noBuzz Inlagd September 29, 2010 Dela Inlagd September 29, 2010 För de som är i Thailand och t.ex vill se svtplay.se så kanske det fungerar om man kör någon svensk vpn-tjänst? T.ex https://www.relakks.com/ låter som att det kunde fungera om man sitter i Thailand. Kostar förvisso 38kr i månaden men det kanske det är värt för att se svensk TV via nätet? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Siam-Nilsson Inlagd September 29, 2010 Dela Inlagd September 29, 2010 För de som är i Thailand och t.ex vill se svtplay.se så kanske det fungerar om man kör någon svensk vpn-tjänst? T.ex https://www.relakks.com/ låter som att det kunde fungera om man sitter i Thailand. Kostar förvisso 38kr i månaden men det kanske det är värt för att se svensk TV via nätet? Funkar verkligen detta ”Relakks” fortfarande? Jonas Birgerson använde ju en del av Labs2’s otaliga emissionsmiljoner till att bl.a. ta fram detta ”Relakks”, som han sedan sålde vidare till ett företag som sägs ägas av Marina Bäckström som är sambo med Ken Ceder som i sin tur är gammal affärskompis till IT-skojaren Birgerson. Relakks ska enligt Ken Ceder ägas av bolaget Trygghetsbolaget som i sin tur ägs av Marina Bäckström’s företag EBCS (e Business Consulting Scandinavia). Samboparet Bäckström/Ceder sitter också som VD och styrelseledamöter i en rad andra gemensamma bolag. Dessutom är de styrelseledamöter i Space Media Networks, vilket är ett dotterbolag till Labs2 där Birgerson fortfarande håller låda och försöker dra in nya emissionsmiljoner från naiva aktieplacerare. Mvh SN Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
noBuzz Inlagd September 29, 2010 Trådstartare Dela Inlagd September 29, 2010 Funkar verkligen detta ”Relakks” fortfarande? Jonas Birgerson använde ju en del av Labs2’s otaliga emissionsmiljoner till att bl.a. ta fram detta ”Relakks”, som han sedan sålde vidare till ett företag som sägs ägas av Marina Bäckström som är sambo med Ken Ceder som i sin tur är gammal affärskompis till IT-skojaren Birgerson. Relakks ska enligt Ken Ceder ägas av bolaget Trygghetsbolaget som i sin tur ägs av Marina Bäckström’s företag EBCS (e Business Consulting Scandinavia). Samboparet Bäckström/Ceder sitter också som VD och styrelseledamöter i en rad andra gemensamma bolag. Dessutom är de styrelseledamöter i Space Media Networks, vilket är ett dotterbolag till Labs2 där Birgerson fortfarande håller låda och försöker dra in nya emissionsmiljoner från naiva aktieplacerare. Mvh SN Hoppsan... det där var betydligt mer än jag visste. Har ingen aning om tjänsten faktiskt fungerar eller inte eftersom jag inte använt den själv. Eftersom de uppdaterade hemsdan den 24/8 i år så utgick jag ifrån att tjänsten var aktuell. Är det inte det gamla "brikks" du tänker på? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Siam-Nilsson Inlagd September 29, 2010 Dela Inlagd September 29, 2010 Hoppsan... det där var betydligt mer än jag visste. Har ingen aning om tjänsten faktiskt fungerar eller inte eftersom jag inte använt den själv. Eftersom de uppdaterade hemsdan den 24/8 i år så utgick jag ifrån att tjänsten var aktuell. Är det inte det gamla "brikks" du tänker på? He he, även "brikks" har sitt ursprung från det insamlade innehållet i Birgersons kollekthov. Mvh SN Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Knasen Inlagd September 29, 2010 Dela Inlagd September 29, 2010 Finns ju även andra vpn-tjänster som Dold.se och Anonine som kostar pengar.. Men borde det inte funka med att surfa via någon proxyserver som har svenskt ip, som är gratis eller blir det för segt då? Edit: Testade nu här hemma via en svensk gratis proxy och det gick inte, lär nog inte funka i Thailand då heller.. :sFun_comp: Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sangsomcoke Inlagd September 29, 2010 Dela Inlagd September 29, 2010 Varför måste svt utestänga tittare från andra länder. Detsamma gäller BBC websändningar. Känns lite som det är en av fördelarna att lägga ut det på internet är man kan se program när man är utomlands. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd September 29, 2010 Dela Inlagd September 29, 2010 Varför måste svt utestänga tittare från andra länder. Detsamma gäller BBC websändningar. Känns lite som det är en av fördelarna att lägga ut det på internet är man kan se program när man är utomlands. När de köper in ett program, betalar de efter hur många tittare de beräknas ha i hemlandet. Att börja sända ut till resten av världen ingår inte i det de betalt för. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Packan Inlagd September 29, 2010 Dela Inlagd September 29, 2010 Ett problem med att köra europeisk, eller amerikansk vpn/proxy via thailändsk isp är att du kan få en värdelös rooting. Det går knappt att surfa helt enkelt. Jag hade försökt hitta en bra och stabil asiatisk tjänst som stödjer de tjänster som du vill nyttja. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Knasen Inlagd September 29, 2010 Dela Inlagd September 29, 2010 Hittade en tråd på Flashback om Svtplay i utlandet och det verkar som att köpa en vpn är enda sättet.. Dock så framgår det inte om någon testat i Thailand, så dom problem Packan nämner kanske kvarstår.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd September 29, 2010 Dela Inlagd September 29, 2010 Är det ok om jag på ren bonnsvenska säger att jag tittar på SvtPlay med min vanliga Internetuppkoppling. Funkar jättebra. Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
jens Inlagd September 29, 2010 Dela Inlagd September 29, 2010 Jag använder en vpn från anonine här i Thailand.. Jag tilldelas då ett svenskt IP och svtplay och liknande tjänster fungerar utmärkt.. Alla sidor och tjänster funkar bra för mig med anonine.. Kostar runt en 50lapp per månad tror jag.. Jens heter jag och jag bor numera på Koh Samui.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Packan Inlagd September 29, 2010 Dela Inlagd September 29, 2010 Är det ok om jag på ren bonnsvenska säger att jag tittar på SvtPlay med min vanliga Internetuppkoppling. Funkar jättebra. Har också kunnat kolla på SVT Play i Thailand. Om det var ett "misstag" av SVT, eller om just denna thailändska internetuppkoppling som tilläts vet jag icke. Detta var på ett rum på Samui där jag bodde i 40 dagar. Fungerade klockrent hela vistelsen. Har däremot blivit nekad på ett flertalet andra ställen där jag bott. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hasseigöteborg Inlagd September 29, 2010 Dela Inlagd September 29, 2010 När det gäller vad man kan se via dessa "play" tjänster så är det lite olika vad man kan se i Thailand. Detta beror helt enkelt på vad dom har för rättigheter till det program som man vill se. Program som Idol, Nyhetsmorgon osv är ex TV4 egna produktioner och då lägger dom ut för alla att se (TV4 en vecka utan att betala deras anytime) . Däremot om man köpt in ett program så kan detta avtal innebära att dom inte får visa det utanför Sverige. Och då spärras tittande från annat land än Sverige. Jag kollade nyhetskanalen.se nästan varje dag förra året när jag var nere utan någon vpn. Men det är ju en helt TV4 produktion. Men vid spärrade program då är någon typ av vpn nog det enda alternativet. Och då måste denna tjänst ha sin koppling i Sverige vilket inte alla dom Svenska vpn tjänsterna har. En som jag vet har en svensk accesspunkt är http://hidemyass.com/ men om den är bra har jag inte testat. Men det kanske blir om någon månad. hf Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Arkiverad
Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.