Jump to content
IGNORERAD

Fruktansvärda otrevliga Pattaya


Guest Maja

Recommended Posts

Mycket tjat om att Maja har fel,Maja ska inta såga staden om hon inte har varit där,Maja ska inte göra si eller så.

Alla bildar sig väl en uppfattning om ett resmål innan man åker dit och Majas är att det är ett skithål...vad är problemet?

Tror många här sågar nåt ställe i Thailand eller något annat land utan att ha varit där(hua hin,risbyn,trekkingturer)eller ha provat på det.

Jag skulle aldrig ta en charter-resa till Turkiet för jag tycker det verkar heltrist men jag har aldrig varit där.

Men jag har en åsikt om stället ändå.

Vad man tycker om ett resmål har väl med personliga preferenser att göra och bara för att någon har en annan uppfattning än en själv betyder inte att dom har fel,är korkade,indoktrinerade eller inte har hela bilden klar för sig...bara en annan smak

Det jag menar är...jag drar det till sin spets. Om du får ett vykort ifrån Spanien med en matador på som dödar en tjur och du tycker att det var det värsta du sett. Skulle du då såga hela landet Spanien och förkasta och smutsmåla inför dina vänner sen? Det är en personlig preferens som suger stenröv! Tycker du att det är OK? Att mata ut felaktiga uppgifter?

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 272
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • pigge01

    19

  • noBuzz

    14

  • PUTTE

    10

  • Khemmarat

    10

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Mycket tjat om att Maja har fel,Maja ska inta såga staden om hon inte har varit där,Maja ska inte göra si eller så.

Alla bildar sig väl en uppfattning om ett resmål innan man åker dit och Majas är att det är ett skithål...vad är problemet?

Tror många här sågar nåt ställe i Thailand eller något annat land utan att ha varit där(hua hin,risbyn,trekkingturer)eller ha provat på det.

Jag skulle aldrig ta en charter-resa till Turkiet för jag tycker det verkar heltrist men jag har aldrig varit där.

Men jag har en åsikt om stället ändå.

Vad man tycker om ett resmål har väl med personliga preferenser att göra och bara för att någon har en annan uppfattning än en själv betyder inte att dom har fel,är korkade,indoktrinerade eller inte har hela bilden klar för sig...bara en annan smak

Ser ofta på nyheterna att dom slåss mot poliser och eldar upp bilar i Göteborg, dit skulle jag aldrig våga åka.. :ironi::lol:

Link to comment
Dela på andra sajter

Det jag menar är...jag drar det till sin spets. Om du får ett vykort ifrån Spanien med en matador på som dödar en tjur och du tycker att det var det värsta du sett. Skulle du då såga hela landet Spanien och förkasta och smutsmåla inför dina vänner sen? Det är en personlig preferens som suger stenröv! Tycker du att det är OK? Att mata ut felaktiga uppgifter?

Hon sågade väl bara Pattaya och inte hela Thailand ?

Och en stad som till mycket stora delar består av "tjurfäktningsaktiviteter" kanske inte är så populär bland "tjurfäktningshatare" ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hon sågade väl bara Pattaya och inte hela Thailand ?

Och en stad som till mycket stora delar består av "tjurfäktningsaktiviteter" kanske inte är så populär bland "tjurfäktningshatare" ?

det vara bara en tes och exempel, inget annat.

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det jag menar är...jag drar det till sin spets. Om du får ett vykort ifrån Spanien med en matador på som dödar en tjur och du tycker att det var det värsta du sett. Skulle du då såga hela landet Spanien och förkasta och smutsmåla inför dina vänner sen? Det är en personlig preferens som suger stenröv! Tycker du att det är OK? Att mata ut felaktiga uppgifter?

Skulle fortfarande vara upprörd över att tjuren blev spetsad och utrycka vad jag tyckte om den saken, sedan kan jag ju lista ut att det finns annat också om man skrapar på ytan, men tjurfäktningen finns kvar!

Vissa inslag förekommer mer i Pattaya än andra ställen i Thailand det kan väl inte förnekas!

Link to comment
Dela på andra sajter

Självklart är det en förlust när medlemmar väljer att avregistrera sig.. Men samtidigt verkar det vara skillnad på folk och folk.. Var är försvarstalen för den medlem som för ca 2 veckor sedan åkte på en massa minuskarma för ett plumpt skämt? Det inlägget raderades ganska snabbt och medlemmen fick en vecka ute i kylan.. Hade inte inlägget raderats ganska omgående så hade det förmodligen nått upp i ännu fler minuskarma från "lynchmobben".

Att Maja fick ett minus av mig som är ganska sparsam på minuskarma är inget jag kommer ligga sömnlös över och känna att jag deltagit i något drev eller dyl. Men det kanske är ok att beskylla andra för pedofili här på MPR? Att en medlem som häver ur sig liknande kommentarer som nedan dessutom ska föräras med försvarstal från moderatorer gör mig faktiskt heligt förbannad och orolig. Nä fortsätter detta så kanske det blir att ett litet gäng likasinnade sitter och viftar ikapp med sina PK-flaggor och drar paralleller mellan Pattayabesökare och pedofiler i ett öde hörn av internet - och hur spännande är det i längden.

Har inte koll på vilket meddelande du menar och misstänker att jag missade det innan det försvann.

Angående försvarstal så kan du ju se att såväl jag och de andra alla sågade hennes uttalande. Jag nämnde det i iaf 3 inlägg så det borde framgå att det inte är något man då försvarar. Sen hade jag synpunkter på hur responsen blev och hur kritiken framfördes. Så om du blir orolig tycker jag du skall läsa inläggen en sväng till. Jag upplevde inte att Maja beskyllde NB för pedofili eftersom det var tydligt att de diskuterade skämtbilden. Hade jag upplevt det som att det var riktat till någon medlem hade det helt klart varit oförsvarbart i alla lägen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle fortfarande vara upprörd över att tjuren blev spetsad och utrycka vad jag tyckte om den saken, sedan kan jag ju lista ut att det finns annat också om man skrapar på ytan, men tjurfäktningen finns kvar!

Vissa inslag förekommer mer i Pattaya än andra ställen i Thailand det kan väl inte förnekas!

Frågan är vad som de flesta i världen tänker först på när man nämner "Pattaya"

Inte är det Nong Nooch Tropical garden eller golfbanor i alla fall ! :whistle:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är man på väg tii otrevliga Pattaya, men tar ingen kamera med mig. Hälsningar Maitan. :dance1:

Passa dej Mait, så inte nån elak pedofil kommer och tar dej...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Passa dej Mait, så inte nån elak pedofil kommer och tar dej...

Eller en "Turist-polis" från Göteborg !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Knasen

Wille, jag kanske är för obildad, men för mig framstår det som en ren och skär beskyllning..

--Det finns fler tolkningar till allt och du har knappast tolkningsföreträde.

Helt rätt, men det är väl du som verkar utge dig för att ha tolkningsföreträde, eller hur?

--vad är det som upprör dig med mina "hyllningsfanor”

Oj, fattar du inte det heller? Går man ut och ”skanderar” med plakat så utgår man väl ifrån att det är ett budskap som man står för och företräder?

Vilka fler Pattisfans här ställer sig bakom vad detta budskap indikerar??????? (naken gubbe med två småflickor=pedofili)

För övrigt, no comments!

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Jag vet att du också blev drabbad!

Någon moderatet var för långt inne i blåskåpet och pissa!

Ingen "ska alldrig någonsin någon gång" lägga sig i var jag lägger min karma!

Det är min privatsak!

pigge01

Privat karma?

Måste man skaffa sig ett särskild lösenord på minst 8 tecken, med versaler, gemener och nuffror, för att få se den?

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Frågan är vad som de flesta i världen tänker först på när man nämner "Pattaya"

Inte är det Nong Nooch Tropical garden eller golfbanor i alla fall ! :whistle:

Den frågan är som att slå in öppna dörrar , svaret är : sexhandel och så har det varit sen amerikanerna var där o satte Pattaya på kartan

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

he he, många bra förklaringer nu :-)

Vi menade inte så illa och hon får minsann skylla sig själv när hon kritiserar Pattaya.

(Det är väl närmast det hon gör, genom att lämna in).

Undrar vad som hade hänt om hon kritiserat Mac, Iphone och PC i samma inlägg.

Då hade inte minuskarma och utskällningar räckt till, utan . ja vad är det nästa?

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

--vad är det som upprör dig med mina "hyllningsfanor”

Oj, fattar du inte det heller? Går man ut och ”skanderar” med plakat så utgår man väl ifrån att det är ett budskap som man står för och företräder?

Vilka fler Pattisfans här ställer sig bakom vad detta budskap indikerar??????? (naken gubbe med två småflickor=pedofili)

För övrigt, no comments!

Hur kan det här INTE tolkas som att hon utgick från att jag "står för och företräder" pedofili?

"vilka fler Pattisfans".. betyder alltså att hon anser att jag "ställer mig bakom" ett pedofilt budskap.

På vilket sätt kan man tolka ovanstående som att hon INTE utmålar mig som pedofil?

Som kuriosa i sammanhanget får väl nämnas att jag troligen är den ende som någonsin bannats från forumet för att

ha påståtts kallat en annan medlem för pedofil. (utan att faktiskt ha gjort detta)

Lite lustigt att då se att dessa forumvärdar nu, när jag utsätts för samma hemska brott, tilldelar förövarna pluskarman. :)

Och att det denna gång menas att jag inte kallats pedofil, när det är omöjligt att tolka det annorlunda.

Inget illa menat men visst är det lustigt hur fel saker och ting kan bli ibland. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har lagt ner minuskarman tills vidare...ger man fel person 2 minus så blir man avstängd en vecka :rtfm:

Fattade ingenting sist så det är nog bäst att akta sig :(

Bara därför får du ett minus.. :kort:

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan ju också undra "lite konspiratorisk" hur många hadde kommit att "försvara/ursäkta" trådskaparen om denne vore en relativt nyanländ

medlem av det maskulina könet :whistle:

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Hmm... måste ha missat alla hemska inlägg där man kallat Maja saker. Den respons jag såg var rätt städad tyckte jag.

Har inga problem med andra åsikter och gillar ju att debattera men Maja var ju faktiskt direkt otrevlig mot iaf mig.

Visst var hennes förskräckthet säkert byggd på omtanke om andra och välvilja gentemot andra människor.

Och Maja är säkerligen en snäll människa egentligen. Men hon får nog fundera lite på hur hon debatterar. :)

Om sedan folk ger henne minus enkom för att Maja är kvinna i medelåldern så är det naturligtvis under all kritik.

Men tror någon att det verkligen var så?

Och... om nu en majoritet på forumet gillar Pattaya och försvarar detta mot fördomsfulla uttryck.. är det fel?

Ska dessa alltså hålla igen för att en oförstående ska kunna yttra vad som helst?

Är det ett sådant forum man vill ha?

Nja ... Det regna ju in minuskarman redan innan hon kom med den urkorkade kommentaren till dig och den kommentaren kan jag förstå alla minuskarma i världen på, men det första inlägget var ju bara en åsikt och att den drog på sig så många minuskarman har jag svårt att förstå. Man måste ha rätt att ha en åsikt även om den inte överenstämmer med andra.

/mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan ju också undra "lite konspiratorisk" hur många hadde kommit att "försvara/ursäkta" trådskaparen om denne vore en relativt nyanländ

medlem av det maskulina könet :whistle:

Finns väl en annan tråd där man diskuterar om man skulle åka till Pattaya (eller om det var Thailand) om sexhandeln inte fanns och där var det en hel del bra svar !

Pattaya kanske inte direkt skulle vara ett mecka för en del svenska män då längre !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Tycker Maja beter sig som en äkta drama queen. Så grova påhopp var det väl iaf inte?! Tycker när hon insinuerade om att NoBuzz skulle vara en pedofil skulle gett avstängning. Har ju sett folk som blivit bannad för bra mycket snällare inlägg än det! Och sen förstod hon inte ens vinken med bilden som Buzzen postade heller, eller hon ville kanske inte??

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns väl en annan tråd där man diskuterar om man skulle åka till Pattaya (eller om det var Thailand) om sexhandeln inte fanns och där var det en hel del bra svar !

Pattaya kanske inte direkt skulle vara ett mecka för en del svenska män då längre !

jag menade nyanländ till det här forumet

Ändrades av Khemmarat

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Självklart är det en förlust när medlemmar väljer att avregistrera sig.. Men samtidigt verkar det vara skillnad på folk och folk.. Var är försvarstalen för den medlem som för ca 2 veckor sedan åkte på en massa minuskarma för ett plumpt skämt? Det inlägget raderades ganska snabbt och medlemmen fick en vecka ute i kylan.. Hade inte inlägget raderats ganska omgående så hade det förmodligen nått upp i ännu fler minuskarma från "lynchmobben".

Att Maja fick ett minus av mig som är ganska sparsam på minuskarma är inget jag kommer ligga sömnlös över och känna att jag deltagit i något drev eller dyl. Men det kanske är ok att beskylla andra för pedofili här på MPR? Att en medlem som häver ur sig liknande kommentarer som nedan dessutom ska föräras med försvarstal från moderatorer gör mig faktiskt heligt förbannad och orolig. Nä fortsätter detta så kanske det blir att ett litet gäng likasinnade sitter och viftar ikapp med sina PK-flaggor och drar paralleller mellan Pattayabesökare och pedofiler i ett öde hörn av internet - och hur spännande är det i längden.

Alla får ge minuskarma till vem de vill och alla får hålla "försvarstal" för vem de vill; personligen har jag inte gett något minuskarma och bara skrivit ett inlägg tidigare i tråden som knappast kan kallas försvarstal då jag påpekade hur naivt det är att dömma en stad från en sunkig kortdokumentär. Jag ifrågasatte dock också hur så många kunde reagera så starkt på Maja´s inledande inlägg. Just att inlägget var så naivt och att hon aldrig ens varit i Pattaya borde gjort att tråden omedelbart självdött utan vare sig minuskarman, försvarstal eller ens en diskussion.

Hade Maja kallat någon på forumet pedofil så hade hon givetvis omedelbart blivit avstängd. Hon refererade dock bara till NoBuzz teckning så jag kan inte förstå upprördheten där heller även om hennes inlägg var omoget och omotiverat. Än en gång var hon fel ute då tjejerna på teckningen hade större bröst än någon vuxen thailändska jag sett men jag skulle tro att hon skrev det löjliga påståendet som reaktion på alla hugg hon fick. Märk alltså att Maja felaktigt tror att bilden föreställer en bild av en gubbe med två underåriga tjejer och därav reagerar.

Knasen, du oroar dig ofta över oss moderatorers beteende och det ligger väl i en Bajares kynne att ifrågasätta det som upplevs som auktoriteter. På MPR är dock oftast det som normalt sett i samhället är PK anti-PK och tvärtom så vill man inte vara PK så ska man ogilla Pattaya medans att förbehållslöst älska Pattaya är höjden av PK. Fundera på den medans jag tar en bärs till.

Ändrades av Atom
Link to comment
Dela på andra sajter

Privat karma?

Måste man skaffa sig ett särskild lösenord på minst 8 tecken, med versaler, gemener och nuffror, för att få se den?

DU har inte med mitt beslut att ge Karma att göra!!

Mitt motiv och varför jag ger karma!!

Är min pirvata och den har jag ingen anledning att motivera!!

Fatt detta!

Tack!

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Wille, jag kanske är för obildad, men för mig framstår det som en ren och skär beskyllning..

Nu när jag läser det igen så är jag mer osäker. Först tolkade jag det inte som riktat till NB men lämnar självklar öppet för att jag helt sonika läser det fel. Är knappast första gången det händer i sådant fall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja ... Det regna ju in minuskarman redan innan hon kom med den urkorkade kommentaren till dig och den kommentaren kan jag förstå alla minuskarma i världen på, men det första inlägget var ju bara en åsikt och att den drog på sig så många minuskarman har jag svårt att förstå. Man måste ha rätt att ha en åsikt även om den inte överenstämmer med andra.

/mvh

Jag har en åsikt om huahin som inte överenstämmer med hennes, genast blev jag beskylld för att sitta på barerna på soi bintabahn och inte kunna ta vara på mej själv.

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...