Jump to content
IGNORERAD

Fruktansvärda otrevliga Pattaya


Guest Maja

Recommended Posts

  • Svar 272
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • pigge01

    19

  • noBuzz

    14

  • PUTTE

    10

  • Khemmarat

    10

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Måste väl bli avstängning på stört! :rtfm:

¨

Nej han kan få en napp!! :ironi:

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Beror väl på om det tillåtet med ironi eller inte :giggle:

Eller om idol ska tolkas som id... eller om id.. ska tolkas som idol. Spännande det här.

Ironi kan nog tänkas vara förmildrande i vissa fall.

Ändrades av Wangthong
Link to comment
Dela på andra sajter

I Pattaya finns en atmosfär av tolerans och fördragsamhet, som jag inte har upplevt någon annanstans.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

I Pattaya finns en atmosfär av tolerans och fördragsamhet, som jag inte har upplevt någon annanstans.

Är det den toleransen som Maja upplevt i den här tråden, kan man säga att den är av sällan skådat slag. :ironi:

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det den toleransen som Maja upplevt i den här tråden, kan man säga att den är av sällan skådat slag. :ironi:

Tolerans mot sådant som är annorlunda men trevligt och vänligt, är bra, eftersträvansvärt och berömvärt.

Tolerans mot elakheter, inskränkthet och fördömmande ignorans förstår jag däremot inte.

Kanske någon kan upplysa mig i vad som är bra med detta? :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu förstår jag att jag skulle ha nagelfarit noBuzz' bild med lupp. Och ordet ”flickor” använde han själv, mot vanligtvis här använda ordet ”damer”. Undrar om det inte var meningen, att bilden vid första anblicken skulle kunna misstolkas?? Vid närmare granskning ser man ju att det är mycket små damer med bröst (vilket i och för sig mitt 13-åriga barnbarn redan har) och att den vilseledande bilden ”bara” kan associera till nån annan "ism".

Och ja, från början så var mitt syfte att främst provocera till motangrepp mot vad programmet visade. Jag tycker inte det är jag som målat in mig själv i ett hörn såsom påstods, utan det har ju utvecklat sig till en dålig sport att på alla möjliga sätt trycka in mig i ett hörn och vinkla allt vad jag skriver. Då kan adrenalinet stiga även på mig och jag kanske då inte ser varenda liten missledande punkt.Jag har tydligen inte haft ett enda rätt. Och snacka om förolämpa! ! !Hallå, vad har jag kallats?

Är det en polisanmälan som väntar mig härnäst.

Jag tror jag lämnar detta hotande gäng nu och att de själva får fortsätta med sin pajkastning i sandlådan. Tack för mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

I Pattaya finns en atmosfär av tolerans och fördragsamhet, som jag inte har upplevt någon annanstans.

Kan bara hålla med. Ingen som tittar snett för att du är klädd på ett visst sätt eller för att du råkar dricka starka varor precis utanför din dörr.

Ingen som tar illa upp för att du som 60 åring kommer vandrande hand i hand med en 20 årig tjej eller för att du har behov av att ragga på katoyer eller boys.

Alla smaker och tycken kan samsas utan en massa fördomar och annat tjafs.

Nej håll fördomsfulla svenskor utanför Pattaya så långt det går.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Tolerans mot sådant som är annorlunda men trevligt och vänligt, är bra, eftersträvansvärt och berömvärt.

Tolerans mot elakheter, inskränkthet och fördömmande ignorans förstår jag däremot inte.

Kanske någon kan upplysa mig i vad som är bra med detta? :)

Det som varit bra är att det varit en avslöjande och underhållande tråd.

Håller med dig om de olika beskrivningarna om bra och dålig tolerans.

Vem som varit elaka, inskränkta och fördömmande kan säkert diskuteras länge, och frågan är nog om konsensus kan nås i det fallet. Alla verkar dock överens om vilket skräp, TV-programmet som är upphov till denna tråd är. Det är väl i varje fall en bra sak som kommit fram i tråden.

Link to comment
Dela på andra sajter

I Pattaya finns en atmosfär av tolerans och fördragsamhet, som jag inte har upplevt någon annanstans.

Toleransen är kanske i direkt paritet med att du betalar för dig

Ju mer du betalar desto mer tolereras ! :whistle:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Toleransen är kanske i direkt paritet med att du betalar för dig

Ju mer du betalar desto mer tolereras ! :whistle:

Ja, det finns ju klart den typen av "tolerans" också, men jag menar att atmosfären här allmänt, bland farang och thai, är betydligt lättsammare och fördragsammare än jag har sett på andra platser i andra länder.

De flesta som kommer hit verkar bli smittade och faller in i samma mönster.

Det finns dock ett fåtal, som kör stenhårt med näsan i vädret och ser misstänksamma spöken överallt.:whistle:

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Hur kan du vara så fördomsfull och hur kan du ana hur de flesta i Pattaya som får besök av en kompis beter sig. Har du varit med "de flesta" vid besöken?

:ironi::ironi: : Bäst att påpeka, för en del på "fjortis"-nivå kanske inte förstår det!!!

Tänk om du också får drevet efter dig för generaliseringen!?!

Du fick ett plus av mig för denna "generaliserande fördom" ;)

Vänliga hälsningar från den korkade kärringen Maja

--Det finns fler tolkningar till allt och du har knappast tolkningsföreträde.

Helt rätt, men det är väl du som verkar utge dig för att ha tolkningsföreträde, eller hur?

--vad är det som upprör dig med mina "hyllningsfanor”

Oj, fattar du inte det heller? Går man ut och ”skanderar” med plakat så utgår man väl ifrån att det är ett budskap som man står för och företräder?

Vilka fler Pattisfans här ställer sig bakom vad detta budskap indikerar??????? (naken gubbe med två småflickor=pedofili)

För övrigt, no comments!

Jag undrar om inte Maja, ska ta en titt om vad sarkasm eller ordet ironi betyder. Och kanske läsa om texten några gånger. :)

Pattaya, är inte för alla.. men jag trivs så in i helvete bra där med min sambo och grabb. Vad andra tycker om det, eller finner Pattaya otrevligt, vill jag skita i. Precis som jag tycker att Phuket suger. Men inte fan skriver jag att det är som Mallis där eller att det bara är en massa gamla svenska skabbkärringar där som gnäller om allt och alla. Och Bangkok ska vi inte bara prata om! Tjernobyl efter härdsmältan te sig som en tropisk djungel eller rena alpluften gentemot Bangkok.

Nee, ja e´int bitter! Och Hua "hästskit" hin då!? Tja, det vet ju alla att det bara bor utländska pensionärs faranger som är inne på sista versen. Själva stället i sig badar i hästskit och sen en jävla massa apor som själ allt dom kommer åt. Ja, för det har jag läst så de så!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det som varit bra är att det varit en avslöjande och underhållande tråd.

Håller med dig om de olika beskrivningarna om bra och dålig tolerans.

Vem som varit elaka, inskränkta och fördömmande kan säkert diskuteras länge, och frågan är nog om konsensus kan nås i det fallet. Alla verkar dock överens om vilket skräp, TV-programmet som är upphov till denna tråd är. Det är väl i varje fall en bra sak som kommit fram i tråden.

Att programmet var ett skräpprogram som bara syftar till att skapa den typ av känslor Maja uttrycker i sitt inledande inlägg tycker jag med.

Men vem som spårade den inskränkta och fördömmande banan här är nog enkelt att nå konsensus om tycker jag.

Och jag håller med i att flera bra saker kom fram i tråden. T.ex att man inte ska vara så snabb i sina bedömningar. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Vad betyder "oregistrerat Maja"?

Att någon fått nog?

Minuskarman har än en gång visat sin styrka som det perfekta instrument för de som inte finner ord :-)

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Vad betyder "oregistrerat Maja"?

Att någon fått nog?

Minuskarman har än en gång visat sin styrka som det perfekta instrument för de som inte finner ord :-)

Ja det betyder att hon fått nog och lämnat Mpr

Link to comment
Dela på andra sajter

BAD GUYS GO TO Pattaya! GOOD GUYS GO TO HEAVEN, OR UDON THANI

PeeBee :wai:

Man bockar och tackar för upphöjelsen.

/Sarne

Udon Thani

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu förstår jag att jag skulle ha nagelfarit noBuzz' bild med lupp. Och ordet ”flickor” använde han själv, mot vanligtvis här använda ordet ”damer”. Undrar om det inte var meningen, att bilden vid första anblicken skulle kunna misstolkas?? Vid närmare granskning ser man ju att det är mycket små damer med bröst (vilket i och för sig mitt 13-åriga barnbarn redan har) och att den vilseledande bilden ”bara” kan associera till nån annan "ism".

Och ja, från början så var mitt syfte att främst provocera till motangrepp mot vad programmet visade. Jag tycker inte det är jag som målat in mig själv i ett hörn såsom påstods, utan det har ju utvecklat sig till en dålig sport att på alla möjliga sätt trycka in mig i ett hörn och vinkla allt vad jag skriver. Då kan adrenalinet stiga även på mig och jag kanske då inte ser varenda liten missledande punkt.Jag har tydligen inte haft ett enda rätt. Och snacka om förolämpa! ! !Hallå, vad har jag kallats?

Är det en polisanmälan som väntar mig härnäst.

Jag tror jag lämnar detta hotande gäng nu och att de själva får fortsätta med sin pajkastning i sandlådan. Tack för mig.

Tja... hittar inte att jag använt ordet "flickor" någonstans. Skrev "tjejer" - vilket valdes att läsas som "flickor". :)

Antar därför att det där får läggas till övrig hög dåliga ursäkter/förklaringar vi fått i tråden.

Syftet med mina bilder var mycket riktigt annat än det tolkade men syftet var inte att missleda.

Däremot var de medvetet utformade för att kunna tolkas på flera sätt.

Och tolkade man dem för snabbt och fördomsfullt så blev det fel.

Ja, det finns ju klart den typen av "tolerans" också, men jag menar att atmosfären här allmänt, bland farang och thai, är betydligt lättsammare och fördragsammare än jag har sett på andra platser i andra länder.

De flesta som kommer hit verkar bli smittade och faller in i samma mönster.

Det finns dock ett fåtal, som kör stenhårt med näsan i vädret och ser misstänksamma spöken överallt.:whistle:

Jag var på posten och på Ica idag. Först på posten så var det en kvinna i 50-årsåldern som jobbade.

Såg redan när hon kom emot oss i kassan att hon inte såg ut att vara på bra humör.

När hon tilltalade mig var det ideligen iskalla och mörka blickar och ett korthugget tilltal.

När hon däremot tittade på min fru så log hon ett snett leende och såg nästan ut som att hon tyckte synd om frugan.

På Ica hade vi 3 flickor i 10-12 års åldern som handlade tillsammans med någon av dessas mamma i 35-års åldern.

Samma sak där.. mamman kastade oss enkom mörka och sura blickar och barnen likaså.

Man riktigt såg hur de ansträngde sig för att inte kräkas på plats.

Undrar om det kan ha haft med programmet i tråden att göra eller om de bara hade en dålig dag.

Hur som helst så hade de nog mått bra av ett par månader i Pattaya.

Kanske man skulle anordna fördomsresor (så som den gamla tidens värstingresor) till Pattaya för lämpliga individer.

Två dagar i land och sedan en vecka på båt med några thai/falang-par med lämplig åldersskillnad.

Som extra krydda slänger man på en katöy och två engelsmän i några dagar.

Fast det kanske låter som för mycket av ett straff för stackarna. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja... hittar inte att jag använt ordet "flickor" någonstans. Skrev "tjejer" - vilket valdes att läsas som "flickor". :)

Antar därför att det där får läggas till övrig hög dåliga ursäkter/förklaringar vi fått i tråden.

Syftet med mina bilder var mycket riktigt annat än det tolkade men syftet var inte att missleda.

Däremot var de medvetet utformade för att kunna tolkas på flera sätt.

Och tolkade man dem för snabbt och fördomsfullt så blev det fel.

Jag var på posten och på Ica idag. Först på posten så var det en kvinna i 50-årsåldern som jobbade.

Såg redan när hon kom emot oss i kassan att hon inte såg ut att vara på bra humör.

När hon tilltalade mig var det ideligen iskalla och mörka blickar och ett korthugget tilltal.

När hon däremot tittade på min fru så log hon ett snett leende och såg nästan ut som att hon tyckte synd om frugan.

På Ica hade vi 3 flickor i 10-12 års åldern som handlade tillsammans med någon av dessas mamma i 35-års åldern.

Samma sak där.. mamman kastade oss enkom mörka och sura blickar och barnen likaså.

Man riktigt såg hur de ansträngde sig för att inte kräkas på plats.

Undrar om det kan ha haft med programmet i tråden att göra eller om de bara hade en dålig dag.

Hur som helst så hade de nog mått bra av ett par månader i Pattaya.

Kanske man skulle anordna fördomsresor (så som den gamla tidens värstingresor) till Pattaya för lämpliga individer.

Två dagar i land och sedan en vecka på båt med några thai/falang-par med lämplig åldersskillnad.

Som extra krydda slänger man på en katöy och två engelsmän i några dagar.

Fast det kanske låter som för mycket av ett straff för stackarna. :)

Känns nog mer som du är paranoid och letar efter fel när du är ute med din thailändska flickvän/fru

Kanske går bättre om du själv är mindre fördomsfull och dessa blickar enbart är av intresse och inte fördomar?

Har själv aldrig blivit otrevligt bemött, Tittas en hel del dock... :whistle: Tar jag bara positivt :na:

Ändrades av Serath

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Yes,äntligen kom du in i matchen Serath.Har väntat länge men du kom till slut.Let the game rule yyyyyyiiiiiiihhhhhaaaaa :clapping: Now we start the catfigth.Med förväntningsfulla häls.Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Känns nog mer som du är paranoid och letar efter fel när du är ute med din thailändska flickvän/fru

Kanske går bättre om du själv är mindre fördomsfull och dessa blickar enbart är av intresse och inte fördomar?

Har själv aldrig blivit otrevligt bemött, Tittas en hel del dock... :whistle: Tar jag bara positivt :na:

Absolut. Jag är skitdålig på att tolka folk. Dessutom otroligt fördomsfull. :)

Du aldrig blivit otrevligt bemött? Åh fan? Levt hela livet i en låda? :)

Edit. Mjauu...

Ändrades av noBuzz
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...