Jump to content
IGNORERAD

Nu är det kallt i Thailand


stjp8729

Recommended Posts

Men seriöst mannen!. Dina arbetstider blir ju galna med tanke på pendling etc. Se till att flytta till andra sidan stan nu, kan ju inte vara hållbart att vara iväg mellan 05 am och 7-8 pm varje dag. Särskillt som du snart kommer hållas vaken om nätterna igen...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 101
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • stjp8729

    12

  • Gorocco

    8

  • Surin P3

    7

  • Baa

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Uppe i Isaan har jag hört, att det till och med för kallt att duscha åtminstone enligt svärmor.. Nu måste tom ni i Sverige tycka synd om oss boende i Thailand ;)

Ha en bra dag!

:wai:

HaHa,,ska lägga fram förslaget men tror inte det ger något gehör, Det enda jag noterat är att reglaget på varmattenberedaren har skruvats lite åt höger.

Men eljest är vi överens, det är synd om oss. :great:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion
:whoco5::rotfl::rotfl::fan1::fan1:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Men seriöst mannen!. Dina arbetstider blir ju galna med tanke på pendling etc. Se till att flytta till andra sidan stan nu, kan ju inte vara hållbart att vara iväg mellan 05 am och 7-8 pm varje dag. Särskillt som du snart kommer hållas vaken om nätterna igen...

Hej Wille, :)

Jag har ju redan flyttat till "rätt sida av stan" och det tar mig bara 12 -15 minuter till jobbet och ca 30 - 45 minuter hem. :) Arbetstiderna är nu helt ok och en klar förbättring om man jämför med i Svedala där man en tid (2 1/2 år) jobbade vardagar mellan 06:30 - 23:48 och helger 07:00 - 21:00 :) På den tiden var man nog Göran Persson's bästa vän, detta eftersom jag delade med mig majoriteten av lönen till honom och offentliga sektorn.

Nu väntar jag bara på ett avbrott (semester) från arbetet i form av en MPR träff i Bangkok, men ser inget planerat, detta trots att jag söker och läser varje dag på MPR ;)

Ha en go dag!

:wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

HaHa,,ska lägga fram förslaget men tror inte det ger något gehör, Det enda jag noterat är att reglaget på varmattenberedaren har skruvats lite åt höger.

Men eljest är vi överens, det är synd om oss. :great:

Helt rätt Baa, det är gör synd om oss i Thailand..

Ha en kanonbra dag!

:wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu på morgonen är det svinkallt i Bangkok, tog denna bild på väg till jobbet:

post-4239-0-54069800-1288657379_thumb.jp

Uppe i Isaan har jag hört, att det till och med för kallt att duscha åtminstone enligt svärmor.. Nu måste tom ni i Sverige tycka synd om oss boende i Thailand ;)

Ha en bra dag!

:wai:

Med minusgrader på morgnarna, och skrapning av rutorna, måste jag erkänna att jag inte tycker det minsta synd om er i Thailand. Kom igen när ni har under 10 plusgrader ska jag fundera på saken. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Hej Wille, :)

Jag har ju redan flyttat till "rätt sida av stan" och det tar mig bara 12 -15 minuter till jobbet och ca 30 - 45 minuter hem. :) Arbetstiderna är nu helt ok och en klar förbättring om man jämför med i Svedala där man en tid (2 1/2 år) jobbade vardagar mellan 06:30 - 23:48 och helger 07:00 - 21:00 :) På den tiden var man nog Göran Persson's bästa vän, detta eftersom jag delade med mig majoriteten av lönen till honom och offentliga sektorn.

Nu väntar jag bara på ett avbrott (semester) från arbetet i form av en MPR träff i Bangkok, men ser inget planerat, detta trots att jag söker och läser varje dag på MPR ;)

Ha en go dag!

:wai:

Låter trevligt Den som kommer till sirocobar lebua.Den 14/12 bjuds på en stänkare av clirre jag är där vid 18.00

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Med minusgrader på morgnarna, och skrapning av rutorna, måste jag erkänna att jag inte tycker det minsta synd om er i Thailand. Kom igen när ni har under 10 plusgrader ska jag fundera på saken. :)

Det var väl ungefär det jag just var på väg att säga...

Fast det är väl klart, synd är det ju egentligen om den som fryser, själva temperaturen kan nog variera från person till person.

:-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var väl ungefär det jag just var på väg att säga...

Fast det är väl klart, synd är det ju egentligen om den som fryser, själva temperaturen kan nog variera från person till person.

:-)

Påminner mig om en av mina första dater med Alisa. Vi sprang från taxin in på Paragorn i ösregn. Väl därinne brummade ACn på som vanligt i Thailand. Alisa var lätt klädd men jag tänkte inte så mkt på det förrens hennes läppar började bli blå! Efter att jag hade skrattat lite (för mkt) åt hennes klena tålighet för lite kyla så utbrast hon - I am freezing to death and you are laughing, your mother would be ashamed of you! så pep hon in på Zara och köpte sig en jacka! En jacka som jag inte tror hon har använt efter den dagen.

Andra gången hon var vansinnig på mig pga av kyla var efter en extremt romatisk kväll i en vedeldad badtunna nere vid Mälarens strand en sen Decembernatt. 30 stycken höga facklor ned från huset ned till stranden, 40 grader i vattnet, fullmåne över Mälarens is och ca -5 grader i luften. Lägg sedan till skumpa, jordgubbar, Massive Attack på stereon och en 1 karats förlovningsring så var det hela ganska perfekt. Perfekt tills det var dags att gå tillbaka till huset dvs. Vi hade gått ned i våra vanliga skor och kläder och bytt om i sjöstugan som är uppvärmd och skön. Dock hade vi ett par massiva badrockar som värmde oss rejält när vi skulle upp så jag började helt sonika gå. Dock glömde jag bort det där med skor eller tofflor och efter ca halva vägen började Alisa gny av smärta i sina stackars fötter. Som den gentleman jag är föreslog jag då att hon skulle springa upp till huset! Det har hon fortfarande inte kommit över tror jag.

Nu för tiden är dock kyla inget problem utan snarare tvärtom - hon gillar att pulsa runt i snön, iaf två veckor per år dvs...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Här i Udon var det en t-shirt och två långärmade tröjor på imorse när jag tog moppen till Nong Prajak för promenad och ändå frös man lite. Just nu är det 18 grader, mitt på dan, mötte en engelsman som sa att det skulle bli 11 grader inatt, brrr.

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Här nere är det varmt å gott :ironi::rotfl::rotfl::fan1:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Här i Udon var det en t-shirt och två långärmade tröjor på imorse när jag tog moppen till Nong Prajak för promenad och ändå frös man lite. Just nu är det 18 grader, mitt på dan, mötte en engelsman som sa att det skulle bli 11 grader inatt, brrr.

Har just dragit en IrishCoffee, behövs nog fler inom kort, man har lovat att "kylan" skall bestå åtminstonne veckan ut.

Men ingen snöööööö.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Här nere är det varmt å gott :ironi::rotfl::rotfl::fan1:

Undrar hur det är i Älvängen om några veckor :ironi:;):rotfl::rotfl:

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Måste du retas :whoco5:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Just nu 17,8 ute men 21 inne helt ok!

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

15 grader i Udon 06.46 och Lillkrabban ska köra grabben till plugget, fy vad kallt. Jag gör kaffe och drar på en tröja till.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har man varit här för länge...20 grader och jag fryser :huh:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Vi hade inatt i Surin 17.8 grader som lägst.

Nu 21,3o... kallt :(

Vi har då inga problem med att hålla värmen.

I Bangkok hett i vanlig ordning och häruppe i Tak-provinsen

ska det föreställa vinter trots 25-30 mitt på dan.

I måndags när vi landade var det regn, vilket enligt uppgift

är mycket ovanligt så här års.

Hur det är på natten vet jag ej.

AC'n håller 19 grader konstant :-)

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi har då inga problem med att hålla värmen.

I Bangkok hett i vanlig ordning och häruppe i Tak-provinsen

ska det föreställa vinter trots 25-30 mitt på dan.

I måndags när vi landade var det regn, vilket enligt uppgift

är mycket ovanligt så här års.

Hur det är på natten vet jag ej.

AC'n håller 19 grader konstant :-)

19 grader, då antar jag att du har dundäcke. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...