Jump to content
IGNORERAD

Riskokare bästa saken i asia köket!


Mikaelnr1

Recommended Posts

Jag har för mig att jag har sett någon tråd här var man kan få tag på störe riskokare (typ upp till 2 liter om det finns)men kan inte hitta den. Är det någon som vet var man få tag på en beställa enmot postförskot eller om ni har en som ni vill bli kvitt så är jag bered att köpa den. Har bara en liten rakare nu och den kommer inte att räcka till nu när vi blir fler.

Ha en trevlig helg

Höll på att glöma: Var kan man köpa Vietnamesisk flaga typ för fasad-flaga?

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Tja.

Våran nuvarande riskokare heter Sharp KS-ZT10 och går på 1400 SEK i sverige och 1400 THB i Thailand, så det bästa är nog att investera i Thailand om du vill ha en lite dyrare, men vete fan om dom är bättre egentligen.

Vår förra riskokare kostade 155 SEK på Clas Ohlson inklusive ångkokarmojäng (Bra för sådana chinese bums mm) och gick som ett spjut tills gumman och systrana beslutade att det var en bra ide att ta med den på en charterresa till Italien. IOFS sparade vi nog in en hel del € på att dom brassade på balkongen medans jag sippade lite italienska viner och väntade på godsakerna, men lite pinsamt var det. :) Nu gick hela mojängen sönder i 3 delar på hemresan.

Efter 10 år i sverige tycks gumman mer och mer förlita sig på den enkla svenska 2 literskastrullen för riskokning medans relikerna av den gamla claes ohlsson kommer fram när det gäller bums och gyoza mm ångkokning och Sharpen står mest still...

/mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

Lidl hade en i sin reklam 1,8 liter 180:- 700 W eller något sådant (bara taget ur minnet). Har aldrig kollat om deras grejer är OK.

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...