Jump to content
IGNORERAD

Boende BKK nära skytrain


jens

Recommended Posts

Tack alla! Det blev att vi bokade Swiss Park hotel..

Har varit där en gång tidigare och det var helt okej!

Tack för hjälpen alla!

Jens heter jag och jag bor numera på Koh Samui..

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 35
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • jens

    6

  • Fisken

    5

  • Maitan

    2

  • jan44a

    2

Mest aktiva i denna tråd

Vi bodde där i juli efter tips i en annan tråd här på forumet, och det är helt ok.

Trevliga, tjänstvilliga anställda, skapliga och välstädade rum. Jag skriver skapliga för att de är väl inte tiptop, men

man får bättre rum än på många andra hotell, för det priset.

Passar också på att tacka för tipset så här i efterhand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Såg att Jens redan bokat men postar ändå ett bra hotelltips.

Har flera gånger bott på Muangphol Buildning. Är väldigt bra och ligger tvärs över gatan från MBK, med Skytrainstationen National Stadium emellan. Är egentligen mer ett Guest House. Ligger på Soi Kasemsan 1. http://www.muangpholmansion.com/index.htm Perfekt om man gillar MBK.

Som en litet extra tips kan jag säga att de har en underbar Tom yam krung, som inte alls är farranganpassad...:crazy:

/hakancnx

Link to comment
Dela på andra sajter

Brukar undvika hotell utan swimming pool.

Efter en hård svettig dag med shopping och diverse förflyttningar runt om i Bangkok, så tycker jag det är helt underbart att kunna

lägga sig i en bra pool med en kall Chang i handen.

Woraburi Sukhumvit har de senaste resorna varit mitt val, alldagliga men ok rum, fin bar i entren och en ok restaurang.

Men det bästa är nog deras pool på taket, som dessutom har öppet till minst 22.00, längre om det är gott om folk.:dance1:

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Eller något på soi kasem san soi 1, tex Wendys GH, reno med flra. Krypavstånd till mbk och BTS.

Kan väl också rekommendera Soi Khasemsan som i någon svensk tidning benämdes som Khosanroad för vuxna.

Nu var det väl mer än 8-10 år sen jag bodde där själv, men har slängt in kompisar där senare än dess!!

Gatan Soi Kasemsan i sej är väldigt trevlig med mer än en matservering med utomhusservering i europeisk stil!

OK. Inte ens Reno som har den där lilla poolen är väl riktigt prisvärd jämfört med övriga Thailand, men vadvet jag ???

/mvh

Ändrades av mamma bäng fan pappa käng

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Vill man verkligen på på Nana Hotell med tjejen. Känns som det finns många andra ställen som har mindre "nana"karaktär och även ligger närmre till om man skall till MBK eller JJ.

Får nog hålla me wille rätt i smeten :dance::dance1::crazy:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Soi 3-5. Som sagt mycket araber samt colorerade gentlemän från Nigeriatrakten

Korrekt!

Men det tycker en del att man inte får säga - för då är man rasist, trots att man har både fru och barn av utländsk härkomst... :whistle:

Link to comment
Dela på andra sajter

Korrekt!

Men det tycker en del att man inte får säga - för då är man rasist, trots att man har både fru och barn av utländsk härkomst... :whistle:

Nej, det går inte inte om man är svensk...

Thailändare verkar dock inte bekymra sig speciellt... exempelvis fru Chang drar sig inte för att högt och ljudligt dissa afrikaner, araber och indier. Bland annat.

Nu har väl även hon förstått att det inte är lämpligt med sådana uttalanden i Sverige. Jag tror jag avstår från att citera vad hon brukade säga ;)

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja,

Asia hotel, skytrain går i princip genom receptionen.

Börjar bli lite gammalt, men om man skall ha nära till skytrain finns inget bättre.

Erkki

Jag gillar också Asia Bangkok Hotel. Med egen ingång till biljetthallen.

Men när jag var i BKK senast, var det stängt för renovering. Och som du sa, det var behövligt. Vet inte om dom öppnat igen.

/Keithan

Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...