Jump to content
IGNORERAD

Vad dricker ni just nu?


Avregistrerad clion

Recommended Posts

  • Svar 41,3k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Peolito

    4162

  • B747

    2364

  • MickeN

    1982

  • Enis

    1905

swedenfarang

6B2F6522-EA6A-48D0-B231-5D2FDA6468FF.thumb.jpeg.628352d608022283617b2edb11cef525.jpeg

 

hmm en bistro, vilken tur man bokade rätt vagn.AC7A59D7-42B9-4377-B5BB-9DCF03454A29.thumb.jpeg.1e365b0041925eaaf753472f712f58a8.jpeg

 

ska bara dra i mig det färdigblandade snart. Märker bu attt det blor svårt att stava. jävla skitforum. Fixa P3!

 

9FA5AADB-661E-4B0C-BF60-363ADD38F41F.thumb.jpeg.ce684e4c70abe8c89dd16f89151a9304.jpeg

 

De hade ingen Grängesberg så fick bli en ful-öl. Jäklar vad han håller i sig där borta.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

6B2F6522-EA6A-48D0-B231-5D2FDA6468FF.thumb.jpeg.628352d608022283617b2edb11cef525.jpeg
 
hmm en bistro, vilken tur man bokade rätt vagn.AC7A59D7-42B9-4377-B5BB-9DCF03454A29.thumb.jpeg.1e365b0041925eaaf753472f712f58a8.jpeg
 
ska bara dra i mig det färdigblandade snart. Märker bu attt det blor svårt att stava. jävla skitforum. Fixa P3!
 
9FA5AADB-661E-4B0C-BF60-363ADD38F41F.thumb.jpeg.ce684e4c70abe8c89dd16f89151a9304.jpeg
 
De hade ingen Grängesberg så fick bli en ful-öl. Jäklar vad han håller i sig där borta.
SJ vet att servera kvalitetsöl[emoji106]

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Hemma i byn efter två tunga veckor i Folkrepubliken. Duktiga Frun har laddat upp med ett batteri craft beers och först till rakning är en ny förmåga från Croman Brewing i Krabi; som vanligt med thailändska craft beers är den dock tappad någon annanstanns, denna gång i Kambodja.

0E587AA9-4674-4967-B2FD-8203889EDA78.jpeg

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Dags för kvällens andra finöl; Gancore IPA från Stone Head Brewery i Sakhon Nakhon, också bryggd i Kambodja. 

 

Krabi-ölen var OK men med en prislapp på 5 gånger en vanlig Thaiöl så blir det nog inte så många fler. Gancore är dock en av mina favoritöl här och köper man bara ett par stycken för att njuta en fredagskväll så tycker jag 150-180 Baht är överkomligt.

 

C209F63A-8654-4AD7-A0FF-EBCA0E6F0B11.jpeg

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Atom:

Dags för kvällens andra finöl; Gancore IPA från Stone Head Brewery i Sakhon Nakhon, också bryggd i Kambodja. 

 

Krabi-ölen var OK men med en prislapp på 5 gånger en vanlig Thaiöl så blir det nog inte så många fler. Gancore är dock en av mina favoritöl här och köper man bara ett par stycken för att njuta en fredagskväll så tycker jag 150-180 Baht är överkomligt.

 

C209F63A-8654-4AD7-A0FF-EBCA0E6F0B11.jpeg

150-180 baht hade jag lätt gett för en Pripps blå i Thailand. Ipa skulle jag knappt dricka om jag ens fick betalt :drinks:

Link to comment
Dela på andra sajter

56 minutes ago, Knasen said:

150-180 baht hade jag lätt gett för en Pripps blå i Thailand. Ipa skulle jag knappt dricka om jag ens fick betalt :drinks:

Jag skulle gladeligen betala 100-150 Baht för 33 cl Falcon Export eller Mariestad och 200-250 Baht för 33 cl Sitting Bulldog från Gotlands Bryggeri; kanske världens bästa öl. Pripps Blå känns lite Trelleborgs FF; något man bara kan gilla om man hade oturen att födas till ett fan. 😉

 

En bra IPA är dock Bajen; smak, klass och unikt.

 

Kvällens sista finöl blir en Chatri IPA, kan ha varit Thailands första IPA. Sedan blir det lite Moo Grata med släktingarna så då blir det nog Heineken; efter de första tre ljuvliga ölen spelar det inte så stor roll längre, bara den är kall.

74CB8289-DB7F-43DB-890A-BCD205C0F053.jpeg

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev Atom:

Jag skulle gladeligen betala 100-150 Baht för 33 cl Falcon Export eller Mariestad och 200-250 Baht för 33 cl Sitting Bulldog från Gotlands Bryggeri; kanske världens bästa öl. Pripps Blå känns lite Trelleborgs FF; något man bara kan gilla om man hade oturen att födas till ett fan. 😉

 

En bra IPA är dock Bajen; smak, klass och unikt.

 

Kvällens sista finöl blir en Chatri IPA, kan ha varit Thailands första IPA. Sedan blir det lite Moo Grata med släktingarna så då blir det nog Heineken; efter de första tre ljuvliga ölen spelar det inte så stor roll längre, bara den är kall.

74CB8289-DB7F-43DB-890A-BCD205C0F053.jpeg

Nu är du allt lite högfärdig ;)

Skålar hellre ett par Pripps med Evy Palms än likt nån Skansen-wannabe dricker dyr öl som inte ens är god :)

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minutes ago, Knasen said:

Nu är du allt lite högfärdig ;)

Skålar hellre ett par Pripps med Evy Palms än likt nån Skansen-wannabe dricker dyr öl som inte ens är god :)

Evy Palm och Skansen-wannabe? Nu har jag nog dessvärre tappat tråden. Var inte Evy en 50-årig 10,000-meterlöperska från mina trakter; är hon en jävel på Pripps Blå? 

 

Vi kan dock vara överens om att det är korkat att dricka dyr öl som inte är god. Det får vi hoppas att ingen gör, inte ens de som gillar Skansen. Att dricka billig öl som inte är god kan det ju dock finnas anledning till men är det så illa så var tyskt lantvin ett bättre alternativ, åtminstone på ”min tid”.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Atom:

Evy Palm och Skansen-wannabe? Nu har jag nog dessvärre tappat tråden. Var inte Evy en 50-årig 10,000-meterlöperska från mina trakter; är hon en jävel på Pripps Blå? 

 

Vi kan dock vara överens om att det är korkat att dricka dyr öl som inte är god. Det får vi hoppas att ingen gör, inte ens de som gillar Skansen. Att dricka billig öl som inte är god kan det ju dock finnas anledning till men är det så illa så var tyskt lantvin ett bättre alternativ, åtminstone på ”min tid”.

Trelleborgs supporterklubb hette Evy Palm en gång i tiden. 

 

Pripps blå i Björns trädgård på 90-talet var så mycket mer Bajen än Ipa-skit med nuvarande hipstersbefolkning på söder :P

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minutes ago, Knasen said:

Trelleborgs supporterklubb hette Evy Palm en gång i tiden. 

 

Pripps blå i Björns trädgård på 90-talet var så mycket mer Bajen än Ipa-skit med nuvarande hipstersbefolkning på söder :P

Tackar allra ödmjukast för utbildningen, vem kunde tro att en gammal Skaraborgsk tant skulle satt så djupa avtryck i Gdansks förorter.

 

Kanske är det en hipstergrej att dricka IPA och kanske är det bara goa gubbar som dricker Pripps Blå. Oavsett vilket så kommer jag nog fortsätta att botanisera bland världens små craft beers istället för att göda storkapitalet; inte för att jag är så ädel utan för att det helt enkelt är roligare och godare.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Atom:

Tackar allra ödmjukast för utbildningen, vem kunde tro att en gammal Skaraborgsk tant skulle satt så djupa avtryck i Gdansks förorter.

 

Kanske är det en hipstergrej att dricka IPA och kanske är det bara goa gubbar som dricker Pripps Blå. Oavsett vilket så kommer jag nog fortsätta att botanisera bland världens små craft beers istället för att göda storkapitalet; inte för att jag är så ädel utan för att det helt enkelt är roligare och godare.

Man dricker det man själv tycker är gott, oavsett om det är billig fulöl eller dyr Ipa. Personligen så föredrar jag väl egentligen att klämma ett par Spaten eller Staropramen innan man går på det blåa artilleriet. Men efter att ha trugat i mig alldeles för mycket tyskköpt blå thor det senaste året så smakar Pripps blå som den ädlaste champagne just nu :)

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Brottat ner köket så nu en iskall Rosé!

Satan så gott i grisvärmen!

 

f34aedcf435005481e62a20ce47b7adb.jpg&key=b7277a3ed8b4664e2ceeb0971350886dc604187fc8db7326f2b661e7d5c9643f

 

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

50 minuter sedan, skrev wUThai:

Brottat ner köket så nu en iskall Rosé!

Satan så gott i grisvärmen!

 

f34aedcf435005481e62a20ce47b7adb.jpg&key=b7277a3ed8b4664e2ceeb0971350886dc604187fc8db7326f2b661e7d5c9643f

 

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk

 

 

 

 

Nu är ju förvisso schlagersäsongen över, men papiljotterna sitter väl fasttejpade på flinten för att frammana rätt sinnesstämning till fjolldrickat? :)

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
Nu är ju förvisso schlagersäsongen över, men papiljotterna sitter väl fasttejpade på flinten för att frammana rätt sinnesstämning till fjolldrickat? [emoji4]
 
Papiljotterna sitter där dom ska. Själv då? Pimpla billig smuggelöl från Tyskland och nätbrynjan på och headbangar till Mello-metal som vanligt!? [emoji4]

Skål på dig knasmunk! Och var lite mer aktiv här för helvete! Du är saknad gubben!

da84a447fcda78061e7f8cd9c28e4bab.jpg

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev wUThai:

Papiljotterna sitter där dom ska. Själv då? Pimpla billig smuggelöl från Tyskland och nätbrynjan på och headbangar till Mello-metal som vanligt!? emoji4.png

Skål på dig knasmunk! Och var lite mer aktiv här för helvete! Du är saknad gubben!

da84a447fcda78061e7f8cd9c28e4bab.jpg

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk
 

Har varit så jävla mycket jobb på sistone då jag skaffat ett extrajobb samt att jag har sagt upp mig och håller på och byter huvudarbetsgivare, eller vad man ska kalla det. Snart är jag nog i fas igen och kan maipenrai:a lite mer :)

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
Har varit så jävla mycket jobb på sistone då jag skaffat ett extrajobb samt att jag har sagt upp mig och håller på och byter huvudarbetsgivare, eller vad man ska kalla det. Snart är jag nog i fas igen och kan maipenrai:a lite mer [emoji4]
 
Låter bra! Lycka till med nya arbetsgivaren och hoppas det blir bra!

Nu ska jag iväg och dricka öl och lyssna på musik!

Ha det gott gubben!

Whoop!

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...