista slurken ur Göteborgaren Glenn[emoji1]Det är bara att hämta upp nästa från källarförrådet.111cb29b6ab9bb061d6547ff6ef80f23.jpg


Skickat från min iPhone med Tapatalk

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

33 minuter sedan, skrev B747:

Tog sista slurken ur Göteborgaren Glennemoji1.pngDet är bara att hämta upp nästa från källarförrådet.111cb29b6ab9bb061d6547ff6ef80f23.jpg


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Ser att du kryssat i F! på röstkortet! Du ska inte rösta på fyllan min gode Stålis! ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

33 minuter sedan, skrev wUThai:

Ser att du kryssat i F! på röstkortet! Du ska inte rösta på fyllan min gode Stålis! ;)

Tackar för rådet,kommer nog att ändra mig då jag nyktrat till:rotfl:

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev Peolito:

Lite gowhisky.IMG_3061.JPG


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Är den kvar fortfarande??Det är ju 1,5 år sedan du bjöd mig på denna hemma hos dig.Beundransvärt.....

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är den kvar fortfarande??Det är ju 1,5 år sedan du bjöd mig på denna hemma hos dig.Beundransvärt.....

Vissa grejer måste man dricka långsamt.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Peolito:


Vissa grejer måste man dricka långsamt.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Med det priset på flaskan så förstår jag hehe.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

En black n White. [emoji4]

Minttu är helvetets gott! Hade ingen choklad till kapselmaskinen hemma. Annars är det fantastiskt gott med varm choklad och minttu!


0d356f312d900c7e52371703fedffdb9.jpg

Skickat från min ONEPLUS 6 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Med det priset på flaskan så förstår jag hehe.

Fast när man har ca en tredjedel kvar av virren får man snabba på. Den kan kontamineras. Har hänt mig en gång kan fortfarande vakna kallsvettig av det minnet.

 

 

Skickat från min iPhone med Tapatalk

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Peolito:


Fast när man har ca en tredjedel kvar av virren får man snabba. Den kan kontamineras då. Har hänt mig en gång kan fortfarande vakna kallsvettig av det minnet.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Det problemet är inget Stålis känner till! ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...