Jump to content
IGNORERAD

Fortfarande inget sug att åka ner.....


honken

Recommended Posts

Gått en del månader nu, men suget att resa ner finns fortfarande inte.

Har jag fått för mycket Thailand under för kort tid och därmed fått nog?

Eller kan det bero på att man har för mycket saker på gång här hemma som måste bli klart först?

Jag vet inte, men skulle vara kul om man fick tebax samma sug som förut nångång.

Suget kommer säkert tillbaka men om jag får gå efter mina egna erfarenheter så blir ju aldrig suget lika stort som det var i början när man drabbades av "Gula febern" och såg fram emot nästa resa redan innan man hunnit landa hemma i kalla tråkiga Sverige. Jag tappade suget helt efter typ femte resan och då tog det 1,5 år innan jag drog iväg igen. Känns som man sett och upplevt det mesta redan och t ex varje gång jag letar upp en ny "paradis ö" jag läst om så blir det sällan någon "wow effekt" längre, mer ett konstaterande att jag redan sett de vackraste ställena i Thailand redan. Men det possitiva med detta är förvisso att jag nu slipper leta längre, nu kan jag ju åka till mina favo ställen med en gång i stället för att ödsla tid på att bli besviken. He he he :dance1:

Mvh Swippe

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 67
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • BaBoo

    5

  • honken

    5

  • Herr Chang

    4

  • Thainab

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Även jag har upplevt tristessen som kan uppkomma efter en månad av barhäng osv. Jag tror nyckeln är att försöka röra på sig när man är ute på en längre resa.

Jag gjorde misstaget att stanna på Samui 70 dagar i streck en gång.

Det hela slutade med intriger, tristess och mer, eller mindre handlingsförlamning. Sista veckorna låg jag och drack öl, och kollade på tennis på rummet.

Såhär i efterhand förstår jag inte varför jag inte bara åkte till Bangkok, eller något annat ställe. Kan ångra det nu, men jag var "borta" i huvudet på något vis.

Ska man ut på längre tripp så skulle jag planera in att åtminstone besöka tre platser.

Stannade 5 veckor nu i februari, och de var perfekt. Jag ville inte åka hem, och hade ångest ett par veckor här hemma, men nu längtar man tillbaka igen.

Ändrades av Packan
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Sicken tur att det inte är Forden34 som har startat tråden, fy tusan vad han had skällt på er i så fall för off topic inläggen :whistle: .

mvh. Lars

Då var det ju ännu mer tur att inte du starta tråden då inget vettigt kommer från dig, vad fan har jag gjort dig då, starta en tråd du då så ska jag prata om min Kalle Anka samling som jag har då du vill veta nått viktigt

Ändrades av Forden34
Link to comment
Dela på andra sajter

Suget kommer säkert tillbaka men om jag får gå efter mina egna erfarenheter så blir ju aldrig suget lika stort som det var i början när man drabbades av "Gula febern" och såg fram emot nästa resa redan innan man hunnit landa hemma i kalla tråkiga Sverige. Jag tappade suget helt efter typ femte resan och då tog det 1,5 år innan jag drog iväg igen. Känns som man sett och upplevt det mesta redan och t ex varje gång jag letar upp en ny "paradis ö" jag läst om så blir det sällan någon "wow effekt" längre, mer ett konstaterande att jag redan sett de vackraste ställena i Thailand redan. Men det possitiva med detta är förvisso att jag nu slipper leta längre, nu kan jag ju åka till mina favo ställen med en gång i stället för att ödsla tid på att bli besviken. He he he :dance1:

Mvh Swippe

Exakt Swippe...

Om den planerade Thailandsresan ter sig som samma man gjort förr blir det inte så lockande. I mars detta år åkte jag med Drivern för att bland annat spela golf, något jag inte gjort förr. Så det var ju en intressant upplevelse! Och fru Chang var inte med ;)

Om man nu begrundar en standard Thailandsresa till Chiang Mai och hembyn i Isaan med fru Chang så är det helt enkelt inte så attraktivt. Been there, done that...

Tilläggas ska kanske att jag åkt till Thailand 35 gånger sen första gången juni 2002.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Exakt Swippe...

Om den planerade Thailandsresan ter sig som samma man gjort förr blir det inte så lockande.

Tilläggas ska kanske att jag åkt till Thailand 35 gånger sen första gången juni 2002.

Herr Chang har talat.

Sorry Hr Chang, kanske verkar som stalking, men vi är online samtidigt denna sena timme.

Ditt snitt är imponerande. Mer än fyra ggr per år!!!!!

För det första så har jag lust att byta jobb med dig. Skulle gärna ha möjligheten att åka ofta men bo och jobba här hemma.

Nr 2. Jag kan hålla med dig om att man ,efter långvarig feber som dämpats med diverse egenhändigt finurliga grötomslag, nu bara har längtan till Thailand när kylan och mörkret slår som hårdast. När man får ett symbiost semi-thai liv här hemma så vill man utnyttja de bättre månaderna till att besöka en berså i Åmål, se en solnedgång i Finnhamn, tömma en burk på Ulvön se solen inte gå ner i Kiruna osv. Man låter ju som Björn Afzelius, må han vila i frid. Sverige är fantastiskt för mig. Thailand är väldigt fantastiskt när Sverige inte är lika fantastiskt.

Hr Sixten har talat

Jai-yen

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja Sixten,

Största problemet numera när jag föreställer mig en resa till Thailand är förutsägbarheten. Speciellt om jag åker med fru Chang. Hon har förståeligt nog sin agenda i Thailand, och det är tyvärr inte mycket som intresserar mig. Bland annat ska hon träffa sin släkt, sitta länge med väninnor från Chiang Mai på taffliga karaokeställen, besöka tempel för att åtgärda diverse problem, etc.

Gäsp.

Jag klandrar henne inte som trots allt står ut med lång vistelse i Sverige, men denna typ av Thailandsvistelse lockar inte mig.

Vi får väl helt enkelt åka på våra separata resor till Thailand ;)

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl helt naturligt att suget att åka tillbaka till samma land igen minskar när man gjort det ett par gånger. Thailand är på många sätt ett bra turistland men knappast unikt på något sätt så det vore närmast onaturligt om man inte hellre åker någonannanstans som omväxling om man inte har starka personliga förankringar till Thailand (familj, hus mm).

En roadtrip i USA, safari i Afrika, ö-luffa i Karibien, luffa runt i Nya Zeeland mm är exempel på något jag nog hellre skulle göra än att åka till Thailand varje år om jag vore singel. För egen del blir det Sverige, i kombination med något annat Europeiskt land, varje år och flyttar vi till Sverige en dag så blir det nog Thailand varje år men det är mer av praktiska själ än egen fri vilja.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja Sixten,

Största problemet numera när jag föreställer mig en resa till Thailand är förutsägbarheten. Speciellt om jag åker med fru Chang. Hon har förståeligt nog sin agenda i Thailand, och det är tyvärr inte mycket som intresserar mig. Bland annat ska hon träffa sin släkt, sitta länge med väninnor från Chiang Mai på taffliga karaokeställen, besöka tempel för att åtgärda diverse problem, etc.

Gäsp.

Jag klandrar henne inte som trots allt står ut med lång vistelse i Sverige, men denna typ av Thailandsvistelse lockar inte mig.

Vi får väl helt enkelt åka på våra separata resor till Thailand ;)

Herr Chang har talat.

Ja din uppfattning stämmer ganska väl in på mig också. Och beror väl lite på att jag också jag har ett ganska högt snitt på resor till Thailand och byn. Har inte exakt koll på hur många men tror att jag ligger på ca 45 gånger sen 1990. Men under den perioden hade jag ett längre uppehåll från Thailand som varade mellan 1992-2000, då jag var singel och upptäckte andra platser på vår jord.

Om Thailandsresan bara ska handla om att sitta i byn så stannar jag hellre hemma. Men tjejen förstår mig så så blir det aldrig. Så ändå älskar jag fortfarande att åka men självklart infinner sig inte Wowkänslan längre :dance1:

Har nu inte varit i byarna ca 45 gånger, har väl blivit ca 15-20 besök i dessa.

Snucke

Ändrades av Snucke
Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Tja.

1992 var jag rejält trött på Thailand och SOA överhuvudtaget och inledde då en 3 årig sejour med resor till Latinamerika och efter det en 3-årig sejour med resor till den Indiska subkontinenten.

1998 var det dags att resa tillbaks till Sydostasien.

Nu för tiden är det bara fint att komma iväg en period under värsta vinterperiodn och bara slappa och umgås och må bra.

Du kanske behöver lite andra resor för att få distans till det hela?

/mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst behövs det lite andra resmål.

30 september blir det fyra nätter i New York för mig och fru Chang... det ska bli kul!

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst behövs det lite andra resmål.

30 september blir det fyra nätter i New York för mig och fru Chang... det ska bli kul!

Herr Chang har talat.

Har inte gjort några efterforskningar så jag frågar istället.

Om frugan bara har UT och inte svenskt medborgarskap. Är det då väldigt bökigt för henne att få visum till USA?

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Visst behövs det lite andra resmål.

30 september blir det fyra nätter i New York för mig och fru Chang... det ska bli kul!

Herr Chang har talat.

Tja.

NY är en av mina favoriter. ha det bra!!!

/mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst behövs det lite andra resmål.

30 september blir det fyra nätter i New York för mig och fru Chang... det ska bli kul!

Herr Chang har talat.

Grattis och ha det så bra. Hade samma planer men verkar som att chefen inte är lika intresserad av min ledighet.

Får för mig att det är en perfekt årstid att åka nu.

Skrinläggande Sixten

Jai-yen

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte gjort några efterforskningar så jag frågar istället.

Om frugan bara har UT och inte svenskt medborgarskap. Är det då väldigt bökigt för henne att få visum till USA?

Har inga erfarenheter med fru Chang vad gäller det, men hon har en thaiväninna här i Göteborg som ganska lätt fick visum till USA. Tycker hon i varje fall. Hon fick dock åka till amerikanska ambassaden i Stockholm för att få det.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inga erfarenheter med fru Chang vad gäller det, men hon har en thaiväninna här i Göteborg som ganska lätt fick visum till USA. Tycker hon i varje fall. Hon fick dock åka till amerikanska ambassaden i Stockholm för att få det.

Herr Chang har talat.

Tack för infon. Jag får ta och forska lite mer i det.

Ha det gött :):great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Svenska pass rockar :dance1:

Las Vegas rockar nästan lika mycket :dance1:

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...