Jump to content
IGNORERAD

Fortfarande inget sug att åka ner.....


honken

Recommended Posts

Gå i kloster. :crazy:

Nää, skojar bara, ta Dig upp till ChiangMai och gyllene triangeln, eller om du vill se en massa Thai, till Udon (jag lovar att hålla mig undan) och NongKhai.

Finns en lugn och fin atmosfär utanför turiststråken.

Udon med omnejd är fint, Bor du i staden eller utanför?

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 67
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • BaBoo

    5

  • honken

    5

  • Herr Chang

    4

  • Thainab

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jo är numera en halvhobby för mig oxå!

Och har nog skrivit de mesta olika sorters genrer, vet inte riktigt hur jag skall beskriva men kanske letar upp en länk senare med något som jag gjort!

Vilken stil sysslar du med?

Samma här skrivit en salig blandning med musik stilar.

Har faktiskt försök mig på morlam luktung men det blev inget vidare.

Men har mest skrivit rock låtar typ John Mellencamp, Bryan Adams.

Ursäkta honken lite off-topic i din tråd.:wai:

Reseberättelser: På resande fot ett steg i olika riktningar 2019, 2018, 2017, 2016, 2015, 2014, 2013, 2012, 2011, 2010, 2001.

Link to comment
Dela på andra sajter

Samma här skrivit en salig blandning med musik stilar.

Har faktiskt försök mig på morlam luktung men det blev inget vidare.

Men har mest skrivit rock låtar typ John Mellencamp, Bryan Adams.

Ursäkta honken lite off-topic i din tråd.:wai:

Jamen då gillar jag din musikstil :)

Kanske skall skriva nåt ihop i framtiden?

Kör du nåt via internet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jamen då gillar jag din musikstil :)

Kanske skall skriva nåt ihop i framtiden?

Kör du nåt via internet?

Jag haft en hemsida med diverse låtar men den har jag släckt ner.

Visst skulle vi kunna knåpa ihop något alster.

Mitt huvud instrument är sång men spelar gitarr och lite piano.

Reseberättelser: På resande fot ett steg i olika riktningar 2019, 2018, 2017, 2016, 2015, 2014, 2013, 2012, 2011, 2010, 2001.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har haft tillfälliga inslag av dina tankar honken, men dom går över när jag tänker på en kall singha i min solstol under parasollen på Jomtien beach.

Tror att det är så enkelt som att vi har varit för lite i Thailand än, så det har bara bestått av öl, kvinnor och sång. Nu kan vi det så vi kan börja utforska Thailand lite utanför dom områdena. Därför det ska bli så skönt att ha med mig pappa på denna resa, tror han vill göra lite mer "vuxen saker" än att bara hänga i barer :whistle:

Song kran 2011 så räknar jag med dig på ett pickis flak i pattis :friends: för det måste iaf locka :drinks:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag haft en hemsida med diverse låtar men den har jag släckt ner.

Visst skulle vi kunna knåpa ihop något alster.

Mitt huvud instrument är sång men spelar gitarr och lite piano.

Gott :)

Hade varit bra om man kunnat skicka varandra filer via internet.. kör du via dator o internet?

Jag sjunger oxå och lirar gitarr, bas, trummor och är halvbra på klaviatur!

fö...låt...

jävligt offtopic nu :)

Link to comment
Dela på andra sajter

De var just det, jag orkade inte festa mera.

Min gräns var nådd, sen lunkade man mest runt och glodde, inget mål i sikte på vad jag skulle göra.

Honken jag kan förstå om man åker på långresor att det kan bli slentrian för vissa typer men om du håller dig till 2-3 veckors resor då är det väl inga problem. Har du sysselsättningsproblem redan vid så korta resor, så kanske temaresor typ paketresor med en vecka fest och sol och sen nån vecka med nån organiserad verksamhet träder in passar bättre.

Men när du säger att du inte får Thaisuget tillbaka efter den korta tid du befunnit dig där betyder väl helt enkelt att gula febern ebbade ut ganskaq fort på dig. Och lite med det att göra tror jag ändå din tråkiga historia med tjejen du tog hit har att göra med.

Hoppas iallafall du får en släng av gula febern igen och med bättre lycka nästa gång.

Snucke

Link to comment
Dela på andra sajter

Gott :)

Hade varit bra om man kunnat skicka varandra filer via internet.. kör du via dator o internet?

Jag sjunger oxå och lirar gitarr, bas, trummor och är halvbra på klaviatur!

fö...låt...

jävligt offtopic nu :)

Sicken tur att det inte är Forden34 som har startat tråden, fy tusan vad han had skällt på er i så fall för off topic inläggen :whistle: .

mvh. Lars

En tio-årings dumhet är för det mesta starkt begränsad. Något man inte kan säga om oss vuxna. (lånat av Joints)

We are all born ignorant, but one must work hard to remain stupid.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gott :)

Hade varit bra om man kunnat skicka varandra filer via internet.. kör du via dator o internet?

Jag sjunger oxå och lirar gitarr, bas, trummor och är halvbra på klaviatur!

fö...låt...

jävligt offtopic nu :)

...det har blivit off topic, varför inte starta ny? Själv spelar jag klaviatur i första hand. Jag skojar inte!

Link to comment
Dela på andra sajter

Udon med omnejd är fint, Bor du i staden eller utanför?

I NongBuaområdet, 3 km utanför ringleden efter BigC.

Perfekt läge att snabbt ta sig in till city utan att känna att det är för nära...Du vet det svenska LAGOM.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Blev det sent inatt,ryck upp dig vännen och börja förbereda dig för vintern och den efterkommande resan till LOS.Det finns alla möjligheter att förändra sitt resande till det bättre för en vetgirig pöjk som du :great: följ med oss upp till landet så ska du få se the real life.Mvh Måne :friends:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Återstår bara att se när man åker, en gissning är mot slutet av nästa år.

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror att det är lite som vissa redan har varit inne på, du har helt enkelt fått nog. Antagligen känner du lite ”been there done that…”

Den här gången testade du en lite längre tripp, vad jag förstår. Det blir kanske lite som om att man tror att om man har skitkul om man dricker 7 öl så måste jag få helt j-ävla otroligt kul om man dricker 14 öl. Men ofta blir det inte riktigt på det viset…

Man kommer in i en tristes och bara är, vissa tycker det är ok vissa får bara lappsjuka av det. Man vill ha något vettigt att göra inte bara gå runt och glo och låta livet passera.

Antagligen skulle samma sak inträffa om du tog ledigt hemma lika länge och så bara gick runt och gjorde inget, eller?

Nu vet jag inte hur mycket du har varit ute och rest tidigare, för min egen del så började med att jag liftade till forna Jugoslavien när jag var 17 och sedan har det bara rullat på. Jag är nog det man kan kalla en rastlös person och därför så reser jag gärna och byter jobb ofta etc. Man är så olika som person, det som passar en passar kanske inte en annan...

Dock så blir det inga fler resor som är typ ett år, för det ger mig inget, det blir bara tråkigt, mer inne på 2-3 veckors resor, då har man pengar så det räcker till allt…

Eller så börjar farbror honken bli gammal…

//bob

Link to comment
Dela på andra sajter

För mycket på kort tid!!! Jag har varit där ca 6 gånger senaste året och ca 40-45 gånger sammanlagt. Ändå alltid lika sugen! Nästan ska väl tilläggas, inget slår ju dom första gångerna.

Du kanske inte e så betuttad i Thailand som du egentligen skulle vilja vara. Som jag har förstått det så har du väl bara varit där två gånger eller??

Thaisuget är ju inget man ska behöva tvinga fram, Det finns ju där konstant! Åtminstone hos mig.

Snucke

CA 6 gånger????? vet du ej eller var du bara lite i landet??? :whistle::ironi:

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

honken kom och hälsa på i Öret så ska jag och Måne mfl ge dig suget tillbaka, det man får höra på träffarna får en att nästan säga upp sig från jobbet och dra på en gång :clapping:

Link to comment
Dela på andra sajter

honken kom och hälsa på i Öret så ska jag och Måne mfl ge dig suget tillbaka, det man får höra på träffarna får en att nästan säga upp sig från jobbet och dra på en gång :clapping:

Kommer gärna upp och dricker lite god singha med er :drinks::dance1::dance::friends:

Mvh SWEDEMAN

Mvh SWEDEMAN

Link to comment
Dela på andra sajter

Off-topic:

Honken, hur gör du för att spara full HD (1080P) i I-movie?

Tack!

Bangkok, like Las Vegas, sounds like a place where you make bad decisions.
 
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Jag känner igen mig i det du skriver Honken. Förra året var jag i Thailand över jul/nyår, en 2-veckorsresa i april (50% jobb), sedan 6 veckor i juni/juli (också där 50% jobb) och nu känner jag mig rätt mätt. För min del blev Thailand mindre fantastiskt efter att ha varit där och jobbat eftersom trafik, brist på punktlighet osv irriterar mer när man har ett schema att passa. Men det kan ju också ha att göra med att min tiirak följde med hem så det bästa med Thailand fick jag ju med mig hem (samt en hel del thaimat :).

Men nu är det snart dags igen. Befarar dock att det blir ganska lite vila och rätt mycket åka runt och träffa släkt och vänner. Nåja, man får väl ta en viloresa vid ett senare tillfälle.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag känner igen mig i det du skriver Honken. Förra året var jag i Thailand över jul/nyår, en 2-veckorsresa i april (50% jobb), sedan 6 veckor i juni/juli (också där 50% jobb) och nu känner jag mig rätt mätt. För min del blev Thailand mindre fantastiskt efter att ha varit där och jobbat eftersom trafik, brist på punktlighet osv irriterar mer när man har ett schema att passa. Men det kan ju också ha att göra med att min tiirak följde med hem så det bästa med Thailand fick jag ju med mig hem (samt en hel del thaimat :).

Men nu är det snart dags igen. Befarar dock att det blir ganska lite vila och rätt mycket åka runt och träffa släkt och vänner. Nåja, man får väl ta en viloresa vid ett senare tillfälle.

Ta en 100% job-resa så du får vilat upp dig ordentligt.

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Gått en del månader nu, men suget att resa ner finns fortfarande inte.

Har jag fått för mycket Thailand under för kort tid och därmed fått nog?

Eller kan det bero på att man har för mycket saker på gång här hemma som måste bli klart först?

Jag vet inte, men skulle vara kul om man fick tebax samma sug som förut nångång.

honken!

Vi för höra vad du tycker i efter julhelgen!!

Själva vill jag vara nere i November månad!

Den är mörk och tradig!!

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...