Jump to content
IGNORERAD

Resfeber...Är det bara jag som drabbas sånt?

Baa

Recommended Posts

broder tuk tuk

Har man gjort ett stort antal resor till Thailand så tycker jag nog att det mesta går på rutin.

Brukar vara ute i god tid så det är inga problem.

Hellre ett par timmars väntetid på flygplatsen än att stressa.

Packningen gör man några dagar innan så man hinner tänka på allt.

Det som jag tycker är mest nervöst är tanken på väderleksförhållanden på rutten.

Men har jag möjlighet tar jag några sömntabletter och sover mig igenom turbulensen.

BTT

Soi 7

Dela på andra sajter

• Svar 44
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Avregistrerad clion

3

• måne

2

• Baa

2

• grunx

2

Mest aktiva i denna tråd

Har man gjort ett stort antal resor till Thailand så tycker jag nog att det mesta går på rutin.

Det som jag tycker är mest nervöst är tanken på väderleksförhållanden på rutten.

Men har jag möjlighet tar jag några sömntabletter och sover mig igenom turbulensen.

BTT

Brukar också vara ute i GOD tid, men det är INNAN man kommer iväg, nån dag före avresa, då jävlar ska man inte reta Fader Baa...kan sluta med en redig omgång...verbalt alltså... :kort:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Dela på andra sajter

Brukar också vara ute i GOD tid, men det är INNAN man kommer iväg, nån dag före avresa, då jävlar ska man inte reta Fader Baa...kan sluta med en redig omgång...verbalt alltså... :kort:

haha, kanske ska jobba på att köra med den inställningen jag också istället ;)

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

BTT

Ja, du har ju 5års planering mellan resorna. Men rutinen kan ju bli ganska rostig om man väntar så länge mellan turerna = resfeber

Dela på andra sajter

BTT

Bäste BTT.

Turbulens? Mellan ARN och BKK? Min erfarenhet efter 18 års "intensivt" resande till Thailand är att det brukar skaka lite efter Indien innan man kommer in över Burma. Har jag haft tur på alla resor? <br>

/Sarne

Ändrades av Sarne

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Dela på andra sajter

Bäste BTT.

Turbulens? Mellan ARN och BKK? Min erfarenhet efter 18 års "intensivt" resande till Thailand är att det brukar skaka lite efter Indien innan man kommer in över Burma. Har jag haft tur på alla resor? <br>

/Sarne

Brukar inte heller råka ut för turbulece, men för 2 år sen fick ja en riktig rökare med ett jävla skakande på en Singapore air flyning mellan sing o Cph.

Varade från Indien till Kiev ca 6h alla va tvungna att sitta ner tom F/C ingen fick va uppe, jävligast va att ingen dricka att tillgå pga av turbulensen. så visst finns d.

Mvh Snömannen

Some folks are so protective over their mini-status symbol. No need to justify it. Does it do what you want it to do.Great, move on..Because who cares??

Dela på andra sajter

Nu har jag riktigt resfeber :giggle:

Biljetterna är bokade och betalade, avfärd blir den 9:e November, klockan 18.25 från Arlanda med Air China och hemåt bär det av den 19:e April, om vi inte bestämmer oss för att stanna kvar till maj :giggle:

Nu pirrar det ordentligt i magen, har nästan lust att börja packa väskan redan nu...så tokig man är va :lol:

Längtar så det nästan gör ont kroppen nu! :dance1:

På hemvägen blir det ett halvlångt stopp i Peking, så vi tänkte turista runt lite under de dryga 7 timmarna som blir innan planet lämnar Peking för avfärd mot Stockholm. :dance:

Kommer helt klart att göra en resetråd här med bilder och text :giggle:

Gud vad jag känner mig fnissig och larvig just nu :rotfl:

Kriga för fred är som att knu**a för oskulder...

Dela på andra sajter

Hmmm...kom på nu att vi ska nog skaffa oss internationella körkort innan vi drar!

Det här forumet är ju bara bäst, man kan ju ta reda på allt här :wai:

Kriga för fred är som att knu**a för oskulder...

Dela på andra sajter

Hmm skall flyga till Sverige på Torsdag eller Fredag, dax att köpa biljett snart...

Resfeber, lite grann vill gärna vara 1 timme för tidig till incheckningen, har haft ett par "rysare" i Göteborg och Miami, nära att missa flyg pga kass incheckning och hård security check...

Missade faktiskt flyget i Göteborg för 4 år sedan eftersom 2 av 3 pers i incheckningen gick på lunch när jag hade 45 minuter kvar till avgång (hade redan stått i kö 30 minuter).

SAS fick flyga mig till Munchen via Köpenhamn, vilket de gjorde utan extra kostnad! Som tur var hade jag en lång väntetid i Munchen, så jag "hann i kapp" mitt flyg till Bkk där!

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

• 3 veckor senare...
Guest Forden34

Ja nu börjar det krypa i kroppen. En månad kvar så man börjar räkna dagarna lite när man kommer på att man ska iväg :dance1::dance1:

Dela på andra sajter

Ni snackar om resfeber :blahblah22: :ironi: . Jag ska göra en öronoperation om en vecka och sedan har jag 3 månaders flygförbud :( .

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Dela på andra sajter

Jag tror aldrig jag haft resfeber. Har antagligen att göra med att jag sällan har speciellt höga förväntningar, tror jag. Däremot så var det under flera års tid vanligt att jag fick ångest när jag skulle åka hem till Sverige. Det har dock gått över vilket jag är glad för.

Dela på andra sajter

Vanligen börjar min resfeber så snart vi betalat biljetten.

Det yttrar sig mest i oron över att all världens olyckor och farsoter ska drabba mig och att vi då inte köpt avbokningsbar biljett som är så mycket dyrare.

Men denna gången känns det lugnt i själen för vi har bokat resan hos Nonkis och där behöver vi inte betala resan förrän senast 3 veckor före avgång. Det har lindrat en hel del av resfebern.

Men nu börjar det ändå pirra lite i magen över det där med boendet i en månad. Vi kan inte bestämma oss om vi denna gången ska ska stationera oss på vårt favorithotell som är billigt och bra och sen göra småresor därifrån, eller om vi ska leta upp ett par tre andra ställen också.

Min man är glad bara han kommer till Thailand och hänger snällt med på mina upptäcktsfärder (bara han får Chang Bier), men tycker att vi blir väl lika blöta var än vi väljer att bada! :drinks:

Och nu med boendet, så kommer min HÖJDFOBI in. Måste alltid kolla upp om det är höghushotell. Jag lider av en sjuklig höjdskräck. Stannar hellre i lobbyn än går högre upp än 4.e våningen!

I vilket fall så har vi tänkt att ta sista natten i Bangkok inför flygresan hem så jag ska nog lägga ut en tråd med förfrågan om bra låghushotell där.

Men tänk om demonstrationer och kravaller bryter ut just där vi beställer hotell!!!! :(

Dela på andra sajter

Guest Forden34

Härligt Forden och jag är ute å letar efter nån gris som rymt. :whistle: Maitan.

Det lär finnas got om grisar i Thailand :ironi::ironi:

Dela på andra sajter

Guest Forden34

Har en på gång, men den skriker så förbannat när man närmar sig :whistle: Maitan. :D

Den satt den :rotfl::rotfl::rotfl:

Dela på andra sajter

Hej Maja,

Angående avbokningsskydd så har jag slutat med det för länge sedan. Har nog åkt de senaste 50 internationella resorna utan det, och det har inte varit något problem.

Det är inte värt pengarna för min del.

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...