Jump to content
IGNORERAD

Fruktansvärda otrevliga Pattaya


Guest Maja

Recommended Posts

Maja,

Bara ett litet tips, innan du bli för upprörd av mina små bilder och eftersom det inte gick fram första gången, försök att se bortom dina egna initiala tolkningar/reaktioner. :)

Det finns fler tolkningar till allt och du har knappast tolkningsföreträde.

Om du hade skrivit att du hatade det engelska drägget som beter sg som svin, det samhälle som tvingar folk att göra saker de annars inte skulle gjort,

fulla människor som utnyttjar andras utsatthet eller något annat av alla de saker du kunde ha sagt - så hade du fått massor av pluskarman istället.

Det faktum att du istället valde att klaga på Pattaya visar din inskränkthet.

Och det är också din inskränkthet som visas när du nu reagerar på mina bilder.

Jag gillar Pattaya av en massa anledningar. En av anledningarna är just att Pattaya är en freakshow.

Allt kan hända och alla olika typer av människor dyker upp framför en. Det är skitkul att se och vara mitt i.

Jag tror knappast att jag kan förändra världen och fascineras av att se alla de livsöden som finns framför mig i Pattis.

Men jag identifierar inte mig själv med mannen med de två tjejerna i mina bilder. (Än)

Så berätta för en oförstående... vad är det som upprör dig med mina "hyllningsfanor"? :)

Det var väl inte så att du indentifierade mig med mannen i mitten?

Ändrades av noBuzz
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 272
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • pigge01

    19

  • noBuzz

    14

  • PUTTE

    10

  • Khemmarat

    10

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

De flesta som bor eller har varit Pattaya som har en kompis som kommer dit för första gången, kan ni berätta hur den första kvällen ser ut när ni skall visa honom stan!

Vilka sevärdheter kommer han att få se den första kvällen el. den andra-svaren kommer nog att vara olika men tror mig ana hur de flesta inledningskvällar ser ut och inte råder ni kompisen att gå att lägga sig tidigt för att nästa morgon stiga upp i tid för at hinna se alla sevärdheter som Pattaya har att erbjuda!

Hur kan du vara så fördomsfull och hur kan du ana hur de flesta i Pattaya som får besök av en kompis beter sig. Har du varit med "de flesta" vid besöken?

:ironi::ironi: : Bäst att påpeka, för en del på "fjortis"-nivå kanske inte förstår det!!!

Tänk om du också får drevet efter dig för generaliseringen!?!

Du fick ett plus av mig för denna "generaliserande fördom" ;)

Vänliga hälsningar från den korkade kärringen Maja

Link to comment
Dela på andra sajter

hej jag blev jäkligt snopen när jag såg att damen i baren ville ha betald för en timmes dialog med en gäst det har jag alldrig hört eller sett förut endast att man bjuder på drinkar konstig konstig mvh

Jag var i Bangkok för ett antal år sedan med släkt och vänner, vi gick på en karaokebar, där tog tjejerna betalt per timme om dom pratade med en gäst.

Detta var inte på någon turistgata utan mer åt gamla flygplats hållet.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Betalt per timme??

Undras vem som tar tiden?

Inget bra för oss nattsuddare som gärna sitter och dricker och babblar till sex eller sju på morgonen.

Men vill man ha en donna så får man väl i värsta fall lösa ut henne och skicka iväg henne till rummet så snabbt som möjligt.

Ju snabbare desto billigare och sen kan man supa i lugn och ro.

Jag vet inte hur di räknar om det är antalet ord per minut eller något.

Då behöver man ju enbart betala när man ska beställa ny öl.

"MR P from sweden speak five words and 10 baht 1 word so now MR you pay 50 baht for speaking"

Fast det räcker ju att säga Singha när man beställer så kostar det ju mindre

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

De senaste 15 åren har jag väl totalt tillbringat 2-3 månader i Pattaya. Staden har väldigt lite som lockar mig utöver ett sjuhelvetes nattliv.

De sevärdheter som rabblats upp här av Pattayakramarna är alla i princip "man made attractions" och hela staden känns lite väl artificiell för min smak. Jag föredrar andra sevärdeheter än Ripleys Belive it or not och krokodilfarmer.

Sen ska man inte sticka under stolen med att Pattaya attraherar en massa kriminella och mindre bra turister. I mitt jobba har jag fått arbeta med svenskar i klistret i Pattaya bra mycket oftare än med Svenskar i klistret någon annanstans i landet. Då uppskattar jag nog att 90% av Svenskarna inte besöker Pattis och det är bland de 10% som gör det som är olycksfåglar och hamnar i klammeri med rättvisan.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Maja,

Bara ett litet tips, innan du bli för upprörd av mina små bilder och eftersom det inte gick fram första gången, försök att se bortom dina egna initiala tolkningar/reaktioner. :)

Det finns fler tolkningar till allt och du har knappast tolkningsföreträde.

Om du hade skrivit att du hatade det engelska drägget som beter sg som svin, det samhälle som tvingar folk att göra saker de annars inte skulle gjort,

fulla människor som utnyttjar andras utsatthet eller något annat av alla de saker du kunde ha sagt - så hade du fått massor av pluskarman istället.

Det faktum att du istället valde att klaga på Pattaya visar din inskränkthet.

Och det är också din inskränkthet som visas när du nu reagerar på mina bilder.

Jag gillar Pattaya av en massa anledningar. En av anledningarna är just att Pattaya är en freakshow.

Allt kan hända och alla olika typer av människor dyker upp framför en. Det är skitkul att se och vara mitt i.

Jag tror knappast att jag kan förändra världen och fascineras av att se alla de livsöden som finns framför mig i Pattis.

Men jag identifierar inte mig själv med mannen med de två tjejerna i mina bilder. (Än)

Så berätta för en oförstående... vad är det som upprör dig med mina "hyllningsfanor"? :)

Det var väl inte så att du indentifierade mig med mannen i mitten?

--Det finns fler tolkningar till allt och du har knappast tolkningsföreträde.

Helt rätt, men det är väl du som verkar utge dig för att ha tolkningsföreträde, eller hur?

--vad är det som upprör dig med mina "hyllningsfanor”

Oj, fattar du inte det heller? Går man ut och ”skanderar” med plakat så utgår man väl ifrån att det är ett budskap som man står för och företräder?

Vilka fler Pattisfans här ställer sig bakom vad detta budskap indikerar??????? (naken gubbe med två småflickor=pedofili)

För övrigt, no comments!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sedan vill jag igen påpeka att det naturligtvis var vad som visades om Pattaya i programmet som jag reagerade på och inte på hur det kan vara i andra områden och på varenda liten soi . Och jag tyckte det var bedrövliga inslag och impulsivt så kände jag just då att jag ville utmana Pattisfansen till kommentarer om vad som visades i programmet -inte om mig! Men det fattade visst inte alla.

Och jag kan medge att det var klumpigt av mig att medvetet utforma provocerande raka korta meningar när jag redan märkt att det på detta forum finns en del Pattis-idoler som inte vill eller kan förstå att det kan vara en normal reaktion på programmet hos mycket många.

Jag vill också påpeka att jag tyckt att det i mångt och mycket varit ett bra forum där man kunnat ställa frågor och få en del bra svar.

MEN att det mer och mer tenderat att läggas in ovidkommande, löjliga, svammel, fjantiga ”pubertala” svar som ofta gör det jobbigt att följa trådarna. Med andra ord så är det inte ett så seriöst forum för allmänheten längre, tycker jag.

Det finns en liten skara som tycks vilja ”äga” forumet och blivit en liten klubb för inbördes beundrad och dunk-i-ryggen för låga, inte ens roliga skämt.

Synd på de seriösa medlemmarna

Jo så upplever jag det faktiskt ofta.

Och egentligen är det ju konstigt att en så otroligt korkad och inskränkt kärring, som också enligt någon, gör att ”alla eller många” på detta forumet bl.a tror att kvinnor från Sverige är likadana.(Är de så fördomsfulla också?), att jag inte ännu har blivit avstängd! Är det inte sådan kraft hos de medlemmarna som som hjälpt till att nog slå rekord i minuskarma på hittills 9 sidor! Jösses!

från en tempramentsfull och impulsiv kärring.

Link to comment
Dela på andra sajter

Maja,

Du nämde p ordet. Nu kommer det rasa in minuskarma igen...Du kan onekligen trycka på knapparna som triggar igång folk på forumet (vissa delar dvs).

Ändrades av wille
Link to comment
Dela på andra sajter

--Det finns fler tolkningar till allt och du har knappast tolkningsföreträde.

Helt rätt, men det är väl du som verkar utge dig för att ha tolkningsföreträde, eller hur?

--vad är det som upprör dig med mina "hyllningsfanor”

Oj, fattar du inte det heller? Går man ut och ”skanderar” med plakat så utgår man väl ifrån att det är ett budskap som man står för och företräder?

Vilka fler Pattisfans här ställer sig bakom vad detta budskap indikerar??????? (naken gubbe med två småflickor=pedofili)

För övrigt, no comments!

Tyvär så har du inte fattat!

Att extremister finnes över allt i alla samanhang!

I alla samhälle även i din närhet!!!

Kommer du i håg pedofilgubben som dömdes 1999 i Sverige!

Han åkte dit med hjälp av en Svensk Pattaya räv och hans Thaitjej!!

På Strandpromenaden vid Mike S.

Han blev utvisad från Thailand på livstid att dömas i Sverige!

Så går det till om Polisen för tag i dem i Thailand!!

Dom som har gott om pengar kommer vi alldrig åt.

"Vilka fler Pattisfans här ställer sig bakom vad detta budskap indikerar??????? (naken gubbe med två småflickor=pedofili)"

Detta ska förhindras kosta det som behöves om vi kommer på dem!!

Vem vet åldern på NoBuzz bild? 20-30 år gamla tjejer från norr.

Drt är omöjligt att se!

pigge01

Ändrades av pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Sedan vill jag igen påpeka att det naturligtvis var vad som visades om Pattaya i programmet som jag reagerade på och inte på hur det kan vara i andra områden och på varenda liten soi . Och jag tyckte det var bedrövliga inslag och impulsivt så kände jag just då att jag ville utmana Pattisfansen till kommentarer om vad som visades i programmet -inte om mig! Men det fattade visst inte alla.

Och jag kan medge att det var klumpigt av mig att medvetet utforma provocerande raka korta meningar när jag redan märkt att det på detta forum finns en del Pattis-idoler som inte vill eller kan förstå att det kan vara en normal reaktion på programmet hos mycket många.

Jag vill också påpeka att jag tyckt att det i mångt och mycket varit ett bra forum där man kunnat ställa frågor och få en del bra svar.

MEN att det mer och mer tenderat att läggas in ovidkommande, löjliga, svammel, fjantiga ”pubertala” svar som ofta gör det jobbigt att följa trådarna. Med andra ord så är det inte ett så seriöst forum för allmänheten längre, tycker jag.

Det finns en liten skara som tycks vilja ”äga” forumet och blivit en liten klubb för inbördes beundrad och dunk-i-ryggen för låga, inte ens roliga skämt.

Synd på de seriösa medlemmarna

Jo så upplever jag det faktiskt ofta.

Och egentligen är det ju konstigt att en så otroligt korkad och inskränkt kärring, som också enligt någon, gör att ”alla eller många” på detta forumet bl.a tror att kvinnor från Sverige är likadana.(Är de så fördomsfulla också?), att jag inte ännu har blivit avstängd! Är det inte sådan kraft hos de medlemmarna som som hjälpt till att nog slå rekord i minuskarma på hittills 9 sidor! Jösses!

från en tempramentsfull och impulsiv kärring.

ja herrejösses :rotfl::rotfl::rotfl:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj, fattar du inte det heller? Går man ut och ”skanderar” med plakat så utgår man väl ifrån att det är ett budskap som man står för och företräder?

Vilka fler Pattisfans här ställer sig bakom vad detta budskap indikerar??????? (naken gubbe med två småflickor=pedofili)

Nu läser du in saker som inte finns. Det finns ingen på det här forumet (eller något annat forum som jag känner till) som uppmuntrar eller stödjer pedofili. Tvärtom. Titta på bilden igen. Verkar som du målar in dig i ett hörne. Det vore synd tycker jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Knasen

Maja,

Du nämde p ordet. Nu kommer det rasa in minuskarma igen...Du kan onekligen trycka på knapparna som triggar igång folk på forumet (vissa delar dvs).

Det är ju synd att det inte triggar igång "vissa andra delar" av forumet som delar ut reprimander till höger och vänster i vanliga fall.. Men det är tydligen ok att kalla folk pedofiler utifrån en tecknad bild.

Hade varit kul att veta hur det hade tolkats om gubben på bilden varit smal.. Förmodligen hade det inte blivit någon reaktion alls, då det enda som framgår klart och tydligt av bilden är att gubben är tjock.. Och så fort det är en tjock gubbe med en eller som i detta fall två smala damer så är det tydligen helt ok att rasta sina fördomar och komma med obehagliga beskyllningar..

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju synd att det inte triggar igång "vissa andra delar" av forumet som delar ut reprimander till höger och vänster i vanliga fall.. Men det är tydligen ok att kalla folk pedofiler utifrån en tecknad bild.

Hade varit kul att veta hur det hade tolkats om gubben på bilden varit smal.. Förmodligen hade det inte blivit någon reaktion alls, då det enda som framgår klart och tydligt av bilden är att gubben är tjock.. Och så fort det är en tjock gubbe med en eller som i detta fall två smala damer så är det tydligen helt ok att rasta sina fördomar och komma med obehagliga beskyllningar..

Amen!:sCh_christianpray2:

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju synd att det inte triggar igång "vissa andra delar" av forumet som delar ut reprimander till höger och vänster i vanliga fall.. Men det är tydligen ok att kalla folk pedofiler utifrån en tecknad bild.

Hade varit kul att veta hur det hade tolkats om gubben på bilden varit smal.. Förmodligen hade det inte blivit någon reaktion alls, då det enda som framgår klart och tydligt av bilden är att gubben är tjock.. Och så fort det är en tjock gubbe med en eller som i detta fall två smala damer så är det tydligen helt ok att rasta sina fördomar och komma med obehagliga beskyllningar..

Tolka mig rätt. Jag tycker allt som oftast att det är mkt bra att fördomar blottas, ifrågasätts och konfronteras. Maja lyckades efter sitt inledningsanförande klämma in en annan vanligt förekommande fördom. Dock trodde jag att hon endast var ute efter att provocera eftersom jag utgick från att hon inte är så trångsynt att hon verkligen tror på vad hon skriver!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju synd att det inte triggar igång "vissa andra delar" av forumet som delar ut reprimander till höger och vänster i vanliga fall.. Men det är tydligen ok att kalla folk pedofiler utifrån en tecknad bild.

Hade varit kul att veta hur det hade tolkats om gubben på bilden varit smal.. Förmodligen hade det inte blivit någon reaktion alls, då det enda som framgår klart och tydligt av bilden är att gubben är tjock.. Och så fort det är en tjock gubbe med en eller som i detta fall två smala damer så är det tydligen helt ok att rasta sina fördomar och komma med obehagliga beskyllningar..

Nej det är definitivt inte okej med Majas påhopp och hennes sätt att provisera!

Jag hade gärna varit utan denna medlem om påhoppen fortsätter!

Hon bör överväga att söka sig till annat forum!!

Lite normal hyfs gäller även damer!!

pigge01

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

De Svenska barnfamiljerna spyr galla över Pattaya/Patong och åker till Koh Lanta, Koh Lanta där det går att köpa droger i varannan strandbar, Koh Lanta som har minst lika många hor barer/horor som Pattaya/Patong om man slår ut det gentemot antalet invånare/turister på ön.

Tsk Tsk.

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Är inte detta perfekt. Kommer ni ihåg aktuell rapport på glada 80 talet. Skrev om pattis. Vilka reaktioner det fick. Jag tycker det är toppen att folk har förutfattade åsikter om just detta. ( annars hatar jag det förlåt). Vi som har varit där och hittat bakom skynket vet att det finns saker som vi gillar . Skrivs det hur bra och billigt det är för barnfamiljer. Då försvinner den oas många vill ha kvar. Jag har hört att Thaiarna själva vill göra Pattis mera barnvänligt. Alltså samma koncept som Phuket. Som jag själv tycker blivit lite för mycket tingel tangel.

Så min slutsats blir. Mera skräckpropaganda om Pattis helst till alldeles för många ryssar.

Link to comment
Dela på andra sajter

--Det finns fler tolkningar till allt och du har knappast tolkningsföreträde.

Helt rätt, men det är väl du som verkar utge dig för att ha tolkningsföreträde, eller hur?

--vad är det som upprör dig med mina "hyllningsfanor”

Oj, fattar du inte det heller? Går man ut och ”skanderar” med plakat så utgår man väl ifrån att det är ett budskap som man står för och företräder?

Vilka fler Pattisfans här ställer sig bakom vad detta budskap indikerar??????? (naken gubbe med två småflickor=pedofili)

För övrigt, no comments!

Sådärja.. och där har vi det. Ut ur lådan med raketfart! :)

Sätt igång och försvara nu - alla Maja-lovers. :)

Edit... det här kan bli roligaste tråden på länge.. har redan nästan skrattat ihjäl mig idag. :)

Ändrades av noBuzz
Link to comment
Dela på andra sajter

Maja!

"Och jag kan medge att det var klumpigt av mig att medvetet utforma provocerande raka korta meningar när jag redan märkt att det på detta forum finns en del Pattis-idoler som inte vill eller kan förstå att det kan vara en normal reaktion på programmet hos mycket många."

Detta är inte en normal reaktion!! :kort:

Utan en kraftig felsyn som du bör hålla för dig själva!

Att skriva ordet i---er är ett regel brott!

Läs på reglerna

"§1.2 Inlägg endast till för att förödmjuka andra medlemmar på ett grovt sätt ger en varning#"

hoppas att våra moderater agerar i saken!

inlägget är anmält!!

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Maja!

"Och jag kan medge att det var klumpigt av mig att medvetet utforma provocerande raka korta meningar när jag redan märkt att det på detta forum finns en del Pattis-idoler som inte vill eller kan förstå att det kan vara en normal reaktion på programmet hos mycket många."

Detta är inte en normal reaktion!! :kort:

Utan en kraftig felsyn som du bör hålla för dig själva!

Att skriva ordet i---er är ett regel brott!

Läs på reglerna

"§1.2 Inlägg endast till för att förödmjuka andra medlemmar på ett grovt sätt ger en varning#"

hoppas att våra moderater agerar i saken!

inlägget är anmält!!

pigge01

På tal om felsyn så vill jag bara påtala att Maja faktist skrev idoler och inte idio*er...:whistle:

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Maja!

"Och jag kan medge att det var klumpigt av mig att medvetet utforma provocerande raka korta meningar när jag redan märkt att det på detta forum finns en del Pattis-idoler som inte vill eller kan förstå att det kan vara en normal reaktion på programmet hos mycket många."

Detta är inte en normal reaktion!! :kort:

Utan en kraftig felsyn som du bör hålla för dig själva!

Att skriva ordet i---er är ett regel brott!

Läs på reglerna

"§1.2 Inlägg endast till för att förödmjuka andra medlemmar på ett grovt sätt ger en varning#"

hoppas att våra moderater agerar i saken!

inlägget är anmält!!

pigge01

Får man inte skriva "idoler"? Det var en konstig regel...inte så att du menar "idi*ter"?

"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful." ~Lucius Annaeus Seneca

Link to comment
Dela på andra sajter

Får man inte skriva "idoler"? Det var en konstig regel...inte så att du menar "idi*ter"?

Dempa!

Detta har varit uppe förut i andra inlägg!

Surin P3 och Herr Chang har talat i frågan!

Det får inte skrivas!!

Annvänd finare sätt att påtala det!

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dempa!

Detta har varit uppe förut i andra inlägg!

Surin P3 och Herr Chang har talat i frågan!

Det får inte skrivas!!

Annvänd finare sätt att påtala det!

pigge01

Det var konstigt, att man inte får skriva idoler.

Det har jag missat.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Den har tråden utvecklas på en ohyggligt spännande och ganska otippat sätt.

För att tydliggöra - att skriva IDOL eller IDOLER bryter inte mot någon regel. Att skriva eller kalla någon för idi*t är inte ok.

Ändrades av wille
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...