Jump to content
IGNORERAD

Resfeber...Är det bara jag som drabbas sånt?

Baa

Recommended Posts

Jaha, så är det dags igen, torr och rasslig i halsen, ont i huvet, allmänt hängig, tror jag har faber...fan...lika bra att ringa och avboka...NÄ Fan heller, men visst är det konstigt att det är lika jävla jobbigt vareviga gång, men bara när jag reser själv, behöver tydligen egen dagisfröken för att klara livets nödtorft...Förmodligen blir det ambulans till Arlanda i morgon eftermiddag.eller Arlanda express...Nu tar jag en STOR Whiskey, kanhända det hjälper.

ChockDee

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Dela på andra sajter

• Svar 44
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Avregistrerad clion

3

• måne

2

• Baa

2

• grunx

2

Mest aktiva i denna tråd

Nix - du är inte ensam. Som tur är så är det inte onormalt på något sätt. Och vad gäller detta med att ta en whiskey, även om det inte bevisat hjälper så kan det ju knappast skada..!

Chock Dee!

Dela på andra sajter

Låter precis som mig! Plus att jag kollar biljett och pass minst ett tiotal gånger under dagen före avresan!

Undrar hur jag blir i slutet av oktober, då jag ska ha ansvar för sju till. Vågar inte tänka på det än.

Ta en whiskey till!

Mvh resestirrige Bobo

Allt som jag verkligen vill göra är antingen omoraliskt, olagligt eller fettbildande.

Dela på andra sajter

Bara lugn Baa,jag har ständigt resfeber.Ha det nu så trevligt när du kommer "hem".Det är inte utan att man känner en viss avund.Men jag får hoppas att det inte dröjer allt för länge innan jag äntrar thailändsk mark igen.Mvh Måne som ska på Behrn arena och titta på ÖSK-AIK,självklart hoppas jag på hemmaseger men det räcker med oavgjort för att vinna vadet med Honken (Ösk ska ta 4 poäng av aik)Trevlig resa Mvh Måne

Måne

Dela på andra sajter

Det var länge sedan jag slutade med resfeber. Men jag blir upprymd och glad flera veckor innan, när jag ska åka till Thailand. Ska jag åka någon annanstans har jag inte alls samma upprymdhet.

I bästa fall blir jag glad när jag åker till vissa trevliga länder annars känns det inte så mycket. Det klart skulle man måsta åka till Afganistan eller så skulle det väl inte kännas så bra.

Dela på andra sajter

Jag blir fortfarande lika stirrig å adrenalinstinn som vid min första utlandsresa till Mallis 1975.

Blodtrycket och pulsen blir normala först efter säkerhets-kollen, då vet jag att jag kommer iväg.

När man sen sitter ute vid gaten med en ljummen black gold känner man sej rätt avslappnad å skön.

mvh Lelle

Dela på andra sajter

Bara lugn Baa,jag har ständigt resfeber.

Då får du köra Baas medicine... :whistle: har för mig det var whiskey, men står i första inlägget :crazy:

Dela på andra sajter

Hejsan

Jag flyger inte så ofta nu för tiden så när det blir dags så får jag allt lite resfeber. Tidigare då jag flög ner till Thailand minst 4 gånger per år så kände jag inte ett dugg resfeber utan det var ungefär som att sätta sig i bilen och köra iväg. Jag fick i så fall mer resfeber om jag skulle anlita allmäna komunikationsmedeltyp buss eller tåg.

Att få lite resfeber hör till charmen med att resa iväg, tycker jag. Det skall kännas lite pirrigt i magen och det skall märkas att det är tid för semester. Då får man bäst valuta för pengarna.

MVH Nonki

Dela på andra sajter

Någon större resfeber får jag inte direkt utan mer som m9325 säger blir jag lite adrenalinstinn och förväntansfull.

Oftast är jag det dagarna innan jag ska åka men på resdagen är det helt borta utan då faller ett lugn över mig får då vet jag att det ska ske och ingen dröm.

Dela på andra sajter

Jag blir bara orolig över att man skall bli sjuk o inte kunna åka. Väl på Arn så e ja lugn o fin.

C;D

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Dela på andra sajter

Någon slags resfeber är det väl man har, jag vill nämligen vara ute i god tid, medans damen gärna kommer i sista minuten till det mesta. :whistle:

Mvh

BBJ

:wai:

PS Ovanstående gäller inte bara vid resor utan också vid arbete mm :lol: DS

Nytt år - nya möjligheter!

Dela på andra sajter

Första ggr tittade man efter biljetter&pass men nu efter 5 års resande 4-6 ggr år så är det som att åka och handla typ.

Mvh. Plätt

Dela på andra sajter

Guest Forden34

Inte resfeber men förbannat trött på att vara hemma, jag jobbar in i det sista, förra gången jag åkte så levererades kundjobb samma dag som jag åkte å det var tidig morgon det så man hinner inte känna av så mycket, man vet att man ska resa å det är allt i skallen just då

Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Tycker faktiskt att du inte tänker på hälsan.Många har fått både hjärtinfrakt och stroke ÄVEN om du tycker du är ung.Och du har väll lite övervikt.så försök dra ner på tempot

mvh Husläkarn clirre :drinks::drinks::crazy::ironi:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Hej gott folk, nu är man återigen i Udon efter en lång resa, 20 timmar dörrr till dörr, men nu hoppas jag det dröjer ett tag till nästa.

Flög med Turkish Airways, en gammal sliten Airbus 320 från Arland till Istanbu, men det var bara tre timmar och comforten och maten var god. Sen höll man på att hamna i Moskva...dom hade två röntgenstationer vid den tydligt skyltade gången som gick till gate 225 o 226 (min). Tyckte det var mycket mindre folk i den högra så den fick det bli, en glad o trevlig stewardess rev av boardingcardet och sa "welcome". tyckde det var ovanligt många ryssar som skulle till Bangkok så jag kollade min talong och där stod det 226...alltså den jag TRODDE jag gått igenom.men man kollade ju en sista gång och...det stod 225 med ynkesmå bokstäver över disken vid utgången,,,,Nu var det ju inte helt enkelt att smita ut igen men smal o smidig som man är lyckedes man ta sig till 226:an.

In kommer en snubbe och viftar med armarna och säger nåt som welcome onboard...ingen kollade den lilla talongen så man kunde ha tagit fel plan utan att fatta nåt, dessutom var det bara halvfullt så chansen hade varit stor att en sådan felmanöver hade lyckats.

Men nu kom jag ju rätt i alla fall så ingen skada skedd, dessutom fick man en hel 3 sits soffa för sig själv vilket är lika med liggplats.

Superkärra Boeing 777,,sickna justa TV skärmar.. och gin o tonic va just det GIN o lite tonic.Huvva...och maten va fantastisk. Så om nån lurar på att leta billiga biljetter och hamnar på Turkens lista, tveka inte, dom va jättebra.

.

Hade så gott och hoppas Ni får en vacker höst, önskar Baa

Lägger in denna hälsning från våran vänn

Ändrades av clion

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Dela på andra sajter

Inte resfeber med som Forden34 i regel stress in i det sista. Första ölen på flygplatsen efter säkerhetskontrollen är go! Lilla slitna baren direkt till vänster om säkerhetskontrollen är nog den bar i världen jag njutit mest av några öl i hela världen...

Dela på andra sajter

Guest Forden34

Tycker faktiskt att du inte tänker på hälsan.Många har fått både hjärtinfrakt och stroke ÄVEN om du tycker du är ung.Och du har väll lite övervikt.så försök dra ner på tempot

mvh Husläkarn clirre :drinks::drinks::crazy::ironi:

Jag vet inte om det var mig du syftade på Clion, jag kan inte dra ner på tempot då jag skulle vilja göra det för min egen skull, men det är så att om jag inte jobbar som jag gör så mår jag sämre av att bara sitta, jag mår bäst av att stressa i jobbena jag gör, jag har faktiskt rasat en gång för 10 år sen, vart ambulanstransport till sjukan med noll minne av händelsen

Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Jag vet inte om det var mig du syftade på Clion, jag kan inte dra ner på tempot då jag skulle vilja göra det för min egen skull, men det är så att om jag inte jobbar som jag gör så mår jag sämre av att bara sitta, jag mår bäst av att stressa i jobbena jag gör, jag har faktiskt rasat en gång för 10 år sen, vart ambulanstransport till sjukan med noll minne av händelsen

jo det var dig ja tänkte på såg filmen om snöskotern.och då måste du ha jobbat både natt å dag för å få den färdig

så ett råd försök å ta det lite lungnare för hällsans skull

Dela på andra sajter

Guest Forden34

jo det var dig ja tänkte på såg filmen om snöskotern.och då måste du ha jobbat både natt å dag för å få den färdig

så ett råd försök å ta det lite lungnare för hällsans skull

Tack Clion för omtanken, ska försöka om det går men jag lovar inget :crazy::crazy:

Dela på andra sajter

Jaha, så är det dags igen, torr och rasslig i halsen, ont i huvet, allmänt hängig, tror jag har faber...fan...lika bra att ringa och avboka...NÄ Fan heller, men visst är det konstigt att det är lika jävla jobbigt vareviga gång, men bara när jag reser själv, behöver tydligen egen dagisfröken för att klara livets nödtorft...Förmodligen blir det ambulans till Arlanda i morgon eftermiddag.eller Arlanda express...Nu tar jag en STOR Whiskey, kanhända det hjälper.

ChockDee

Baa

Tror bestämt att den där wiskeyn hjälper-hoppas att du får en trevlig resa! Ta några wiskey då också!

Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...

Hmm.

Min resfeber är sa nere pa minus att jag det senaste aret varit pa väg att missa tre flyg. Har helt enkelt börjat se flygplatsen som en busstation.

tidsoptimism kan vara rent livsfarligt!

men det är ju för att det är sa trakigt att vara ensam pa flygplatsen!

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...