Jump to content
IGNORERAD

"Kineserna kommer"


noBuzz

Recommended Posts

Guest Kenthamon

Visst är det av yttersta vikt att handläggningar etc går snabbt när stora investeringar ska göras. Men som sagt, jag har ingen anledning att tro att det är mindre krångligt att genomföra ett liknande projekt i ultrakapitalistiska kommuniststaten Kina.

Kina skulle inte ha den utveckling de haft om de inte fått en massa investeringar från andra länder. Det utarmar samtidigt investeringar i de länderna, som t.ex Sverige. Därför är det viktigt att vi ror hem de möjligheter som finns. Här uppfattar jag att Sverige missade en STOR möjlighet som rätt skött kunde lett till ännu mer investeringar i framtiden. Vad väljer de nästa gång, Polen, Tyskland.?

Kenthamon

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 82
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    15

  • Serath

    10

  • Tallviking

    7

  • Kim

    6

Mest aktiva i denna tråd

Kina skulle inte ha den utveckling de haft om de inte fått en massa investeringar från andra länder. Det utarmar samtidigt investeringar i de länderna, som t.ex Sverige. Därför är det viktigt att vi ror hem de möjligheter som finns. Här uppfattar jag att Sverige missade en STOR möjlighet som rätt skött kunde lett till ännu mer investeringar i framtiden. Vad väljer de nästa gång, Polen, Tyskland.?

Kenthamon

Och?

Jag motsätter mig inte detta. fast jag tror nog inte kineserna får det lättare i Polen eller Tyskland heller.

Gissar att Sverige är ett av dom länder i världen som har bäst företagsklimat, i alla fall vad gäller regelverk och byråkrati. Att arbetarna här tjänar mer än i Kina och inte dör som flugor på arbetsplatserna är inget förhållande jag önskar vore annorlunda..

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Kenthamon

Och?

Jag motsätter mig inte detta. fast jag tror nog inte kineserna får det lättare i Polen eller Tyskland heller.

Gissar att Sverige är ett av dom länder i världen som har bäst företagsklimat, i alla fall vad gäller regelverk och byråkrati. Att arbetarna här tjänar mer än i Kina och inte dör som flugor på arbetsplatserna är inget förhållande jag önskar vore annorlunda..

Jag tror inte vare sig polacker eller tyskar skulle visa sig så loja mot en etablering från kineser som framtida bas i Europa.

Däremot tror jag att vi har en bra infrastruktur som stöd när alla tillstånd är på plats. Men, men, ibland måste vi kunna vara smidigare och ha förståelse för, t.ex kineser, som vill investera i Sverige.

Kenthamon

Link to comment
Dela på andra sajter

Givetvis skulle en sådan satsning kunna vara lyckad men den borde definitivt ligga i Malmö och inte i Kalmar, då skulle även kunder ifrån en del andra länder känna att det var värt att komma och besöka en utställning av potentiella importföremål!

Om nu kineserna lyckades ta sig till Kalmar, varför skulle inte folk från andra länder ta sig hit.

Det finns faktiskt en flygplats i Kalmar och vägar hit

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns en Kines som satsar mellan Uppsala och Gävle

http://www.dragongate.nu/

Historierna runt det projektet är långt ifrån positiva

Har varit en lång räcka med problem, konkurser, slaveri-anklagelser etc etc

Affärsidén i Kalmar känns rätt dödfödd från början

Att "mitt i ingenstans" utan bra infrastruktur, satsa på imoprt av mer eller mindre krims-krams-produkter och hoppas på att det blir ett centrum för Europa

Undrar hur dom förankrade och testade den affärsidén innan dom satte igång

Tror mer att dom "lurade" lokal politiker med att locka med guld och gröna skogar och dom tappade det realistiska fotfästet tidigt i projektet

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Om nu kineserna lyckades ta sig till Kalmar, varför skulle inte folk från andra länder ta sig hit.

Det finns faktiskt en flygplats i Kalmar och vägar hit

Klasr att de lyckas ta sig dit för det finns ju vägar som du skriver men det går ju inte att jämföra med hur Malmö ligger till geografiskt med broar och flygplatser samt närhet till andra större städer!

Det får man nog inse även om man kommer ifrån Kalmar el. närliggande ort!

Link to comment
Dela på andra sajter

Klasr att de lyckas ta sig dit för det finns ju vägar som du skriver men det går ju inte att jämföra med hur Malmö ligger till geografiskt med broar och flygplatser samt närhet till andra större städer!

Det får man nog inse även om man kommer ifrån Kalmar el. närliggande ort!

Grundförutsättningen för all affärsverksamhet (som inte bedrivs på internet enbart) är location, location, location !!

Fattar inte hur man tänkte när man la verksamheten i Kalmar som är i sammanhanget att betrakta som "glesbygd" om man jämför med Öresundsregionen, Göteborg eller Mälardalen

Och att då hoppas på att bli ett centrum i Europa när man resemässigt redan ligger väldigt "off" känns totalt dödfött

Har man sådana ambitioner måste man ligga nära en stor centralflygplats i Europa. Knappt så en Kastrup når upp till sådana kriterier

Hela historien känns som den kantats av "fartblinda" säljare, politiker och potentiella köpare

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Kenthamon

Grundförutsättningen för all affärsverksamhet (som inte bedrivs på internet enbart) är location, location, location !!

Fattar inte hur man tänkte när man la verksamheten i Kalmar som är i sammanhanget att betrakta som "glesbygd" om man jämför med Öresundsregionen, Göteborg eller Mälardalen

Och att då hoppas på att bli ett centrum i Europa när man resemässigt redan ligger väldigt "off" känns totalt dödfött

Har man sådana ambitioner måste man ligga nära en stor centralflygplats i Europa. Knappt så en Kastrup når upp till sådana kriterier

Hela historien känns som den kantats av "fartblinda" säljare, politiker och potentiella köpare

Syftet var kanske att ta över Öland och utropa det som självständig stat, West Taiwan. Sverige har väl inget försvar längre så det är lätt som en plätt för en miljoner kineser. :ironi:

Tror :wai:

Kenthamon

Link to comment
Dela på andra sajter

Syftet var kanske att ta över Öland och utropa det som självständig stat, West Taiwan. Sverige har väl inget försvar längre så det är lätt som en plätt för en miljoner kineser. :ironi:

Kul. :)

Slut på pluskarma just nu tyvärr.

Link to comment
Dela på andra sajter

Syftet var kanske att ta över Öland och utropa det som självständig stat, West Taiwan. Sverige har väl inget försvar längre så det är lätt som en plätt för en miljoner kineser. :ironi:

Tror :wai:

Kenthamon

Inte omöjligt ! :great:

NATO anser ju redan sig ha mutat in Gotland och kallar det "Hangarfartyget Gotland" eftersom de avser använda det som flygplats i en ev. konflikt med Ryssland

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Syftet var kanske att ta över Öland och utropa det som självständig stat, West Taiwan. Sverige har väl inget försvar längre så det är lätt som en plätt för en miljoner kineser. :ironi:

Tror :wai:

Kenthamon

Nu när kineserna misslyckades kanske vi på MPR ska ta över och invadera och bygga om Öland till ett nytt Väst-Phuket eller Väst-Pattaya. Vi börjar med att säkra gränserna och bygga en rejäl flygplats sedan öppnar vi ön för alla thailändare som vill komma. Det kommer att bli fullt med sjukhus, tandläkare, riktiga restauranger och givetvis beerbars i mängder.

Vad säger ni? Kan ni som är i närheten börja att invadera. Jag är i UK just nu men lovar att komma lite senare :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Kenthamon

Nu när kineserna misslyckades kanske vi på MPR ska ta över och invadera och bygga om Öland till ett nytt Väst-Phuket eller Väst-Pattaya. Vi börjar med att säkra gränserna och bygga en rejäl flygplats sedan öppnar vi ön för alla thailändare som vill komma. Det kommer att bli fullt med sjukhus, tandläkare, riktiga restauranger och givetvis beerbars i mängder.

Vad säger ni? Kan ni som är i närheten börja att invadera. Jag är i UK just nu men lovar att komma lite senare :great:

Bra ide. Thai eller kineser, same, same but different. När allt är på plats kan man spränga Ölandsbron så det känns tryggt. :clapping:

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad gäller satsningen i Kalmar så visst var det svensk byråkrati som la en massa krokben, jag såg programmet och såg vad facket la sig i.

Det var några selar som dom inte godkände för dom var inte från sverige utan kina, han fördömde dom direkt utan att titta på dom.

jag har läst mycket om det projektet och visst skulle det ha funkat om inte byråkratin hade funnits i sverige, det var menningen att det skulle bli en enda stor mässa med produkter från kina så man slapp åka till kina.

Och jag har läst också att dom nu satsar i Holland istället det kan ni googla på ser ni mer om det.

Angående Dragons gate kan titta på det här

http://www.youtube.com/watch?v=CjldxKuFHf4

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Och vilka är dessa SVENSKA städer(du menar väl inte Hälsingborg?)Mvh Måne

Se ovan! (obs jag om någon skulle väl aldrig rekomendera Helsingborg!)

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad gäller satsningen i Kalmar så visst var det svensk byråkrati som la en massa krokben, jag såg programmet och såg vad facket la sig i.

Det var några selar som dom inte godkände för dom var inte från sverige utan kina, han fördömde dom direkt utan att titta på dom.

jag har läst mycket om det projektet och visst skulle det ha funkat om inte byråkratin hade funnits i sverige, det var menningen att det skulle bli en enda stor mässa med produkter från kina så man slapp åka till kina.

Och jag har läst också att dom nu satsar i Holland istället det kan ni googla på ser ni mer om det.

Angående Dragons gate kan titta på det här

http://www.youtube.com/watch?v=CjldxKuFHf4

Mvh

Nerike

Nu var det inte facket som inte godkände dom utan kineserna hade med sig "hemmagjorda lakrits snören" från kina som dom tänkt använda, Säkerhetsprodukter måste vara CE märkta och godkända i sverige för att användas.

En usel arbetsgivare som inte känner till lagar och regler har inte i sverige att göra.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Se ovan! (obs jag om någon skulle väl aldrig rekomendera Helsingborg!)

Hellre Helsingborg än Malmö, Vem fan använder bron.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och vilka är dessa SVENSKA städer(du menar väl inte Hälsingborg?)Mvh Måne

Eller kanske Landskrona, lund, Eslöv, men Köpenhamn "storstad" finns ju.

" Tack för senast förresten Måne, jag var väl rätt så bladig"

MVH (Musslan)

Vad vissa andra lustigkurrar skriver besvarar jag inte på grund av risk för avstängning, ingen nämnd ingen glömd.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns ju undersökning på undersökning via EU och speciellt FN som visar på hur effektiv, korrupt fri och human byråkrati Sverige har jämfört med resten av världen faktiskt, tom inom EU.

Jag förstår inte detta behov att att tracka ner på Sverige, visst är vi sega, visst är byråkrati och demokrati sega. Det handlar ju om att saker ska blir och göras på rätt sätt efter lagar och regler. Det är ju denna lite mer seghet vi får ta istället för korruption och att fel görs.

Personligen föredrar jag den Svenska sega byråkratin jämfört med hur det ser ut i många andra länder där både arbetare och investerare utnyttjas maximalt och slutprodukten blir skit ändå, fast det är ju klart det gick ju fort iaf.

Egenligen tycker jag inte Svensk byråkrati är speciellt seg heller jämfört med många andra länder., den är byråkratisk, vilket innebär ett extramt komplicerat system. Visst har vi problem som alla andra länder, men vi är bättre än de flesta och det ska vi vara glada över.

#BEDDO FA-USTO, GUDDO NAITO.#

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Kenthamon

Givetvis skulle en sådan satsning kunna vara lyckad men den borde definitivt ligga i Malmö och inte i Kalmar, då skulle även kunder ifrån en del andra länder känna att det var värt att komma och besöka en utställning av potentiella importföremål!

Med 1 miljon inflyttade kineser till Kalmar kan du åka motorväg från Malmö till Kalmar. :D Eller tunnelbana. Borde spilla över en och annan kines till Malmö med flera ställen också.

Tror Kenthamon :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hellre Helsingborg än Malmö, Vem fan använder bron.

Ganska många pendlare som utnyttjar bron, de flesta svenskar som flyger ifrån Kastrup, de flesta som landar på Kastrup och skall vidare till Sverige etc.

Varför i hela fridens namn skulle an välja Helsingborg framför Malmö?

Link to comment
Dela på andra sajter

Med 1 miljon inflyttade kineser till Kalmar kan du åka motorväg från Malmö till Kalmar. :D Eller tunnelbana. Borde spilla över en och annan kines till Malmö med flera ställen också.

Tror Kenthamon :wai:

En uppdateraing av E22 hade ju ingen mått dåligt av, som den är idag tillhör den bottenskiktet med alla sina mittvajrar med blandad enkelfil och dubbelfil!

Men återigen skulle det läggas där allt redan finns på plats och håller hög standard, finns redan mycket som är färdiginvesterat så att dessa Kineser kan lägga pengarna på annat istället!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...